Jokainen pastori tietää teoriassa mutta entäpä käytännössä mikä on nuhteeton.
Nuhteeton, Jumalan kutsu paimeneksi ja seurakuntapalvelijaksi.
Joku lahkopastori voi sanoa tätä lakihenkiseksi ja Raamatun käännösvirheeksi.
"Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva."
Raamatun "käännösvirheet"
36
244
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tarkoittaako kansa myös helluntailaisia ?
Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule. - Anonyymi00002
Autuaan tietämättömät
Lahkopastorin ei ole pakko uskoa Raamattuun sillä palkka kuitenkin juoksee ja korvasyyhy tulee suusta ulos.
[1] Autuaat ne, joiden tie on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat! - Anonyymi00003
Papittaret pullikoivat Jumalan sanaa vastaan jo tuossa.
- Anonyymi00004
Kuka hullu tai hellu nyt uskoo Raamattuun.
[8] Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan.
Ylöstempausta odotellessa.- Anonyymi00022
>>>>>Kuka hullu tai hellu nyt uskoo Raamattuun.
[8] Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan.
Ylöstempausta odotellessa.<<<<
------
Missähän asiayhteydessä tuo teksti on? Terve Raamatun tulkinta edellyttäö asiayhteyksien huomioimista ettei konpastu valheelliseen opetukseen joka vie toisiakin harhaan.
---------
Teksti oli julistetettu lakiliiton leeviläisille papeille.
---------------
”Ja nyt teille tämä käsky, te papit! Jos ette kuule ja paina sydämeenne, niin että annatte kunnian minun nimelleni, sanoo Herra Sebaot, lähetän minä teitä vastaan kirouksen ja kiroan teille suodut siunaukset. Minä olenkin ne jo kironnut, sillä te ette ole painaneet tätä sydämeenne. Minä kiellän teiltä jälkeläiset, ja minä viskelen rapaa teidän kasvoihinne, teidän juhlauhrienne rapaa, ja siihen teidät itsenne kannetaan.
Ja te tulette tietämään, että minä olen lähettänyt teille tämän käskyn, jotta minun liittoni Leevin kanssa pysyisi, sanoo Herra Sebaot. Minun liittoni hänen kanssansa oli elämä ja rauha, ja minä annoin sen hänelle peloksi; ja hän pelkäsi minua, vapisi minun nimeni edessä. Oikea opetus oli hänen suussansa, eikä vääryyttä tavattu hänen huuliltansa.
Rauhassa ja vakaasti hän vaelsi minun kanssani, ja monet hän käänsi pois pahoista töistä. Sillä papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus; sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja. Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan, olette turmelleet Leevin liiton, sanoo Herra Sebaot. Niinpä minäkin teen teidät halpana pidetyiksi ja alhaisiksi kaiken kansan edessä, koska te ette ole pitäneet minun teitäni, vaan olette olleet puolueelliset opetuksessa”
Ja nyt teille tämä käsky, te papit! Jos ette kuule ja paina sydämeenne, niin että annatte kunnian minun nimelleni, sanoo Herra Sebaot, lähetän minä teitä vastaan kirouksen ja kiroan teille suodut siunaukset. Minä olenkin ne jo kironnut, sillä te ette ole painaneet tätä sydämeenne. Minä kiellän teiltä jälkeläiset, ja minä viskelen rapaa teidän kasvoihinne, teidän juhlauhrienne rapaa, ja siihen teidät itsenne kannetaan.
Ja te tulette tietämään, että minä olen lähettänyt teille tämän käskyn, jotta minun liittoni Leevin kanssa pysyisi, sanoo Herra Sebaot. Minun liittoni hänen kanssansa oli elämä ja rauha, ja minä annoin sen hänelle peloksi; ja hän pelkäsi minua, vapisi minun nimeni edessä.
Oikea opetus oli hänen suussansa, eikä vääryyttä tavattu hänen huuliltansa. Rauhassa ja vakaasti hän vaelsi minun kanssani, ja monet hän käänsi pois pahoista töistä. Sillä papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus; sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan, olette turmelleet Leevin liiton, sanoo Herra Sebaot. Niinpä minäkin teen teidät halpana pidetyiksi ja alhaisiksi kaiken kansan edessä, koska te ette ole pitäneet minun teitäni, vaan olette olleet puolueelliset opetuksessa. Eikö meillä kaikilla ole sama Isä? Eikö sama Jumala ole meitä luonut? Miksi me olemme uskottomat toinen toisellemme ja rikomme isiemme liiton?
Juuda on ollut uskoton, Israelissa ja Jerusalemissa on tehty kauhistus. Sillä Juuda on häväissyt Herran pyhäkön, jota Herra rakastaa, ja on ottanut avioksi vieraan jumalan tyttäriä. Hävittäköön Herra siltä mieheltä, joka tämän tekee, Jaakobin majoista valvojan ja vastaajan ja Herran Sebaotin uhrilahjan tuojan. Ja toiseksi te olette tehneet tämän: olette saattaneet Herran alttarin peitetyksi kyynelillä ja itkulla ja huokauksilla, niin ettei hän enää käänny uhrilahjojen puoleen eikä mielisty ottamaan mitään teidän kädestänne.
Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä. "Mutta kuinkas se yksi —?" Hän pyrki saamaan Jumalan lupaamia jälkeläisiä. —
Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle. Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.
Te väsytätte Herran puheillanne. Mutta te sanotte: "Miten väsytämme?" Siten, että sanotte: "Jokainen, joka pahaa tekee, on hyvä Herran silmissä, ja niihin hänellä on mielisuosio"; tahi: "Missä on tuomion Jumala?"”
Malakia 2:1-17 FB38 - Anonyymi00023
>>>>>Ylöstempausta odotellessa.<<<<
----------
"...Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; .."
------
Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.
------
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
-----
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
------
- Anonyymi00005
Sins and sinners, losers and winners, I'rs A Long Way To Heaven.
- Anonyymi00007
... but really short steps to Hell.
- Anonyymi00008
Helluntailaiset uskovat että he "heittämällä" pääsevät helmiportista sisään kaatuilemaan kultatakadulle.
Näin helluntaijoku jeesus lupasi.
- Anonyymi00006
Helluntaipastoreilla on ehtoollisessa
"MEHULAKI".- Anonyymi00025
>>>>>Helluntaipastoreilla on ehtoollisessa
"MEHULAKI".<<<<
---------
Mikä henki yllyttää herjaamaan? Ei ainakaan Jumalan Henki.
----------
Mitä hyödyttää toisia herjata jos sen tähden itse jää ulkopuolelle? Tai on jo valmiiksi uskosta osaton jokaei peri iankaikkista elämää Jumalan yhteydessä?
--------
”Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.”
2. Korinttilaiskirje 13:5 FB38
-------------
”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:5-9 FB38
- Anonyymi00009
Mistä löytyy Betania seurakunta ja Siionin Temppeli ?
Lahko-Pastorin lompakosta ja mielikuvituksesta. - Anonyymi00010
Matteus 21:16
Ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
Mieluummin luotan imeväisiin "pakkovauvoihin" kuin helluntaipastoreihin. - Anonyymi00011
Mikä henki kieltää syntien tunnustamisen helluntaikokouksessa ?
Tulitunnelit ja väärät profetiat enemmän kiinnostavat. - Anonyymi00012
Isopää vai vikapää ?
Niin, jos hän on vikapää johonkin sellaiseen, tunnustakoon sen, mitä on rikkonut, - Anonyymi00014
1Tim.3:2 Niin pitää siis piispan oleman nuhteettoman, yhden emännän miehen, valppaan, raittiin, siviän, vierasten holhojan, opettavaisen. Biblia (1776) Tiit.1:6-7. 1Piet.5:3.
- Anonyymi00016
Joos.24:19 Ja Josua sanoi kansalle: ette taida palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala ja hän on kiivas Jumala, joka ei säästä teidän syntejänne. Biblia (1776) 2Moos.23:21.
- Anonyymi00017
Huipputeologiaa.
Vetää sanattomaksi. - Anonyymi00018
>>>>Jokainen pastori tietää teoriassa mutta entäpä käytännössä mikä on nuhteeton.
Nuhteeton, Jumalan kutsu paimeneksi ja seurakuntapalvelijaksi.
Joku lahkopastori voi sanoa tätä lakihenkiseksi ja Raamatun käännösvirheeksi.
"Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva."<<<<<
---------
Kaksi eri seurakunta virkaa "paimenet" ja " diakonit" eli srk. palvelijat. Paimenet ovat monikossa, sen synonyymi on srk:n vanhimmmat. UT ei tunne yhden miehen " ministryä"
------
Apostolinen opetus ( Ef.4:7-16.) nimeää seurakuntavirat joihin on Jumala kutsunut ja armoittanut joitakin, ei jokaista jäsentä.
Apostoli Paavali nimeää Efesolaiskirjeessä viisi seurakuntavirkaa ( Ef. 4: 7- 16. ), jotka hänen tekstinsä mukaan on Kristus antanut lahjaksi seurakunnallensa, ja joiden tehtäväkuvaukseksi mainitaan em. virkojen välityksellä ” tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen…” Yksi viidestä seurakuntavirasta on ”paimenet”.
Raamatussa , Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Jos käytetään nimitystä ”pastori” on sen viranhaltijan synonyymi nimi ”vanhin”, siis seurakuntavirka nimityksellä vanhin, eli yksi vanhimmiston jäsen.
( ”Vanhin”, ”vanhimmat” esim. Ap.t. 14:23; 1. Tim. 5:17; Tit. 1:5; Jaak. 5:14.)
Vanhemmisto
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( mm. Ef.4:7-16. ) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat ”pastorin”, eli paimenen , siis vanhimmiston viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
Seurakunnan paimenet ovat srk: n johtajia. Heidän yläpuolellaan on ainoastaan " ylipaimen" Jeesus Kristus . Seurakuntaa eivät johda profeetat vaan paimenet.( siis vanhimmisto -monikko, ei yhden miehen " ministry"- Anonyymi00019
Apostoli Paavalin puheessa Efeson srk:n vanhimmille (Apt.20:17-38.) tämä "johtajat" sanan tarkoitus selviää kreikan tekstissä.
Novum-- Novumin kreikasta suomeksi tekstissä kirjoitetaan Apt.20:17."Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat( bresbyterus)seurakunnan(ekklesias).....
Jatkuen jakeesta 28."..Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi (episkopus) paimentamaan ( poimainen) seurakuntaa (ekklesian) Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..."
------------
Paimenen virasta apostoli kertoo ( hän siis kertoo yhdestä mallina tarkoittaen koko " vanhinten" srk. virassa olevia) että hänen tulisi olla taitava opettamaan ( 1.Tim.3:1-7. ) Apostoli Paavali ei sallinut naisten opettaa Raamattua seurakunnan edessä 1.Tim.2:11-15. Naiset voivat profetoida pitää puheita, mutta seurakunnan edessä opettaminen hänen mukaansa on miesten tehtävä.
Viran haltijan vastuu
Vanhimman, ts. ”pastorin”,”paimenen”, ”kaitsijan” seurakunta viran haltijalla on apostolisen opetuksen mukaan myös vastuunsa . Raamatussa, myös apostolisessa opetuksessa on ymmärrettävissä , ettei paimenten tehtävä ole kulkea ympäri maailmaa,jättäen kaitsettavat,( Hes.43:1- 16. ) vaan olla heille uskotun laumansa kanssa.( Apt. 20: 18-38., 1.Piet.5:1-4 .) Nykyään on monenlaista kiertävää julistajaa joista jotkut nimeävät itsensä pastoreiksi. On ymmärrettävissä etteivät jotkut heistä kulje ainakaan heille uskotun lauman kadonneitten lampaiden perässä? Vai ovatko itsensä nimittäneet ilman kutsumusta paimenen palveluvirkaan? - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Apostoli Paavalin puheessa Efeson srk:n vanhimmille (Apt.20:17-38.) tämä "johtajat" sanan tarkoitus selviää kreikan tekstissä.
Novum-- Novumin kreikasta suomeksi tekstissä kirjoitetaan Apt.20:17."Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat( bresbyterus)seurakunnan(ekklesias).....
Jatkuen jakeesta 28."..Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi (episkopus) paimentamaan ( poimainen) seurakuntaa (ekklesian) Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..."
------------
Paimenen virasta apostoli kertoo ( hän siis kertoo yhdestä mallina tarkoittaen koko " vanhinten" srk. virassa olevia) että hänen tulisi olla taitava opettamaan ( 1.Tim.3:1-7. ) Apostoli Paavali ei sallinut naisten opettaa Raamattua seurakunnan edessä 1.Tim.2:11-15. Naiset voivat profetoida pitää puheita, mutta seurakunnan edessä opettaminen hänen mukaansa on miesten tehtävä.
Viran haltijan vastuu
Vanhimman, ts. ”pastorin”,”paimenen”, ”kaitsijan” seurakunta viran haltijalla on apostolisen opetuksen mukaan myös vastuunsa . Raamatussa, myös apostolisessa opetuksessa on ymmärrettävissä , ettei paimenten tehtävä ole kulkea ympäri maailmaa,jättäen kaitsettavat,( Hes.43:1- 16. ) vaan olla heille uskotun laumansa kanssa.( Apt. 20: 18-38., 1.Piet.5:1-4 .) Nykyään on monenlaista kiertävää julistajaa joista jotkut nimeävät itsensä pastoreiksi. On ymmärrettävissä etteivät jotkut heistä kulje ainakaan heille uskotun lauman kadonneitten lampaiden perässä? Vai ovatko itsensä nimittäneet ilman kutsumusta paimenen palveluvirkaan?>>>>) Nykyään on monenlaista kiertävää julistajaa joista jotkut nimeävät itsensä pastoreiksi. On ymmärrettävissä etteivät jotkut heistä kulje ainakaan heille uskotun lauman kadonneitten lampaiden perässä? Vai ovatko itsensä nimittäneet ilman kutsumusta paimenen palveluvirkaan?<<<
--------
Evankelistan srk. virka on ulospäin suuntautuva , ei paimenten ts." pastoreiden"
---------
Nykypäivänä uskonnollisessa kielenkäytössä, voi jonkun kuulla kertovan olevansa ”tanssipastori”, ”ylistyspastori”, ”nuorisopastori”, "profeetta pastori", "evankelista pastori", ehkä monia muitakin nimityksiä löytyy näiden lisäksi, mutta mitähän itse ”pastori” nimeke pitää sisällään Raamatun ilmoituksessa?
------- - Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
>>>>) Nykyään on monenlaista kiertävää julistajaa joista jotkut nimeävät itsensä pastoreiksi. On ymmärrettävissä etteivät jotkut heistä kulje ainakaan heille uskotun lauman kadonneitten lampaiden perässä? Vai ovatko itsensä nimittäneet ilman kutsumusta paimenen palveluvirkaan?<<<
--------
Evankelistan srk. virka on ulospäin suuntautuva , ei paimenten ts." pastoreiden"
---------
Nykypäivänä uskonnollisessa kielenkäytössä, voi jonkun kuulla kertovan olevansa ”tanssipastori”, ”ylistyspastori”, ”nuorisopastori”, "profeetta pastori", "evankelista pastori", ehkä monia muitakin nimityksiä löytyy näiden lisäksi, mutta mitähän itse ”pastori” nimeke pitää sisällään Raamatun ilmoituksessa?
-------Valelääkäriä voi verrata valepastoriin.
Millä ansioilla ja koulutuksella voidaan joku nimittäö pastoriksi oikeammin "lahkopastoriksi.*
Maallikot eivät ole pastoreita. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Valelääkäriä voi verrata valepastoriin.
Millä ansioilla ja koulutuksella voidaan joku nimittäö pastoriksi oikeammin "lahkopastoriksi.*
Maallikot eivät ole pastoreita.Opetuslapset olivat maalikoita.
Luterilaiset teologit ovat leipäpappeja. - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Valelääkäriä voi verrata valepastoriin.
Maallikot eivät ole pastoreita.Sama se on kuka niitä Raamatun mielikuvitustarinoita höpisee.
- Anonyymi00021
Seurakunta palvelija on diakoni, ei pappi.
- Anonyymi00028
Ap.t.3:22-23 Sillä Moses on tosin isille sanonut: Herra teidän Jumalanne on teille herättävä Prophetan teidän veljistänne, niin kuin minun: kuulkaat häntä kaikissa mitä hän sanoo. Ja pitää tapahtuman, että jokainen sielu, joka ei tätä Prophetaa kuule, pitää hävitettämän pois kansasta. Biblia (1776) 5Moos.18:15-19. Ap.t.7:37.
- Anonyymi00029
5Moos.18:15 Vaan Prophetan sinun seastas, sinun veljistäs, minun kaltaiseni, herättää sinulle Herra sinun Jumalas: häntä kuulkaa. Biblia (1776)
- Anonyymi00030
Ei pastoria pysty kouluttamaan siihen että kotinsa hyvin hallitsee eikä oikein siihenkään että kiinostuu vain vaimostaan.
Raamattua osaa ulkolukea jokainen kouluja käynyt, siihen ei tarvitse koulun penkkejä kuluttaa. - Anonyymi00031
Mariakin oli alunperin nuori nainen eikä Raamattuun muunneltu Neitsyt.
Mutta eihän se sovi siihen Jeesuksen neitsyestä syntymisen tarinaan ilman käännöksen muokkausta.
Koko tarinalta menee pohja heti alkuunsa. - Anonyymi00032
Jos siihen ei pysty kouluttamaan että kotinsa hyvin hallitsee sekä ettei halua vähän kokeilla kaikkea muutakin kuin omaa vaimoa. Ei siihen ole kouluja eikä mitään kursseja. Ei kukaan edes ajatella pystyä sellaiseen.
Raamattua taasen voi tulkita miten tahansa, ei siihen mitään kouluja tarvita, vaan vain vähän hulluutta. - Anonyymi00033
Ap.t.7:37 Tämä on se Moses, joka sanoi Israelin lapsille: Herra teidän Jumalanne herättää teille teidän veljistänne yhden Prophetan, niinkuin minun, jota teidän pitää kuuleman. Biblia (1776)
- Anonyymi00034
Mitä ihmen koulutusta muka Raamatun toisteluun ja tulkitsemeen muka tarvitsee.
Siihen kykenee vaikka alakouuikäinen.
Sen kun vain toistelee jotain jakeita että näin näkyy lukevan.
Ei siihen ole pakko mitään selitelllä tai jos pitää eikä keksi mitään selitystä, niin sanoo että tässä Paavali setä valehtelee, ei kannata ottaa todesta. - Anonyymi00035
Joh.11:25 Sanoi Jesus hänelle: minä olen ylösnousemus ja elämä: joka uskoo minun päälleni, hän elää, ehkä hän olis kuollut. Biblia (1776)
- Anonyymi00036
Ilm.20:5 Mutta ne muut ei kuolleista virvonneet siihenasti kuin tuhannen ajastaikaa kului. Tämä on ensimäinen ylösnousemus. Biblia (1776) 1Tess.4:16-18.
- Anonyymi00037
1Kor.13:8-10 Ei rakkaus koskaan väsy; vaikka prophetiat lakkaavat, ja kielet vaikenevat. Sillä me ymmärrämme puolittain, ja propheteeraamme puolittain. Mutta kuin täydellinen tulee, sitte vajaa lakkaa. Biblia (1776)
- Anonyymi00038
Ei tosiaan kannata käyttää vuosia sen kouluttautumiseen että osaa kopioida Raamattua tai ulkolukea sitä.
Se käy keltä tahansa. Vaikka paholaisen lapselta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433191EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101443
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451187Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601007
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979- 41817
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23813