Miksi minun elintasoni ei ole laskenut

Anonyymi-ap

ihan yhtä hyvin pärjään kuten ennenkin?

Mutta valituksesta päätellen muutamalla vasemmistolaisella ei mene hyvin, eikö sitten Kelan rahat riitä vai mikä.

Minä muuten veikkaan, että moni vasemmistolainen ei osaa käyttää rahaa, eli tuhlaavat enemmän kuin saavat.

64

308

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos asut muualla, kuin Suomessa?

• Anonyymi00011

?
        ?
        ?_____ - ME - Kaikki Tiedämme -että- KOMMUNISMI - Elää vain -KÖYHYYDESSÄ -
        ?
        ?_____ - Siksi Kaikki SDP:läiset ja LaitaVasemmstolaiset ja Vihreät - On KÖYHIÄ - !
        ?
        ?_____ - Sillä nuo -ONNETTOMAT- on -PUNIKKI-Kommunisteja - !
        ?
        ?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00011 kirjoitti:

?
        ?
        ?_____ - ME - Kaikki Tiedämme -että- KOMMUNISMI - Elää vain -KÖYHYYDESSÄ -
        ?
        ?_____ - Siksi Kaikki SDP:läiset ja LaitaVasemmstolaiset ja Vihreät - On KÖYHIÄ - !
        ?
        ?_____ - Sillä nuo -ONNETTOMAT- on -PUNIKKI-Kommunisteja - !
        ?
        ?

Ole persu hiljaa, Demareilla ei ole kommunistien kanssa mitään tekemistä!!

• Anonyymi00033

Täällä Suomessa pärjää ihan hyvin.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ole persu hiljaa, Demareilla ei ole kommunistien kanssa mitään tekemistä!!

Demarit veljeili ryzzän kanssa jo vuonna 1918.

• Anonyymi00002

Oletko esim. sairastunut vakavasti tai joutunut työttömäksi ?

• Anonyymi00010

Onko hallituksen vika jos sairastuu tai on muuten vaan työhaluton ?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Joissain tapauksissa kyllä. Ja sen jälkeiset tapahtumat ovat mitä suuremmassa määrin.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Työtön ja työhaluton ei ole sama asia.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Työtön ja työhaluton ei ole sama asia.

Työttömistä ehkä puolet on haluttomia.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Joissain tapauksissa kyllä. Ja sen jälkeiset tapahtumat ovat mitä suuremmassa määrin.

Oliko myös edellisen hallituksen vika jos silloin sairastui ?

• Anonyymi00034
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Työttömistä ehkä puolet on haluttomia.

Moni äärivasemmistolainen on tapatyötön.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei se ole kenenkään 'vika'. Tai on tietty joskus. Kolarissa voi loukkaantua, joutua teholle, osastolle ja kuntoutus voi kestää kuukausia, jos hyvin käy. Voi tulla loppuelämän vamma.
        Yhteiskunnassa sitä sanotaan turvaverkoksi. Että on systeemit, isoihinkin leikkauksiin ja hoitoihin vuorokausimaksun hinnalla. Ettei tarvi maksaa tehohoidosta sitä 3000€/vrk.
        Luepa Orpon hallitusohjelman ensimmäinen kappale.

On hyvä että voit hyvin. Et varmaan ota vakuutuksiakaan. Onneksi sinun elämääsi ei vaikuta energian hinnannousut, alv-korotus, terveyskesusmaksujen tuplaus tai hoitoonpääsyn vaikeus. Hyvä ettei sinulla ole muistisairasta omaista yksin kotona odottamassa paikka 150 km päässä olevasta hoivakodista 6 kk kuluttua. Hyvää jatkoa vaan sinulle!

• Anonyymi00057

En, olen eläkkeellä.

• Anonyymi00003

Aloittaja-kokoomuslaisen elintaso kun oli alunperinkin niin surkea, että hänen on käytetättävä kaikki aikansa kirjoitellakseen katkeria vuodatuksiaan vasemmistosta ILMAISELLE keskustelupalstalle, niin eipä se siitä ole voinut paljon laskea, menemättä läpi alapohjasta.

Oikeistolaisuus liittyy aina köyhyyteen, kurjuuteen ja katkeruuteen. Aina.

• Anonyymi00004

Lahjoita niille joilla ei mene niin hyvin.

• Anonyymi00005

Pystytkö olemaan edes yhden tunnin valveillaoloajastasi ilman että valitat vasemmistolaisistasi netissä?

• Anonyymi00006

samaa tuos 90 luvullakin ihmettelin kun puhuttiin lamasta mutta ihan siinä pärjäsi vaikka ei kummoinen elintaso mutta perusasiat kun sujui, se riitti,

• Anonyymi00053

Meilläkin oli töitä kokoajan. Eikä oltu otettu lainoja. Eikä oltu kahden asunnon joukossa.

Lehdistä luin että kaikille ei osuneet hyvät kädet. En itse mitään kummallista tehnyt saadakseni olla työpaikassani. Eikä vaimokaan, sairaanhoitaja. Vaikka ei hääppöset palkat

• Anonyymi00007

Ihan tyytyväinen olen minäkin.

• Anonyymi00008

Olen tavallinen keskituloinen. Ostovoimani kasvanut tänä vuonna.

• Anonyymi00009

Kelan elätti marssii samana päivänä kun avustukset tuprahtaa tilille hakemaan kaljaa ja tupakkia.

• Anonyymi00012

kun olin käsirirutygirn luona; sanoivahva tämä pwukalon juttu, sinänsä niin muuty sormer heikkoj... IHAN HYVÄ sinänsä tulrr kituthisaas sormiin.

• Anonyymi00013

Kelapummeille joutuu taas maksamaan lisää veroja.

• Jos sinulla on vakituinen työpaikka ja et ole esimerkiksi joutunut lomautetuksi, sinulla ei olekaan mitään hätää. Ongelmia on esimerkiksi nuorilla ja sellaisilla ihmisillä, joiden työ on vaikkapa osa-aikaista.

• Anonyymi00022

Eli ylivoimaisella enemmistöllä menee hyvin. Se riittää.

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Eli ylivoimaisella enemmistöllä menee hyvin. Se riittää.

Joidenkin mielestä riittää, joidenkin ei. Lisäksi ihmisen asema voi vaihdella. Yhden päivän onni voikin vaihtua toisen päivän epäonneksi. Vaikkapa sairastuminen tai avioero tai työttömäksi joutuminen voi pudottaa äkkiä ihmisen alempiin tuloluokkiin.

• Anonyymi00030
        TässäLyhytLausunto kirjoitti:

Joidenkin mielestä riittää, joidenkin ei. Lisäksi ihmisen asema voi vaihdella. Yhden päivän onni voikin vaihtua toisen päivän epäonneksi. Vaikkapa sairastuminen tai avioero tai työttömäksi joutuminen voi pudottaa äkkiä ihmisen alempiin tuloluokkiin.

Täällä osa kuvittelee, että jos tänään menee hyvin, niin aina menee hyvin.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Minulla on aina mennyt hyvin enkä ole mitään perintöjä saanut. Olen fiksu ja ahkera.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Niin. Varsinkin nuori ihminen olettaa olevansa kuolematon. Kyky hahmottaa edes syiden ja seurauksien yhteyttä on puutteellinen.

Elämästä ei ongelmatonta elämää elänyt tiedä oikeastaan mitään ennen kuin on kasvattanut omia lapsiaan ja joutunut huolehtimaan omista omaisistaan. Se opettaa. Kaikkia ei toki vielä sekään opeta.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Minulla on aina mennyt hyvin enkä ole mitään perintöjä saanut. Olen fiksu ja ahkera.

Hienoa. Osaat ilmeisesti ennustaa myös tulevaa ? Elät terveenä ja kuolet ?

• Anonyymi00035 kirjoitti:

Hienoa. Osaat ilmeisesti ennustaa myös tulevaa ? Elät terveenä ja kuolet ?

Täällä moni kirjoittaa kaikenlaisia. Osa ei oikeasti ymmärrä ja osa taas teeskentelee ettei ymmärrä. Syy on arvoitus.

• Anonyymi00014

Verotukseni on jopa laskenut joten ihan hyvin menee.

• Anonyymi00019

Mutta kun kaikki maksut ja hinnat ovat nousseet monikertaisesti sen mitä tuloveroa on laskettu, eli veikkaan ettet ole missään töissä tai et osaa laskea.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mutta kun kaikki maksut ja hinnat ovat nousseet monikertaisesti sen mitä tuloveroa on laskettu, eli veikkaan ettet ole missään töissä tai et osaa laskea.

Minkä niille voi.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jep, samaa ajattelin. Tai ei omista mitään.

• Anonyymi00015

Samaa ihmetelly, ei minulta ole mitään leikattu, olen aina maksanut itse laskuni ja laskuihin olen itse syypää.

• Anonyymi00021

Hyvä. Sinuun ei vaikuta alvit, ei ammattiliittojen jäsenmaksut, ei julkinen terveydenhoito, ei lääkkeet yms. Olet ilmeisesti immuuni kaikelle ?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Hyvä. Sinuun ei vaikuta alvit, ei ammattiliittojen jäsenmaksut, ei julkinen terveydenhoito, ei lääkkeet yms. Olet ilmeisesti immuuni kaikelle ?

Vain pelkuri typerys maksaa AY maksuja. Maksan itse työttömyyskassan maksua 70 e vuodessa.

• Anonyymi00018

AP, miksi olet noin Persu idiootti?

• Anonyymi00038

Persutko vain ei halua elättää työtä vieroksuvia jo kolmansissa polvissa kelaluukkuihin?

• Anonyymi00023

Jos muuttaa slummista pois ja on opinyobelkaa ni voi olla että elintaso pysyy samanlaisena tai huonompana kuin opiskellessa vaikkei mitään päihteitä käyttäisi jos ei ole valmis menemään ruokajonoihin

• Anonyymi00025

Asumisen kannaltavelintasoni on noussut päätöksieni kautta mutta ruokailu vähentynyt.Sain tarpeekseni slummista.Suomi on slummiutunut.

• Anonyymi00027

Mulla on rahaa ja omaisuutta
      Mut näyttelen köyhää

• Anonyymi00046

Niin minäkin tekisin näyttelisin köyhää sukulaisille muuten olisivat pummimassa.Olen huomannut Suomessa ei saa olla oma itsensä muutenkaan naapurit voi esim. Puuttua harrastuksiisi, joten esitän kukkahattuatätiä ja laittelen kukkia parvekkeelle, vaikka oikeasti soitan aika montaa soitinta

• Anonyymi00028

Muilla meneekin ihan hyvin, paitsi veronmaksajien eläteillä! Mutta kukapa sitä haluaakaan käydä töissä vain siksi, että saa elättää muitakin kuin itsensä!

• Anonyymi00036

Jos elintaso ollut jo muutenkin alhainen niin eipä sitä paljon ollenkaan tarvi varastamista lisätä että mahdolliset valtion leikkaukset on sillä kuitattu.

Mutta jos leikkaukset vie kymmeniätuhansia euroja kuussa rahaa pois niin ei tuota summaa helposti pienellä työmäärän lisäyksellä kateta.

• Anonyymi00039

Pistä jo korkki kiinni, velatkin on muuttunut jo saataviksi, se on kokkareiden kovaa asiaa. Suomi on konkassa.

• Anonyymi00040

Minä olen eläkkeellä ja pärjään ihan hyvin.

• Anonyymi00041

Kova paikka monelle järjestölle joka saanut miljoonia valtionavustuksia ja nyt niitä leikataan sadoilla tuhansilta. Moni menettää työsuhde autonsa puhelimensa ja tietokoneensa jopa suojatyö paikkansa. Niiden elintaso laskee roimasti.

• Anonyymi00042

Minäkin pärjään omillani ja pärjännyt koko elämäni. 1980 luvulla pärjäsin kuitenkin vielä paremmin. Ei ollut persepuoluetta eikä vihreätkään mellastaneet. Elintaso oli hyvä silloinkin , etelässä ja matkoilla pystyi käymään 2-3 krt vuosi. Nyt elintaso mitataan turhuuksilla kuten Google.

• Anonyymi00044

Persuja ei tarvittu 80-luvulla.

• Anonyymi00045

Samat sanat, mutta miksi jotkut valittaa?

• Anonyymi00047

Nää järjestöt ja kelakupparit kärsii, ei normaali-ihminen.

• Anonyymi00048

Olet ilmeisesti porvari, jonka elintaso ei laske, vaikka köyhän maailma kaatuisi ympäriltä.

• Anonyymi00049

Aloittaja on täyttänyt täysin oikein kaikki maataloustukihakemukset kymmenien maatalousavustajien perusteellisella avustuksella. Tällöin elintason lasku on täysin mahdotonta.

• Anonyymi00050

Minulla ei ole hätäpäivää.

• Anonyymi00051

AI-yhteenveto
      Suomalaisten elintaso on laskenut tai polkenut paikallaan viime vuosina, ja reaaliansioiden lasku on ollut ajoittain historiallisen jyrkkää. Syitä ovat heikko talouskasvu, tuottavuuden kasvun pysähtyminen, korkea inflaatio ja velkaantuminen. Ostovoima on heikentynyt, ja monet joutuvat supistamaan menojaan.
      Keskeiset havainnot elintason laskusta:

Reaaliansioiden romahdus: Palkansaajien reaaliansioiden lasku on ollut ajoittain suurinta yli 60 vuoteen.
      Pitkäaikainen matalasuhdanne: Elintaso (BKT/asukas) ei ole kasvanut merkittävästi vuoden 2008 jälkeen.
      Tuottavuusongelmat: Talouskasvu on liian kapeilla harteilla, ja kasvu perustuu pitkälti tietointensiivisiin palveluihin, kun taas teollisuus, rakentaminen ja kauppa ovat heikentyneet.
      Velkaantumisen vaikutus: Julkisen velan kasvu on toisinaan kytketty elintason laskuun, kun taas aineellinen elintaso on kasvanut hitaasti vuosina 2015–2024.
      Arjen sopeutuminen: Taloudelliset vaikeudet koskettavat yhä useampaa, ja monet ovat joutuneet tinkimään kulutuksestaan.

• Anonyymi00054

Saathan sinä veikata. Näille säästämisille jos joutuisit, niin sitten sinä tietäisit, mitä säästäminen on.

• Anonyymi00056

Jos Persu on yksinäinen duunari ja ja kulutus kohtuullista, niin eihän hän edes huomaa kuinka paljon hänen elintasonsa on oikeasti laskenut kun se on tapahtunut hitaasti, mutta varmasti. Ne huomaavat kyllä asian paremmin ja nopeasti joilla on perhettä ja paljon pakollisia menoja ja aktiviteettejä, eli normaalia elämää.
      Tilastot eivät valehtele, alas päin ollaan menty ja kolmen viimeisen vuoden aikana reippaasti, kiitos halituksen tyrimiset.

• Anonyymi00058

Yksinkertaisuutesi ylivertainen.

• Anonyymi00059

Palstavassn kelarahat menee kaljaan.

• Anonyymi00060

Kaikki me synnytään ilman lompakkoa eikä kaikki saa kotoa rahaa esim opiskeluunkaan. Miksi osasta tulee kuitenkin rikkaita ja osasta taas valittajia ja köyhiä. Kuka osaisi sen selittää?

• Anonyymi00061

Sinnikkyys ainakin auttaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe