Kotiseurakuntaan mukaan

Olen itse ollut 20 vuotta kotiseurakuntien toiminnassa mukana ja taitojeni mukaan lähinnä ylistystehtävissä. Meitä on sekalainen sakki eri ammattikuntien toimijoita, usko Jeesuksen yhdistää meitä, kokoonnumme vuoron perään toistemme kodeissa viikottain. Ensin on kahvitus ja kuulumiset, sitten ylistystä. Tämän jälkeen joku jolla jokin sana tai aihe saa puhua haluamastaan raamatunpaikasta. Sitten palautekierros. Lopuksi jokaisen puolesta rukoillaan erikseen. Se on hyvin tärkeää.

25

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesus meni julkiseen synagoogaan, mihinkään kotijumalien luokse,

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi00002

Terve seurakunta sisältää vapauden myös erilaisiin mielipiteisiin, sanan ja opetuksen arvioimisen. Koetelkaa kaikki, pitäkään vain se, mikä on oikein ja totta.

Terve opetus vaatii aina opponentit, jotka voivat arvioita asioiden totuudellisuutta ja Raamaatullisuutta.

Raamattu varoittaakin pienten piirien riskeistä, jotka julistavat itsensä jopa "seurakunniksi".

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset, ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi00003

Koko 2,5 milj. Isaelin kansa muodosti yhden seurakunnan, johon kuuluivat kaikki Punaisen Meren ylityksen aikana kasteessa Pyhän Hengen lahjan saaneet,
      siis koko kansa.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi00004

Aloittaja edustaa Mormonikirkkoa.

• Anonyymi00005

Jenkkilahkot käyttää keskustelupalstoja käännytystyöhön.

• Anonyymi00006

Ne onkin tarkoitettu vain herjaamiseen.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Lahkolaiset koukutta ihmisiä ensin muutamalla tosiasialla, mutta sitten kun heille avaa mielensä, niin sisään pumpataan valheita ja vierasta henkeä, mikä pistää pään sekaisin.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Lahkolaiset koukutta ihmisiä ensin muutamalla tosiasialla, mutta sitten kun heille avaa mielensä, niin sisään pumpataan valheita ja vierasta henkeä, mikä pistää pään sekaisin.

Toronttoherätyksessä ihmiset ryömivän lattialla hurmostilassa pää sekaisin etsimässä sitä Jeesusta.
        Suusta tuli epämääistä molotusta ja jopa eläinten äänillä karjahtelua.

Kukaan ei mitään Jeesusta sieltä lattialta kuitenkaan löytänyt.

Joh. 8:21

Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Toronttoherätyksessä ihmiset ryömivän lattialla hurmostilassa pää sekaisin etsimässä sitä Jeesusta.
        Suusta tuli epämääistä molotusta ja jopa eläinten äänillä karjahtelua.

Kukaan ei mitään Jeesusta sieltä lattialta kuitenkaan löytänyt.

Joh. 8:21

Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Väkevä eksytys on väkevää Jumalan sanaa, ei mitään herjaamista.

Valhe nielaistaan helposti kahden tosiasian välissä ihan huomaamatta.

Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Väkevä eksytys on väkevää Jumalan sanaa, ei mitään herjaamista.

Valhe nielaistaan helposti kahden tosiasian välissä ihan huomaamatta.

Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Ei pidä sitten tuomita.

Ei ketään.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei pidä sitten tuomita.

Ei ketään.

Valheita puolustellaan juuri tuollaisilla väitteillä "ei pidä sitten tuomita".

Valheet, harhaopit ja eksytykset pitää heti tuomita ja niistä pitää varoittaa, muuten joutuu siitä itse vastuuseen, jos ei toimi varoittaakseen muita.

Joh. 7:24

"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

• Anonyymi00014

Tit. 3:10

Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Anonyymi00015

naapurit kiittää 😠😠😠

• Anonyymi00016

Harhaoppisten ja hurmoshenkisten lahkolaisten kanssa ei pidä mennä edes istumaan samaan pöytään.

Ps.1
      1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
      2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
      3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

• Anonyymi00017

Monet erehtyy ja pitää jälkikäteen kristinuskon sekaan kylvettyä lustetta eli lahkolaisuutta parempana ja väkevämpänä kristillisyytenä ja menee lahkoon.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Monet erehtyy ja pitää jälkikäteen kristinuskon sekaan kylvettyä lustetta eli lahkolaisuutta parempana ja väkevämpänä kristillisyytenä ja menee lahkoon.

Monet lahkoontuu ja palaa juutalaiseen lakihenkisyyteen.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Lait on Jumalan rakkauden osoitus ihmisille ja ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Lakien mukaan mahdollisimman hyvin eläminen on vastarakkauden osoitus Jumalalle.

Roistot ja murhamiehet hokee, että lait on kumottu, nyt vaan eletään vapaasti pelkkien henkien pillin mukaan.

Lahkoissa kolmoismurhaajat on arvostuksen huipulla murhiensa tekojen perusteella, koska heitä pelätään ja kunnioitetaan.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Paavali oli lakihenkinen, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta. Mutta kun kyse oli Stefanoksen murhasta, niin kyllä kelpasi puhu Jumalan rakkaudesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Muuten nyrkki heilahti, niin johan oli Korinton naiset hiljaa.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00022
      UUSI

Lahkolaisuus saa aikaan herjaa.

• Anonyymi00025
        UUSI

Jenkkilahkot on kapinassa oikeita kristittyjä vastaan.

• Anonyymi00023
      UUSI

Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään hurmahenkisiä lahkolaisia, vääräoppisia, mormoneita tai helluntailaisia, tms. jenkkilän uskontoja.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00026
      UUSI

Jenkkilahkot yrittävät estää Kristittyjä kastamasta lapsensa kristityiksi Pyhän Hengen lahjan saajiksi, uuden liiton jäseniksi.

Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi00027
      UUSI

Kaikilla Jenkkilahkoilla on oma pyhät kirjat ja "raamatut", mihinkä he oppinsa perustaa.

Kirkoraamattu voi olla hyllyssä tai pöydällä vain sitä varten, että uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä kristilliseen seurakuntaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe