Ristin kanto

Anonyymi-ap

Onko tosiaan niin, että Helluntailaiset ei voi pitää ristiä kaulalla? Miten on käsky.

"""Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"""

Minusta tuntuu vieraalta, että luopuisin tästä käsin veistetystä ristiriipuksesta, Vähän parempaa tekoa ja toivottavasti kestää koko elämän ja vielä perinöksi lapsille.

Onko tosiaan niin, että näitä tunnuksia ei voi helluntailainen pitää?

Mb_76

62

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kaikki pitää tehdä tyylillä Mb_76 nimimerkin mukaan. Mihinkään halpiskamaan et tyytynyt, vaan tyyliä pitää olla tässäkin ristin ostossa! Et siis harrasta kertakäyttötavaraa, vaan pitkäkantoisempaa ostamista. Risti kyllä kannattaa valita huolella. Se on kuitenkin elinkautinen koru.

• Anonyymi00002

Itse en harrasta kertakäyttö kultturia. Vaan jokaisella tavaralla pitää olla pitkä elinkaari. Itse olen tosi tyytyväinen ristiini. Tämä ei ole heppoista rakennetta, vaikka kompakti koru onkin.

Kompakti sotilasristi on myös kutsumanimi tälle korulle.

Mb_76

• Anonyymi00003

Hiljaista on, joten osuit ilmeisesti härän silmään! Helluntailaiset ei tosiaan pysty pitämään risti riipusta.

• Anonyymi00004

Mitä jos sen ristin kantamisen sijaan alkaisit yrittää tulla viisaammaksi ja ottaa selvää oikeista asioita mielikuvitus satujen sijaan.

• Anonyymi00005

Itselle se on nounou, jos en saa pitää ristiäni kaulallani. Eli ei kiinnosta helluntailaisuus yhtään. Vielä kuitenkin tällä palstalla kirjoittelen, mutta Heluuntailaiseksi liittyminen on ehdoton ei.

Pidän myös liikaa liikuntasuorituksen aluksi kappelilla käynnistä. Eli juttuseurana menettelee mutta muuten se on kiitos ei.

Mb_76

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Itselle se on nounou, jos en saa pitää ristiäni kaulallani. Eli ei kiinnosta helluntailaisuus yhtään. Vielä kuitenkin tällä palstalla kirjoittelen, mutta Heluuntailaiseksi liittyminen on ehdoton ei.

Pidän myös liikaa liikuntasuorituksen aluksi kappelilla käynnistä. Eli juttuseurana menettelee mutta muuten se on kiitos ei.

Mb_76

Kannattaa ottaa asioista selvää, ettei jälkikäteen kaduta. Ilmeisesti pidät rististäsi arvokkaampana kuin hell.uskoa. Taottua hopeaa, se on varmasti tyylikäs koru! Hyviä ostoksia voi tehdä, ja kertakäyttö kultturi ei ole järkevää. Esineiden pitää kestää aikaa.

• Anonyymi00007

>>>>>Onko tosiaan niin, että Helluntailaiset ei voi pitää ristiä kaulalla? Miten on käsky.

"""Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"""<<<<<<

Jumala ei katso kaulaan vaan sydämeen.

”Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.”
      ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭3‬:‭14‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

”Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.”
      ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭8‬ ‭FB38‬‬

”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( evankeliumi ) jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭8‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00008

Luuk.14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, ei se taida olla minun opetuslapseni. Biblia (1776) Matt.16:24-25. Mark.8:34. Luuk.9:23-24.

• Kolmannen valtakunnan kunniamerkki Rautaristin ritariristi ois kyllä komia kaulassa kantaa...⚔️👍

• Anonyymi00009

Ne otettiin pois kaulasta ja köysi tilalle !

Göring oli lihava ja pelkäsi riippya köydessä, otti mieluummin napin talkkipurkistaan jonka sinisilmäinen vartija hänelle hommasi.

• Anonyymi00010

Nämä on avainkysymyksiä, että voiko pitää ristiä kaulalla. Sain sen kuvan, että Helluntailaiset ei pidä ristiriipusta. En ole siis valmis hellariksi. Myöskin jäisi monta kirkkorakennusta näkemättä ja kokematta. Olen miettinyt hell. uskoa, mutta nyt en näe siinä mitään järkeä.

Mb_76

• Anonyymi00011

Toinen juttu oli, kun sanoin harrastavani Evlut kirkkojen kiertelyä. Minulla on tämä vakio kappeli ja muuallakin kiertelen. Syvä hiljaisuus tuli tässä kohdin. Eli kaukana ollaan toisistamamme. Itse en halua lopettaa näitä tapoja. Pääasia että johonkin uskoo, eli jotain yhdistäviä tekiöitä on.

Jos haluaa elää niin askeettisesti että ristiäkin ei voi pitää, niin ei se minulta ole pois. Itse olen niin mukavuuden haluinen, että olen hommannut ristin ihan vimpan päälle. Tämä on käsin taottu hopeasta. Tästä en luovu tässä elämässä ja toivottavasti jää perinnöksi lapsille.

Mb_76

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Toinen juttu oli, kun sanoin harrastavani Evlut kirkkojen kiertelyä. Minulla on tämä vakio kappeli ja muuallakin kiertelen. Syvä hiljaisuus tuli tässä kohdin. Eli kaukana ollaan toisistamamme. Itse en halua lopettaa näitä tapoja. Pääasia että johonkin uskoo, eli jotain yhdistäviä tekiöitä on.

Jos haluaa elää niin askeettisesti että ristiäkin ei voi pitää, niin ei se minulta ole pois. Itse olen niin mukavuuden haluinen, että olen hommannut ristin ihan vimpan päälle. Tämä on käsin taottu hopeasta. Tästä en luovu tässä elämässä ja toivottavasti jää perinnöksi lapsille.

Mb_76

Eroavaisuuksia on eri uskon lahkoissa. Mutta pääasiahan on usko Jeesukseen Kristukseen. Jos olet tyytyväinen tuohon liikuntakirkkoon, ja loopin kuuunteluun sen jälkeen, niin se on ihan hyvä. Ehkä sinun ei kannata haihatella yhtään mihinkään?

• Anonyymi00013

Mb_76 on aika kapitalisti. Kaikki kiiltävä kiinnostaa. Jopa ristinkin on hommannut vinpan päälle. Varmaan eläkkeellä on pitkä aika, joten kerää näitä leluja. Tämähän kirjoittaa myös köyhyys palstalla, vaikka ikinä ei ole kärsinyt köyhyydestä. Ehkä ennemminkin penninvenyttäjä ja joka pennin laskee tarkkaan. Eli tyypillinen eläkelläinen.

• Anonyymi00014

Noinko pösilö tosiaankin olet, vai heittäydytkö aivan vasiten pösilöksi. Meinaan se ristin kantaminen ei tarkoita pienen ristin kantamista kaulassa, vaan jotain asiaa, jota et halua elämässäsi kantaa. Se voi olla suuri tai pieni asia, joka rassaa mieltäsi ja hankaloittaa elämääsi.

• Anonyymi00015

Sehän on tunnus, että on Jeesuksen Kristuksen oma. Sitten on tietenkin isompi risti olemassa myös töpekeksinöistä joita on tehnyt. Näistäkin joutuu kantamaan vastuun. Itse en harrasta kertakäyttö kultturia, joten myös risti on hieno ja kestää aikaa.

Mb_76

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sehän on tunnus, että on Jeesuksen Kristuksen oma. Sitten on tietenkin isompi risti olemassa myös töpekeksinöistä joita on tehnyt. Näistäkin joutuu kantamaan vastuun. Itse en harrasta kertakäyttö kultturia, joten myös risti on hieno ja kestää aikaa.

Mb_76

Höh, uskosta osattomatkin koristavat itseään ristillä. Kaulassa riippuva risti on vain koriste, eikä kerro uskosta Jeesukseen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mb_76

En ole helluntailainen enkä mistään kotoisin, mutta en voi runsaiden luomieni vuoksi kantaa mitään ketjua kaulassa, ettei ne hankaa kaulaa ruvelle. Vaikka kannan omista töpeksinnöistäni tosiaankin muistojen helminauhaa sydämessäni, en anna niitten saada mielentilaani hallintaan. Ne mokailut ja töpeksimisetkö lienevät sitten se risti, kun Jeesus puhuu ristin kantamisesta meille.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

En ole helluntailainen enkä mistään kotoisin, mutta en voi runsaiden luomieni vuoksi kantaa mitään ketjua kaulassa, ettei ne hankaa kaulaa ruvelle. Vaikka kannan omista töpeksinnöistäni tosiaankin muistojen helminauhaa sydämessäni, en anna niitten saada mielentilaani hallintaan. Ne mokailut ja töpeksimisetkö lienevät sitten se risti, kun Jeesus puhuu ristin kantamisesta meille.

Tämä risti on tunnus, että on Jeesuksen Kristuksen oma. Monet rokkarit pitää ristiriipusta, joten tämä on yleistynyt. Kuitenkin parempi risti kaulalla, kuin tatuointi, jotka yleistyy vauhdilla.

Mb_76

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tämä risti on tunnus, että on Jeesuksen Kristuksen oma. Monet rokkarit pitää ristiriipusta, joten tämä on yleistynyt. Kuitenkin parempi risti kaulalla, kuin tatuointi, jotka yleistyy vauhdilla.

Mb_76

En ole muilla nähnyt näin nättiä riipusta. Eli tämä on käsityötä ja hopeasta käsin taottua. Käsityötä siis. Väärästä päästä ei kannata säästää, vaan nämä korut kestää aikaa ja vielä jää lapsille perinnöksi. Eli tämä on pitkän kantaman juttu ja tuo vielä paljon iloa itselleni ja lapsilleni. Myöskin harrastan pienimuotoista rannekellojen ostamista. Nyt on tämä vintage kello ja Casion kello myös. Certina on vielä haaveissa, mutta minulla on säästöjä, joten rahat irtoaa helposti tähän C-kelloon.

Mb_76

• Anonyymi00044
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mb_76

Satanistit kantavat ristiä ylösalaisin, reppanat.

• Ristin kanto.✝️🪵Stubb.✝️🪵🇸🇪

• Anonyymi00020

Niin, hänen ristinsä ja minun.
      Toinen Jeesuksen oikealla puolen, ---muista minua..
      ja toinen Hänen ristinsä toisellapuolen.

Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta. Hän sanoi: "Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!"

Kun toinen ryöväri edelleen jatkoi herjaamistaan, toinen nuhteli häntä sanoen:

”Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat, mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt.”
      Luuk. 23:40–41

• Anonyymi00023

Miksi puhut ryöväreistä? Etkö osaa lukea?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Miksi puhut ryöväreistä? Etkö osaa lukea?

jos et ota ristiä, et ole sovelias.
        Siis ensin nähdään, mistä se Jeesuksen risti on kotoisin.
        ja miksi se tulee myös meidän---ristiksi-
        koska pilkkaajat hoitavat sen ristin- jakamisen- kullekin omansa.
        Se on pilkan ja vihan kohteen synonyymi---

Hänen ristinsä ja minun. Maailmahan sen ristin - jaon tekee a antaa kullekin omansa.

• Anonyymi00021

Sitten rististä.
      Risti on ihmisen rakentama kidutusväline. Ihminen pilkkasi Jeesusta- heitti vaatteista arpaa- ruoski- sylki- kannatti sen kidutuspuun- ehkäpä sen poikkipuun pääkallopaikalle, jne.
      Eli risti kertoo meidäntyöstä...
      Ristillä roikkuva taas on Jumalan karitsa- joka poisottaa maailman synnin.
      Olisiko - kalankuva parempi- kaulalla, tahi lammas.
      Seurata Karitsaa- voisi symbolisensa enemmän kertoa sijaisuhrista.

En usko, että ristejä on helluntalaissa kielletty, se on vain höpinöitä - höpisijöillä.

Mutta, kun miettii niitten merkityksiä, mitä korttaisin kaulaketjussa, mikä puhuisi enemmän itse lunastuksesta- niin Eedninkin portilla, Jumala uhrasi karitsan ja peitti sen Aadamin ja Eevan kohdalla, kun pyhyys- asuna poistui- he olivat siitä alasti- niin sijaisuhrin verinen nahka- se peitti alastomuuden.
      Ei se risti niin sitä sanomallisesti kerro muusta kuinn ihmisen omista töistään.

• Anonyymi00022

senverran heitän asian vierestä. kun jollekin oli se hapan niin tykästys- viininä, niin katsotaan, mitä juutalaisten sivulta löytyy.

ts.
      Kun pääsiäisen viimeiset tunnit katoavat, juutalaiset joka puolella maailmaa juhlivat Moshiakin juhlaa (Moshiachin Seudah jiddišissä), joka on Baal Shem Tovin ja hänen oppilaidensa tapa. Rebbe, rabbi Menachem M kannusti voimakkaasti tätä rikasta ja monifaktoitua tapaa. Schneerson, oikeamielinen muisto, joka henkilökohtaisesti selittäisi joka vuosi suuren pituuden messiaanisesta kipinästä meidän jokaisen sisällämme ja siitä, kuinka rajoittamattoman potentiaalimme hyödyntäminen, mutta yksi hyvyyden teko lisää pitää sisällään globaalin muutoksen potentiaalin.

Tässä on ehdotettu ohjelma (PDF), joka koostuu neljästä lukemasta, joista kutakin voi seurata kuppi viiniä.
      Mitä sinun tarvitsee valmistautua etukäteen

Viinilasit ja riittävästi viiniä tai rypälemehua jokaiselle osallistujalle juoda neljä kuppia.
      Matsa (ihannetapauksessa shmurah matzah) ja kosher pääsiäisvirvokkeita varten.
      Lukumateriaali (kuten tämä PDF) tulostettu ennen loman alkamista.
      (Koska tällä aterialla on tapana laulaa Hopp Cossack -melodiaa, kannattaa ehkä harjoitella sitä tai jopa tulostaa herenuotit myös etukäteen.)

Klikkaa tästä tulostaaksesi

laina päättyy- mutta tämä lauseke..

Viinilasit ja riittävästi viiniä tai -->>>rypälemehua jokaiselle osallistujalle<<<<---- juoda neljä kuppia.

ei se viinin kohdalla vaihtoehto- rypälemehu ole heille ongelma

• Anonyymi00024

Onhan jokaisen kirkon katollakin risti. Helluntailaisista en tiedä, vaikka pitäisi tunnuksena kalanpäätä! Nämähän on tunnuksia, joten hyvin voi pitää ristiriipusta. Ei mikään kidutusväline. Logo.

• Anonyymi00029

eli risti edustaa rakkauden taputuksia.
        Kyllä se kidutusväline on. koska Jeesus ristillä, hänen muotoaankin ei haluttu katsoa, eli sitä kidutuksen tuomaa hirvittävää muotoa.

Sitähän se vanhanliiton, varjolain ajan uhritkin tulella poltettuna viestii- että mikä oli Jeesuksen ristillä Hänen tuskansa.

Eli risti edustaa kidutusvälinettä ja tavallaan kirkkojen katollakin viestii maailmalle, että te tapoitte- sijaisuhrin ja monet joutuvat siksi vainottaviksi.

• Anonyymi00025

Kirjain kuolettaa, sanoo Raamattu - toisin sanoen Raamatun asioitten kirjaimellisesti ottaminen silloin, kun ne on sanottu symbolisesti.

Jeesus ja Raamattu ylipäänsä puhuvat asioista monessa kohtaa symboliikkaa apuna käyttäen. Sen takia "ristin kantaminenkaan" ei tarkoita ristin konkreettista kantamista, vaan uhrautumista muiden puolesta, vaikka nämä eivät ansaitsisi sellaista hyvyyttä. Tai uhrautumsta evankeliumin ja Jeesuksen seuraamisen vuoksi.

Vaikka aloitus selvästi olikin vain trollausta ja halveerausta, niin sanoinpa nyt sitten kumminkin, jos vaikka joku muu ei oikeasti tiennyt, mitä se ristin ottaminen tarkoittaa.

• Anonyymi00026

Ei ollut trollausta tämä Ap-postaus. Ihan asiallisia kysymyksiä. Asioista pitää ensin tehdä selko, ettei tee jotain, mikä kaduttaa jälkikäteen. Jokaisen kirkon keulakuvana on tosiaan risti.

• Anonyymi00027

Aloituksen tekstikohta:

24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
      25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. ( Matt 16)

Tässä mainittu risti ei ole ristiriipus, vaan opetuslapsen vaellus Jeesuksen seuraajana.

Mitä se tarkoittaa, että on Jeesuksen opetuslapsi?

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      ( Joh 8)

Jeesuksen opetuslapset, seuraajat, pysyvät Jeesuksen sanassa.

Mistä heidät voi tunnistaa?

34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
      35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Joh 13)

Siitä, että he ovat kuuliaisia Herransa opetukselle, sanalle.
      Keskinäisestä rakkaudesta.

Ristin kantaminen velvoittaa seuraamaan Kristuksen sanan mukaisesti Herraa Jeesusta.

Ilman sydämessa uskon asuvaa Kristusta, keskinäinen rakkaus ihmisten kesken ei toteudu.

14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
      15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
      16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
      17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
      18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
      19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. ( Ef 3)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta

Usko Toivonen

• Anonyymi00033

Jos Jeesusta seuraisit, niin menisit sapatinpäiväinä Juutalaiseen synagoogaan.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jos Jeesusta seuraisit, niin menisit sapatinpäiväinä Juutalaiseen synagoogaan.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Hurmoshenkien voimasta hihhulointi ei ole mitään Jeesuksen seuraamista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Hurmoshenkien voimasta hihhulointi ei ole mitään Jeesuksen seuraamista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

No, kerrohan mitä antama Jeesuksen uusi käsky sinulle merkitsee.

34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Joh 13)

Ketä sinä rakastat?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ketä sinä rakastat?

Usko Toivonen

Usko toivonon on maailman ihminen, uskosta osaton luterilainen! Ilman Pyhä Henkiilö henkilö usko toivonen-nikin takana kykenee vain kopiomaan Raamatusta pätkiä, Raamattu tekee täysin selvän eron lain ja uskon välillä, siihen ei tarvita maailman ihmistä kopioimaan Raamattua!
        Palstalla monesti uskosta osattomat yrttävät kaikin keinon todistaa ja vakuuttaa olevansa uskovia, niin tekee myös usko toivonen!

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Usko toivonon on maailman ihminen, uskosta osaton luterilainen! Ilman Pyhä Henkiilö henkilö usko toivonen-nikin takana kykenee vain kopiomaan Raamatusta pätkiä, Raamattu tekee täysin selvän eron lain ja uskon välillä, siihen ei tarvita maailman ihmistä kopioimaan Raamattua!
        Palstalla monesti uskosta osattomat yrttävät kaikin keinon todistaa ja vakuuttaa olevansa uskovia, niin tekee myös usko toivonen!

Oletko sinä mielestäsi uskova?

Usko Toivonen

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Oletko sinä mielestäsi uskova?

Usko Toivonen

Sinä et ole Jeesuksen seuraaja, usko toivonen, vaan olet kirkon pelastama!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ketä sinä rakastat?

Usko Toivonen

Parhami oli hyvä esikuva rakkauden käskyn noudattamisesta.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Parhami oli hyvä esikuva rakkauden käskyn noudattamisesta.

Kysyn sinultakin, mitä sinulle merkitsee Jeesuksen antama uusi käsky?

Ketä sinä rakastat, niin kuin Jeesus on rakastanut?

Usko Toivonen

• Anonyymi00030

"Ristin kantaminen" on Raamatun ammattisanastoa eikä sen merkitystä uskosta osattomat voi ymmärtää.

• Anonyymi00031

Tämähän ristin kantaminen kaulalla on symbooli. Toinen risti on se, kun ottaa vastuuta omista töpeksinnöistä. Näitä on myös minulle kertynyt, jotka kaduttaa. Onhan kirkon huipulla myös risti, joten en pidä huonona asiana, kun pitää sitä myös kaulalla.

Mb_76

• Anonyymi00032

Kyllä siinä on kyse Jumalan lakien ja käskyjen noudattamisesta, mitä monet häpeävät,
      ei kyse mistään konkreettista ristinpuiden kantamisista.

Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00040

Parhami ja Olseni taisi ymmärtää sen rakastamisen toisella tavalla, mitä Raamattu opettaa?

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00041

Harhaoppisia ei pidä rakastaa, vaan heitä pitää varoittaa ankarasti ja sitten karttaa.

Tit. 3:10-11

Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi00045

Paavalin kirjeen Tiitukselle kautta tulee hyvin esille, mitä ristin kantaminen on.

15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
        16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia. ( Tiit 1)

Ennen uskon kautta tapahtuvaa Jumalan puhdistamista, ihminen ei ole ristin kantaja, vaan
        on, kuten Paavali kirjoittaa:

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

Uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta alkaa "ristin kantaminen", joka ilmenee Jumalan Hengen johdossa tapahtuvan uuden vaelluksen kautta.

4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

Jumalan armon kasvattama on "ristin kantaja".

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

Jos siis joku on uusi luomus Kristuksessa:

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut (2Kor 5)

Katso, uusi on sijaan tullut.

Usko Toivonen

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Paavalin kirjeen Tiitukselle kautta tulee hyvin esille, mitä ristin kantaminen on.

15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
        16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia. ( Tiit 1)

Ennen uskon kautta tapahtuvaa Jumalan puhdistamista, ihminen ei ole ristin kantaja, vaan
        on, kuten Paavali kirjoittaa:

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

Uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta alkaa "ristin kantaminen", joka ilmenee Jumalan Hengen johdossa tapahtuvan uuden vaelluksen kautta.

4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

Jumalan armon kasvattama on "ristin kantaja".

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

Jos siis joku on uusi luomus Kristuksessa:

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut (2Kor 5)

Katso, uusi on sijaan tullut.

Usko Toivonen

Tyhmät ja viisaat neitsyet olivat saman kaltaisia,
        kummallakin ryhmällä oli lamppu ja sekä tyhmät että viisaat olivat matkalla häihin. Mutta vain viisailla oli öljy, Pyhä Henki. Öljy ei loppunut, vaan tyhmät olivat tyhmiä, eivätkä ottaneet öljyä mukaansa, vain lampun Jumalan Sanan, aivan kuten usko toivosella on Sana eli hän kopioi Raamatun pätkiä palstalla, mikä ilmentää valtaisaa pätemisen tarvetta.
        Normaalisti Jeesuksen seuraaja, oikeasta Ovesta tullut, pystyy jo viikon uskoon tulon jälkeen omin sanoin kertomaan uskosta ja pelastuksesta.
        Hyvin kummallista, jos joku joka väittää olevan uskossa, kykenee vain ani harvoin ja vain muutamalla omalla sanalla kertomaan uskon elämästä, niin että lähes kaikki todistukset ovat kopioitu Raamatusta. Eihän Paavalikaan tai Pietari julistaneet evankeliumia pelkillä Sanan pätkillä.
        Usko toivonen on uskosta osaton!

• Anonyymi00051
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Tyhmät ja viisaat neitsyet olivat saman kaltaisia,
        kummallakin ryhmällä oli lamppu ja sekä tyhmät että viisaat olivat matkalla häihin. Mutta vain viisailla oli öljy, Pyhä Henki. Öljy ei loppunut, vaan tyhmät olivat tyhmiä, eivätkä ottaneet öljyä mukaansa, vain lampun Jumalan Sanan, aivan kuten usko toivosella on Sana eli hän kopioi Raamatun pätkiä palstalla, mikä ilmentää valtaisaa pätemisen tarvetta.
        Normaalisti Jeesuksen seuraaja, oikeasta Ovesta tullut, pystyy jo viikon uskoon tulon jälkeen omin sanoin kertomaan uskosta ja pelastuksesta.
        Hyvin kummallista, jos joku joka väittää olevan uskossa, kykenee vain ani harvoin ja vain muutamalla omalla sanalla kertomaan uskon elämästä, niin että lähes kaikki todistukset ovat kopioitu Raamatusta. Eihän Paavalikaan tai Pietari julistaneet evankeliumia pelkillä Sanan pätkillä.
        Usko toivonen on uskosta osaton!

Uskoon tulemisen kautta ei Pyhä Henki opeta ketään herjaamaan, tai antamaan väärää todistusta toisista.

Mitä enemmän omia sanoja, sen enemmän valheellisuutta ja vääryyttä.

Uskon kuuliaisuudesta todistaa Hengen hedelmä uskovissa, minkä toiset havaitsevat.

Eihän kenenkään uskovan tule itseään suositella, vaan ...

17 Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
        18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee. ( 2Kor 10)

Koetuksen kestäminen näkyy kyllä tälläkin palstalla kommenteista.

Yksi uskovan koetuksen kestämisen mittari on kyky vastata kysymykseen:

Ketä sinä rakastat?

Usko Toivonen

• Anonyymi00046

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenkska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.. lögnaktighet.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi00048

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen , ei mikään helluntailainen.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00050

antti wuolteen valhejuutalaiset taas kerran toistamassa höpötyksiään!

• Anonyymi00049

Helluntailaisten opit keksi Amerikkalainen Charles Fox Parham ja sen liikkeen toi Suomeen Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies perustamalla tänne
      40 ens.hell.srk. Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

• Anonyymi00052

Helluntailainen ei tosiaan pysty pitämään ristiä kaulalla. Joten kannattaa tarkkaan miettiä seurakunta missä palvella. Sinulla Mb_76 toimii siis hyvin tuo Ev-Lut ja sen palvelut liikunta reiteillä. Käy sitten vaikka pissillä niissä. Nämähän on palvelulaitoksia.

• Anonyymi00053

Järki palautuu päähän. Eli en halua mihinkään lahkoon, vaan normaali Ev-Lut kirkko riittää. Näissäkin tulee käytyä liian harvoin. Liikunta-kappelilla käyn kuitenkin säännöllisesti. Hyvä lisä liikuntareitille.

Mb_76

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Järki palautuu päähän. Eli en halua mihinkään lahkoon, vaan normaali Ev-Lut kirkko riittää. Näissäkin tulee käytyä liian harvoin. Liikunta-kappelilla käyn kuitenkin säännöllisesti. Hyvä lisä liikuntareitille.

Mb_76

No jos järki on palaamassa niin ymmärrät luultavasti että lutterin laitos on maan suurin lahko !

Paavin etäpääte munkkimartin lanseeraama pieni joukko, helluntaihin on kymmenen kertaa suurempi !

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

No jos järki on palaamassa niin ymmärrät luultavasti että lutterin laitos on maan suurin lahko !

Paavin etäpääte munkkimartin lanseeraama pieni joukko, helluntaihin on kymmenen kertaa suurempi !

Minulla on sydänriipus symbolina rakkaudesta, johon Jumala meitä kehoittaa. Vierastan ristiä, sillä se on kidutusväline!

• Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

ja homoparhamin helluntai pieni joukko katolisiin verrattuna

• Anonyymi00057

Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu eksytys ja heresia.

Helluntailaiset eivät tee ristinmerkkiä, eivätkä pidä ristiriipuksia, koska niissä tunnustetaan Kristittyjen Kolmiyhetinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki,
      jotka yhdessä ovat.

• Anonyymi00058

Kaikki eksytykset tulee pelkkää "Jeesus" -nimeä hyväksi käyttäen.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00059

Jenkkilahkot eivät tee ristinmerkkiä ja sano ääneen, eikä siunaa koskaan kristittyjen tapaan: Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

• Anonyymi00060

Onneksi tuli otettua asioista selvän, ettei tee mitään virhettä, mikä jälkikäteen kaduttaa. Aika vieraalta tuntuu tuo helluntailaisten arvomaailma.

Ristihän on symbooli.

Mb_76

• Anonyymi00061

Minkä nimisen helluntaipastorin kaulassa on risti ?
      Helluntihenki kieltää ristin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      337
      3308
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      209
      2933
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      59
      2447
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      177
      1520
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1319
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      1310
    7. 60
      943
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      935
    9. 89
      885
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      834
    Aihe