Ajattelin että kotona on tylsää joten päätin että lähden taas fillarilla suomen päästä päähän. Suomessa on paljon nähtävää. Menen Utsjoelle ja sieltä lähden kohti helsinkia. Poljen enemmän itä suomen puolella kun joskus olen polkenut länsirannikkoa pitkin. Mitä täällä kotonakaan tekemistä on ei mitään.
Lähden reissuun kesällä.
191
1471
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kannattaa ajellakin siellä Itä-Suomessa , sillä siellä on väljää ja turvallista.
Jos eksyisi pääkaupunkiseudulle vaikka Itikseen, niin ei voi edes kaupassa
käydä kun varastavat jo fillarista etupyörän ja laukut.- Anonyymi00007
S-tanan Helsinki, jos näin on.
- Anonyymi00024
Eipä ole tullut käytyä Itiksessä yli kymmenenn vuoteen ja tuskin käyn siellä enää koskaan!
- Anonyymi00065
fillarin pysäköidään pyöräparkkiin, koska kaupassa ei ole tilaa ajaa
- Anonyymi00066
Anonyymi00024 kirjoitti:
Eipä ole tullut käytyä Itiksessä yli kymmenenn vuoteen ja tuskin käyn siellä enää koskaan!
ajattelen kuitenkin usein?
- Anonyymi00002
Kävin jo 10 vuotta sitten viimeiksi Saariselällä kun maailman erilaiset
myllerrykset ovat sen jälkeen torpedoineet pitemmät matkat.
Haaveena olisi käydä vielä kerran jäämeren rannalla, mutta ensin tuli
korona ja polttonesteen hinnat nousivat huippuunsa 2022 aikaan.
Ei viitsi panostaa pelkkään dieseliin 500 € per reissu, joten se jäi.
Nyt kun voisi bensa-autolla tehdä saman etapin, niin taas on hinnat
tapissa joten pitää tyytyä B-vaihtoehtoon eli Itä-Suomeen.
Itse asiassa se onkin parempi vaihtoehto , mikä sisältää vähät polttonesteen
kulut ja edullisen majoitusvaihtoehdon. Sitä paitsi siellä Keski-Karjalassa
paistaa aurinko lähes koko kesän eikä järven rannalla ole edes hyttysiä
niinkuin Lapissa tuppaa olemaan.- Anonyymi00067
Oletko Matti Rämö?
- Anonyymi00003
Reitti tulee kulkemaan Inariin ensin ja sitten saariselälle ja sodankylään. Poljen rukalle myös yöpymään. Viime vuonna poljin sellaisen 85 km lenkin ja jaksoin hyvin, aikaa meni nelisen tuntia joten ajattelin että pärjään kunnon puolesta hyvin ja voin polkea 130 km matkan päivässä mutta se riippuu mistä majoitus löytyy. Utsjoelta Inariin on 125 km eikä siinä välissä ole kauheasti majoituspaikkoja joten inariin pitää sitten polkea heti ekana päivänä.
- Anonyymi00004
Kannattaa tosiaan koukata idän kautta vaikka Pielinen kiertäen, sillä sieltä löytyy
sitä luonnon rauhaa ja hienoja maisemia. Tai sitten Kolin kautta länsireitti.
LÖytyy luonnon rauhaa ja mukavia majoituskohteita, miten kukin haluaa. - Anonyymi00008
Itse olen pyöräretkillä ollut pääosin telttamajoituksessa jossain puskassa.
- Anonyymi00068
kasvatatko partaa ajon aikana?
- Anonyymi00069
Anonyymi00008 kirjoitti:
Itse olen pyöräretkillä ollut pääosin telttamajoituksessa jossain puskassa.
riippumatto ehdoton koska hyönteinen puree
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
riippumatto ehdoton koska hyönteinen puree
kerrot että tulet Itiksestä ja itikat ei pure
- Anonyymi00114
Anonyymi00068 kirjoitti:
kasvatatko partaa ajon aikana?
En varmaan. Ajan parran pain päivän välein. T: ap
- Anonyymi00005
Niin, kyllä talviaikaan saa maata kämpillä ihan tarpeeksi, joten vastapainoksi
kesällä pitää liikkua niin paljo kun kunto ja talous antavat myöden.
Itse ajattelin lähteä reissuun vasta alkusyksystä kun hinnat ovat
edullisempia eikä ole lomapaikoissa tungosta niinkuin kesällä. - Anonyymi00006
En kyllä itse lähtis pyörällä suttaan kohti Utsjokea jollakin moottoripyörällä tai asuntoautolla eikä kiire ole mihinkään.
- Anonyymi00009
Nakitin yhden tutun viemään minut autolla Rovaniemeltä Utsjoelle. Rovaniemelle menen bussilla. Se tuttu asunut Rovaniemellä jo 10 vuotta ainakin. Itä suomessa en ole juuri käynyt, kerran kävin ja olin joku 14 vuotias silloin mutta siellä on kuulemma hyviä pyöräteitä joten ajelen itä suomea enemmän.
- Anonyymi00010
Lappi on oikein mukava paikka pyöräillä. Olen itse pyöräillyt lapista hankoon. Pyöräilen paljon. Olen pyöräillyt saariston renkas reitin maarianhaminaan.
- Anonyymi00011
Saahan siinä aina lossietapin aikana levätä ja pumpata uutta raikasta ilmaa renkaisiin.
- Anonyymi00012
Kuukausi reissun alkuun. Utsjoelle ajelee 2 päivää autolla. Toivon ettei ole kovia vastatuulia matkan varrella. Tänää oli täällä hirveä tuuli ja pyörällä menin kauppaan niin aika hitaasti pääsi eteenpäin. Joku 80 km vastatuulessa olis paha.
- Anonyymi00013
Apina🙉
- Anonyymi00016
Suomenlahden rannalta Saariselälle menee vielä päivässä (1050 km , 13 tuntia)
Tankkasin ja söin vasta Pudasjärvellä , muuten riittää 2 min huoltotaukoihin.
Nyt on ollut viikko tuulta pohjoisesta ja luoteesta joten fillaristin tarvitsisi
levittää vain takki niin pääsisi Utsjoelta ennätysajassa etelää kohti. - Anonyymi00176
Anonyymi00013 kirjoitti:
Apina🙉
Ööö, mikä ihmeen kommentti tää nyt oli?
tälle projektille täytyy nostaa hattua jos lippistä ei täällä sisätiloissa olisi. muista vaan ne hätävaratsyydeemit myös. kun elämme pohjoisessa. aina kannattaa aktivoitua ettei muutu nillittäjäksi. keinoja on monia.
- Anonyymi00014
reppuReiska reissaa kuin remonttiReiskakin reissaa.
- Anonyymi00073
molemmat saavat Lapin Rieskaa
- Anonyymi00015
jos on reissussa niin evääksi reppuun reissumies-voileipiä.
- Anonyymi00018
Kierrän ympäri suomenmaan laukussa leipää ja piimää vaan. Vanha lastenlaulu.
- Anonyymi00074
Reissumies on pyöreä leipä ja vaikka ei voi pyöriksi laittaa kuitenkin matkaan auttaa
- Anonyymi00075
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kierrän ympäri suomenmaan laukussa leipää ja piimää vaan. Vanha lastenlaulu.
silliä silliä
- Anonyymi00076
Anonyymi00074 kirjoitti:
Reissumies on pyöreä leipä ja vaikka ei voi pyöriksi laittaa kuitenkin matkaan auttaa
kun karhu tulee, Reissumies lentää lautasena suuhun
- Anonyymi00017
Niin, mielikuvituksettomat ihmiset vaan makaa betonibunkkerissaan
apaattisena sohvan pohjalla ja ruikuttaa kaljavarastojen ehtymistä.- Anonyymi00077
mielikuvitus kohdistuu ulkomaille, mutta nationalismin aikana kyse onkin kotimaan matkailusta
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
mielikuvitus kohdistuu ulkomaille, mutta nationalismin aikana kyse onkin kotimaan matkailusta
Missä on nationalismin aikana parhaat kotimaiset maisemat?
Mikä on ykkös kohde ja kaikista suomalaisinta? Savo?
- Anonyymi00019
Matkalla menee ehkä kuitenkin saman verran rahaa mitä menisi matkustamiseen nopeammalla kulkuvälineellä
- Anonyymi00079
ei menee
- Anonyymi00105
Matkailuun menee aina rahaa. Menee sitä elämiseen muutenkin. Kävin joskus portugalissa niin menee siihen kaksi tonnia helposti. Itse en halua asua missään huonossa hotelissakaan.
- Anonyymi00020
Melomisreissu mielestäni järkevämpi
- Anonyymi00022
Tarkoititko mulimisreissua. Meloessa tulee jo kannikoihin känsiä ja hankalaa hommaa
jos sattuu hernevellin jälkeen vaikka ripuli iskemään. - Anonyymi00080
vaihteeksi hyvä idea, Lidlissä kanoe 100 euroa
jalat väsyneitä ja voi käsillä huitoa - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
vaihteeksi hyvä idea, Lidlissä kanoe 100 euroa
jalat väsyneitä ja voi käsillä huitoamiten suomenlahtea ylitetään kanootilla?
ei vissiin kannata yhtään yrittää?
kiertää vain rannikkoa pitkin
- Anonyymi00021
Pyörää joutuu kunnostamaan matkan varrella
- Anonyymi00082
kumi puhkea
- Anonyymi00023
Ajattelin panostaa vaan automatkaan kunhan saa kerättyä matkakassan.
- Anonyymi00083
Kela ei hyväksy sitä menona
aito kelalainen ei matkusta koskaan - Anonyymi00084
Anonyymi00083 kirjoitti:
Kela ei hyväksy sitä menona
aito kelalainen ei matkusta koskaanaito työttömyys on täydellistä työttömyyttä
- Anonyymi00085
Anonyymi00084 kirjoitti:
aito työttömyys on täydellistä työttömyyttä
työttömyydestä ei tingitä Suomessa!!
pitää olla rehellinen ja rauhallinen - Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
työttömyydestä ei tingitä Suomessa!!
pitää olla rehellinen ja rauhallinenKoska vain suomalaiset rikolliset muuttuvat maailman kuuluisiksi?
Mielestäni heillä voi lykätä kunnolla!! - Anonyymi00106
Joku suomalainen twitch striimaaja ajoi just Nordkappiin viikko sitten. Joku yli 3000 km ne ajeli reissussa. Autolla tietty saa varusteita enemmän mukaan kun fillarilla. Autolla ei ole niin sään armoillakaan.
- Anonyymi00025
Ei kesä kuu välttämättä ole lämmin polkea fillarilla joten vaatteita saa olla. Lapissakin voi olla vain +10. Joskus poljin kilpisjärveltä helsinkiin niin ei ollut edes +15 matkana ikana.
- Anonyymi00087
vesipyörällä voi polkea suomenlahden yli
- Anonyymi00026
Pian matka alkaa. Ei tässä ole kun vajaa pari viikkoa. Ihan hyvä fiilis ja tulee arkeen muutakin tekemistä kun kotona olemista. Toivon vaan että on hyvää keliä kuukauden. Odotan innolla lähtöä pohjoiseen. En ole niin kaukana kun Utsjoki koskaan ollutkaan.
- Anonyymi00030
Menestystä matkallesi. Näet ihmisiä, paikkoja, eläimiä, luontoa ja - itsesi kaiken osana.🙂
- Anonyymi00031
Myötätuulta ja lämmintä, tulee hyvä reissu.
- Anonyymi00088
mikä maa on pohjoisessa utsjoen jälkeen?
- Anonyymi00089
Anonyymi00030 kirjoitti:
Menestystä matkallesi. Näet ihmisiä, paikkoja, eläimiä, luontoa ja - itsesi kaiken osana.🙂
laita matkakertomus Suomi24:ään jossa moderaattorit voivat lukea ja me muut ja ehkä pääset hymynaama telkkariin!!
- Anonyymi00027
En kylläkään pyörällä lähtis suttaan mihinkään Lappiin mielummin autolla jos budjetteja. Komiaa sutata kun vettä tulee ja +10.
- Anonyymi00028
Jos pääsee ulos, kannattaa mennä. Ulos meneminen edellyttää, että on saanut ravintoa ja on vaatteita. Erilaiset säät vaikuttavat minkälaisia vaatteita pitää olla.
- Anonyymi00090
Lapin +40 asteessa voi ajaa alasti koska ei ole ihmisiä
- Anonyymi00029
Paskasena koko reissu juupa juu,sadevaatteet jne.
- Anonyymi00032
Ei niitä sadevaatteita kannata ainakaan yöllä pitää.
- Anonyymi00033
Varmaan sataa vettä matkan aikana. Joskus poljin itse turusta rukalle niin satoi kyllä monena päivänä. Asenne ratkaisee tietenkin.
- Anonyymi00092
talvella ei kannata ajaa
- Anonyymi00034
Hienoa reissua sulle! Varmaan tiedätkin varautumisesta. Sisäkumi varalle , saa paikata sitten rauhassa, jos tarvii.
- Anonyymi00039
Otan kaksi sisäkumia varoiksi mukaan ja paikkarasian jossa on 12 paikkaa ja liimaa tarpeeksi. Kai niillä pärjää jos kumi puhkee.
- Anonyymi00035
Ei mitään järkeä tuollaisessa reissussa.
- Anonyymi00038
Miksei. Ei mitään järkeä makoilla kotona. Olen ollut kotona viimeiset pari kesää tässä.
- Anonyymi00093
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miksei. Ei mitään järkeä makoilla kotona. Olen ollut kotona viimeiset pari kesää tässä.
tyttöystävät ovat Uusimaalla
- Anonyymi00036
Toiset makaa vaan sohvalla kälysen lähiön betonibunkkerissa koko loman.
Se on varmaan mieltä ylentävää lomanviettoa ja kohottaa kuntoa. - Anonyymi00037
Se olis maanantai aamuna lähtö kohti pohjoista. Sää utsjoella näyttää olevan +6-12 välillä. No poljeskelen huppari ja verkkatakki päällä. Kyllä siinä hiki tulee, t paitaa pitää vaihtaa välillä koska hikoilen paljon yleensä.
- Anonyymi00041
Tuleeko matkalta päivityksiä muiden iloksi ?
Alkaa nimittäin kelit olemaan sellaisia, että kerrostalon yksiöissä on pummeilla kuumaa. - Anonyymi00048
Pitkille pyöräretkille on ihan paras paita ohut merinovillapaita, ei tunnu märkänäkään ikävältä märältä rätiltä selässä. Itse käytin tavallisia merinokerrastopaitoja silloin kun vielä pyöräilin, hyvin suojasi myös auringolta niin ei palanut käsivarret eikä tarvinnut aurinkosuojavoiteitakaan lotrata. Ikäväkseni jouduin terveyssyistä lopettamaan.
- Anonyymi00042
Kyllä jotain muuta keksii kuin heikkopäisenä pyörällä suttaamisen.
- Anonyymi00043
Koko ens viikolle ennustettu vesisadetta komiaa sutata sadevaatteet päällä.
- Anonyymi00044
Suosiiko kuitenkin myötäinen tuuli.
- Anonyymi00045
Halvalla kiinalaisella mopedilla tein itse reissua Jäämerelle. Ihan mukava reissu ja ei paljoa mennyt edes rahaa, kun aika vähällä bensalla kulkee mopedi. Teltta oli mukana varoiksi majoitukseen, vain yksi yö piti nukkua teltassa, kun aina pääsi johonkin katon alle nukkumaan ilmaiseksi ja kunnolla vielä peseytymään.
- Anonyymi00047
OLiko se kiinan mopo luotettava ? Yksi safariyrittäjä nimittäin osti 5 kiinanmopoa ja
3 niistä tarvitsi jatkuvaa remppaamista eli vain 2 toimi kunnollisesti.
Eihän sellaisia voi asiakkaille antaa. - Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
OLiko se kiinan mopo luotettava ? Yksi safariyrittäjä nimittäin osti 5 kiinanmopoa ja
3 niistä tarvitsi jatkuvaa remppaamista eli vain 2 toimi kunnollisesti.
Eihän sellaisia voi asiakkaille antaa.Me ostettiin kaksi niitä halpoja kiinalaisia mopedeita ja kumpikin toi tosi hyvin. Joten meille varmaan sattui juuri ne kaksi hyvin toimivaa yksilöä.
Yksi onnettomuus sattui Nilsiässä ja siinä tuli hieman hitsattavaakin toiseen mopoon, mutta se ei ollut mopon vika.
Tarkoitus oli tehdä alan lehteen jopa juttukin tuosta reissusta ja kuviakin otettiin paljon siihen malliin, mutta sitten siihen tuli pari muuttujaa meistä riippumattomista syistä (kuoleman tapaus) ja juttu jäi kirjoittamatta. Tosin kiinalaisilla mopedeilla teki sitten pari kaveria reissun Italiaan, ei heilläkään mitään suuria ongelmia ollut.
Kaikkineen tuo meidän mopedireissu oli todella onnistunut ja voin vilpittömästi suositella sellaista edullisena kokemuksena. Pelkkää hyvää vain oli siltä reissulta sanottavaa, tavattiin joka paikassa jossa pysähdyttiin aivan ihania ihmisiä, jotka tulivat ihmettelemään kalustoamme. Ja saimme apua siihen hitsaukseenkin paikallisilta henkilöiltä Nilsiässä. - Anonyymi00094
paljonko rahaa meni?
- Anonyymi00095
Anonyymi00051 kirjoitti:
Me ostettiin kaksi niitä halpoja kiinalaisia mopedeita ja kumpikin toi tosi hyvin. Joten meille varmaan sattui juuri ne kaksi hyvin toimivaa yksilöä.
Yksi onnettomuus sattui Nilsiässä ja siinä tuli hieman hitsattavaakin toiseen mopoon, mutta se ei ollut mopon vika.
Tarkoitus oli tehdä alan lehteen jopa juttukin tuosta reissusta ja kuviakin otettiin paljon siihen malliin, mutta sitten siihen tuli pari muuttujaa meistä riippumattomista syistä (kuoleman tapaus) ja juttu jäi kirjoittamatta. Tosin kiinalaisilla mopedeilla teki sitten pari kaveria reissun Italiaan, ei heilläkään mitään suuria ongelmia ollut.
Kaikkineen tuo meidän mopedireissu oli todella onnistunut ja voin vilpittömästi suositella sellaista edullisena kokemuksena. Pelkkää hyvää vain oli siltä reissulta sanottavaa, tavattiin joka paikassa jossa pysähdyttiin aivan ihania ihmisiä, jotka tulivat ihmettelemään kalustoamme. Ja saimme apua siihen hitsaukseenkin paikallisilta henkilöiltä Nilsiässä.oppiiko korjaajaksi matkan aikana tai kantsii opiskella ennakoon?
- Anonyymi00046
Mopo onkin ihan hyvä juttu jo ni ei tarvi sutata.
- Anonyymi00049
Päästiin rovaniemelle. Huomenna jatketaan utsjoelle. Säätiedot näyttää aamuisin aika kylmää seuraavat 10 päivää utsjoella mutta tulen sieltä etelään niin lämpee. Jos sataa kaatamalla niin sitten en polje, minulla on aikaa kyllä. Ei kai sade koko matkaa minua seuraa koska vaihdan suuntaa sinne missä ei sada. T: ap
- Anonyymi00050
Ensimmäinen viikko menee kylmissä keleissä, mutta sen jälkeen jo helpottaa.
Suositan sitä itäisen Suomen reittejä, missä on kaunista luontoa katseltavana.
Siellä ei ole tungos haitaksi niinkuin eteläisessä Suomessa.
- Anonyymi00052
Nopeesti etelä-suomesta suttas Rovaniemelle jahas ja seuraavana päivänä sitten onkin jo Utsjoella.
- Anonyymi00053
Paljonko tampereelta on rovaniemelle, joku 660 km. Sen ajaa autolla päivässä. Rovaiemeltä utsjoelle on vajaa 500 km. Sen ajaa vajaassa päivässä.
- Anonyymi00097
kävi hyvä tsägä
- Anonyymi00104
Anonyymi00053 kirjoitti:
Paljonko tampereelta on rovaniemelle, joku 660 km. Sen ajaa autolla päivässä. Rovaiemeltä utsjoelle on vajaa 500 km. Sen ajaa vajaassa päivässä.
Ei sulla mitään autoa ole.
- Anonyymi00054
Mutta pyörällä piti mennä vai meinaako vaan takas tulla pyörällä.
- Anonyymi00098
jo, mutta pyörä ajaa takaperin
- Anonyymi00055
Autolla minä tänne tulin ja pyörällä takas. Ei tännne juniakaan mene eikä lentokenttää ole. Perjantaina lähden etelään päin. T: ap
- Anonyymi00056
Mähän arvasin jo aiemmin ihan oikein eli sulla on kova myötätuuli kun lähdet
miltei räntäkelissä kohti etelää. Takki vaan levälleen niin se toimii kuin purje. - Anonyymi00057
Helikopterilla tuollaisen reissun tekisin.
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Helikopterilla tuollaisen reissun tekisin.
Löytyykö siihen helikopteriin myös rahoitus.
- Anonyymi00099
kun ajaa pyörällä, lentokoneella voi tehdä 30 matkaa sillä aikaa
- Anonyymi00100
Anonyymi00059 kirjoitti:
Löytyykö siihen helikopteriin myös rahoitus.
112 soittamalla rahoitusta ei kysytä
- Anonyymi00058
Jotkut tyypit polkee pitempiäkin matkoja espanjaan saakka.
- Anonyymi00060
Siinä tarvii olla jo sellaiset geelihousut.
- Anonyymi00062
Tuttavani Matti Rämö on polkenut moneen paikkaan fillarillaan, kirjastoista löytyy hänen kirjojaan, joista voi lukea hyvin yksityiskohtaisesti niistä reissuista. Ollaan hieman ajeltu hänen kanssaan samojakin polkuja mm. Intiassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Rämö_(matkakirjailija) - Anonyymi00101
Anonyymi00060 kirjoitti:
Siinä tarvii olla jo sellaiset geelihousut.
tai nojatuoli
- Anonyymi00063
Olen käynyt ulkona ja voin vain todeta, että se kannattaa vaikka onkin erilaisia säitä. Nyt sataa, mutta voi olla myös tukalan kuuma tai sääskiä. Silti ulkoilma tekee ihmiselle hyvää.
- Anonyymi00064
sääski tulla ensi kuussa ja sitten on kivaa koko kesä.
- Anonyymi00102
kodittomana uudella maalla vakuutan luonnon ilmaan!
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
kodittomana uudella maalla vakuutan luonnon ilmaan!
helsingissä elää monia kodittomia lapista
- Anonyymi00111
Anonyymi00103 kirjoitti:
helsingissä elää monia kodittomia lapista
Suomalaisten kodittomuus on levinnyt Espanjan aurinkorannikolle asti.
Onhan siellä tietysti keskimäärin lämpimämpää joten saattaa jopa viihtyä.
- Anonyymi00071
mikä on ikäsi voimat?
mikä on jalkojen kunto?
autoilijat ne jaksaa pyöräillä
koska pyöräilijät jaksavat vain autoilla - Anonyymi00072
rikkaat kulkee pyörällä ja köyhät autolla
rikkaat säästää ja sijottaa..jos pääsee työmarkkinatuelle se yllättävästi helpottaa sijoittamisessa..toimeentulolla on sijotettava sukkaan mitä minäkin aikoinaan tein. joten voin suositella kumpaaki missä olosuhteissa ollaan.
- Anonyymi00091
Aivokääpiön touhuja tuollaiset pyörällä suttaamiset.
minä sanoisin ainakin kokemukseksi tai elämykseksi..siinä ei tosiaan aivokääpiödy vaan ihan päinvastoin.
- Anonyymi00107
Yks kanadalainen polki norjasta suomen lappiin ja läpi suomen helsinkiin. Se sama tyyppi polkenut viimeisen kuukaupen portugalin farosta rotterdamiin. Twitch striimaaja hitch sen nimi.
- Anonyymi00108
Menkää töihin.
- Anonyymi00109
Suomessa matkustaminen on kallista.Mieluummin ulkomaille,ei tarvi katella suomalaisia lomalla.Ja suomen sää on perseestä,lunta tulee kesälläkin,ei kiitos
- Anonyymi00110
Ulkomailla joutuu esittämään onnellista koska suomi on onnellisin maa 20 vuotta putkeen.
Ulkomailla ne luulee että kaikki on täällä onneessaan. - Anonyymi00133
Onhan Suomessa matkustaminen kallista täysin tyhmälle, jotka ei osaa bongata mitään edullista vaihtoehtoa.
Me on matkustettu jopa perheen kanssa Suomessa moneen paikkaan ihan taskurahalla, yöpymiset hostelleissa taikka kylätaloissa ja maksaa koko porukalta 30€/vrk. Junalla taikka Onnibussilla pääsee muutamalla eurolla pitkiäkin matkoja, monella kaupungilla on tarjota ilmaisia konsertteja tms. tapahtumia.
Me on käyty vuosien varrella koko perheen kanssa huvipuistot ja kylpylät, sekä monia muita paikkoja ihan taskurahalla, kun liityttiin pariinkin yhdistykseen, joiden mukana on päässyt matkustamaan. Näitä yhdistyksiä sponsoroi monet yritykset ja kaupungit/kunnat, joten ne matkat ja tapahtumat ei maksa juuri mitään.
Ollaan me matkustettu ulkomaillakin omatoimisesti koko perheen kanssa, ei ole kallista sekään. Halvimmat lennot on olleet alle 8€, eli koko 5 hengen perhe lentää kauas alle 50€, onko kallista! On oltu monena talvena Intiassa koko poppoo ja asuttu siellä kerrostalossa tai vuokrattu huvila meren rannalta. Viisumit voi hoitaa itse kätevästi, eikä ole kallista. Ja ei taatusti näe suomalaisia, jos niitä pelkää, kun ei mene mihinkään turistipaikkaan!
- Anonyymi00112
Olen nyt ivalossa tauolla ja syömässä. Eilen oli kova myötätuuli ja on tänäänkin joten hyvin kulkee. Eilen menin alamäkeen kuuttakymppiä ja muutenkin yli 20 km/h oli vauhti lähes koko ajan. Sähköpyörä kulkee hyvin. Tästä on vielä 40 km saariselälle jossa olen kaksi päivää. Sitten menen peurasuvantoon yöksi ja sieltä sallatunturille päin T: ap
- Anonyymi00120
Ihan mukavat ja rauhalliset yöpymismökit on siellä Peurasuvannossa.
Saariselkä taas on runnottu ihan täyteen asumuksia, liian täyteen.
Käy nyt kuitenkin siinä uudessa Kuukkelissa noutamassa eväitä. - Anonyymi00189
Ai sulla onkin sähköpyörä??
- Anonyymi00113
Ai joku ehdotti helikopteria. Tulis varmaan yhtä kalliiksi, tuskin pari tonnia riittäis. Pysähtelis joka kylän kohdalla kuitenkin, onko lentokenttää minne laskeutua.
T: ap - Anonyymi00115
Ei helikopteri lentokenttää tarvi.
- Anonyymi00116
Et taida olla köyhä, kun vara hotelleissa yöpyä ja siis monia kertoja, niin silloin on oltava varakas.
- Anonyymi00117
En minä nyt mikään varakas olen. Olen säästänyt monta vuotta. kauheeta jos osaa säästää ja ihmiset siitä ottaa nokkiinsa kun joku lähtee johonkin ja yrittää tehdä jotain elämässä niin ihmiset on kateellisia. En ole ollut koskaan sellainen että haluan makailla kotona työttömänä. Siinähän masentuu, tunnen sellaisia ihmisiä ja muutamat ovat tehneet itsarinkin. Ykss armeija kaveri ryyppäs itsensä henkiltäkin. Haluan tehdä asioita joten en aio makoilla kotona. Vuosiin en ole kotoa lähtenytkään kun vasta nyt. Teen kuitenkin pikkuhommia josta saa rahaa säästöön ja sitten voi lähteä reissuun. Joskus vielä aion pyöräillä eurooppaan kuten saksan läpi.
- Anonyymi00118
Anonyymi00117 kirjoitti:
En minä nyt mikään varakas olen. Olen säästänyt monta vuotta. kauheeta jos osaa säästää ja ihmiset siitä ottaa nokkiinsa kun joku lähtee johonkin ja yrittää tehdä jotain elämässä niin ihmiset on kateellisia. En ole ollut koskaan sellainen että haluan makailla kotona työttömänä. Siinähän masentuu, tunnen sellaisia ihmisiä ja muutamat ovat tehneet itsarinkin. Ykss armeija kaveri ryyppäs itsensä henkiltäkin. Haluan tehdä asioita joten en aio makoilla kotona. Vuosiin en ole kotoa lähtenytkään kun vasta nyt. Teen kuitenkin pikkuhommia josta saa rahaa säästöön ja sitten voi lähteä reissuun. Joskus vielä aion pyöräillä eurooppaan kuten saksan läpi.
Hotellit suomessa 100e/yö niin, jos kuljet 100km vrk, niin vähintään 14 yötä hotellissa ja kerroit olevasi jossain kohteessa kaksikin yötä, niin 1400e hintalappu yöpymisistä on köyhälle jotain johon ei oo varaa. Tämä palsta on köyhyys sellainen ja ymmärtäisi tuollaisen polkupyörällä ajon jos yöpyy teltassa puskissa, niin sellaiseen on köyhälläkin varaa, mutta kymmeniä kertoja hotellissa, niin kenellä on varaa.
- Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Aiemmin kirjoitit että notkut vaan kerrostalossa ja nyt sitten ihan muuta niin kirjoitit itsesi pussiin.Kyllä noi pikku hommat tiedetään.Koita uraa satukirjailijana.
- Anonyymi00121
Anonyymi00119 kirjoitti:
Aiemmin kirjoitit että notkut vaan kerrostalossa ja nyt sitten ihan muuta niin kirjoitit itsesi pussiin.Kyllä noi pikku hommat tiedetään.Koita uraa satukirjailijana.
Oletko koskaan kuullut lomakylien tai leirintäalueiden mökeistä. Niitä vuokrataan.
- Anonyymi00124
Anonyymi00121 kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut lomakylien tai leirintäalueiden mökeistä. Niitä vuokrataan.
No, tuolla kävin katsomassa leirintäalueen mökkivuokraa niin 70e, että hyvin hyvin kallista sellaistakaan köyhän maksaa kymmeniä kertoja yhden kuukauden aikana. Telttamajoitus leirintäalueella jotain 26e, niin sellainenkin tuntuu kalliilta kymmeniä kertoja maksaessa, yhden kerran voi köyhä tuollaisen maksaa, siis yhden yön telttamajoituksen.
- Anonyymi00128
Anonyymi00124 kirjoitti:
No, tuolla kävin katsomassa leirintäalueen mökkivuokraa niin 70e, että hyvin hyvin kallista sellaistakaan köyhän maksaa kymmeniä kertoja yhden kuukauden aikana. Telttamajoitus leirintäalueella jotain 26e, niin sellainenkin tuntuu kalliilta kymmeniä kertoja maksaessa, yhden kerran voi köyhä tuollaisen maksaa, siis yhden yön telttamajoituksen.
Käyn ahon laitaa ilman paitaa ja laitan sinne teltan niin on todella edullista.
- Anonyymi00130
Anonyymi00124 kirjoitti:
Työttömälle ja rahattomalle on kaikki kallista, mutta jos säästää kauan sitä
jemmarahaa tarpeeksi matkaa varten niin ei ole mitään huolta koko aikana.
On mullakin sellaisia kavereita jotka pyytelee, että" jos maksat matkat,
majoituksen ja sapuskat niin hän voi lähteä mukaan."
En minä reissuillani mitään riippakiviä tarvitse vaan voi matkata yksinkin. - Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Työttömälle ja rahattomalle on kaikki kallista, mutta jos säästää kauan sitä
jemmarahaa tarpeeksi matkaa varten niin ei ole mitään huolta koko aikana.
On mullakin sellaisia kavereita jotka pyytelee, että" jos maksat matkat,
majoituksen ja sapuskat niin hän voi lähteä mukaan."
En minä reissuillani mitään riippakiviä tarvitse vaan voi matkata yksinkin.No, sinä olet siis pienituloinen, joka käyttää säästöjä kalliisiinkin reissuihin, että kyllä ymmärrän, mutta itse en tuommoisia maksaisi, että minulle riittää tämä kotona olo ihan hyvin, kun olen takuueläkkeellä, niin tulot on vähäiset, ja voisin kyllä ulkomailla käydä näillä pakettimatkoilla, että säästöjä olisi sellaiseenkin, mutta kun on sähköpyöräkin, niin sillä pyöräilen näin kesäisin kaupungin pyöräteitä, niin 30km:n lenkkejä korkeintaan nyt on tullut tehtyä, kun sitä tulee niin kipeäksi jo tuossakin, niin en haikaile pitempiä pyöräreissuja ollenkaan.
- Anonyymi00134
Anonyymi00124 kirjoitti:
Me on asuttu hostelleissa taikka kylätaloissa, joissa koko perhe majoittui 30€/vrk, ei ole kallista!
Nämä hostellit on kesäaikaan niitä opiskelija-asuntoja, joita tarjotaan opiskelijoiden loma-aikana. Ja monet kylätalot on vanhoja kansakouluja ja niiden opettajien asuntoja vuokrataan turisteille kesäisin. Me on molempia suosittu perheen kanssa matkoillamme.
Ei perheen kanssa viitsi teltoissa käkkiä!
Ja näissä hostelleissa ja kylätaloissa on siitä hyvä, että voi laittaa itse ruokaakin ja löytyy vähintään mikro, jolla tehdä aamupuurot. Oltiin viimeksi Turussa hostellissa koko perhe sillä 30€/vrk ja ostettiin Lidlistä kaurahiutaleita paketti 0,37€ ja siitä koko poppoolle aamulla kaurapuurot mikrossa tehden. Päivällä käytiin koko poppoo Aurankadun Raxissa syömässä pizzat, että tuli jotain ekstraa reissuun. Muuten mentiin Lidlin eväillä! - Anonyymi00136
Anonyymi00124 kirjoitti:
Tuossa pyörii vieressä mökkimainokset eli useampi kohde ympäri Suomea
on 41, 40 ja 45 €/vrk. Niistä voi sitten valita.
Rutiköyhä tietysti valitsee sen lähiön kulahtaneen sohvan lomanviettopaikaksi.
Mutta se edellyttää varmuudella sekä lompakon että mielen köyhyyttä. - Anonyymi00138
Anonyymi00131 kirjoitti:
No, sinä olet siis pienituloinen, joka käyttää säästöjä kalliisiinkin reissuihin, että kyllä ymmärrän, mutta itse en tuommoisia maksaisi, että minulle riittää tämä kotona olo ihan hyvin, kun olen takuueläkkeellä, niin tulot on vähäiset, ja voisin kyllä ulkomailla käydä näillä pakettimatkoilla, että säästöjä olisi sellaiseenkin, mutta kun on sähköpyöräkin, niin sillä pyöräilen näin kesäisin kaupungin pyöräteitä, niin 30km:n lenkkejä korkeintaan nyt on tullut tehtyä, kun sitä tulee niin kipeäksi jo tuossakin, niin en haikaile pitempiä pyöräreissuja ollenkaan.
Jotta saa jotakin reissua loihdittua kesäksi, niin jostakin muusta pitää tinkiä.
Nytkin jätin kevättalven matkan tekemättä, että on sitten kesäksi enemmän
sitä ruokarahaa ja sen lisäksi vielä matkarahaa.
Ei voi köyhä enää tehdä Jäämeren reissua kun menisi 4 tankillista bensaa
eli jääköön Lappi näkemättä ja keskitytään Itä-Suomeen 1 tankin taktiikalla.
Sitä paitsi Puruveden rannalla ei ole pahemmin itikoita kun siellä tuulee. - Anonyymi00144
Anonyymi00136 kirjoitti:
Tuossa pyörii vieressä mökkimainokset eli useampi kohde ympäri Suomea
on 41, 40 ja 45 €/vrk. Niistä voi sitten valita.
Rutiköyhä tietysti valitsee sen lähiön kulahtaneen sohvan lomanviettopaikaksi.
Mutta se edellyttää varmuudella sekä lompakon että mielen köyhyyttä.Kyllä ei ole aina rutiköyhiä ne jotka matkaa vähillä rahoilla. Tiedän yhdenkin miljonäärin, joka on matkannut maailmalla "kengänauhabudjetilla", kerran vanhalla risalla polkupyörällä halki Kanadan ja sai jopa säälistä ruokaakin paikallisilta asukkailta, kun luulivat tätä suomalaista miljonääriä ihan laitapuolen kulkijaksi. Hokkaidollakin tämä jannu matkasi samalla formaatilla!
Suosittelen myös lukemaan oheisen kirjan, vaikka lainaamaan kirjastosta;
https://helmet.finna.fi/Record/helmet.1815276 - Anonyymi00147
Anonyymi00138 kirjoitti:
Jotta saa jotakin reissua loihdittua kesäksi, niin jostakin muusta pitää tinkiä.
Nytkin jätin kevättalven matkan tekemättä, että on sitten kesäksi enemmän
sitä ruokarahaa ja sen lisäksi vielä matkarahaa.
Ei voi köyhä enää tehdä Jäämeren reissua kun menisi 4 tankillista bensaa
eli jääköön Lappi näkemättä ja keskitytään Itä-Suomeen 1 tankin taktiikalla.
Sitä paitsi Puruveden rannalla ei ole pahemmin itikoita kun siellä tuulee.Vanhalla pienikulutuksellisella dieselautolla tekee kyllä edullisen reissun Jäämerelle. Alle 4 litraa 100km kulutuksella, ei reissu paljoa maksa!
- Anonyymi00122
Kuulkaas olen ottanut viinaa koko yön ja pointtina tällä pyöräreissulla köyhille,säästäkää perhana älkääkä notkunut vaan kotona,Ap
- Anonyymi00123
Taidat huudella vaan joillakin Kelan rahoilla.
- Anonyymi00125
Joku pelkkä festari reissu niin tonni menee nykyään helposti. Liput 250 euroa. hotellihuone 2 päivää 350 euroa. Sitten ruuat, juomat ja bensat niin kyllä tonni menee äkkiä. Itsse olen matkustellut suomea ristiin rastiin. Rahaa kyllä menee kesällä.
- Anonyymi00135
Ja hahhah! Meneehän ne rahat, jos ei osaa käyttää rahaa yhtään. Meillä on nytkin lippuja mm. ZZ-topin konserttiin Helsinkiin ja Tukholmaan yhteen konserttiin, ei mene tonnia niissä reissuissa! Julkisilla pääsee ihan taskurahalla kulkemaan, ei tarvitse bensoja poltella. Majoitukset hoituu myös ihan taskurahalla!
- Anonyymi00126
Pakko hakee pari bissee tänään ku suomi pelaa finaalissa. Majapaikassa pitäsi olla telkkari.
- Anonyymi00127
Poljin viinapäiten jo Kuopioon.
- Anonyymi00129
Onko siellä Olvi tarjouksessa ?
- Anonyymi00132
Olen itse kela rahoilla polkenut suomen läpi tyttöystäväni kanssa. Säästämällä rahaa pääsee reissuun.
- Anonyymi00139
Minäkin suositan etukäteen säästämistä niin reissu onnistuu varmuudella kun on
sekä kuukaudeksi varatut rahat sekä säästetyt rahat tallessa lomaa varten. - Anonyymi00141
Jos olet polkenut tyttöystävääsi läpi koko Suomen niin se herättää jo kateutta.
- Anonyymi00137
Monet menevät kesällä ulos. Se on vaihtoehto sisällä olemiseen. Ulkona voi kesällä valita paikan, jossa paistaa aurinko, mutta tuulee siten, että ei ole kuuma. Paikkoja voi etsiä jonkin aikaa. Mutta sitten pitää mennä sisälle, jos paikkaa ei heti löydy.
- Anonyymi00140
Jos johonkin kanarialle lähtee niin maksaa pari tonnia. Ei siellä ole mitään nähtävää edes. Mielummin sitä kiertää suomea sitten.
- Anonyymi00142
Kannattaa lähteä itäiseen Suomeen, missä on jylhät maisemat ja puhtaat vedet.
- Anonyymi00143
Siis hei halooooooo! Kanarialle muka maksaa pari tonnia!!!! No, ei varmasti maksa, lennosta netistä kilpailuttaen ei paljoa maksa ja majoitukset paikallisilta sopien. Ja nähtävää on Kanariallakin, vaikka ei niin mahdottomasti, mutta kun menee katsomaan sitä paikallisten elämää, niin kyllä löytyy nähtävää. Ja luontoakin on nähtävissä ja ihan huikeita maisemia.
Tämä tosi, että Suomessakin on paljon nähtävää, kun osaa vaan käydä katsomassa. Minä olen kiertänyt mopolla Suomea ja kyllä on ollut nähtävää vaikka kuinka. Tosin olen löytänyt ulkomailtakin erikoisia kohteita turistipaikkojen ulkopuolelta aina omatoimimatkoillani.
Vaan vieläkin ihmettelen, että millainen ihminen saa menemään pari tonnia Kanarian matkaan??? - Anonyymi00145
Anonyymi00143 kirjoitti:
Siis hei halooooooo! Kanarialle muka maksaa pari tonnia!!!! No, ei varmasti maksa, lennosta netistä kilpailuttaen ei paljoa maksa ja majoitukset paikallisilta sopien. Ja nähtävää on Kanariallakin, vaikka ei niin mahdottomasti, mutta kun menee katsomaan sitä paikallisten elämää, niin kyllä löytyy nähtävää. Ja luontoakin on nähtävissä ja ihan huikeita maisemia.
Tämä tosi, että Suomessakin on paljon nähtävää, kun osaa vaan käydä katsomassa. Minä olen kiertänyt mopolla Suomea ja kyllä on ollut nähtävää vaikka kuinka. Tosin olen löytänyt ulkomailtakin erikoisia kohteita turistipaikkojen ulkopuolelta aina omatoimimatkoillani.
Vaan vieläkin ihmettelen, että millainen ihminen saa menemään pari tonnia Kanarian matkaan???Tyhmä polttaa ilmassa kerosiiniä, viisas loikoilee Saimaan rannalla.
- Anonyymi00146
Anonyymi00145 kirjoitti:
Tyhmä polttaa ilmassa kerosiiniä, viisas loikoilee Saimaan rannalla.
Palaa se kerosiini ilman minuakin, niin miksi en sitten lentäisi siinä siivellä taskurahalla.
Se kerosiinin polttaminen ei ole minun vallassa, mutta voin ihan hyvällä omallatunnolla lentää niillä täytepaikoilla, jotka muuten jäisi täyttämättä.
Minun omatoiminen matkailu on aina perustunut mahdollisimman edullisesti matkaamiseen ja kierrätys kunniaan.
- Anonyymi00148
Etelän rannoilla on niin kuuma, että aivot porisee ja nahka palaa.
Suomen viileiden järvien rannoilla on leppoisaa loikoilla ja
jopa kunnon kohottamiseksi soudella lahtia ja salmia pitkin.- Anonyymi00163
Köyhän idea on, että talvella ollaan jossain etelässä ja kesällä Suomessa. Maailmassa on paljon hyviä ja toodella edullisia paikkoja köyhän matkustella omatoimisesti. ja mikä pakko on mennä tuskastuttavan kuumaan paikkaan. Intiasta löytyy talvella hyviä paikkoja, joissa ei ole liian kuumaa ja taskurahalla pystyy elämään. Voi ajella polkupyörällä tai vuokraa moottoripyörän.
- Anonyymi00168
Anonyymi00163 kirjoitti:
Köyhän idea on, että talvella ollaan jossain etelässä ja kesällä Suomessa. Maailmassa on paljon hyviä ja toodella edullisia paikkoja köyhän matkustella omatoimisesti. ja mikä pakko on mennä tuskastuttavan kuumaan paikkaan. Intiasta löytyy talvella hyviä paikkoja, joissa ei ole liian kuumaa ja taskurahalla pystyy elämään. Voi ajella polkupyörällä tai vuokraa moottoripyörän.
Kannattaa lukea Pelle Miljoonan kirjoja, niistä saa hyvät opit ulkomailla asumiseen talvella.
Ja Matti Rämön kirjoista saa hyvät vinkin polkupyörällä matkaamiseen maailmalla.
- Anonyymi00149
Tasaisen vauhdin taulukon mukaan pyöräilijän pitäisi lähestyä joulupukinmaata.
Vieläkö on sisärenkaat ehjänä ja eväsrepusssa riittävästi murkinaa.
Onko satulassa sopivat geelit niin ei perhekalleudet pääse hiertymään.- Anonyymi00151
No en mennyt rovaniemelle vaan ole tänään sallatunturilla ja huomenna rukalle jossa kiipeilen tunturin päälle. Pyörä kulkee hyvin eikä kumi ole puhjennut. Ruokaa löytyy matkan varrella ja aamuisin käyn kaupassa yleensä ennen kun lähden polkemaan. Ei tämä nyt huono idea ollut. Vettä ei ole satanut.
T: ap - Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
No en mennyt rovaniemelle vaan ole tänään sallatunturilla ja huomenna rukalle jossa kiipeilen tunturin päälle. Pyörä kulkee hyvin eikä kumi ole puhjennut. Ruokaa löytyy matkan varrella ja aamuisin käyn kaupassa yleensä ennen kun lähden polkemaan. Ei tämä nyt huono idea ollut. Vettä ei ole satanut.
T: apTonttu nyt menny varmaan rahoja vaiks luottokortilla maksanut on meinaan millä mällätä toisin ku persaukisilla köyhillä.Ap
- Anonyymi00150
Istuu kotona paskaset alkkarit jalassa ja coop kaljatölkki kädessä haaveillen.
- Anonyymi00153
Huuteleeko aloittaja joillakin toimeentulotukirahoilla niin mikähän ihmeen pätemisen tarve täytyy olla.Menkää töihin eikä mihinkään kuvitteelliselle pyöräretkelle. Todellisuudessa röhnöttää kotona.
- Anonyymi00154
Yleensä työttömät vaan makaileee kotona kaljatölkki kädessä. Työkunto oj huono eikä ne jaksa mennä töihin tai eivät jaksa tehdää mitään. Tunnen sellaisia työttömiä.
Toisset sitten jaksaa tehdä kaikkea. Pimeistä töistä saa rahaa ettekö ymmärrä.- Anonyymi00155
Raskasta on tehdä töitä pimeällä otsalampun kanssa joten kartan sitä.
Mutta onneksi kesäyöt ovat valoisia.
Pyöräilijällä on synkeä ja tyly taival menossa siellä itäisellä reitillä.
Ajelin kerran autolla Kemijärvi-Kuusamo-Kajaani reittiä ja siihen kului 4 tuntia.
Melkein koko ajan pelkkää korpea ja välillä oli talo jossakin taivaanrannassa.
Mutta ei se paljoa helpota Kajaani-Nurmes välilläkään, siellä sielläkin on tuo
asutus melkoisen harvassa. Mutta toivotetaan vaan lisää sinnikkyyttä satulaan. - Anonyymi00170
Anonyymi00155 kirjoitti:
Raskasta on tehdä töitä pimeällä otsalampun kanssa joten kartan sitä.
Mutta onneksi kesäyöt ovat valoisia.
Pyöräilijällä on synkeä ja tyly taival menossa siellä itäisellä reitillä.
Ajelin kerran autolla Kemijärvi-Kuusamo-Kajaani reittiä ja siihen kului 4 tuntia.
Melkein koko ajan pelkkää korpea ja välillä oli talo jossakin taivaanrannassa.
Mutta ei se paljoa helpota Kajaani-Nurmes välilläkään, siellä sielläkin on tuo
asutus melkoisen harvassa. Mutta toivotetaan vaan lisää sinnikkyyttä satulaan.Minulla kävi aikoinaan todella erikoinen tapaus tuolla hiljaisella tiellä, kun poikkesin siitä ajamaan Rautavaaran kautta, kun oli mukamas muualla ruuhkaa. Olin kyllä autolla liikkeellä ja sain kyytiini pari liftaria sieltä metsätaipaleelta.
Heiltä oli kuulemasti auto hajonnut mökkireissulla ja olivat olleet poimimassa marjoja vanhemman seurakuntasisaren mökillä. Nuorempi oli kappalaisen vaimo, todella upea ilmestys. Kummankin jutut olivat sitä luokkaa, että ei olisi uskonut seurakunnan väkeä heidän olevankaan, sillä aika nopeasti jo käsiteltiin pappilan väljähtynyttä seksielämää ja kuinka vain yhdessä asennossa kerran viikossa saunan jälkeen on jonkinlaista seksiä. Kaiken lisäksi pappilaan ei oltu saatu perillistäkään, vaikka minkäänlaista ehkäisyä ei oltu käytetty.
Kuuntelin niitä tarinoita ihmeissäni ja aika erikoisesti se reissu lopulta menikin. Jälkeenpäin sain sitten tietää, että pappilaankin oli viimein saatu toivottua perheenlisäystä!
- Anonyymi00156
Miksi jotkut luulee ettei köyhillä ole rahaa säästössä eikä voisi lähteä kotoaa mihinkään. Kyllä minulla ainakin on rahaa. Suomessa köyhyysraja on noin 1340 euron tuloilla kk. Itse saan 300 euroa vähemmän ja silti olen onnistunut säästämään. Tunnen työttömiä jotka vuosia ovat olleet kotona ja kunto on tosi huono koska eivät tee mitään.. Ei siinäkään kauheasti järkeä ole istua kotona vetää tupakkai päivät pitkät. T: ap
- Anonyymi00158
Mistä tuo 1000eur sitten koostuu.Ei ne mitään säästä jotka toimeentulotuella.
- Anonyymi00157
Taitaa ajella varastetulla sähköavusteisella pyörällä ai jaa pimeitä hommia.....kauppaa varastettua tavaraa.
- Anonyymi00160
Ihan laillinen pyörä on älä oo kateellinen. Pimeitä töitä pitää aina tehdä koska ei lailliakaan saa. Kotona makoilu ei itselle sovi. Tänään oli 80 km polkeminen rukalle jossa olen 3 päivää. Lähden aamuisin 8 aikaan yleensä liikkeelle. Ryyppään kaksi päivää täällä ja katselen maisemia kun ei ol kiire mihinkään. Hyvin sähköpyörä kulkee varsinkin ylämäissä pääsee hyvin. T: ap
- Anonyymi00161
Anonyymi00160 kirjoitti:
Ihan laillinen pyörä on älä oo kateellinen. Pimeitä töitä pitää aina tehdä koska ei lailliakaan saa. Kotona makoilu ei itselle sovi. Tänään oli 80 km polkeminen rukalle jossa olen 3 päivää. Lähden aamuisin 8 aikaan yleensä liikkeelle. Ryyppään kaksi päivää täällä ja katselen maisemia kun ei ol kiire mihinkään. Hyvin sähköpyörä kulkee varsinkin ylämäissä pääsee hyvin. T: ap
Akkukin riittää pitkään kun käyttää niitä avustustasoja maltilla.
- Anonyymi00171
Anonyymi00161 kirjoitti:
Akkukin riittää pitkään kun käyttää niitä avustustasoja maltilla.
Totta, minulla oli halpa mummomallin sähköpyörä jonka akulle oli ohjeissa kilometrimäärä max 48 km, en kuitenkaan käyttänyt kuin alimpia avustuksia niin hyvin riitti jopa 100 km lenkille kun ei isoja ylämäkiäkään ollut reitillä.
- Anonyymi00159
Nahkasatulat on parhaita joka kesä. Solu muoviset repeilee reissussa.
- Anonyymi00162
Heinäkuussa porukka pitää lomia ja menevät lappiin ja ties minne. Mut kuuma oli viime vuoden heinäkuussa, en jaksaisi polkea kovin paljon helteellä. T: ap
- Anonyymi00164
Alkukesästä ei ole hyttysiä, mutta kesällä on. Eli seuraava mahdollisuus mennä
Lappiin on sitten vasta ruska-aikana eli syyskussa.
- Anonyymi00165
Kyllä täällä rukalla ihan lämmintä on ja hyvät maisemat tuossa vuoren huipulla vaikkakin näkyy vaan metsää pääasiassa. Voi sadella vettä sunnuntaina kun lähden taas polkemaan. Vyö hajosi joten piti ostaa uusi. Tänään olen pääasiassa nukkunut kun eilen join olutta ja nukun huomennakin pitkään. T: ap
- Anonyymi00166
Poljin tänään raatteentiellä. Siellä on sotaa käyty ja aika vaikuttava paikka. Katelin muistomerkkeja ja luin juttuja. Kannattaa käydä jos täällä päin joskus käytte. on verisimmät taistelut käyty täällä 1940 vuonna. Reissu mennyt hyvin ei mitään ongelmia. Pikkuhiljaa tässä eteenpäin menen kun kiire ei ole. Juhannuksena menen mökille ja sinne tulee kavereita.
T: ap- Anonyymi00167
Noilla tienoilla voisi yöpyä vaikka Lentiirassa , missä on viihtyisää.
Sitten Jussin jälkeen vaan kohti Pohjois-Karjalaa.
- Anonyymi00169
Oli muuten takapäällis renkaassa halkeama. Huomasin sen aamulla kun ihmettelin pari päivää jos sitten miksi ajaessa tulee sellainen töyssymäinen vipotus. Sellainen 6 cm halkeama päällis renkaan sivussa. Onneksi Suomussalmessa onkin pyöräliike ja sain vaihdettua renkaan. Melko uusi rengas kuitenkin joten ihmettelen sitä halkeamaa. No se oli 35 euron korjaus.
T: ap- Anonyymi00172
Itsellä on myös Helkaman pyörä, joka pitäisi viedä huoltoon Pyöräpilotille ajattelin, maksan siitä korkeintaan 300€, toivottavasti vähemmän. Pyörä on testivoittaja TM vertailussa. Eli hyvä vaihtoehto sähköpyörille. Ajettavuus on tosiaan hyvä!
Mb_76 - Anonyymi00173
Anonyymi00172 kirjoitti:
Itsellä on myös Helkaman pyörä, joka pitäisi viedä huoltoon Pyöräpilotille ajattelin, maksan siitä korkeintaan 300€, toivottavasti vähemmän. Pyörä on testivoittaja TM vertailussa. Eli hyvä vaihtoehto sähköpyörille. Ajettavuus on tosiaan hyvä!
Mb_76Sähköpyörät kustantaa tänään 2500-4000€ Mitä olen noita Helkaman pyöriä seuraillut. Kallista kyytiä. Onneksi ostin ajoissa ihan tavallisen polkupyörän.
Mb_76 - Anonyymi00183
Anonyymi00173 kirjoitti:
Sähköpyörät kustantaa tänään 2500-4000€ Mitä olen noita Helkaman pyöriä seuraillut. Kallista kyytiä. Onneksi ostin ajoissa ihan tavallisen polkupyörän.
Mb_76Halvemmallakin selviää sähköpyörän hankinnasta ja hieman yli tonnilla saa ihan hyvän!
https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkopolkupyora-28-8-vaihdetta-2000043704
https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkopolkupyora-20-3-vaihteinen-2000045609
https://www.kuntokauppa.fi/scushi-norway-universe-sahkopyora-valkoinen-360-wh-akku?gad_source=1&gad_campaignid=23527520575&gbraid=0AAAAAD59u57Jmejt-RXZRR5K0RMpATncJ&gclid=EAIaIQobChMIwY_20YqPlQMVhBCiAx0HqgoOEAQYASABEgKJjfD_BwE
https://cdon.fi/tuote/sahkoinen-kaupunkipyora-aairsk-gt300-26-musta-10521aec275e5c4d/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=20609297918&gbraid=0AAAAACvPUEpY2Gd9e8P4r_8Wj691hXChl&gclid=EAIaIQobChMIwY_20YqPlQMVhBCiAx0HqgoOEAQYBCABEgIVvfD_BwE
https://cdon.fi/tuote/pure-unicorn-u2-275-sahkopyora-lapiajo-48-v-128-ah-akku-8197f4a3bd525cf9/
- Anonyymi00174
Kyllä pitkällä retkellä on hyvä satsata jykeviin renkaisiin, mitkä kestää
pitkään ehjinä. Tietöiden aikaan on hyvä vältellä niitä sepeliosuuksia.
Siellä itäisen Suomen reiteillä löytyy tosi hiljaisia teitä ja pinnoitekin
on vielä kunnossa kun on vähän raskasta liikennettä rasitteena. - Anonyymi00175
Suunnitelmasi kuulostaa ihanalta!!!! Toteuta se!
- Anonyymi00177
Melkoisia hintoja vuokra mökeillä pohjois karjalassa. Meinasin vuokrata mutta jopa vaatimaton mökki yli 200 euroakin vuorokausi. No pakko sitä jossain yöpyä kuitenkin. T: ap
- Anonyymi00178
Tuohon hintaan saa lomakylästä tasokkaan 6 hengen mökin saunalla.
Onhan niitä Trivagossa tyrkyllä itärajalla hintaan 40-50 € , joten voi valita.
- Anonyymi00179
Sitä varten talvella kerätään rahaa jemmaan, että voi kesällä matkustella
reteesti ja yöpyä mökeissä missä on pesumahdollisuuskin.
Se on itse asiassa kokonaistaloudellista eli mökki vuokralle kun on tarve
ja kun oven sulkee lähtiessään niin ei ole mitään huolia enää siitä.
Eli hotellihuoneen hinnalla saa mökin saunoineen useille ihmisille . - Anonyymi00180
Järvee ja mökkiä on täällä itä-suomessa Löysin mökin 50 euroa yö, olen 2 yötä. Maanantain- torstain sitten 250 km juhannusta viettämään savonlinnan seudulle haukivedelle mökkiin kavereitten kanssa. On ollut hienoa ja sää suosinut todella.
T: ap- Anonyymi00181
Kannattaa myös pyöräillä Punkaharjun kautta. Se on hienoa seutua.
- Anonyymi00182
Kyllä nyt alkaa juhannus tai se jo alkoi. Hyvä reissu ollut mutta aika menee nopeasti. Juhannus mökillä huomenna kaveri porukan kanssa ja mitäpä tässä muuta. Huomenna 50 km polkeminen vuokra mökille. Ekaksi sauna päälle ja olutta kitaan.
- Anonyymi00184
Ai ai hyvää juhannusta. Ollaan täällä mökillä ja olutta on. Ens viikolla poljen reissun loppuun hankoon. Sää on erittäin hyvä ollut ja kai se tästä lämpenee lisää, huomenna ainakin +25.
T: ap- Anonyymi00188
Karhuvuoren kuparia on jo kiskottu, mutta vielä on sitäkin runsaasti jäljellä.
Grillissä tulisi pihvit mureiksi ja samalla voisi kypsentää maissin tähkiä, mutta
nehän ovat jo huomisen päivän murheita.
- Anonyymi00185
Apina
- Anonyymi00187
Vautsi! Kuulostaa hyvältä. Sitten kun olen eläkkeellä niin teen saman :)
- Anonyymi00190
Back home. Kuukauden reissu loppui tänään. Tuntuu että kuukausi meni liian nopeasti, olisin voinut kokea enemmän mutta nyt kotona. Hyvä reissu oli kuitenkin. T: ap
- Anonyymi00191
Tänään aion ottaa kuppia eli olutta jonkin verran. T: ap
- Anonyymi00192
Pitäähän ne pyöräillessä kuluneet nivelet rasvata taas kuntoon vapaa-ajaksi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad981653- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4251057- 166972
- 57792
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126772- 81699
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38665- 57661