Varas vie minulta tänään 100 EUR. Huomenna varas vie minulta vain 80 EUR eli varas antoi minulle 20 EUR.
Vasemmiston logiikka
5
79
Vastaukset
- Anonyymi00001
Meidän kylään patruuna perusti koulun, sairaalan ja rahoitti kirkkoakin. 1800-luvun lopulla! Olipa se aikaa!
Taustalla tietysti se, että oli työvoimaa. Tilallisille ja torppareille oli koko 1800 luvun alun syntynyt lapsia 10-12, joista puolet jäi henkiinkin, keskimäärin 6-7. Suomen väkiluku kasvoi 1 miljoonasta 1,8 miljoonaan. Suomi oli kehitysmaa, nykyisen Haitin tasoa. Miehen päiväpalkka irtolaisena maatilalla tai metsätöissä oli 1, 43 mk. Ruistynnytri maksoi 22,50 mk.
Tehdas rakennettiin, tuotteita myytiin Venäjälle ja Englantiin. Patruuna rakensi linnan. Työläiset lautamökit, hellahuoneet, joissa yöksi tuolit nostettiin pöydälle, että saatiin kaikille petit lattialle.
Silloin oltiin hyväntekeväisyyden varassa. Yhteiskuntakehittyi ja söödettiin lakeja esim. koulutuksesta. Toki aina oli veroja kerätty,yleensä hallitsijan sotajoukkoja varten,mutta sitten siitä tehtiin itsenäisessä tasavallassa sellainen sopimus, joka koski yhdenvertaisesti kaikkia lapsia. Koulu. Että joka kuntaan saatiin vaikka rikkaat ei olis rahoittaneetkaan.
Jos työn tuotto jaettais tasan, ei tuloerotkaan olis niin suuria.- Anonyymi00003
Mitenkähän Persut olisivat puolensa valinneet kun 1918 oli nämä rikkaat papit paronit ja virkamiehet ruotsinkielisiä? Näitähän piti palvella 16 tuntia päivässä ruokapalkalla. Ja torppari kaksi päivää viikossa hevosen kanssa ilmaiseksi. Hattu kourassa kumarrellen!!?
Tuo olisi varmasti Persuista ollut jätti kivaa!!??
- Anonyymi00002
Meille vois varas tulla. Voi jakaa sen kanssa toisen ihokkaani, jos sillä ei ole!
- Anonyymi00004
Viittaat ilmeisesti EK:hon ja kokoomukseen varkaina?
- Anonyymi00005
En tiedä mistä aloittaja puhuu?
Mutta nykyisin kun leikataan, se osuu yhtä kipeää yrittäjiin!! Miksi?
No, leikkaukset osuu niihin, jotka jokatapauksessa "kuluttavat" kaikki rahansa aina yrittäjän kassaan!
Mutta nyt vähemmän. Näin, jos leikkaa esimerkki 100€/kk noin miljoonalta köyhältä, se tarkoittaa 100 miljoonaa euroa pois joka kuukausi yrittäjiltä!
Raha ei kierrä, ei tuo voittoa, ei verotulojakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!591718Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1321388Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701241La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10836- 64811
- 69691
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39531- 36477
- 45476
- 52442