Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
Apt 13:2
Pyhä Henki ja Paavali ja Barnabas
55
258
Vastaukset
- Anonyymi00001
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi00002
Pyhä Henki käyttää ihmistä välikappaleena,
ihmisen äänielimiä puheen muodostamiseksi.- Anonyymi00003
Pyhä Henki puhuu ihmisen kautta, ei suoraan tyhjästä.
Ap. t. 4:8
Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
- Anonyymi00004
Pyhä Henki toimii ja käyttää omiansa. Avaintekijä on rukous ja paasto myös.
- Anonyymi00045
Pyhä Henki on Persoona, joka toimii ihan miten haluaa. On kuitenkin sitoutunut Jumalan lakeihin. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin.
Ei ole erikseen mitään lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten ihmisiä eksytetään tottelemattomuuden syntiin.
Ihminen ei edes tiedä mistä Pyhä Henki tulee ja mitä tekee.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, mistä hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
- Anonyymi00005
Hieno. Apostolit alkoivat puhu,maan rohkeasti vastaisuutta vasten.
- Anonyymi00006
Oli pakko kun silloin ei voinut nettiin kirjoitella mitä mieleen sattuu tulemaan eikä purkamaan sinne pahaa oloa jos juutalaiset vainosi kun ei tullut heidän kanssaan hengailtua sapattina.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Oli pakko kun silloin ei voinut nettiin kirjoitella mitä mieleen sattuu tulemaan eikä purkamaan sinne pahaa oloa jos juutalaiset vainosi kun ei tullut heidän kanssaan hengailtua sapattina.
Adventistit hokee sapattia joka viestissä kun hurmoksessa. Muilla käskyillä ei ole juurikaan merkitystä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Adventistit hokee sapattia joka viestissä kun hurmoksessa. Muilla käskyillä ei ole juurikaan merkitystä.
Jehovantodistajat on keskittyneet verensiirron teologiaan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jehovantodistajat on keskittyneet verensiirron teologiaan.
Harhaoppeihinsa käännytetyt lahkolaiset puhuvat "uskovien kasteesta", tarkoittaa silä anabaptismia,
vaikka Raamattu puhuu syntisten kasteesta, jotta ensin synti pestään pois kasteessa, ennen kuin sydämeen vuodaan antaa uskon Henki lahjaksi.
Ensin Kristillinen yksi kaste syntien pois pesemiseksi, mukaan lukien perisynnin poistaminen, vasta sitten tyhjään ja puhtaaseen sydämeen voidaan antaa Pyhä uskon Henki lahjaksi. Ei muutoin.
- Anonyymi00007
Jumala ei käytä murhamiehiä apulaisenaan.
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.- Anonyymi00051
Et sitten millään ymmärrä, että apostoli Paavali sai syntinsä anteeksi ja lähetti palvelukseensa? Vai mitä Teuvo?
- Anonyymi00008
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - Anonyymi00012
Jeesus puhalsi Pyhän Hengen (Totuuden Hengen ) vain omille Karitsan apostoleilleen.
Joh. 20:22-23
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
m. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Jäljittelijöitä ja matkijoita on vaikka kuinka paljon.- Anonyymi00013
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.Raju eksytys "Jeesuksen nimessä" alkoi heti Jeesuksen noustua taivaaseen.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Raju eksytys "Jeesuksen nimessä" alkoi heti Jeesuksen noustua taivaaseen.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan antikristillisen ajan alkamisesta hänen noustua taivaaseen. He ovat heti Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa, heitä käännyttämässä ja eksyttämässä Jeesuksen nimeä hyväksi käyttäen.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Koska pelkkään Jeesuksen nimen hokemiseen liittyy erityisiä voimavaikutuksia.
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
- Anonyymi00016
Ei Jumala tietenkään käytä murhaajia eikä sodassa tappajia apunaan. Kuten ei herjaajiakaan.
- Anonyymi00017
Jeesuksen sanoma totuus karvastelee mielessä.
Luuk. 12:51
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. " - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!Niin ei sitä tykätä, ettei sais tappaa ja herjata.
Se kun niin kivaa. - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. "Jeesus ei lähetä mitään hurmahenkisiä hihhuleita.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. "
- Anonyymi00021
Ylivainiokin piti tilastoja ja laski kokouksiensa kaatoprosenteja.
- Anonyymi00035
Oikea lääkäri tutki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Oikea lääkäri tutki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.Helluntailaistaustainen lääkäri kutsui kauniisti niitä valeparantamisia, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä."
- Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
- Anonyymi00022
Pyhä Henki kunnioittaa Jeesuksen Kristuksen valitsemia palvelijoita ja johdattaa, rohkaisee ja opettaa heitä tekemään Jumalan tahdon elämässään ja tehtävässään. Kunnia siitä pyhälle Jumalalle!
- Anonyymi00023
Oikeita apostoleita oli vain 12 kpl.
Kaikki sen jälkeen itsensä apostoleiksi julistaneet on valeapostoleita.
- Anonyymi00024
Jeesus ei tunnusta Saulusta tai muita Barnabaksia omaksi apostoleikseen, vaikka ne sellaisena esiintyvät.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00025
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi."
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi."
Sellaiset ei julista mitään pelastukssen evankeliumia, vaan pelkästään herjaavat.
Ei heillä ole mitään sanomaa, ei mitään uskoa, ei mitään henkeä, vaan heillä on vain herjansa. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Sellaiset ei julista mitään pelastukssen evankeliumia, vaan pelkästään herjaavat.
Ei heillä ole mitään sanomaa, ei mitään uskoa, ei mitään henkeä, vaan heillä on vain herjansa.Valeapostolit esiintyy evankeliumin asialla.
13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Valeapostolit esiintyy evankeliumin asialla.
13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.Raamatussa paha äkkikuolema kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Raamatussa paha äkkikuolema kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.
He saavat tekojensa mukaisen lopun.
- Anonyymi00030
Valeapostolit tulevat Jeesuksen nimessä.
He tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.- Anonyymi00031
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Biblia
13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskenlevät itsensä Kristuksen apostoleiksi. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Biblia
13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskenlevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.Ty de männen äro falska apostlar, oredliga arbetare, som förskapa sig till Kristi apostlar.
For such are false apostles, deceitful workers, transforming themselves into
the apostles of Christ.
- Anonyymi00033
Oikeita Kristuksen apostoleita oli vain 12 kpl. Heillä oli apostolin virka Apt.1:25.
Kristuksen apostolit elivät Jeesuksen kanssa, kuulivat Jeesuksen opetukset. Olivat audenttisia todistajia. Heille Jeesus antoi puhaltamalla suustaan omaa Totuuden Henkeä ja erityisiä valtuutuksia tehdä voimatekoja. Ei muille.- Anonyymi00034
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi00037
Jumala käyttää Hänelle pyhittyneitä ihmisiä, kuten nämä apostolit olivat. 😊
- Anonyymi00038
Paavali tiesi ihan hyvin ettei ole oikea apostoli ja että vain tietty porukka Kreikan Korintossa pitää häntä apostolinaan, ei juurikaan kukaan muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.- Anonyymi00040
Korintossa ollessaan hän kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen ...lögnaktighet.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
- Anonyymi00041
Miksi nuo jorinat pitää jokaisessa yhteydessä jorista.
Kaikki tietävät jo että Paavali oli valehtelija, murhamies sekä homostelikin Timoteuksen kanssa.
Sotahullu ei ollut eikä tuohon aikaan pystynyt tekemään kansanmurhaa, mutta onhan tuossa jo ensialkuun.
Mutta tiedämme jo sen, ei sitä tarvitse tunkea jokaiseen yhteyteen. - Anonyymi00042
Sinänsä aivan hyvä ihminenhän Paavali oli kun ei sentään ollut sotaisa, ei komentanut sotajoukkoja hyökkäämään viattomien kimppuun eikä ollut mitään mahdollisuutta edes tehdä nopeasti ja vaivattomasti kansanmurhaa ja sotarikoksetkin olivat varsin vaatimattomia tämän päivän mittapuuun mukaan.
Tämän päivän ihmisissä olisi siten monin verroin enemmän moitittavaa.- Anonyymi00043
Mukava mieshän tuo oli...
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän SURMAAMISESTA, äänestin sen puolesta. - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mukava mieshän tuo oli...
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän SURMAAMISESTA, äänestin sen puolesta.1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi00046
On olemassa pyhä henki (yleisnimi) ja Pyhä Henki (erisnimi). Tuo Pyhä Henki (erisnimi) sai toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta pyhän hengen (yleisnimi) voimalla, joka hänessä oli tuolloin.
Kun Raamattua lukee, on hyvä arvioida, milloin on kyseessä persoona Pyhä Henki (erisnimi) ja milloin on kyseessä Jumalan voima pyhä henki (yleisnimi) koska kummatkin kirjoitetaan aina Raamatussa virheellisesti isoilla kirjaimilla eikä niissä tehdä eroa kumpi on kysymyksessä.- Anonyymi00047
Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut todellista taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.
Jeesuskaan ei käytä enää samaa maan päällä käyttämäänsä tavallista miehen nimeä, koska antikristukset ja eksyttäjät ottivat sen nimen käyttöönsä.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00052
Gapriel on Jumalan Ylienkeli, ei mikään Pyhän Hengen mutaatio tai pelkkä persoonaton voima.
- Anonyymi00048
"Totuuden Henki" tarkoittaa Jeesuksen omaa ja omille oikeille 12 apostolilleen lupaamaa ja heille suustaan puhaltamaa henkeä.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00050
Jeesus opetti omille 12 Karitsan apostoleilleen kaiken mahdollisen opetuksen. Mitä siihen on jälkikäteen lisätty, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
- Anonyymi00049
Tämä on hieno katkelma siitä elämästä, jossa Pyhä Henki sai johtaa alkuseurakunnan elämää ja apostoli Paavalia. Kiitos Jeesukselle siitä, että Hän lähetti toisen Puolustajan omillensa, Pyhän Hengen.
- Anonyymi00053
Kyllä vaan, Jeesus lähetti saman Pyhän Hengen, josta oli siinnyt, apostoliensa neuvonantajaksi. Ilman Mariaa ei olisi tullut Jeesusta.
- Anonyymi00054
Pyhä Henki vaikuttaa voimakkaasti. Jeesus lupasi Pyhän Hengen maailmaan omiensa avuksi, tueksi ja johdattajaksi. 😊
- Anonyymi00055
Aamen! Näin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637