Minä en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa palkastani yhdistyksille, joihin en kuulu?
En myöskään ymmärrä miksi minun pitäisi saada vähemmän rahaa, että hoitajat saisivat enemmän.
Minun työni on myös välttämätöntä ja arvokasta.
Miksi minun pitäisi saada vähemmän ja muiden enemmän?
11
151
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olen samaa mieltä kanssasi. Etenkin yhdistysten tukirahoja ihmettele. Ajattele että yhdistyksille on annettu aikaisempina vuosin melkein 400 miljoona joka vuosi. Tuo on aivan käsittämätön summa. Luin äsken että Wärtsilä on tehnyt investointeja 400 miljoonalla ja se on iso investointi. Yhdistykset eivät ole tehneet mitään konkreettista mutta saaneet joka vuosi satoja tuhansia euroja. Monissa yhdistyksissä on vain muutama kymmenen jäsentä mutta silti hakevat rahaa monesta paikasta ja käyttävät ne hyvin pienen piirin kesken. Rahojen väärinkäytöksiä löytyy aina kun on tehty pistokokeita. Tuossa olisi ollut yksi tärkeä ison leikkauksen kohde.
Rahaa antavat yhdistyksille myös kunnat, seurakunnat, erilaiset säätiöt, pankit ym. Monet yhdistykset hakevat rahaa noista kaikista paikoista. Kyllä ilmainen raha kelpaa. - Anonyymi00002
Noissa yhdistyksissä riittäisi kovinkin perkaamista vielä! Valitettavasti hallituksen työ jää nyt kesken koska Lintmanni ei tule sitä jatkamaan!
- Anonyymi00003
Meidän kaikkien, jotka teemme talkootyötä eri hyväntekeväisyysjärjestöissä ja yhdistysrekisteriin rekisteröityneissä yhdistyksissä, on vaikea ymmärtää edellä olevia mielipiteitä.
Aloittaja kirjoitti:
"Minä en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa palkastani yhdistyksille, joihin en kuulu?
En myöskään ymmärrä miksi minun pitäisi saada vähemmän rahaa, että hoitajat saisivat enemmän.
Minun työni on myös välttämätöntä ja arvokasta."
Maksaako aloittaja palkastaan jollekin yhdistykselle, ja miten paljon ja miksi? Yleensä yhdistykset perivät jäsenmaksut vain yhdistykseen hyväksytyiltä jäseniltä.
Hoitajat eivät saa yhtään parempaa palkkaa, vaikka sinä saisit vähemmän. Jos mielestäsi työskentelet liian pienellä palkalla, liity ammattiliittoon.
Hoitajilla on vaativa työ ja vastuuseen nähden pieni palkka, koulutustakin vaaditaan, joten hoitajien palkkoja pitäisi korottaa ja työaikaa lyhentää.
Kun digitalisaatio lisääntyy, hoitajatkin joutuvat opettelemaan digi-taitoja ja yleensä omalla ajallaan.
Voiko myös toisten työ, muukin kuin (aloittajan) oma työ olla välttämätöntä ja arvokasta?- Anonyymi00004
Jos työn arvokkuus on loputon peruste palkankorotuksille, niin sitten pitää avoimesti kertoa, mitkä työt ovat vähäpätöisiä ja kelpaavat vain maksajiksi. Se on oikeudenmukaista niitä kohtaan, jotka tekevät uravalintoja.
Kyllä, minä maksan veroja ja niistä veroista kustannetaan sekä hoitajien palkat että verotuki järjestöille, joihin en kuulu.
Kun tämä tuli selväksi, niin miksi minun palkkani pitää pienentyä näiden asioiden takia?
Jos ammattiliittoni tinkii palkankorotukset, niin silloin hoitajien palkka pienenee.
Onko minun työni silloin arvokkaampaa ja tärkeämpää?
- Anonyymi00005
Enkä minä ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa siitä että joku ei jaksa siivota kotona.
- Anonyymi00006
Jokaisen pitäisi itse elättää itsensä ja työikäisen myös vanhukset, lapset ja sairaat.
Vain sillä tavalla voidaan pitää palvelut.
Jos niin ei tapahdu, rahaa pitää leikata elätettäviltä koska mistä muualtakaan? - Anonyymi00007
Miksi minun pitäisi yritystukea? Mikäli yritys ei pysy pystyssä ilman niin menkööt konkurssiin. Tämä on sitä markkinataloutta
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miksi minun pitäisi yritystukea? Mikäli yritys ei pysy pystyssä ilman niin menkööt konkurssiin. Tämä on sitä markkinataloutta
Yritytuki on vain yksi työllisyystuista.
Sitä maksetaan siksi, että työpaikat säilyvät aloilla, joilla ei ole mahdollista pärjätä kevyemmin verotettujen maiden kanssa.
En ole metallimies enkä ole laivalla töissä, joten antaa loppua vaan - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Yritykset, jotka saavat tukea, eivät mene konkurssiin, jos ne loppuvat.
Ne ovat isoja ja siirtävät vain toimintansa osan muualle tai palkkaavat ulkomailta halvempaa porukkaa, kuten laivojen kanssa - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Yritykset, jotka saavat tukea, eivät mene konkurssiin, jos ne loppuvat.
Ne ovat isoja ja siirtävät vain toimintansa osan muualle tai palkkaavat ulkomailta halvempaa porukkaa, kuten laivojen kanssaJuuri siksi AY-liike ei halua luopua tuista.
- Anonyymi00011
Uli uli uijui nyyh kun minä en saa ...........................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213307
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402681Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2082212Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521461- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621201Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174