Mihin ikuinen piinahelvetti perustuu?

Anonyymi-ap

Mihin raamatunkohtiin perustuu oppi että uskomattomat joutuvat ikuiseen kidutukseen? Olen käsityksessä että missään kohtaa ei sanota SELVÄKIELISESTI että näin tulee tapahtumaan vaan joka kohdassa kyse on viime kädessä tulkinnasta.

43

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kaikki on Raamatussa tulkintaa, käännösvirhettä tai sitten valetta.

Kaikki sotarikokset ja kansanmurhat pystyy perustelemaan Raamatulla kun vain oikein yrittää.

Silti kaikki se mitä Raamattuun on kirjoitettu, uuden liiton sanoma tulee uskoa. Tulee uskoa siihen että Jeesus lähettää meille Jumalan Pyhän Hengen lohduttamaan, opettamaan, johdattaaan siten että emme ole uskossa huuli pyöreänä että mitä tästäkin nyt oikein täytyy ajatella. Siten tulee sanaan kyllä uskoa.

Ei ole täysi tulkinta se että että helvetissä kidutetaan ketään. Jeesus sanoo että joku ansaitsee helvetin tulen, eikä sieltä pääse pois ennen kuin on maksanut viimeisenkin rovon, mutta ei se tarkoita sitä että joudumme sadistin käsiin. Eikä meillä edes kuoleman jälkeen ole ruumistä mitä voisi kiduttaa. Se on harhaoppisten olkinukke että jotkut uskovat kidutushelvettiin.

On tietenkin ollut ja tulee olemaan hirvittävä määrä ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet Jumalasta, ei heillä ole mitää mahdollisuutta edes uskoa siten kuten Raamattu opettaa. Ei se mitään selkeää tietoa siitä mikä heidän kohtalonsa on ja käykö tosiaan niin, että osa ihmisistä vain häviää, heidän henkensä katoaa taivaan tuuliin eikä heitä koskaan ole ja jääjätkö vain ne elämään, jotka ovat eläessään kokeneet Jumalan Pyhän Hengen kosketuksen ja ovat siten valmistettu taivaaseen. Heille on puhettu jo taivaallinen puku täällä ja annettu pelastuksen sinetti.

Mikä tahansa asia mitä Raamatusta tai uskosta vakuuttamalla vakuuttaa, herjaa niitä jotka ovat vähänkin erimieltä ja toistaa samaa mantraa siitä, osoittautuu usein harhaopiksi eikä pelastussanomasta. Niin on helvetinkin kanssa. Siihen liittyy osin Jumalan salaisuuksia mitä ei ole valaistu meille ihmisille ja Jumala voi vielä muuttaa suunnitelmiaan ihmiskunnan suhteen miten ajatellut lopullisen tuomion menevän. Siksi emme voi kuvitella että tiedämme asiat paremmin kuin mitä Jumala.

• Anonyymi00002

"Ei ole täysi tulkinta..."
        Eli tietääksesi ei ole kohtaa joka ei jätä mitään mahdollisuutta muulle tulkinnalle kuin ikuinen piinahelvetti. Asia selvä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00002 kirjoitti:

"Ei ole täysi tulkinta..."
        Eli tietääksesi ei ole kohtaa joka ei jätä mitään mahdollisuutta muulle tulkinnalle kuin ikuinen piinahelvetti. Asia selvä.

""Ei ole täysi tulkinta..."
        Eli tietääksesi ei ole kohtaa joka ei jätä mitään mahdollisuutta muulle tulkinnalle kuin ikuinen piinahelvetti. "

Pakanuudesta on peräisin tuollainen opetus.
        Onneksi se ei kuulu Raamattuun eikä kristinuskoon.

• Anonyymi00003

Olisipa teillä vittumainen narsisti jumalana.
      Jos ei palvo häntä ehdoitta ilman minkäänlaista näyttöä jumaluudesta, on ansainnut ties mitä.

Jumalaan verrattuna Stalin oli suuri humanisti.

• Anonyymi00004

”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
      Matt 10:28

”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”
      1 Kor 1:18

”Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;”
      Matt 7:13

• Anonyymi00005

Raamattu on kokoelma mielikuvitustarinoita taivaineen, helvetteineen, puhuvine aaseineen, valaan vatsassa päiväkausia matkaavine miehineen jne., ja jokainen tervejärkinen kyllä ymmärtää tämän.

• Anonyymi00006

Entä jos ei olekaan…

• Anonyymi00007

Ei helvettiin ole pakko mennä. Jeesus tuli ottamaan meille kuuluvan rangaistuksen, kun hän kuoli meidän takia, jotta me pääsisimme taivaaseen.
        Minä ainakin aion taivaaseen.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ei helvettiin ole pakko mennä. Jeesus tuli ottamaan meille kuuluvan rangaistuksen, kun hän kuoli meidän takia, jotta me pääsisimme taivaaseen.
        Minä ainakin aion taivaaseen.

Ei kai kukaan usko sen vuoksi että joutuisi helvettiin.

Sellainen olisi kaikista ihmisistä surkuteltavin, jos uskoisi vain sen vuoksi että saisi tässä ajassa herjata uskovia, mutta ei välittäisi mitään omasta pelastuksestaan eikä pinnistelisi sen eteen.

Siinä mielessä helvettiusko on hulluutta, uskoa vain sen vuoksi että joutuisi helvettiin. Ei niin kannata uskoa vaikka miten joku plikkaisi siitä että ei usko joutuvansa piinahelvettiin, vaan taivaaseen. Ei silti kannata uskoa joutuakseen helvettiin.

• Anonyymi00011

Helvettiin meneminen ei ole Raamatun pääsanoma. Pääsanoma on, että ihminen voi päästä taivaaseen.

Mutta mitä Jeesus sanoi?

Synnin tekijät ja syntisten syyttäjät ja syntisten tuomarit menevät kaikki helvettin, koko lössi, jos eivät uudestisynny ylhäältä.

Johanneksen evankeliumi:
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• Anonyymi00013

Kasteessa Jumala synnyttää perisyntiin hengellisesti kuolleen ihmisen vedestä ja Hengestä ikuisesti eläväksi sieluksi. Joh.3:5

• Anonyymi00016

Nikodemus oli huolestunut lasten pelastumisesta.

Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

Kristityt on kastannut lapsensa sisälle Jumalan valtakuntaan jo 2000 vuotta ja tekevät niin aina Ihmisen pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristuksen omaksi, kun toinen korjataan taltaan ja toinen jätetään.

Lue vertaus tyhmistä ja viisaista neitsyistä.

• Anonyymi00012

Viimeinen tuomio perustuu ihmisen tekoihin, ei uskomiseen. Viimeisellä tuomiolla ihmisen omasta uskosta ei kysytä yhtään mitään.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00014

Jaak.2
      25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi00015

Juutalaisten avustaminen vanhurskauttaa ihmisen. Isrelia tulisi tukea paljon enemmän valtioiden tasollakin. Siitä seuraa siunaus.

Matt. 25:40

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

• Anonyymi00017

Israelille pitää antaa parempi Daavidin linko.

Ja ohjuksia niin paljon, että naapurimaiden kaupungit ovat maan tasalla

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jeesus voi palata takaisin Jerusalemiin vasta sitten kun Israel on vallannut kaikki sille luvatut maa-alueet.

Ja viimeksi ilmestyneet harhaoppiset lustelahkot on ensin temmattu pois maan päällä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Jeesus voi palata takaisin Jerusalemiin vasta sitten kun Israel on vallannut kaikki sille luvatut maa-alueet.

Ja viimeksi ilmestyneet harhaoppiset lustelahkot on ensin temmattu pois maan päällä.

Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei kannata mennä "temmattavaksi" kuvitellen, että ne vie sinut taivaaseen.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei kannata mennä "temmattavaksi" kuvitellen, että ne vie sinut taivaaseen.

uuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Voit myös rukoilla Israelin puolesta.

2. Kun. 13:17

Ja hän sanoi: "Avaa ikkuna itään päin". Ja kun tämä oli avannut sen, sanoi Elisa: "Ammu". Ja hän ampui. Niin hän sanoi: "Herran voitonnuoli, voitonnuoli Aramia vastaan! Sinä olet voittava aramilaiset Afekissa perinpohjin."

• Anonyymi00021

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.]

• Anonyymi00024

Koko touhu mennyt päin helvettiä Israelin osalta.

Ei ole rukoukset auttaneet.

• Anonyymi00025

Hurmoshenkisten lahkolaisten rukoukset haihtuvat taivaan tuuliin.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Hurmoshenkisten lahkolaisten rukoukset haihtuvat taivaan tuuliin.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Lupailevat ihmisille ihmeparanemisia ja taivaspaikkoja.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Lupailevat ihmisille ihmeparanemisia ja taivaspaikkoja.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille.

• Anonyymi00028

Kirjoitukset toteutuu. Tiedäthän toki, että 2/3 israelilaisista tulee vielä tuhoutumaan. (Sak. 13:8-9)

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Kirjoitukset toteutuu. Tiedäthän toki, että 2/3 israelilaisista tulee vielä tuhoutumaan. (Sak. 13:8-9)

Ne tapahtumat on tapahtunut jo monta kertaa, Babylonian aikana ja Roomalaisten tekona jne. Hitlerin tekonoina jne.

• Anonyymi00030

Pyhässä kaupungissa uudessa Jerusalemissa on kaikki ovat Israelin heimon jälkeläisiä. Ei siellä pakanat hihhu hurmoshenkien voimasta.

• Anonyymi00031

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31

Pakankristityt ei ymmärrä yhtään mitään Juutalaisten temppelimenoista, eikä niitä kunnioita.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Pakankristityt ei ymmärrä yhtään mitään Juutalaisten temppelimenoista, eikä niitä kunnioita.

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Jumalan temppeli on konkreettinen rakennus. Älä usko Paavalin valheisiin,että se on pelkkä symbooli.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jumalan temppeli on konkreettinen rakennus. Älä usko Paavalin valheisiin,että se on pelkkä symbooli.

Paavali julisti itsensä Jumalan temppeliksi, väittämällä että mitään temppelirakennusta ei lasketa Jerusalemiin, vaan ihminen korvaa Juutalaisten temppelin.

2. Tess. 2:4

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00034

Paavalihan keksi sellaisenkin valheen, että mitään temppelirakennusta ei tarvita, koska hän itse on se hengen temppeli.

• Anonyymi00035

Vanhan Testamentin ikuisten totuuksien syrjäyttäminen johtaa hirmuisiin harhaoppeihin.

Jumalan sana pysyy.

1. Moos. 3:19

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

• Anonyymi00036

Tietenkin on harhaoppi, jos ihminen ei kuole eikö joudu hautaan tai kuole harhaoppisten pommituksissa

• Anonyymi00038

Ihminen ei ole mikään Jumalan temppeli.

1. Kor. 3:16

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli?

Temppeli on rakennus, mikä laskeutuu taivaasta alas Jerusalemiin.

• Anonyymi00039

Paavali yritti häivyttää Juutalaisten uskon olemattomiin.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Paavali häivytti Juutalaisten uskon Jumalaan ja yritti perustaa täysin eri uskonnon sen tilalle.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Paavali häivytti Juutalaisten uskon Jumalaan ja yritti perustaa täysin eri uskonnon sen tilalle.

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00041

Taivaasta Jerusaleemiin laskeutuva Juutalaisten temppeli on toimiva rakennus, missä otetaan käyttöön kaikki Salomon aikaiset temppelimenot ja niiden mukaan eletään tuhat vuotta.

Ei se Jerusalemin temppeli mikään museo ole, jota turistit käyvät ihmettelemässä ja luulevat, että peso/kasteastia on käsien pesua varten siellä alttarin edessä.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

• Anonyymi00044

Liiton taulut=Kiviset laintaulut

• Anonyymi00045

Kerrassaan vittumainen tyyppi tämä "Jumala" kun ensin loi Lucifer/Saatanan ja vajavaisen ihmisen ja sitten kiukuttelee sitä kun nämä ovat juuri sellaisia millaisiksi heidät loi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      221
      2926
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      173
      2556
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      107
      1189
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      132
      1102
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      68
      1048
    6. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1045
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1002
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      338
      989
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      929
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      788
    Aihe