onko noin? vai saako huoletta kuunnella?
hevi syntiä???
26
1259
Vastaukset
- Hanko
.. ja sen lyriikoista.
Eläminen on syntiä. ENTÄ SITTEN? pyydä vaikka anteeksi joltain että elät. MITÄ SITTEN?
No, niin ei missään raamatussa sanota. Tai jos sanotaan, haluasin todella sen nähdä- Kempiläinen
Raamatussa on 10 käskyä ja lisäksi Jeesuksen antama rakkauden kaksoiskäsky. En ymmärrä miten minkään musiikin kuunteleminen voisi olla synti, ellei sitten tarkoituksena ole kiusata sillä toisia ihmisiä.
- kenny
Nokato kun god´s made heavy metal, sanotaan siinä manowarin biisissä!
- HAHAHAHAHAHA
juu, joudut helvettiin kun kuuntelet judas priestiä.
HAHAHHHAHAHHAHHAHAAHAHA.
tässä on parasta olla jotain takana.
ihan paras juttu.. - bloody.mary
kiinnostaako sua edes se että onko se syntiä?
ei se varmaankaan ainakaan vaikuta sun kuunteluun. - artemisia
Onko sillä sitten oikeasti jotain väliä?
Joidenkin uskovaisten mielestä jopa purkkapoppi on syntistä, niin toki rock- ja hevimusiikki on sitäkin syntisempää! Black metal nyt varsinkaan muuta voi olla kuin syntistä sanoitustensa takia.
Riippuu keneltä kysyt. Kiihkoilijalta saat aivan eri vastauksen kuin tavalliselta kirkossakävijältä saati sitten ateistilta tai muulta. Eiköhän oma mielipide olisi parasta mihin turvautua? Kuuntele mistä pidät ja elä onnellisena, tai pelkää jumalaa ja hylkää hevi.
Kompromissihan olisi tietysti sitten gospelhevi vai mitä kummaa nyt nimeltään onkaan. Tehdäänhän sitä raskastakin musiikkia, jossa lauletaan jumalasta ja kumppaneista.- Just someone
Samaan aikaan voi sekä kuunnella musiikkia, josta pitää, elää onnellisena, pelätä Jumalaa ja jopa kuunnella heviä:D
- sanna
Sain joskus sellaisen minisarjakuvan, jonka opetuksena oli se, että kaikenlainen rock- ja metallimusiikki on saatanan keksintöä. Nimeltä siinä mainittiin ainakin Black Sabbath ja Alice Cooper.. Kaikkea ne keksivätkin. Miksiköhän sitten gospelheviä/-rockia soitetaan?
- törmännyt...
Yhdessä traktaatissa nimeltä "enkeleitäkö?" mainittiin Elvis, The Beatles, Kiss, Black Sabbath ja Kiss.
- Hurskas.Kanttori.69
Elvis, The Beatles, Kiss, Black Sabbath ja Alice Cooper on saatava ehdottomasti rakkaan kansankirkkomme virsikirjaan. Näin saamme nousevan seurakuntanuorisommekin viihtymään virsien ääressä!
- ....?
Minä kuuntelen paljon hevimusiikkia ja lyriikoita tutkiskellessani ne ovat kuin suoraa puhetta saatanalle. taivaasta ja helvetistä puhutaan paljon.
Olen uskovaisesta perheestä ja vanhempani eivät katso hevin kuuntelemista hyvällä. Voiko musiikista tulla kirouksia taloon? Itse olen huomannut, että musiikin kuuntelu voi aiheuttaa minussa aggressiivisuutta ja levottomuutta. Lisäksi minua on alkanut viehettämään kaikki synkkä ja saatanallinen, vaikka en kyllä koskaan rukoilisi saatanaa, sillä tiedä Aina, että Jeesus on Pelastaja.
Eräs hyvin läheinen uskovainen mies sanoi minulle, että minulla on kotona joku tavara, joka pitäisi hävittää, oivalsin heti, että se tavara oli minun cd:t.
En pysty edes ajattelemaan niistä luopumista, sillä ne ovat maanpäällinen asia, jota rakastan hyvin paljon. Olenko rakastunut saatanaan?
Ehkä luopuisin automaattisesti niistä, jos tulisin oikein Kunnon Uskoon. Yhtä hyvään uskoon, mitä vanhempani.
Myös isosiskoni kuuntelee paljon heviä ja hän pukeutuu aina mustiin. Hänellä on paljon aggressiivisia purkauksia ja joskus hän uhkailee puukolla, kun on oikein vihainen. Silti hänkin tietää, että pitäisi turvautua Jeesukseen. Me vaan suhtaudutaan asiaan liian leppoisasti ja vitsaillaan hevin saatanallisuudesta, vaikka tiedämme, että se on vakavaa.
Voisiko joku vähän valaista, että pitääkö niistä luopua ja miten asiaan pitää suhtautua?- ...
Hulluja te ootte jos puukolla uhkailette! Ei se siitä musiikista johdu..
Musiikissa on voimaa, se on kaikenkaikkiaan hengellinen kokemus kun kuuntelemme musiikkia. Mun mielestä hevi ei tee hyvää ihmiselle, monet bändit on avoimesti sanoneet että ovat olleet okkultismissa mukana. Henkivallat pääsee vaikuttamaan sen musiikin kautta. Sama se on esim kauhuleffojenkin kanssa, niissä on se henki. Suosittelisin luopumaan, vaikka se vaikeaa olisikin. Pyhä Henki antaa kyllä siihen voimaa. Lähesty Jumalaa, niin hän lähestyy sinua. Rukoile vaan, kyllä se siitä sitten aukeaa. Itsellä jäänyt kaikki maallinen musiikki melkein kokonaan, ellei sille nyt noi muuten altistu ja samaten television viihde. Ollut iloinen olo, on tehnyt todella hyvää. Luen vaan raamattua ja hengellisiä kirjoja ja olen ollut tyytyväinen elämääni. Mitä sitä maailmalla loppupeleissä tekee, kun on Jeesus?
- esimerkkiin
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000058&posting=22000000009823262
Enpä sitä muutenkaan syntinä pidä, mutta toss vois olla ihan käytännön esimerkki siitä, että ei sen herättämät ajatukset nyt niin kovin pahoja ole ainaskaan meittin mielestä. - megapotti
Rokki on ehdottomasti syntiä. alice cooper sai nimensä spiritismisessä istunnossa, joten saatana on antanut tämän nimen hänelle.Raamatussa sanotaan että kun lusifer heitettiin alas taivaasta, siinä oli kiinni kaikenlaisia soittimia. Rokki on yksi saatana osa-alueista jonka kauttahän hyökkää ovelasti ihmisten mieliin vaikka ihmiset itse sitä näekkään.
- Soittimia.Kiinni.666
Rokki on siis peräisin Taivaasta. Mielenkiintoista.
- sdfj
Oli hevi syntiä tai ei niin perseestä se on, ainakin jos ei halua pysyä tunteettomana mörköröllinä ja jatkaa vihaamista ja katkerointia. Sillä nimittäin jos on vihaa ja itkuja harteita kiristämässä ja henkiä ahistamasa, kandee kuunnella jotain itkettävän kaunista, kuten HB.n muinaista helmeä Uskon siemen.
- synnintekijät
Terapia on kiellettyjen listalla, todella sairasta väkeä.
Kaikessa maailman musiikissa on maailman henki ja en usko että tekee hyväksi uskovalle kuunnella mitään sellaista. Uskovan pitäisi täysin pyrkiä erottautumaan maailmasta. Pyhä Henki kun alkoi tekemään minussa työtään, niin minusta karsiutui pois maallisten tv-ohjelmien katselu koska ne on aika saastaa (siis viihde) ja sitten musiikki. Hengellistä musiikkia voin kuunnella, muu ei nappaa. En usko että kristillinen rock ym. on Pyhästä Hengestä
- tervemenoahelvettiin
Joka itsensä ylentää...
Kyse ei ole kyllä millään tavalla itsensä ylentämisestä. Maailma on tosi paha paikka ja meidän uskovien tulisi erottautua siitä. Mulla on puhdas omatunto.
- Erkkipappi
Kristillinen rock on kyllä aikamoista paskaa.
- Hevillä.Thaimaaseen
Hevi on saatanan hyvää musaa!
- hevitappaaabbaa
Herkempien ei ehkä kannattais heviä kuunnella. Sama juttu kuin kauhuleffojen kanssa, ikärajat ois ehkä musiikissakin jo tarpeen.
Nykyään hevi on mennyt aika ekstriimiksi, pitää kokoajan olla rankempaa sekä soitto, että lyriikat. Itse kuuntelen vanhempaa heviä, koska se on vielä melodista ja sanoituksetkin aika maltillisia, lähinnä scifi- ja fantasia-osastoa. Dio, Maiden, Queensryche, vanhempi Metallica jne., lähinnä siis 70- ja 80-luvun kamaa. Suosittelen niille, jotka haluavat laatua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983