Pakkomielle röökiin

Anonyymi-ap

En pääse röökistä eroon, vaikka kuinka haluaisin. Katson joka kuukausi, kun tililtäni lähtee merkittävät summat rahaa sen takia.
Olen niin väsynyt tähän röökaamiseen ja kaikki rahat menevät. Minulla epävakaa persoonallisuushäiriö ja johtunee siitä, että on psyykkinen riippuvuus niin vahva.

Minulla ei ole mitään rajaa paljonko poltan ja pelkään, että saan sydänkohtauksen tämän takia.
Minun lähimmäinen kuoli tupakan takia, kuten myös hänen isänsä syöpään eli suvussa tämä sama kirous.

Olen polttanut 16-vuotta ketjuun ja ihmettelen ettei syöpää ole vielä tullut mutta tulee kyllä jos en saa tätä loppumaan.
Nikotiininkorvaustuotteet eivät toimi minulla ja kuten sanoin nii riippuvuus on psyykkinen. Hallitsen tupakalla mielialojani ja vihan tunnettani ne kun on epävakaudessa erittäin iso osa itselläni oireita. Jos yritän lopettaa minusta tulee aggressiivinen ja pelkään omaa aggressiotani, kun en halua ketään henkisesti satuttaa.

6

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miten sähkötupakka, eikö mitenkään nikotiinillakaan toimi? Mun aikana ei noita ollutkaan, sain jotenkuten lopetettua tupakoinnin (16 vuoden tupakoinnin jälkeen, 1-2 askia oli mennyt aina päivässä punaista Norttia, Colttia, Camelia tai punaista Marlboroa, aina pehmyt aski, nykyään varmaan eri nimet kaikella). Tapa tuossa ratkaisee mun mielestä, ei vain nikotiiniriippuvuus, koska sen viimeisen onnistuneen lopettamisen jälkeen jatkoin helposti nikotiinipurkalla, ja nikotiinimäärät triplasivat purkkaa vedellessä, vetelinkin niitä seitsemän vuotta järjettömät määrät, maksoi kivasti, mutta niistä nikotiinipurkista lopulta eroon pääsy oli yllättävän helppoa, vaihdoin vain tavalliseen purkkaan, kun oma suosikkimaku nikotiinipurkissa lopetettiin (toista vielä oli, mutta tuon Nicotinell Chilin lopettaminen ratkaisi kaiken, eikä tullut edes vieroitusoireita nikotiinin suhteen, tätä ihmettelin pitkään).

Edelleen olen kyllä ksylitolpurkan orja, menee monta isoa pussia viikossa ja jos joku lähellä polttaa tupakkaa, mielellään vieressä imppaan hajua, mutta keuhkot ovat kiittäneet jo monta vuotta lopettamisesta, keuhkoahtauman riskin ja astman vuoksi lopetin rakkaan tupakan yli 20 vuotta sitten. Eli hetken tai vuosia kidut jollain keinotekoisella avulla, kyllä se about 10 vuoden kuluttua helpottaa (edelleen näen unia tupakasta ja polttamisesta, ehkä sinäkin, mutta tahdonvoima pysyä erossa kasvaa pikkuhiljaa isommaksi).

Eli tsemppiä yritykseen lopettaa!

• Anonyymi00002

Kaikille rahoille saa aina sanoa hyvästit kun menee röökikaupoille. Se paniikki on jotain niin käsittämätöntä, kun röökit loppuu että en ole tarpeeksi vahva kestämään sitä. Minusta ei ole tuijottamaan seinää jos lopetan, kun en voi töissäkään käydä mt-ongelmien takia.

• Anonyymi00003

Silloin ei vain tahtotila riitä, jos ei pysty lopettamaan. Motivaatiota ei löydy.
      Tiedän tuon itsekin, vaikka olen kyllä polttanut "hieman" kauemmin kuin 16 vuotta.
      Itsellänikin on jonkinlaista persoonallisuushäiriötä, mutta se ei ole riippuvainen tupakasta, tai miten päin nyt sanoisikaan.
      Jos jostain oikeasti haluaisi eroon, se kyllä onnistuisi, mutta ei se itseään pakottamalla onnistu, täytyy olla tahtoa, motivaatiota ja voimaa tehdäkseen sen.
      Itseään on oikeastaan turhaa syyllistää tupakoinnista, jos siihen on jäänyt koukkuun, minkäs sille voi, jos ei eroonkaan pääse. Taloudellinen haittahan se nykyään on, perhanan kallista touhua.
      Joskus voi päästä eroon, jos tarpeeksi monta kertaa yrittää. Joku niistä kerroista voi ollakin se, että onnistuu.

• Anonyymi00004

En ymmärrä miksi ei ole ollenkaan voimia lopettaa. Jotenkin hermosto ei ymmärrä, että on turvassa ilman tupakointia. Mulla tulee kauhea pyörryttäminen jokaisen tupakan jälkeen ja sitä miettii koska se on viimeinen tupakka jonka tulen vetämään. Mun isä kuoli aivoinfarktiin ja poltti yhtä paljon röökiä kun minä.

• Anonyymi00005

Mulla myös epävakaa persoonallisuushäiriö, dominoivana tosin ahdistus ja suru ja tunteiden yleinen sahaus eestaas useita kertoja päivässä.. lisänä ADHD ja C-PTSD, mutta nämä siis ovat kaikki enemmän tai vähemmän liitoksissa keskenään.
      Röökiä en onneksi enää vedä(vedin myös jatkuvasti), mutta yhtä pahana riippuvuutena on nikotiinipastillit joita imen pahimmillaan niin, että limakalvot menevät rikki. Asiaa ei helpota se, että olen laulaja jolla astma, ja noi nomparellithan käy äänen päälle. Nikotiini myös tuhoaa verenkiertoelimistöä, mutta siis että niin; millä helv….llä pääsee eroon?! Mitään muuta ei kulu, ei tärpättiä, humehia eikä edes kahvia, mutta nää niksapastillit - ei tiedä mitä tehdä enää ja tosiaan jotain suusyöpää pelkään myös. Ja äänen menetystä.
      Sinun asiaasi kantaaottaakseni, kun on vaikea lopettaa niin kuten edellä, olisiko se vapetus sulle parempi? Olisi tosiaan vähemmän ainakin karsinogeeneja vaikka täysin riskitön vaihtoehtohan se(-kään) ei ole.
      Kovasti tsemppiä sinulle!

• Anonyymi00006

Eise mitään..jos et sinä lopeta tupakanpolttoa, tupakanpoltto lopettaa sinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      175
      1471
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1061
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      745
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      670
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      660
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      29
      653
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      643
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      593
    10. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      587
    Aihe