Infernalismi ja annihilationismi perustuvat sille, että korkeimpana auktoriteettina pidetään "Raamattua" tai "Raamatun ilmoitusta".
Tämän "ilmoituksen" sitten itse kukin parsii kasaan mieleisistään jakeista, koskapa "Raamattu" ei ole elävä Persoona, joka osaisi kertoa, mikä sen sanomassa on kaikkein tärkeintä.
Niinpä tämä tavattoman nöyrältä ja hengelliseltä kuulostava fraasi "Raamatun ilmoitus" tekeekin ihmisestä itsestään Raamatun yläpuolisen auktoriteetin, koskapa ihmisen on itse poimittava Raamatun 30 000 jakeesta ne jakeet, jotka hän "Raamatun ilmoitukseksi" määrittelee.
Tämä on erinomainen esimerkki itseluottamuksesta ja itseriittoisuudesta, joka verhoutuu nöyryyteen - ihminen kuvittelee alistuvansa Raamatun auktoriteetin alle samalla kun hän itse MÄÄRITTELEE tuon auktoriteetin sisällön. Ihminen ts. palvoo omaa ymmärrystään - omaa Raamatun tulkintaansa.
Tosiasia on kuitenkin se, että koska me emme ole tietokoneita emmekä tekoälyohjelmia, jokaisen meidän Raamatun "ilmoituksemme" muodostuu viime kädessä ehkä 20-50 jakeesta. Nuo 20-50 jaetta ovat ne, joista me pidämme kiinni, ja niihin vetoamalla me selitämme Raamatun "ilmoituksen" - niihin vetoamalla ME SELITÄMME KAIKEN MUUN RAAMATUSSA.
Jokainen meistä toimii näin. Se, joka ei tunnusta tätä omalla kohdallaan, on joko epärehellinen tai ymmärtämätön tai molempia.
Jokainen siteeraa YHÄ UUDESTAAN omia mielijakeitaan ja selittää siteeksi jotain, millä perustelee noiden mielijakeittensa "paremmuuden". Ja samalla paljastuu se, että KENELLEKÄÄN MEISTÄ EI RAAMATTU KOKONAISUUDESSAAN OLE YLIN AUKTORITEETTI vaan juuri ne jakeet, joita me yhä uudestaan loputtomiin hoemme.
Jos ihmiset uskaltaisivat olla lapsenmielisen rehellisiä, jokainen sanoisi vuorollaan: "Nämä MINUN jakeeni hakkaavat nuo SINUN jakeesi!"
Eli: Raamattuun uskovat pieksävät toisiaan RAAMATUN JAKEILLA samalla kun KAIKKI väittävät uskovansa - RAAMATTUUN.
---
Jokainen kristititty tunnustaa Jeesuksen Raamatun keskushenkilöksi.
Selkein jakolinja Jeesuksen Persoonan tulkinnassa tulee tässä: painotanko evankeliumikertomuksia (jotka keskittyvät 95-prosenttisesti Jeesukseen hänen "lihansa päivinä" ja päättyvät pääsiäiskuvaukseen ja ylösnousemukseen) vaiko esim. Paavalin kirjeitä, joiden tarinallinen ja sisällöllinen LÄHTÖKOHTA on Jeesuksen ristiinnaulitseminen, ylösnousemus ja taivaaseen astuminen? Paavali kun EI KERTAAKAAN KÄSITTELE JEESUKSEN ELÄMÄÄ JA HÄNEN SAARNOJAAN. Paavalille Jeesus on RISTIINNAULITTU ja ylösnoussut Jeesus ja siis ennen kaikkea RISTIINNAULITTU Jeesus.
Mihin pakanakristityn kannattaisi Raamatun luvussaan sitten keskittyä?
No tietenkin pakanoiden APOSTOLIN kirjoituksiin, koskapa APOSTOLI oli ja on Herran Jeesuksen täysivaltainen edustaja maan päällä.
Jos PAKANOIDEN APOSTOLI ilmoittaa päättäneensä olla tuntematta MITÄÄN MUUTA kuin Jeesuksen ja hänet ristiinnaulittuna, silloin se, joka ei noudata hänen esimerkkiään, ei kunnioita häntä APOSTOLINA vaan katsoo olevansa joko Paavalin veroinen tai hänen yläpuolellaan.
Jos ja kun minä pakanakristittynä pidän Paavalia apostolinani, silloin minä noudatan hänen esimerkkiään.
Kun
a) päätän eli teen tietoisen VALINNAN
b) olla tuntematta mitään muuta, siis MITÄÄN MUUTA kuin
c) Jeesuksen Kristuksen ja hänet RISTIINNAULITTUNA,
silloin kiinnitän, lukitsen ja RAJOITAN Kristus-tuntemukseni Hänen ristiinnaulitsemiseensa ENKÄ MIHINKÄÄN MUUHUN HETKEEN Hänen elämässään.
Tämä merkitsee sitä, että jos kuulen vaikkapa hokeman "Hän on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti", silloin totean ykskantaan, että tuo muuttumaton "Hän", josta hokemassa puhutaan, on RISTIINAULITTU "HÄN", koskapa pakanoiden apostolin mukaan on päätettävä olla tuntematta mitään muuta "Häntä".
Niinpä myös Raamatun ilmoitus on alisteinen tälle "HÄNELLE".
Jok'ikinen Raamattu-sitaatti, johon vetoamalla hämärretään RISTIINNAULITUN JEESUKSEN KRISTUKSEN AIKAANSAAMAA TODELLISUUTTA eli KOKO MAAILMAN SOVITUSTA JA LUNASTUSTA, on Raamatun väärinkäyttöä. On aivan sama, kuinka kermaisen kuorrutetulla Raamatun kehumisella tai hurskaan kuuloisella "Raamatun ilmoituksesta" paasaamisella tuon tihutyönsä tekee.
Raamatu vs. ristiinnaulittu Jeesus Kristus
8
77
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt on vaan niin, että Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, eikä ollut Jeesuksen valitsema apostoli, joiden nimet mainitaan Apt.1-luvussa.
Jeesuksen valitsemia oikeita Karitsan apostolia on vain 12 kpl. Vain heillä oli Kristuksen apostolin virka, Apt.1:25.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Kaikki muut apostoliksi itse itsensä julistaneet ovat apostoliksi tekeytyneitä. - Anonyymi00002
Jeesus valtuutti ja delegoi omaa valtaansa vain oikeille Karitsan apostoleilleen antamalla heille kastekäskyn ja kehotuksen opettaa käskyt kastetuille.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Samoin Jeesus antoi puhaltamalla suustan omaa Henkeään(Totuuden Henkeä) omille Karitsan apostoleilleen ja antoi heille erityisiä voimia ja valtuuksia.
Joh. 20:22-23
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt. - Anonyymi00003
Jeesus opetti maan päällä omille Karitsan apostolilleen kaiken mahdollisen, mitä tulee tietää. Mitä siitä on otettu pois tai lisätty jälkikäteen uusia oppeja, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi00004
Jeesus lupasi lähettää Pyhön Hengen opettamaan kaikki mitä hän opettanut.
Onhan Pyhä Henki suurempi kuin vatipään tulinnat.- Anonyymi00005
Kaikki henget sanoo olevansa niitä pyhiä henkiä. Pelkkiin henkiin ei pidä luottaa.
Aabraham ja Jeesus kehottivat lukemaan Raamattua ja sieltä Mooseksen kirjeitä.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi00006
Hurmoshenkisten lahkolaisten teltoissa menee niitä henkiä ettei perässä pysy.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00007
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Jos suusta alkaa tulla epämääräistä hengen puhetta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy hengen nimeä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Jos suusta alkaa tulla epämääräistä hengen puhetta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy hengen nimeä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".Paavali paini samojen henkiongelmien kanssa siellä Korintossa. Jotainhan siellä oli pahasti pielessä?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658