En pääse röökistä eroon, vaikka kuinka haluaisin. Katson joka kuukausi, kun tililtäni lähtee merkittävät summat rahaa sen takia.
Olen niin väsynyt tähän röökaamiseen ja kaikki rahat menevät. Minulla epävakaa persoonallisuushäiriö ja johtunee siitä, että on psyykkinen riippuvuus niin vahva.
Minulla ei ole mitään rajaa paljonko poltan ja pelkään, että saan sydänkohtauksen tämän takia.
Minun lähimmäinen kuoli tupakan takia, kuten myös hänen isänsä syöpään eli suvussa tämä sama kirous.
Olen polttanut 16-vuotta ketjuun ja ihmettelen ettei syöpää ole vielä tullut mutta tulee kyllä jos en saa tätä loppumaan.
Nikotiininkorvaustuotteet eivät toimi minulla ja kuten sanoin nii riippuvuus on psyykkinen. Hallitsen tupakalla mielialojani ja vihan tunnettani ne kun on epävakaudessa erittäin iso osa itselläni oireita. Jos yritän lopettaa minusta tulee aggressiivinen ja pelkään omaa aggressiotani, kun en halua ketään henkisesti satuttaa.
Pakkomielle röökiin
4
251
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miten sähkötupakka, eikö mitenkään nikotiinillakaan toimi? Mun aikana ei noita ollutkaan, sain jotenkuten lopetettua tupakoinnin (16 vuoden tupakoinnin jälkeen, 1-2 askia oli mennyt aina päivässä punaista Norttia, Colttia, Camelia tai punaista Marlboroa, aina pehmyt aski, nykyään varmaan eri nimet kaikella). Tapa tuossa ratkaisee mun mielestä, ei vain nikotiiniriippuvuus, koska sen viimeisen onnistuneen lopettamisen jälkeen jatkoin helposti nikotiinipurkalla, ja nikotiinimäärät triplasivat purkkaa vedellessä, vetelinkin niitä seitsemän vuotta järjettömät määrät, maksoi kivasti, mutta niistä nikotiinipurkista lopulta eroon pääsy oli yllättävän helppoa, vaihdoin vain tavalliseen purkkaan, kun oma suosikkimaku nikotiinipurkissa lopetettiin (toista vielä oli, mutta tuon Nicotinell Chilin lopettaminen ratkaisi kaiken, eikä tullut edes vieroitusoireita nikotiinin suhteen, tätä ihmettelin pitkään).
Edelleen olen kyllä ksylitolpurkan orja, menee monta isoa pussia viikossa ja jos joku lähellä polttaa tupakkaa, mielellään vieressä imppaan hajua, mutta keuhkot ovat kiittäneet jo monta vuotta lopettamisesta, keuhkoahtauman riskin ja astman vuoksi lopetin rakkaan tupakan yli 20 vuotta sitten. Eli hetken tai vuosia kidut jollain keinotekoisella avulla, kyllä se about 10 vuoden kuluttua helpottaa (edelleen näen unia tupakasta ja polttamisesta, ehkä sinäkin, mutta tahdonvoima pysyä erossa kasvaa pikkuhiljaa isommaksi).
Eli tsemppiä yritykseen lopettaa!- Anonyymi00002
Kaikille rahoille saa aina sanoa hyvästit kun menee röökikaupoille. Se paniikki on jotain niin käsittämätöntä, kun röökit loppuu että en ole tarpeeksi vahva kestämään sitä. Minusta ei ole tuijottamaan seinää jos lopetan, kun en voi töissäkään käydä mt-ongelmien takia.
- Anonyymi00003
Silloin ei vain tahtotila riitä, jos ei pysty lopettamaan. Motivaatiota ei löydy.
Tiedän tuon itsekin, vaikka olen kyllä polttanut "hieman" kauemmin kuin 16 vuotta.
Itsellänikin on jonkinlaista persoonallisuushäiriötä, mutta se ei ole riippuvainen tupakasta, tai miten päin nyt sanoisikaan.
Jos jostain oikeasti haluaisi eroon, se kyllä onnistuisi, mutta ei se itseään pakottamalla onnistu, täytyy olla tahtoa, motivaatiota ja voimaa tehdäkseen sen.
Itseään on oikeastaan turhaa syyllistää tupakoinnista, jos siihen on jäänyt koukkuun, minkäs sille voi, jos ei eroonkaan pääse. Taloudellinen haittahan se nykyään on, perhanan kallista touhua.
Joskus voi päästä eroon, jos tarpeeksi monta kertaa yrittää. Joku niistä kerroista voi ollakin se, että onnistuu.- Anonyymi00004
En ymmärrä miksi ei ole ollenkaan voimia lopettaa. Jotenkin hermosto ei ymmärrä, että on turvassa ilman tupakointia. Mulla tulee kauhea pyörryttäminen jokaisen tupakan jälkeen ja sitä miettii koska se on viimeinen tupakka jonka tulen vetämään. Mun isä kuoli aivoinfarktiin ja poltti yhtä paljon röökiä kun minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1872748- 1642549
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182257Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612084Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31749"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591464Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051450Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2301204Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää961158Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3711089