12 kk joutumatta käymään työllisyyspalveluissa

Anonyymi-ap

Jyväskylässä on käytäntö, että jos kerrot käyttämäsi päihteitä, huumeita ja alkoholia päivittäin, etkä suostu hyväksymään työllistämissuunnitelmaa etkä hyväksy työnhaku velvoitetta, niin pääset 12 kuukauden työllisyyspalvelujen listalle.
Tämä on työllisyyspalvelujen tapa vähentää palveluja, kun henkilö ei ole sitoutunut työnhakuun ja työmarkkinoiden käyttöön.
Listalle pääsee, kun haisette viinalle sanotte että ette ole työkuntoisia ja käytätte päihteitä päivittäin. Kerrottu, että ette pysty tekemään työtä ettekä hakemaan työtä vaikka kuinka yritätte. Samalla valitset, ettette pysty hoitamaan laskuja, kuluja yms. ja ette selviä päivittäisestä elämästä. Kerrottu myös, että asunto voi mennä alta, kun vuokrat myöhässä ja ette aina muista maksaa niitä.
Kiellätte samalla tietojen ne jakamisen. Työllisyyspalvelut eivät saa kysyä eikä selvittää mitään teidän asioita esim. Terveydenhuollosta tai kelasta, jos ette sitä salli ja anna y100 valtakirjaa.
Jos teille asetetaan työnhaku velvollisuus, niin sitten valitatte kaupungin ja työllisyys palvelujen jodolle, että olette päihteiden käyttäjiä ja ette pysty hakemaan töitä ja olette sen kertoneet omavalmentajalle, joka vastoin teidän kertomaa pakottaa hakemaan työpaikkoja vaikka ette ole työ kuntoinen.
Näin minä ja muutama kaverimme olemme saaneet olla ihan rauhassa ja työllispalvelut päivittävät suunnitelman kerran vuodessa eikä ole työnhakuvelvoitetta.
Saa olla rauhassa.

33

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Juuri noin. Lisäksi kun teidöykin siirretään pois aktiivisesta työnvälityksestä, ette saa työpaikkojen hakumääräyksiä eikä teitä voi pakottaa koulutuksiin tai työkokeiluun. Tärkeintä muistaa, että ei työkykyä, päihteiden kokoaikainen käyttö ja tietoja ei saa jakaa. Lisäksi valitus kaupungin johdolle, jos laitetaan työnhakuvalvoitetta. Älkää hyväksyykö suunnitelmaa, jos siellä on teille laitettu työnhaku velvoite. Hyväksymättömyydestä tulee selvityspyyntö, joka menee kehä keskuksen käsiteltäväksi. Vastatkaa siihen, että teillä ei ole työkykyä eikä kuntoa, koska olette päihteiden käyttäjä. Lisäksi laittakaa, että yrititte omavalmentajalle kertoa tilanteesta mutta hän ei kuunnellut eikä auttanut teitä päihteitä koskevassa asiassa. Lisätään selvitykseen myös, että muut on siirretty 12 kk listalle, jossa heillä ei ole työnhaku velvoitetta ja heidät kontaktoidaan suunnitelman päivityksen osalta vain kerran vuodessa. Vaaditte perustuslain mukaista yhdenvertaista käsittelyä. Näin teille ei voi määrätä karenssia.

• Anonyymi00002

Kankitien tenukeppi se taas lasoli huuruissa tiedottaa

• Anonyymi00003

No,ne toimii työkkärissä laittomasti.Täytyykin tehdä valitus

• Anonyymi00004

Risusavottaan vaan lorvijat

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Minun mielestäni olisi tehokkaampikin keino.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Minun mielestäni olisi tehokkaampikin keino.

Sinähän sen tiedät tuulitunneli suvimäen kulbitalolta

• Anonyymi00029
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Missä niitä risusavottoja on? Mihin ilmottaudutaan, paljon palkka, kuka maksaja?

• Anonyymi00005

Voisihan tuota koittaa. Harmi kun viinapullot niin kalliita mutta testiin.
      Meinaa vituttaa niin paljon siellä käynti ettei rajaa.

• Anonyymi00006

Meinasin juoda itseni hengiltä

Kuokkalan mies

• Anonyymi00015

Ei yllätä kuokkolassa riittää juoppoja

• Anonyymi00030

Niin mäkin meinaan aina joskus kun oikein vituttaa, mutta ei nykyään viina maistu enää samoin kun nuorena.

• Anonyymi00007

Mitenkäs nämä Suomessa oleilevat viiksivallu Boratit välttävät nämä palvelut,kun saavat rauhassa keskittyä kauppakeskusten lattioiden kuluttamiseen?

• Anonyymi00008

Turvapaikanhakijoilla ei ole Suomessa työvelvoitetta. Kelan perustoimeentulotuki tulee ilmankin.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Turvapaikanhakijoilla ei ole Suomessa työvelvoitetta. Kelan perustoimeentulotuki tulee ilmankin.

Suomalaisen lusmun kannattaa lähteä turvapaikanhakijaksi vaikka Iraniin, saakohan sielläkin kaikki vastaavat tuet vai tuleeko heti lopetus

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vieraat ensin ja muut voi kipata surutta maakuoppaan

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Oikein teille peukku petet

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Maahanmuuttajille ekana työtä että tuntevat olonsa turvatuksi

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Maahanmuuttajille ekana työtä että tuntevat olonsa turvatuksi

Ne sentään mitä vaan työtä toisin kuin nämä kantikset yhteiskunnan elätit

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ne sentään mitä vaan työtä toisin kuin nämä kantikset yhteiskunnan elätit

jotka natsina tahdot poistaa

• Anonyymi00018

MINULLE SOITTI VIRKAILIJA TYÖLLISYYSPALVELUISTA HUMALASSA JA TIEDUSTELI ONKO MINULLA ALKOHOLIONGELMA.SANOIN ETTÄ EI KAI KUN EN JUO OLLENKAAN.HÄN KÄSKI MINUN SYÖDÄ MIELIALA LÄÄKEITÄ.OLI AMMATILTAAN SOSIAALIVIRKAILIJA.EI OLE SIINÄ ASEMASSA ETTÄ VOI LÄÄKEMÄÄRÄYKSIÄ JAKAA.EI KIRJOITTANUT KONEELLE ETTÄ OLI SAANUT MINULTA B-LAUSUNNON.YRITTI SAADA MINUT ONGELMIIN.EI ONNISTUNUT.LÖYSIVÄT ÄÄNITETYN PUHELUN HÄNELTÄ MINULLE MISSÄ HÄN NÄLVII KERTA TOISENSA JÄLKEEN MINULLE.MINÄ OLIN ENNEN SAIRASTUMISTA YRITTÄJÄ ELIKKÄ HÄNEN SILMISSÄÄN JOKU KAPITALISTI RIISTÄJÄ SIKA.KAIKENLAISIA IDIOOTTEJA SINNE PALKATAAN.TT TOIMISTON KANSSA EI OLLUT IKINÄ ONGELMIA.OLEN MONISAIRAS NYKYISIN SAIRASELÄKKEELLÄ.

• Anonyymi00027

Täyttä kehitelmää tämä. Jos olet sairas eläkkeellä, niin ei ne soita, kun et ole enää niiden asiakas edes lain mukaan. Lisäksi nauhotteisiin et varmasti pääse käsiksi, kuin tutkinta, sillä niitä ei voi noin vain kuunnella.
        Ihme vääntelyä. Pysytäänpä lain kirjaimessa eikä puhuta muunneltua totuutta.

• Anonyymi00019

Onko tämä Kankitie vähän niin kuin Varissuo? Tai Sarkola?

• Anonyymi00021

Kankitiellä on samanlainen yömaja,kuin Hietaniemen palvelukeskus Helsingissä.

• Anonyymi00020

Kelaa on helppo huijata

• Anonyymi00022

Niin on.

• Anonyymi00023

Menkää juopot töihin. Lusmuja ja hyväksikäyttäjä. Terv. Demari

• Anonyymi00024

Voutilaisen Maunoko siellä kommentoi?

• Anonyymi00025

Miten ryynikylän räppärit välttävät armeijan?

• Anonyymi00026

Hankkimalla hullun paperit.

• Anonyymi00028

Miten voi kaupungin johdolla ja valtuustolla olla tuollainen toiminta?
      Miksi kaupunki suunnittelee lain rikkomista?
      Eikös se mene niin, ettei virkamiehet saa lakia rikkoa tai joutuvat henkilökohtaisesti vastuuseen?
      Eikös tuossa ole paikka rikostutkinnalle sekä vahingonkorvauksille?
      Jos olet listalla, niin odota vuosi ja tee sitten rikosilmoitus ja hae 100 000€ vahingonkorvauksia kaupungin johdolta.

• Anonyymi00031

Mä menisin mielelläni töihin jos niitä mulle olisi, ei oo enää paljon eläkeikään niin ei kukaan enää huoli vanhaa akkaa töihin,

• Anonyymi00032

Älä masennu. Ei muuta kuin kurssille ja rekkakuskiksi!

• Anonyymi00033

Menen joka aamu ilmaistöihin suvimäen klubitalolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1869
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      162
      1844
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      363
      1639
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1237
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1199
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1071
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1019
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      991
    Aihe