Oksensin taksiin

Anonyymi-ap

eli oli kohtuullisen railakas vappu. Paluumatkalla oksensin taksiin. Aika runsaasti tuli. Istuin takapenkillä, oksennusta meni penkeille, lattialle, ilmastointilaitteeseen ja ilmeisesti hybridiakun ilmanottoaukkoon. Kuljettaja ei veloittanut minulta mitään, pyysi yhteystietoni ja lupasi palata asiaan.

Miten isoa laskua voin odottaa?

8

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuljettaja voi pyytää mitä tahansa, älä maksa. Kiistä kaikki, minulla kävi samoin muutama vuosi taaksepäin. Kuljettaja pyysi jopa poliisit paikalle jotka totesivat että kuski voi tehdä halutessaan rikosilmoituksen.
      Kuljettaja teki rikosilmoituksen ja lähetti 400 euron laskun jonka kiistin heti alussa kohtuuttomana. Kehtasi kuski pistää vielä perintätoimistoon jonka kiistin myös , uhkasivat oikeustoimilla . Silloin soitin perintätoimistoon jossa pyysivät anteeksi ja sanoivat että asia jää tähän.
      Rikosilmoitus kirjattiin poliisilaitoksella toteamuksella ei aiheuta toimenpiteitä .
      Siis älä maksa.

• Anonyymi00002

Taksikuskin vakuutushan sen hoitaa, jos sellainen on?

• Anonyymi00003

Oksentaminen taksiin voi maksaa jopa yli kymppitonnin – pelkkä pesulareissukin kustantaa satasia

Pikkujoulut voivat tuoda ikimuistoisen laskun, vaikka itse pikkujouluista ei mitään muistaisikaan.
      https://www.is.fi/autot/art-2000004885289.html

Taksiin oksentaminen on yleinen vahinkotilanne, josta asiakas on korvausvelvollinen. Korvauksen määrä perustuu siivouskustannuksiin ja ansionmenetykseen, kun auto on poissa ajosta.Korvauksen määrä:Yleinen taso: Tyypillinen siivousmaksu on noin 150–250 euroa, mutta se voi nousta korkeammaksikin.Hinnasto: Esimerkiksi Boltin ohjeistuksessa 250–350 euroa veloitetaan, jos oksennusta menee tuuletusaukkoihin.Ääritapaukset: Jos oksennusta menee kojelautaan ja ilmastointilaitteisiin, puhdistus voi maksaa satoja, pahimmillaan jopa tuhansia euroja.Mistä korvaus koostuu?Siivouskustannukset: Ammattimainen pesu.Ansionmenetys: Kuljettaja ei voi ottaa uusia asiakkaita siivouksen aikana.Miten toimia?Kuljettajan kanssa kannattaa sopia asiasta heti paikan päällä.Korvaus on maksettava, vaikka oksentaminen ei olisi ollut tahallista.Joissakin tapauksissa oma vastuuvakuutus voi korvata vahingon.

• Anonyymi00004

Mitä se sellainen tahallinen oksentaminen on?

• Anonyymi00005

Linkki vuodelta 2016 , vanhan liiton taksari muistelee vanhoja aikoja.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Linkki vuodelta 2016 , vanhan liiton taksari muistelee vanhoja aikoja.

Silloin oli kaikki paremmin ,istuttiin shellillä kahvilla ja syötiin munkkeja. Asiakkaat odottivat kiltisti tolpalla ja niille sai vit....la rauhassa. Jos asiakas yskäisi takapenkillä niin sekin maksoi.

• Anonyymi00007

Useita satasia kustantaa. Kuski ja auto ei tienaa pesun aikana joten on kohtuullista maksaa siltä ajalta korvaus. Se auto ei myöskään puhdistu itsestään. Et säkään halua astua taksiin jossa on edellisen asiakkaan yrjöt haisemassa. Mieti ihan omalla järjellä älkä usko kaikkea täältä. Esm Vappu on takseille ansoipäivä jolloin tienestit on kovia.

• Anonyymi00008

Voitte väittää mitä tahansa , mutta kun minä oksennan taksiin kuski siivoaa sen. Hinta on se mitä mittari näyttää. Taksi voi olla ottamatta minua kyytiin oksensin tai en. Taksi on nykyään asiakaspalvelua joten pitäkää taksit turpanne kiinni ylimääräisistä kustannuksista. Siivotkaa itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      33
      3184
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      44
      1589
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      19
      991
    4. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      979
    5. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      59
      943
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      22
      938
    7. Tuli vain mieleen

että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -
      Ikävä
      37
      850
    8. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      36
      813
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      803
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      48
      719
    Aihe