Kenelle (lahkolaiselle) kuuluu pelastusvarmuus ?

Anonyymi-ap

Lahkolaiset jakavat pelastusvarmuuspaikat omilleen.
• helluntailaiset
• adventistit
• jehovantodistajat

Onko tälläinen touhu laitonta huijausta ja taloudellisen hyödyn tavoittelua?

60

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vanhoillislestadiolaiseksi ovat ainoita oikealla tavalla uskovia kristittyjä nykyään.

• Anonyymi00002

Niin, vain kasteen armo pelastaa.

Muiden osa tulla herjatuksi helvettiin.

• Anonyymi00003

Pelastusvarmuus kuuluu kaikille Jeesuksen nimessä ja veressä syntinsä anteeksisaaneille ja siihen uskoville. Eikä sitä uskonlahkoon kuulumisella mitata.

• Anonyymi00005

Voisiko lestadiolainen jo viimeinkin uskoa, että uskon kohde on Jeesus Kristus, eikä mikään muu !

• Anonyymi00020
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Voisiko lestadiolainen jo viimeinkin uskoa, että uskon kohde on Jeesus Kristus, eikä mikään muu !

Etkö osaa lukea? Kenen nimessä ja veressä synnit saadaan anteeksi. Kuka on siis uskon kohde.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Kenen nimessä ja veressä synnit saadaan anteeksi. Kuka on siis uskon kohde.

Kumpi veri on pätevä pelastuksen varmistaja ?
        SOVINTOVERI vai VIHVOMAVERI.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Kumpi veri on pätevä pelastuksen varmistaja ?
        SOVINTOVERI vai VIHVOMAVERI.

>>>>Kumpi veri on pätevä pelastuksen varmistaja ?
        SOVINTOVERI vai VIHVOMAVERI.<<<<
        ------------
        ”Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭11‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        ------------------
        Mooses oli " vihki pappina" vihmoessaan kirjan ja kansan laki liittoon.
        Kristus on omalla verellänsä ansainnut itellensä srk:n joka on Hänen morsiamisensa
        -----------
        ”Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt". Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭16‬-‭28‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00049
        Anonyymi00045 kirjoitti:

>>>>Kumpi veri on pätevä pelastuksen varmistaja ?
        SOVINTOVERI vai VIHVOMAVERI.<<<<
        ------------
        ”Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭11‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        ------------------
        Mooses oli " vihki pappina" vihmoessaan kirjan ja kansan laki liittoon.
        Kristus on omalla verellänsä ansainnut itellensä srk:n joka on Hänen morsiamisensa
        -----------
        ”Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt". Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭16‬-‭28‬ ‭FB38‬‬

>>>>>>>>Mooses oli " vihki pappina" vihmoessaan kirjan ja kansan laki liittoon.
        Kristus on omalla verellänsä ansainnut itellensä srk:n joka on Hänen morsiamisensa<<<<<
        -------------------
        ”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭20‬:‭28‬ ‭FB38‬‬
        ----------------------
        "Avio miehen " kuoltua on vapaa menemään toiselle. Ei ennen sitä, sillä silloin on avion rikkoja.
        --------
        ”Vai ettekö tiedä, veljet — minä puhun lain tunteville — että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭7‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        Joko elät Jeesuksen Kristuksen kanssa Uudessa liitossa, rakkauden laissa. Tai elät Mooseksen kanssa.
        -----------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        Tai " rakkauden", liiton rikkojan jossa Jumalan pyhä laki vaatii täydellisyyttä.
        -------------
        ”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään,

että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan —

autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭5‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00053
        Anonyymi00049 kirjoitti:

>>>>>>>>Mooses oli " vihki pappina" vihmoessaan kirjan ja kansan laki liittoon.
        Kristus on omalla verellänsä ansainnut itellensä srk:n joka on Hänen morsiamisensa<<<<<
        -------------------
        ”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭20‬:‭28‬ ‭FB38‬‬
        ----------------------
        "Avio miehen " kuoltua on vapaa menemään toiselle. Ei ennen sitä, sillä silloin on avion rikkoja.
        --------
        ”Vai ettekö tiedä, veljet — minä puhun lain tunteville — että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭7‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        Joko elät Jeesuksen Kristuksen kanssa Uudessa liitossa, rakkauden laissa. Tai elät Mooseksen kanssa.
        -----------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        Tai " rakkauden", liiton rikkojan jossa Jumalan pyhä laki vaatii täydellisyyttä.
        -------------
        ”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään,

että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan —

autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭5‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

>>>>>>>>>>>>>>Mooses oli " vihki pappina" vihmoessaan kirjan ja kansan laki liittoon.
        ----------------
        ”Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭11‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        --------------------
        ”Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet. Hänen morsiamensa on laittautunut valmiiksi, ja hänen annettiin pukeutua puhtaaseen, hohtavaan pellavavaatteeseen.” Se vaate on pyhien vanhurskaat teot. Enkeli sanoi minulle: ”Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle!” Vielä hän sanoi minulle: ”Nämä ovat tosia Jumalan sanoja.””
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭19‬:‭7‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬
        -----------------------
        ”Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭21‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        -------------------
        ”Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon". Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä, ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi; siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet; idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭21‬:‭9‬-‭14‬ ‭FB38‬‬
        ----------------

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

>>>>>>>>>>>>>>Mooses oli " vihki pappina" vihmoessaan kirjan ja kansan laki liittoon.
        ----------------
        ”Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭11‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        --------------------
        ”Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet. Hänen morsiamensa on laittautunut valmiiksi, ja hänen annettiin pukeutua puhtaaseen, hohtavaan pellavavaatteeseen.” Se vaate on pyhien vanhurskaat teot. Enkeli sanoi minulle: ”Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle!” Vielä hän sanoi minulle: ”Nämä ovat tosia Jumalan sanoja.””
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭19‬:‭7‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬
        -----------------------
        ”Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭21‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        -------------------
        ”Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon". Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä, ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi; siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet; idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭21‬:‭9‬-‭14‬ ‭FB38‬‬
        ----------------

>>>>>>>Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.”<<<<<<<<<
        --------------
        ”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,

apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00004

Ilm.22:2 Keskellä hänen katuansa ja molemmilla puolella virtaa seisoi elämän puu, joka kantoi kaksitoistakymmeniset hedelmät, ja antoi hedelmänsä kunakin kuukautena, ja puun lehdet pakanain terveydeksi. Biblia (1776) Hes.4:12. Ilm.2:7.

• Anonyymi00006

No niin mihin tuo nyt kuuluu ?

• Anonyymi00007

Kyllä kasteen armo on pelastusvarmuus.

Olisi pähkähullua kastaa helvettiin.

Eri asia pääseekö sillä taivaaseen, mutta varmuuden antaa.

• Anonyymi00047

>>>>>>Olisi pähkähullua kastaa helvettiin.<<<
        --------
        Eihän sellaista Raamatussa opeteta?
        Liitto on toiset pois sulkevaa yheyttä kahden liittoon kuuluvan kanssa. Se on uskollisuutta liiton solmijoiden kesken
        ------------

”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.

Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Kuinka siis on?

Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭1‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00056

>>>>>Kyllä kasteen armo on pelastusvarmuus.<<<<<
        ----------
        Vesi ei ketään synnistä puhdista , eikä pelasta se on vastoin apostolista opetusta. Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksi antamusta.
        ----------
        Jeesus Kristus ei ota toisen omaa, Hän ottaa vain omansa ne joissa on Hänen omaisuutensa sinetti

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        ----------------

• Anonyymi00008

Pakkovauvakastetuilla on ongelma!
      Se on, että heillä ei ole sitä!
      He yrittävät kirjoituksillaan sammuttaa muiltakin pelastusvarmuuden.

• Anonyymi00009

Useamman kerran kylvetetyllä on ongelma. Se haluaa edelleen uskovien lapsia ja se vihaa uskovia

Sellaiset ei pelastu

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetyllä on ongelma. Se haluaa edelleen uskovien lapsia ja se vihaa uskovia

Sellaiset ei pelastu

Tyypillisen pakkovauvakastetun "uskovaisen" tekstiä.

• "kaikki,
      joita Jumalan Henki kuljettaa,
      ovat Jumalan lapsia.
      Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä
      ollaksenne jälleen pelossa,
      vaan te olette saaneet lapseuden hengen,
      jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'
      Henki itse todistaa
      meidän henkemme kanssa,
      että me olemme Jumalan lapsia."
      (Room 8:14-16)

• Anonyymi00011

Uudestikasteen valhearmo antaa pelastusvarmuuden lahkoloissa.

• Anonyymi00012

Miksi reihut vimmassasi pelastusvarmuudesta? Eikö luterilaisen kirkon påääkastelun pitänyt antaa jokaiselle luterilaiselle osan ensimmäiseen ylösnousemukseen? Mitä puuttuu? Sinulla on kirkko ja kirkon toimittamat sakramentit, jotka takaavat varman pääsyn taivaan porteista sisälle Taivaan valtakuntaan?
        Mitä puuttuu?

• Anonyymi00015

Mitä se helluntailaisten pelastusvarmuus kuuluu pakkovauvakastetuille?

Pakkovauvakastetut hommatkaa itsellenne pelastusvarmuus!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mitä se helluntailaisten pelastusvarmuus kuuluu pakkovauvakastetuille?

Pakkovauvakastetut hommatkaa itsellenne pelastusvarmuus!

Miksi useamman kerran kylvetetyt haluaa edelleen lapsia?

Osaako ne muuta kuin jankata pakkovauvoista?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Miksi useamman kerran kylvetetyt haluaa edelleen lapsia?

Osaako ne muuta kuin jankata pakkovauvoista?

Pilkkaat nimittelyilläsi pyhiä asioita.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Pilkkaat nimittelyilläsi pyhiä asioita.

sinä pilkkaat uskovia pakkovauvoinesi

• Anonyymi00013

Ilm.5:13 Ja kaikki luotokappaleet, jotka taivaissa ovat, ja maan päällä, ja maan alla, ja meressä, ja kaikki , jotka niissä ovat, kuulin minä sille sanovan, joka istuimella istui ja Karitsalle: siunaus ja kunnia, ja ylistys ja voima ijankaikkisesta ijankaikkiseen. Biblia (1776) Ps.148:1-2. 1Tim.6:16. 1Piet.5:11. Ilm.1:6. 7:10. .nu

• Anonyymi00014

Niin on Jumala maailmaa rakastanut, ettei YKSIKÄÄN- joka HÄNEEN uskoo HUKKUISI...

Siis aloittaja- et ole Jumala- vaan pilkkaaja.

• Anonyymi00021

Vääristelet Raamatun tekstiä. Luepa se uudestaan.

• Anonyymi00016

Room.14:11 Sillä kirjoitettu on, niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minua pitää kaikki polvet kumartaman, ja kaikki kielet pitää Jumalan tunnustaman. Biblia (1776) Jes.45:23. Fil.2:10-11.

• Anonyymi00018

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
      13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      Ap. t. 26:22
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
      Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
      16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi00023

Erilaiset kristinuskon näkemykset eivät sulje toisiaan pois, Kristinuskon ydin on Jeesuksen sovitustyö Golgatalla. Erilaiset korostukset rituaaleista ovat toisarvoisia, eikä niistä kannata edes väitellä. Normaalit hiljaiset kristityt ymmärtävät, että Jumala kutsuu luomiansa lapsiaan parhaalla mahdollisella yksilöllisellä tavalla. Taivaan hyvä Isämme, ei niuhota rituaaleista, vaan myhäilee Taivaasta, kun näkee taaperon kasvavan joka suhteessa, kohti ihmis Jeesuksen kaltaisuutta. Yllä ateisti apostolit yrittävät tehdä mestarinsa käskyttämänä, Pyhän Isämme ylivertaista viisautta naurunalaiseksi. He pilkkovat kristinuskoa omien harhojensa lumoissa. Vaikka turha on työnsä. Aikuiset kristityt eivät ole manipuloitavia.

• Anonyymi00024

Voi seurakuntia olla miten paljon vain jos keskittyvät Kristukseen eikä tappamisen puolusteluun.

• Anonyymi00025

Taivaspaikkoja ei mikään ryhmä voi jakaa ihmisille.

Paikan pelastettujen joukossa voi saada katumalla syntejään ja uskomalla Vapahtajaan.

Pelastusvarmuus voi olla tänään, mutta sen voi kadottaa huomenna, ellei valvo vaellustaan.

On monia sellaisia, jotka ovat kerran iloinneet pelastuksestaan, mutta sitten eksyneet pois uskosta.

• Anonyymi00026

Mitä järkeä on kasteen armossa, jos se ei pelasta?

Lestatkin joutuisi helvetiin vaikka on kasteen armo.

Siitä nyt jo hullukin suuttuisi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mitä järkeä on kasteen armossa, jos se ei pelasta?

Lestatkin joutuisi helvetiin vaikka on kasteen armo.

Siitä nyt jo hullukin suuttuisi.

Kasteen armo on kirkon jäsenilleen sakramenttien kautta jakamaa maksullista armoa. Sen sijaan Raamatun ilmoittama Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kasteen armo on kirkon jäsenilleen sakramenttien kautta jakamaa maksullista armoa. Sen sijaan Raamatun ilmoittama Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille.

Ei vaan ilmaista armoa

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ei vaan ilmaista armoa

Luterilaiset eivät meinaa löytää kummeja.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ei vaan ilmaista armoa

Kirkon jäsenyys edelyttää kirkolisveron maksamista.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Luterilaiset eivät meinaa löytää kummeja.

mitä se sinulle kuuluu?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kirkon jäsenyys edelyttää kirkolisveron maksamista.

Kyllä, mutta se ei liity armoon mitenkään

• Anonyymi00029

Armoa ei voi ansaita eikä se voi olla oppi.

Silloin se ei olisi armoa.

• Anonyymi00031

Ihminen jakaa pelastuksia?

Oho

• Anonyymi00033

Jeesuksen omille on uskottu sovituksen Sana. Kirkko sen sijaan väittää omistavansa armoa jakavat välineet, sakramentit.

• Anonyymi00034

En usko ollenkaan tuhon malliin.

On todennäköisempää, että tuolla on jokin
      pahansuopa vanha kulttuuri joka
      loi
      - maapallo ja …se mikä on ilman ihmistä
      - sielu joka menee ihmisen ruumiiseen oppimaan
      - ihmisen ruumis on yksi helvetillinen epäonnistuma
      - ja sitten opitaan kunnes
      - siirrytään takaisin sieluksi.

Kipu, ruumiillinen kipu, toisen ihmisen teoillaan aiheuttama tuska ja paska,
      sotdat jne
      ovat niitä mitä joku avaruusolio systeemi laittaa
      ihmiset kokeilemaan.

Jumala - ja jumaluusperiaate on saatanasta.

Lahkoissa elävät elää mun näkökulmasta
      harhoissa.
      Miksi ihmiset valitsee sellaisen itselleen tai laittaa läheisensä elämään lahkoissa?

Toisaalta osa ihmisistä on niin läpeensä pahoja,
      ettei sen elämästä tulis mitään ilman uskontoja.
      Eettinen hyvyys ei muuten tavoita sitä minkään vertaa.

Eikä kaikki ihmiset edes tarttis tätä kipua, paskaa
      ja toisten ihmisten aiheuttamaa pahaa.

• Anonyymi00035

Sukupuolirooleissa on
      paljon ihmisen asettamaa,
      mikä vie ihmiseltä ihmisoikeudet.

Millä oikeudella ja leuhkuudella
      ihminen jakaa pelastuksia
      ryhmien nimen perusteella?

• Anonyymi00038

Jos on amerikan homo, niin kai voi vähän tulikiveä antaa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Jos on amerikan homo, niin kai voi vähän tulikiveä antaa.

Homot on sulle se …inhokki?

Mä ihmettelen uskisseurojen
        miesten päällikköasemaa ja miten herkästi se
        kääntyy pakkoseksiin ja
        miehen tarpeeseen panna, hallita raiskaamalla.

Nainen alistetaan raiskaamalla, synnytyksillä ja
        nyrkillä hellan ääreen.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Homot on sulle se …inhokki?

Mä ihmettelen uskisseurojen
        miesten päällikköasemaa ja miten herkästi se
        kääntyy pakkoseksiin ja
        miehen tarpeeseen panna, hallita raiskaamalla.

Nainen alistetaan raiskaamalla, synnytyksillä ja
        nyrkillä hellan ääreen.

Voiko nainen sanoa vieläkään EI
        jos syntyy uskisyhteisöön?

• Anonyymi00042

Jokainen mies joka alistaa naisen
      avioliittoon ja
      siihen kalmaversioon ( jota ne kutsuu jumallaiseksi malliksi)
      joutaa kokemaan
      itsekin tulikiveä.

• Anonyymi00043

Jumala itse ilmoittaa Sanassaan perustan ihmisen pelastumisele ja vapautumiselle synnin hallinta vallasta. Sitä päätöstä ei ole ihmiselle annettu. On annettu vain tehtävä kertoa evankeliumia jonka uskomalla ja kääntynällä pois synti elämästä ihminen pelastuu.
      -------------
      Synti erottaa ihmisen Jumalasta eikä sitä ajallinen ruumiillinen kuolemakaan muuksi muuta. Evankeliumin uskominen ja sen mukaan ojentautuminen on annettu maan päällisen elämän ajaksi jonka pituutta ei kukaan ihminen tiedä. Siksi on vain tämä päivä " pelastuksen päivä"
      ---------------
      ”Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.”
      ‭‭Jesaja‬ ‭59‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00044

Nasaretin lahkolle kuuluu pelastusvarmuus.
      Minun (Jeesus) lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      Minun isäni, joka ne minulle antoi, on suurempi kaikkia: ja ei kenkään taida heitä reväistä minun Isäni kädestä.

• Anonyymi00046

Oiko juutalaisuudessa mitään taivasta.
      Lakia noudettiin ettei kukaan tappanut eikä Jumala rangaissut.

Uhreilla lepytettiin Jumalaa, ei ostettu taivaspaikkaa.

• Anonyymi00048

Ei ollut Taivasta, sillä, Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.
      Mooses, kuva lain vanhurskausdesta, ei koskaan astunut Jordanin yli Luvattuun maahan, kuva Taivaasta.
      jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta. Lupauksen lapset, Aabrahamin jäkeläiset perivät Taivaan.

• Anonyymi00050

Itsevarmuus ja varmuus omasta taivaspaikasta on Raamatun mukaan väärin ja syntiä. Uskonvarmuus lahjaksi saatuna on eri asia.

• Anonyymi00051

aloittajan maassapostaus- katsoo vain Raamatullisesti omaa nimeään elämänkirjasta, eikä mussuta muuta. Tyhmä pää jahkaa siinä palstalla.

Otahan lääkkeesi-.------- et ole Jumala- äläkä edes farisealaisesti yritä edes leikkiä sillä ajatuksella. Paukkusi ei riitä- muuhun kuin mussuttamiseen

• Anonyymi00052

Raamatun UT ei opeta pelastusvarmuutta vaan pelastuksen toivoa.

"Varmuus" kuuluu yksin Jumalan sanalle, "Tämä sana on varma..." jne.

Uskovan on elettävä jatkuvassa synnintunnossa ja parannuksenmielellä, uskossa Jeesuksen sovitustyöhön, kyllä. Mutta ei uskossa ja luulossa omaan pelastukseensa. Pelastus on kaiken aikaa ehdollista, sillä on edellytyksensä, siksi on "pelastuksen toivo".

Mutta jos nk. uskova on niin omahyväinen, ettei koe synnintuntoa ja tästä johtuvaa jatkuvaa parannuksenkaipuuta, silloin ei ole hänelle myöskään pelastusta.

• Anonyymi00055

Usko on varmuutta, lujaa luottamista, niin kuin Hebrealaiskirje sanoo. Jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta pelastuksesta: varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        Jeesuksen seuraajan elämä ei ole alituista synnintuntoa ja synnin himoja vastaan kamppailua.
        Paavali sanoin: Jumalan valtakunta vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        Usko ja hyvä omatunto ovat kuin sisarukset: säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
        Jos usko puuttuu, niin puuttuu myös hyvä omatunto!

• Anonyymi00057

Aabrahamin uskonvaellus oli varmuutta: mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
      ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.

• Anonyymi00058

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

• Anonyymi00059

Ei lahko ole pilkkanimi vaan termi jostain aiemmasta olemassaolevasta eronnut hiukan toisenoppinen, pienempi joukko.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      85
      3407
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      98
      3145
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      178
      3086
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      158
      2675
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2438
    6. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      8
      2325
    7. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      209
      2246
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      60
      2217
    9. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      14
      2083
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      41
      1810
    Aihe