Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Silä teitä ja teidän lapsia tämä lupaus koskee.
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan, vaan vasta kasteessa puhdistettuun ja tyhjään sydämeen.
Tästä seuraa, että esim. Korneliuksen talon puheet, että syntinen ihminen saisi sisälleen Pyhän Hengen ennen kastetta, ovat hyvin epäluotettavia, vääriä käsityksiä asioista, mikä ei pidä yhtä muun opetuksen kanssa.
Pyhä Henk ei tule synnin sekaan
15
122
Vastaukset
- Anonyymi00001
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi00002
Maailman henki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi00003
Pyhä Henki ei tule Saatanan enkelin alivuokralaiseksi, kuten eräs mies väitti.
- Anonyymi00004
Aloitus ei ole oikein.
- Anonyymi00005
Apt. 10:
47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
- Anonyymi00006
Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen "päälle" tekemään jotain tehtävää, mutta ei sisälle sydämeen ennen kuin kasteessa kaikki synti on pesty pois, mukaan lukien perisynnin kadostustuomio poistettu. Ja sydämestä on ajettu pois kaikki pahat henget, hurmoshenget ja lahkohenget.
Pyhä Henki voi tulla vain täysin puhdistettuun ja tyhjään sydämeen asuvaiseksi.- Anonyymi00007
Pyhä Henki itse ei koske syntiin,
Pyhä Henki ei ole mikään nokikolari, ei Hän muuten mikään Pyhä olisikaan.
- Anonyymi00008
Ihminen ei edes tiedä, mistä Pyhä Henki tulee ja kehenkä menee.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, mista hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on. - Anonyymi00009
Apt. 2:
Pyhän Hengen vuodattaminen
1. Kun helluntaipäivä1 oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
5. Moos. 16:9-12
2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
Ap. t. 4:31
3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
Matt. 3:11
4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Luuk. 24:49; Ap. t. 1:5; Ap. t. 10:44-46 - Anonyymi00010
Herätystä pelätään. Outoa ettei jää mitään puolustaakseen itseään.
Alotuksessa kuulemme pyhänhengen sihinää.🎃
- Anonyymi00011
On sitä vaan kaikenlaista teoriaa.
- Anonyymi00012
Pyhän Hengen ihminen saa, silloin kun Jumala antaa. Ei ihmisten tekemät sakramentit määrää Jumalan tekoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11830Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36514Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487