'Sano Israelilaisille'; 'Puhu Israelilaisille'

Anonyymi-ap

'Sano näin Jaakobin heimolle ja ilmoita israelilaisille'

Kaikissa käskyissä ja laissa, minkä Jumala Moosekselle antoi; on kerrottu, että lait on annettu Israelilaisille, jotka todisteet on annettu noissa teksteissä.

Jumala antoi lain Israelilaisille! Ainoastaan Israelilaisille! Vain Israelilaisille!

Satoja kertoja Raamattu todisttaa nuo sanat, jotka otsikossa ovat.

Mutta nuo ylpeät lain kiivailijat, jotka uskovat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään, esittävät väitteitä, jotka keksivät omasta päästään.

Eivät edes vaivaudu lukemaan Raamattua, vaan väittävät amerikan adventistien hapatuksia.

Lukekaa te sapatin vaatijat edes vähän Raamattua. Ei nuo tekstit pitkiä ole: Puhu Israelilaisille ja Sano Israelilaisille.

Olkaa niin ystävällisiä ja viisastukaa lukemalla Raamattua.

11

240

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olet oikeassa. Ja se mitä juutalaiset eivät halua tunnustaa, on se, ettei Mooseksen kirjat tunne mitään juutalaisuutta, koska juutalaisuus ei ole israelilaisuutta. Juutalaisuus syntyi eroamalla liiton kansasta, kun Eeli jätti Jumalan huoneen ja perusti kilpailevan pyhäkön Siloon ja veti perässään ensiksi Juudan heimon ja sitten Benjaminin jne. Sitten juutalaiset "rakentajat" hävittivät kymmenennen käskyn, joka on säilynyt israelilaisilla eli samarialaisilla. Sen takia kristityt eivät tunne sitä ja eri kirkkokunnat numeroivat yhdeksän käskyä kukin omalla tavallaan yhdestä kymmeneen. Jeesus kovasti nosti esiin rakentajien hävittämää käskyä nousta ylös Jumalan luo kirkastusvuorelle, missä Joosua messias eli alkuperäinen Jeesus levitti savea kiville Jumalan antaman käskyn mukaan. Niin Jeesus sai sokean näkemään "ylös" eli tien Vanhurskaan Jaakobin taivaaseen. Kovasti tuossakin auttaisi lukea Uutta testamenttia alkukielellä. Sitten osoittautuu, että Jeesus toimi täysin Mooseksen eli Pojan mukaan. Tarkoitan, ettei Jeesus ollut Paavalin oppilas, niin kuin ei kukaan muukaan Jeesuksen apostoleista.

• Anonyymi00002

Mutta tämä roomalainen kristinusko perustuu Paavalin opetukseen. Minusta on vaan outoa laittaa samoihin kansiin asioita, jotka eivät sovi yhteen. Paavalin kirjeiden levittäjä Markion halusi opettaa niin kuin Paavali opetti ja sen takia jätti pois koko Vanhan testamentin. Minua taas kiinnostaa pikemmin se, mitä Jeesus opetti, joten en anna mitään arvovaltaa juuri niille Uuden testamentin kirjoituksille, jotka Markion sisällytti kaanoniinsa eli Paavalin oppiin.

• Anonyymi00003

Room. 8:15
      Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"

Gal. 5:1
      Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

Hepr. 4:10
      Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

Jeesuksen antama rakkauden säädös, ei perustu tekoihin, vaan rakkauteen, joka ei ole suorittamista ja kerskaamista sillä, että minä noudatan .. vaan siihen, että minut on Pyhä Henki täyttänyt rakkauden hengellään, jolloin sisimmässä on lepo ja saan palvella lähimmäisiäni rakkaudella, koska Jeesuskin on rakkaudessaan antanut minulle lahjan, jota en voi koskaan hänelle korvata enkä maksaa, eikä minun siksi tarvitse edes yrittää, koska Jeesuksen rakkaudessa ei ole yhtäkään vaatimusta, ei yhtäkään vaatimusta, vaan kehoitus, antakaa Pyhän Hengen täyttää teidät Jumalan rakkaudella.

Jumalan rakkauden täytyy saada omistaa minut kokonaan, jolloin siinä on ilo palvella lähimmäisiä.

• Anonyymi00004

PALJON ON NIITÄ, JOTKA NOUSEVAT JUMALAN YLÄPUOLELLE, JA JULISTAVAT: Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti, lauantai ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.

1234567---

• Anonyymi00005

Ihminen on usein nöyrtymätön tottelemaan Jumalan lakeja.

• Anonyymi00006

Sapattia julistavat ovat fariseuksia, joista Jeesus sanoi:

Luuk. 11:46

Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!

52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet.

Gal. 5:14

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"

• Anonyymi00007

Minkälainen on vaikea taakka, onko se synti joka painaa, vai joku muu ?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minkälainen on vaikea taakka, onko se synti joka painaa, vai joku muu ?

En sittenkään tiedä. En osaa vastata kysymykseesi.

• Anonyymi00009

Fariseuksia tarvitaan julistamaan sapattia.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Fariseuksia tarvitaan julistamaan sapattia.

Jos ei teko-älystä selviä, niin ehdottomasti Fariseuksia tarvitaan selventämään.

• Anonyymi00011

Eihän Jumalalla ollut muuta mahdollisuutta; koska hän oli säätänyt, että synnin palkka on kuolema ja kaikki ihmiset, niin adventisti seurakuntaan kuuluvat kuin muutkin ovat syntiä tehneet.

Jumalan piti antaa uhri, joka riittää aina joka ikisen ihmisen kohdalla; Jeesus tuli ja pukeutui ihmisen ruumiiseen ja sovitti synnit, Näin tuli sovitetuksi adventistien kuin muidenkin synnit.

Ei siis enää uudessa liitossa tarvittu ihmistekoja iankaikkiseen elämään pääsemiseksi; ylpeä ihminen haluaa aina itse ansaita jotain tekemällä jotain; niin kuin adventistit yrittävät ansaita sapatilla jotain ja samalla he pilkkaavat omilla teoillaan Kristusta; väheksyvät hänen uhriaan ja menevät ylpeänä Kristuksen eteen ja sanovat: kato kuinka hyvä ja täydellinen minä olen, enkö ansaitse iankaiikkisen elämän.

NÄiltä ylpeiltä Kristus kysyy: etkä siis tarvitse minun sovitustani? Ylpeä vastaa: en tarvitse, minä olen ansainnut iankaikkisen elämän itse. Kristus kysyy: montako synnintekijää olet kivittänyt Mooseksen lain mukaan? et yhtää, vastaa ylpeä ihminen. Kristus kysyy: etkö siis olekaan noudattanut Mooseksen lakia? ylpeä ihminen vaikenee

Voi teitä, kun ette lue Kristuksen sanaa, voi teitä, kun luette, mutta ette usko siihen, voi teitä, kun ei minun uhrini kelpaa teille; mitä kuuluisi tehdä niille, jotka eivät usko minun sanaani, kun lupasin antaa teille iankaikkisen elämän lahjaksi, vaan halveksitte sitä ja yritätte ansoillanne päästä iankaikkiseen elämään. kadotukseen te menette, jotka ylenkatsotte minun uhrini. te asetutte minun yläpuolelleni ja pilkkaatte minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      113
      1224
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      89
      939
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      239
      921
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      747
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      744
    6. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      657
    7. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      34
      652
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      42
      592
    9. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      575
    10. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      567
    11. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      168
      535
    12. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      123
      492
    13. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      95
      485
    14. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      464
    15. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      448
    16. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      17
      437
    17. Olet oikeasti paras

Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e
      Ikävä
      27
      436
    18. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      27
      426
    19. Persut ovat hävinneet historiansa aikana kaikki vaalit

Ja tulevat häviämään myös jatkossa. Ihan vaan muistutuksena persuhönöille. Hukkaan menee persujen ääni, koska persut
      Maailman menoa
      278
      423
    20. Paula hakenut rovaniemelle

Ei vissiin seurakunnan hommat ollutkaan mieleen vai olisiko kenties joku muu syy?
      Kemijärvi
      19
      422
    Aihe