Lähden reissuun kesällä.

Anonyymi-ap

Ajattelin että kotona on tylsää joten päätin että lähden taas fillarilla suomen päästä päähän. Suomessa on paljon nähtävää. Menen Utsjoelle ja sieltä lähden kohti helsinkia. Poljen enemmän itä suomen puolella kun joskus olen polkenut länsirannikkoa pitkin. Mitä täällä kotonakaan tekemistä on ei mitään.

25

293

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kannattaa ajellakin siellä Itä-Suomessa , sillä siellä on väljää ja turvallista.
      Jos eksyisi pääkaupunkiseudulle vaikka Itikseen, niin ei voi edes kaupassa
      käydä kun varastavat jo fillarista etupyörän ja laukut.

• Anonyymi00007

S-tanan Helsinki, jos näin on.

• Anonyymi00024
        UUSI

Eipä ole tullut käytyä Itiksessä yli kymmenenn vuoteen ja tuskin käyn siellä enää koskaan!

• Anonyymi00002

Kävin jo 10 vuotta sitten viimeiksi Saariselällä kun maailman erilaiset
      myllerrykset ovat sen jälkeen torpedoineet pitemmät matkat.
      Haaveena olisi käydä vielä kerran jäämeren rannalla, mutta ensin tuli
      korona ja polttonesteen hinnat nousivat huippuunsa 2022 aikaan.
      Ei viitsi panostaa pelkkään dieseliin 500 € per reissu, joten se jäi.
      Nyt kun voisi bensa-autolla tehdä saman etapin, niin taas on hinnat
      tapissa joten pitää tyytyä B-vaihtoehtoon eli Itä-Suomeen.
      Itse asiassa se onkin parempi vaihtoehto , mikä sisältää vähät polttonesteen
      kulut ja edullisen majoitusvaihtoehdon. Sitä paitsi siellä Keski-Karjalassa
      paistaa aurinko lähes koko kesän eikä järven rannalla ole edes hyttysiä
      niinkuin Lapissa tuppaa olemaan.

• Anonyymi00003

Reitti tulee kulkemaan Inariin ensin ja sitten saariselälle ja sodankylään. Poljen rukalle myös yöpymään. Viime vuonna poljin sellaisen 85 km lenkin ja jaksoin hyvin, aikaa meni nelisen tuntia joten ajattelin että pärjään kunnon puolesta hyvin ja voin polkea 130 km matkan päivässä mutta se riippuu mistä majoitus löytyy. Utsjoelta Inariin on 125 km eikä siinä välissä ole kauheasti majoituspaikkoja joten inariin pitää sitten polkea heti ekana päivänä.

• Anonyymi00004

Kannattaa tosiaan koukata idän kautta vaikka Pielinen kiertäen, sillä sieltä löytyy
        sitä luonnon rauhaa ja hienoja maisemia. Tai sitten Kolin kautta länsireitti.
        LÖytyy luonnon rauhaa ja mukavia majoituskohteita, miten kukin haluaa.

• Anonyymi00008

Itse olen pyöräretkillä ollut pääosin telttamajoituksessa jossain puskassa.

• Anonyymi00005

Niin, kyllä talviaikaan saa maata kämpillä ihan tarpeeksi, joten vastapainoksi
      kesällä pitää liikkua niin paljo kun kunto ja talous antavat myöden.
      Itse ajattelin lähteä reissuun vasta alkusyksystä kun hinnat ovat
      edullisempia eikä ole lomapaikoissa tungosta niinkuin kesällä.

• Anonyymi00006

En kyllä itse lähtis pyörällä suttaan kohti Utsjokea jollakin moottoripyörällä tai asuntoautolla eikä kiire ole mihinkään.

• Anonyymi00009

Nakitin yhden tutun viemään minut autolla Rovaniemeltä Utsjoelle. Rovaniemelle menen bussilla. Se tuttu asunut Rovaniemellä jo 10 vuotta ainakin. Itä suomessa en ole juuri käynyt, kerran kävin ja olin joku 14 vuotias silloin mutta siellä on kuulemma hyviä pyöräteitä joten ajelen itä suomea enemmän.

• Anonyymi00010

Lappi on oikein mukava paikka pyöräillä. Olen itse pyöräillyt lapista hankoon. Pyöräilen paljon. Olen pyöräillyt saariston renkas reitin maarianhaminaan.

• Anonyymi00011

Saahan siinä aina lossietapin aikana levätä ja pumpata uutta raikasta ilmaa renkaisiin.

• Anonyymi00012

Kuukausi reissun alkuun. Utsjoelle ajelee 2 päivää autolla. Toivon ettei ole kovia vastatuulia matkan varrella. Tänää oli täällä hirveä tuuli ja pyörällä menin kauppaan niin aika hitaasti pääsi eteenpäin. Joku 80 km vastatuulessa olis paha.

• Anonyymi00013

Apina🙉

• Anonyymi00016

Suomenlahden rannalta Saariselälle menee vielä päivässä (1050 km , 13 tuntia)
        Tankkasin ja söin vasta Pudasjärvellä , muuten riittää 2 min huoltotaukoihin.
        Nyt on ollut viikko tuulta pohjoisesta ja luoteesta joten fillaristin tarvitsisi
        levittää vain takki niin pääsisi Utsjoelta ennätysajassa etelää kohti.

• tälle projektille täytyy nostaa hattua jos lippistä ei täällä sisätiloissa olisi. muista vaan ne hätävaratsyydeemit myös. kun elämme pohjoisessa. aina kannattaa aktivoitua ettei muutu nillittäjäksi. keinoja on monia.

• Anonyymi00014

reppuReiska reissaa kuin remonttiReiskakin reissaa.

• Anonyymi00015

jos on reissussa niin evääksi reppuun reissumies-voileipiä.

• Anonyymi00018

Kierrän ympäri suomenmaan laukussa leipää ja piimää vaan. Vanha lastenlaulu.

• Anonyymi00017

Niin, mielikuvituksettomat ihmiset vaan makaa betonibunkkerissaan
      apaattisena sohvan pohjalla ja ruikuttaa kaljavarastojen ehtymistä.

• Anonyymi00019

Matkalla menee ehkä kuitenkin saman verran rahaa mitä menisi matkustamiseen nopeammalla kulkuvälineellä

• Anonyymi00020

Melomisreissu mielestäni järkevämpi

• Anonyymi00022

Tarkoititko mulimisreissua. Meloessa tulee jo kannikoihin känsiä ja hankalaa hommaa
        jos sattuu hernevellin jälkeen vaikka ripuli iskemään.

• Anonyymi00021

Pyörää joutuu kunnostamaan matkan varrella

• Anonyymi00023
      UUSI

Ajattelin panostaa vaan automatkaan kunhan saa kerättyä matkakassan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe