https://www.is.fi/politiikka/art-2000011947858.html
Tynkkyseltä sataa videolla kehuja Yhdysvalloille. Iranin komentajien tappaminen on heikentänyt hänen mukaansa maan hallintoa, ja lisäksi Iranin kyky epävakauttaa Lähi-itää terroristiorganisaatioiden kautta on heikentynyt.
”Lottovoitto” olisi vielä Tynkkysen mukaan se, että islamistinen diktatuuri kaatuisi maassa. Samassa hän kehuu iranilaisia upeaksi ja rauhaa rakentavaksi kansaksi.
– Meillä olisi maailmassa todella upea valtio, jos se olisi vapaa, hän sanoo videolla.
Osa kommentoi Tynkkysen analyysia Iranin tilanteesta.
– Täyttä asiaa, kommentoi ex-jääkiekkoilija Teemu Selänne videota Instagramissa.
– Täysin totta. Islamistinen hirviö on muuttanut Iranin armeijan tukikohdaksi, ja se on kykenevä tapaamaan miljoonia iranilaisia pysyäkseen vallassa, kommentoi yksi X:n käyttäjä.
– Hyvin yksinkertainen vaihtoehto olisi ollut olla hyökkäämättä. Hyökkäyssodat ovat lähes aina olleet turhia ja vahingollisia kaikille, kommentoi eräs.
Tynkkynen oli viime vuoden lopulla osallisena silmienvääntelykohussa, joka vahingoitti Suomen mainetta etenkin Aasiassa.
Tynkkynen puhuu asiaa vihervasemmisto?
Anonyymi-ap
7
336
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Vieläkö joku lapsellinen uskoo tähän Pelle Hermanniin?
Ja Selänne? Sekö joka oli päiväkodissa töissä?
Parempi pysyä hänen kiekkokaukalossa.- Anonyymi00002
ole hiljaa moktar gubtaextyökkäriykzkax......mainos suomi24
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
ole hiljaa moktar gubtaextyökkäriykzkax......mainos suomi24
Oomi
- Anonyymi00005
444
- Anonyymi00006
Sotaa kai me kaikki toivomme, öljyn poraamista ja polttamista ilmakehään kiihtyvällä nopeudella ja maailman rikkauksien kertymistä seniileille diktaattoreille!
Olis poju kannattanut käydä siellä koulussa! Kirjastoon tosin pääse vanhanakin! - Anonyymi00007
444
- Anonyymi00008
Libanon on iran...
Yle näytti
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791682
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107869En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo90606- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520