Helluntaitotuus tulee kasteen uusimisesta.
Jeesus ja apostolit eivät kehoittaneet uudestikastamaan eikä kieltäneet vauvojen kastamista ja ympärileikkausta.
Helluntaikaste antaa jäseneksi liittyvälle pelastusvarmuuden.
Käärmeen kavala juoni.
Helluntailainen "totuus" = eksytystä
23
194
Vastaukset
- Anonyymi00001
"Uutta matoa vaan koukkuun" periaate.
Jospa sieltä tulisi uusia rahoittajia. - Anonyymi00002
Uusien jäsenien kalastaminen kasteen koukulla ja loukulla.
Niitä ei kalasteta jehovista ja sapatisteista.- Anonyymi00004
Itse olen tyytyväinen Ev.lut kirkon jäsen. Voi käydä suosikki kappelissa aina liikuntasuorituksen aluksi. Tökkii kyllä, kun ei helluntailainen pysty pitämään ristiriipusta. Liikaa rajoituksia.
Mb_76 - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Itse olen tyytyväinen Ev.lut kirkon jäsen. Voi käydä suosikki kappelissa aina liikuntasuorituksen aluksi. Tökkii kyllä, kun ei helluntailainen pysty pitämään ristiriipusta. Liikaa rajoituksia.
Mb_76Minulla on makuhuoneessakin risti entä lahkopastorin kaulassa.
- Anonyymi00003
Kannattaako kasteella kehua niinkuin hellarit ?
- Anonyymi00005
Yleisin helluntailaisten armolahja
$ kielillä puhuminen
$ väärät profetiat
Onko sinutkin he kaataneet ?- Anonyymi00010
Nämä on vieraita asoita eikä kiinnosta. En halua puhua kielillä, pelkkä Suomen kieli riittää. Enkä halua kaatuilla holtittomasti. Vielä lyö päänsä ja se on siinä tämä maallinen taivallus.
Jeesukseen kyllä uskon ja hänhän oli myös puuseppä ammatilta, eli kollega! Minulla on malleja joista Jeesus Kristuskin voisi kiinnostua! Eli puuta ja metallia. Yhdistelemällä näita tulee hyvää jälkeä!
Mb_76 - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Nämä on vieraita asoita eikä kiinnosta. En halua puhua kielillä, pelkkä Suomen kieli riittää. Enkä halua kaatuilla holtittomasti. Vielä lyö päänsä ja se on siinä tämä maallinen taivallus.
Jeesukseen kyllä uskon ja hänhän oli myös puuseppä ammatilta, eli kollega! Minulla on malleja joista Jeesus Kristuskin voisi kiinnostua! Eli puuta ja metallia. Yhdistelemällä näita tulee hyvää jälkeä!
Mb_76Kaikille ei sovi kaatuilut ja kielillä puhuminen. Jokainen taaplaa tyylillään ja jos olet tyytyväinen siihen pikku kappeliin ennen liikuntasuoritusta, niin sekin on hyvä! Samanlaisia Jeesukseen Kristukseen uskovia ollaan.
Ja sinullahan on myös tämä Ristiriipus, josta olen vähän kateellinen! Anonyymi00010 kirjoitti:
Mb_76Vaikutat jotenkin puupäältä.🪵
- Anonyymi00012
Demokrates kirjoitti:
Vaikutat jotenkin puupäältä.🪵
Minun pintaan ei vain sovi kaatuilut, eikä kieliillä puhuminen. Kuitenkin uskon Jeesukseen Kristukseen. Eläkkeellä ollaan ja muutenkin asiat hallinnassa.
Mb_76
- Anonyymi00007
Israelissa aloitettiin uskovien kastaminen vasta Johannes Kastajan saarnan jälkeen, eikä apostolit kehottaneet kastamaan ketään lapsina, vaan aikuisina, koska Israelissa ei oltu ketään kastettu ennen sitä. Jeesus laski kätensä lasten päälle ja siunasi heitä, mutta ei kastanut lapsia vedellä eikä vedessä.
Lastenkaltaisuus tarkoittaa sitä, että opetukset otetaan vastaan, niinkuin lapsi ottaa ja uskoo opettajaansa. - Anonyymi00008
Kysymys aloituksen tekijälle:
Mihin Daavid ja hänen synnissä siinnyt seitemän päivän ikäisenä kuollut poikavauva joutuivat kuoltuaan.
Ympärileikkausta ei vielä tämän poikavauvan osalta oltu tehty.
13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. Mutta Daavidin palvelijat eivät uskaltaneet ilmoittaa hänelle, että lapsi oli kuollut, sillä he ajattelivat: "Katso, kun me puhuimme hänelle lapsen vielä eläessä, ei hän kuullut meitä. Kuinka voisimme sitten sanoa hänelle, että lapsi on kuollut? Hän voisi tehdä itselleen pahaa."
19 Mutta kun Daavid näki, että hänen palvelijansa kuiskailivat keskenänsä, ymmärsi hän, että lapsi oli kuollut. Ja Daavid kysyi palvelijoiltansa: "Onko lapsi kuollut?" He vastasivat: "On".
20 Niin Daavid nousi maasta, peseytyi ja voiteli itsensä, muutti vaatteensa, meni Herran huoneeseen ja rukoili. Ja kun hän tuli kotiinsa, pyysi hän ruokaa; ja he tarjosivat, ja hän söi.
21 Mutta hänen palvelijansa sanoivat hänelle: "Miksi teet näin? Lapsen eläessä sinä paastosit ja itkit, mutta lapsen kuoltua sinä nouset ja syöt."
22 Hän vastasi: "Kun lapsi vielä eli, paastosin minä ja itkin, sillä minä ajattelin: Kenties Herra on minulle armollinen, niin että lapsi jää eloon.
23 Mutta kun hän nyt on kuollut, niin mitä minä enää paastoaisin? Enhän minä enää voi palauttaa häntä. Minä menen hänen tykönsä, mutta hän ei enää palaja minun tyköni." ( 2Sam 12)
Daavid siis sanoi:
"Minä menen hänen tykönsä, mutta hän ei enää palaja minun tyköni."
Minne ?
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00013
Aloitetaanpa kuivalla faktalla: teksti, johon viittaat, on luku 12. Siinä Daavid menettää lapsen, joka syntyi hänen suhteestaan Batseban kanssa. Profeetta Naatan tulkitsee tapahtuman Jumalan tuomioksi.
Mitä teksti oikeasti sanoo (ilman sunnuntaikoulun filtteriä)
Kun Daavid sanoo: “Minä menen hänen tykönsä, mutta hän ei palaja minun tyköni”, hän ei anna karttakoordinaatteja tuonpuoleiseen. Heprealaisessa ajattelussa kuolleet menevät paikkaan nimeltä Sheol. Se on varjoisa, kaikille yhteinen kuoleman tila. Ei taivasta, ei helvettiä, ei pilvenreunalla harppua.
Toisin sanoen:
Daavid toteaa lakonisesti: “Minäkin kuolen joskus.”
Ei: “Nähdään pian vauva-paratiisissa.”
Entä vauva, ympärileikkaamaton vielä kaiken lisäksi?
Tämä on se kohta, jossa myöhemmät teologit alkavat hikoilla.
- Heprealaisessa Raamatussa ei ole systemaattista oppia vauvojen “iankaikkisesta kohtalosta”.
- Ympärileikkaus liittyi liittoon (Abrahamin liitto), mutta teksti ei sano, että seitsemän päivän ikäinen ilman sitä olisi automaattisesti tuomittu mihinkään erityiseen paikkaan.
- Itse asiassa kertomus ei ole kiinnostunut vauvan kohtalosta vaan Daavidin synnistä ja sen seurauksista.
Eli: Raamattu ei tarjoa tässä kohtaa mitään yksityiskohtaista “afterlife FAQ:ta”.
Jos odotit tarkkaa vastausta tyyliin:
“Vauva meni sektoriin B, pilvi 3, enkelit vasemmalla”
- niin valitettavasti muinaiset kirjoittajat eivät vielä tehneet PowerPoint-esityksiä kuolemanjälkeisestä elämästä.
Mitä Daavid siis tarkoitti?
Historiallisesti uskottavin tulkinta:
- Sekä lapsi että Daavid päätyvät samaan kuoleman tilaan (Sheol).
- Lause korostaa kuoleman lopullisuutta maan päällä: suhde ei jatku tässä elämässä.
- Se ei ole lupaus jälleennäkemisestä, vaan hyväksyntä väistämättömälle.
Ja se “minne?” yhdellä rivillä
Sheoliin. Eli samaan paikkaan, johon kaikki kuolleet tuossa maailmankuvassa menivät.
- Anonyymi00014
Helluntaipalstalla eivät ole voimassa Suomen lait, vaan ylläpito määrää lait, ja sen mikä on oikein. Suomi 24:n helluntailaisuuspalstalla voi täysin avoimesti rikkoa Suomen lakeja ja kiihottaa helluntailaista kansanryhmää vastaan, Helluntailaisuuspalstalla on pohjimmiltaan vain yksi tarkoitus ja päämäärä; saattaa helluntailaiset huonoon valoon ja levittää helluntailaisista niin paljon valheita kuin vain mielessään ikinä keksii, tai minkä pastorit opettavat valhettellen helluntailaisista. Helluntailaisten solvaaminen ja vainoaminen on ylhäältä johdettua!
- Anonyymi00016
Kyllä helluntailaiset itse ovat syypäitä että heidän sanomisistaan ja teoistaan puhutaan ja kirjoitetaan.
Minua helluntailaiset herjaten kirosivat samalla tavoin kuin saatanan palvojat olivat tehneet!
helluntailaiset rikkoivat avioliittoni ja meidän perheemme! - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kyllä helluntailaiset itse ovat syypäitä että heidän sanomisistaan ja teoistaan puhutaan ja kirjoitetaan.
Minua helluntailaiset herjaten kirosivat samalla tavoin kuin saatanan palvojat olivat tehneet!
helluntailaiset rikkoivat avioliittoni ja meidän perheemme!Älä valehtele enempää, se on synti ja jumalattomuus!
- Anonyymi00021
Uskonnonvapaus ei ole koskaan koskenut muuta kuin luterilaisten luvanvaraista helluntain polkemista johon ei mikään tahovole koskaan puuttunut edes sormea nostamalla.
Sodassa oli muutama helluntain uskova jotka eivät ottaneet asetta!
Siinä ja siinä oli ettei ammuttu!
Sodassa palveli kymmeniätuhansia hevosia ilman asetta !
Ja lottia kenties yhtä paljon oliko kellään vintohkaa .
- Anonyymi00015
Millainen pätevyys tarvitaan helluntaipastoriksi ?
- Anonyymi00018
Amerikan homoherjaaminen kuten yleensä.
- Anonyymi00020
Semmoinen ettei kannata haaveilla, pyzy vain foorumilla ja keksi satuja helluntaista.!
Siihen ei tarvita minkäänlaista pätevyyttä. - Anonyymi00022
Sama pätevyys kuin apostoleilla.
Luterilaisen teologisen käyneitä leipäpappeja ei tarvita.
- Anonyymi00019
Satavuotias luterilainen perinne, helluntIl haukkuminen, vääristely ja tyhmät naurettavat helluntaisit ja a tätätarinat kulkee perintönä isiltä pojille mitään ymmärtämättömän taikauskoinen kansan perinteissä !
Kastamatonta vauvaa pitää vahtia yötä päivää, pitää katkusmusta tyynyn alla, muuten paholainen vaihtaa sen johonkin vajakkiin !
Siinä se on kristikansan uskomisen hah ##- Anonyymi00023
Herjaamalla pääsee samaan kastiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648