hevi syntiä???

metalangel88

onko noin? vai saako huoletta kuunnella?

26

1237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanko

      .. ja sen lyriikoista.

    • Eläminen on syntiä. ENTÄ SITTEN? pyydä vaikka anteeksi joltain että elät. MITÄ SITTEN?

      No, niin ei missään raamatussa sanota. Tai jos sanotaan, haluasin todella sen nähdä

    • Kempiläinen

      Raamatussa on 10 käskyä ja lisäksi Jeesuksen antama rakkauden kaksoiskäsky. En ymmärrä miten minkään musiikin kuunteleminen voisi olla synti, ellei sitten tarkoituksena ole kiusata sillä toisia ihmisiä.

    • kenny

      Nokato kun god´s made heavy metal, sanotaan siinä manowarin biisissä!

    • HAHAHAHAHAHA

      juu, joudut helvettiin kun kuuntelet judas priestiä.
      HAHAHHHAHAHHAHHAHAAHAHA.
      tässä on parasta olla jotain takana.
      ihan paras juttu..

    • Törmääjä
    • bloody.mary

      kiinnostaako sua edes se että onko se syntiä?
      ei se varmaankaan ainakaan vaikuta sun kuunteluun.

    • artemisia

      Onko sillä sitten oikeasti jotain väliä?

      Joidenkin uskovaisten mielestä jopa purkkapoppi on syntistä, niin toki rock- ja hevimusiikki on sitäkin syntisempää! Black metal nyt varsinkaan muuta voi olla kuin syntistä sanoitustensa takia.

      Riippuu keneltä kysyt. Kiihkoilijalta saat aivan eri vastauksen kuin tavalliselta kirkossakävijältä saati sitten ateistilta tai muulta. Eiköhän oma mielipide olisi parasta mihin turvautua? Kuuntele mistä pidät ja elä onnellisena, tai pelkää jumalaa ja hylkää hevi.

      Kompromissihan olisi tietysti sitten gospelhevi vai mitä kummaa nyt nimeltään onkaan. Tehdäänhän sitä raskastakin musiikkia, jossa lauletaan jumalasta ja kumppaneista.

      • Just someone

        Samaan aikaan voi sekä kuunnella musiikkia, josta pitää, elää onnellisena, pelätä Jumalaa ja jopa kuunnella heviä:D


    • sanna

      Sain joskus sellaisen minisarjakuvan, jonka opetuksena oli se, että kaikenlainen rock- ja metallimusiikki on saatanan keksintöä. Nimeltä siinä mainittiin ainakin Black Sabbath ja Alice Cooper.. Kaikkea ne keksivätkin. Miksiköhän sitten gospelheviä/-rockia soitetaan?

      • törmännyt...

        Yhdessä traktaatissa nimeltä "enkeleitäkö?" mainittiin Elvis, The Beatles, Kiss, Black Sabbath ja Kiss.


      • Hurskas.Kanttori.69

        Elvis, The Beatles, Kiss, Black Sabbath ja Alice Cooper on saatava ehdottomasti rakkaan kansankirkkomme virsikirjaan. Näin saamme nousevan seurakuntanuorisommekin viihtymään virsien ääressä!


    • ....?

      Minä kuuntelen paljon hevimusiikkia ja lyriikoita tutkiskellessani ne ovat kuin suoraa puhetta saatanalle. taivaasta ja helvetistä puhutaan paljon.

      Olen uskovaisesta perheestä ja vanhempani eivät katso hevin kuuntelemista hyvällä. Voiko musiikista tulla kirouksia taloon? Itse olen huomannut, että musiikin kuuntelu voi aiheuttaa minussa aggressiivisuutta ja levottomuutta. Lisäksi minua on alkanut viehettämään kaikki synkkä ja saatanallinen, vaikka en kyllä koskaan rukoilisi saatanaa, sillä tiedä Aina, että Jeesus on Pelastaja.

      Eräs hyvin läheinen uskovainen mies sanoi minulle, että minulla on kotona joku tavara, joka pitäisi hävittää, oivalsin heti, että se tavara oli minun cd:t.

      En pysty edes ajattelemaan niistä luopumista, sillä ne ovat maanpäällinen asia, jota rakastan hyvin paljon. Olenko rakastunut saatanaan?

      Ehkä luopuisin automaattisesti niistä, jos tulisin oikein Kunnon Uskoon. Yhtä hyvään uskoon, mitä vanhempani.

      Myös isosiskoni kuuntelee paljon heviä ja hän pukeutuu aina mustiin. Hänellä on paljon aggressiivisia purkauksia ja joskus hän uhkailee puukolla, kun on oikein vihainen. Silti hänkin tietää, että pitäisi turvautua Jeesukseen. Me vaan suhtaudutaan asiaan liian leppoisasti ja vitsaillaan hevin saatanallisuudesta, vaikka tiedämme, että se on vakavaa.

      Voisiko joku vähän valaista, että pitääkö niistä luopua ja miten asiaan pitää suhtautua?

      • ...

        Hulluja te ootte jos puukolla uhkailette! Ei se siitä musiikista johdu..


      • Musiikissa on voimaa, se on kaikenkaikkiaan hengellinen kokemus kun kuuntelemme musiikkia. Mun mielestä hevi ei tee hyvää ihmiselle, monet bändit on avoimesti sanoneet että ovat olleet okkultismissa mukana. Henkivallat pääsee vaikuttamaan sen musiikin kautta. Sama se on esim kauhuleffojenkin kanssa, niissä on se henki. Suosittelisin luopumaan, vaikka se vaikeaa olisikin. Pyhä Henki antaa kyllä siihen voimaa. Lähesty Jumalaa, niin hän lähestyy sinua. Rukoile vaan, kyllä se siitä sitten aukeaa. Itsellä jäänyt kaikki maallinen musiikki melkein kokonaan, ellei sille nyt noi muuten altistu ja samaten television viihde. Ollut iloinen olo, on tehnyt todella hyvää. Luen vaan raamattua ja hengellisiä kirjoja ja olen ollut tyytyväinen elämääni. Mitä sitä maailmalla loppupeleissä tekee, kun on Jeesus?


    • esimerkkiin

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000058&posting=22000000009823262

      Enpä sitä muutenkaan syntinä pidä, mutta toss vois olla ihan käytännön esimerkki siitä, että ei sen herättämät ajatukset nyt niin kovin pahoja ole ainaskaan meittin mielestä.

    • megapotti

      Rokki on ehdottomasti syntiä. alice cooper sai nimensä spiritismisessä istunnossa, joten saatana on antanut tämän nimen hänelle.Raamatussa sanotaan että kun lusifer heitettiin alas taivaasta, siinä oli kiinni kaikenlaisia soittimia. Rokki on yksi saatana osa-alueista jonka kauttahän hyökkää ovelasti ihmisten mieliin vaikka ihmiset itse sitä näekkään.

      • Soittimia.Kiinni.666

        Rokki on siis peräisin Taivaasta. Mielenkiintoista.


    • sdfj

      Oli hevi syntiä tai ei niin perseestä se on, ainakin jos ei halua pysyä tunteettomana mörköröllinä ja jatkaa vihaamista ja katkerointia. Sillä nimittäin jos on vihaa ja itkuja harteita kiristämässä ja henkiä ahistamasa, kandee kuunnella jotain itkettävän kaunista, kuten HB.n muinaista helmeä Uskon siemen.

    • synnintekijät

      Terapia on kiellettyjen listalla, todella sairasta väkeä.

    • Kaikessa maailman musiikissa on maailman henki ja en usko että tekee hyväksi uskovalle kuunnella mitään sellaista. Uskovan pitäisi täysin pyrkiä erottautumaan maailmasta. Pyhä Henki kun alkoi tekemään minussa työtään, niin minusta karsiutui pois maallisten tv-ohjelmien katselu koska ne on aika saastaa (siis viihde) ja sitten musiikki. Hengellistä musiikkia voin kuunnella, muu ei nappaa. En usko että kristillinen rock ym. on Pyhästä Hengestä

      • tervemenoahelvettiin

        Joka itsensä ylentää...


      • Kyse ei ole kyllä millään tavalla itsensä ylentämisestä. Maailma on tosi paha paikka ja meidän uskovien tulisi erottautua siitä. Mulla on puhdas omatunto.


      • Erkkipappi

        Kristillinen rock on kyllä aikamoista paskaa.


    • Hevillä.Thaimaaseen

      Hevi on saatanan hyvää musaa!

    • hevitappaaabbaa

      Herkempien ei ehkä kannattais heviä kuunnella. Sama juttu kuin kauhuleffojen kanssa, ikärajat ois ehkä musiikissakin jo tarpeen.

      Nykyään hevi on mennyt aika ekstriimiksi, pitää kokoajan olla rankempaa sekä soitto, että lyriikat. Itse kuuntelen vanhempaa heviä, koska se on vielä melodista ja sanoituksetkin aika maltillisia, lähinnä scifi- ja fantasia-osastoa. Dio, Maiden, Queensryche, vanhempi Metallica jne., lähinnä siis 70- ja 80-luvun kamaa. Suosittelen niille, jotka haluavat laatua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe