Petri Paavola opettaa väärin, mitä tarkoittaa sana APOSTASIA

Anonyymi-ap

Paavola arvostelee nettisivuillaan Juhani Laukkosta monista syistä. Paavola väittää, että kreikan sana APOSTASIA tarkoittaisi uskosta luopumista. Se ei tarkoita sitä, vaan laista luopumista, josta kylläkin seuraa myös uskosta luopuminen. APOSTASIA esiintyy vain kaksi kertaa Uudessa testamentista, mutta niistä tiedämme, että se tarkoittaa nimenomaan laista luopumista.

"Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi," (Ap. t. 2:38)

"Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan." (Ap. t. 21:21)

Paavali viittasi Danielin kirjaan, jossa ennustetaan se, että seurakunta luopuu laista.

"Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi." (Dan. 7:25)

56

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Petri Paavolalla on kummallinen halu lähteä muiden saarnaajien tuomariksi. Haluaako hän päteä? Vai haluaako ottaa seuraajia muilta pois? En tiedä, mutta tuomariksi Petri Paavolasta ei ole, koska hän opettaa itsekin väärin.

• Anonyymi00002

Niin, no, fariseus-termille on tarjottu kahdenlaista merkitystä: 1) erottautunut/separatisti, 2) farsilainen eli persialainen.
      Uuden testamentin mukaan Paavali sanoi olevansa fariseus. Lisäksi hän sanoi olevansa heprealaisten heprealainen, ja Audlin tulkitsee sen tarkoittavan sellaista, joka on tullut Eufrat-virran vastapuolelta. Siellä Babylonissa olikin paljon juutalaisia; monet eivät koskaan "palanneet" Babylonista pyhälle maalle. Sieltä se rabbi Hillelikin tuli, Gamalielin kuuluisampi edeltäjä.
      Ebionit eli Köyhät pitivät P:tä luopiona. Samarialaisten Kitab al-Tarikhissa on kertomus Hyrkanoksesta ja farisealaisista ja farisealaisen selitetään tarkoittavan erottautunutta eli separatistia. Johannes Hyrkanos ensin veljeilee farisealaisen puolueen kanssa ja vanhemmiten hermostuu täysin heihin ja toteaa, että "todellakin nämä ovat separatisteja Jumalan laista!" - viitaten Mooseksen lakiin, joka on samarialaisilla aina ainoa pyhä Jumalan sana.
      Joka tapauksessa etuliite apo- tarkoittaa 'poissa/eronnut (jostakin)'.
      Kaikki merkitykset vaikuttavat päteviltä. Ei pidä sekoittaa apostaatti Paavalin sanoja Jeesuksen sanoihin. Heillä ei ollut yhteistä sanomaa eikä yhteistä seurakuntaa. Apostoli tarkoittaa muuta kuin luopio-separatisti-babylonialainenmaagi.

• Anonyymi00003

Ja olen siis samoilla linjoilla aloitusviestin kanssa.

• Anonyymi00004

Paavali puhui nimen omaan uskosta luopumisesta:
      Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00008

Kun puhutaan kreikan sanasta "apostasia", se viittaa nimenomaan laista luopumiseen. Sana esiintyy Raamatussa vain kaksi kertaa: toinen puhuu luopumuksesta ja toinen laista luopumisesta.

Sitten on ihan eri asia se, kun puhutaan uskosta luopumisesta. Jos joku luopuu laista, hän myös luopuu uskosta, koska lain noudattaminen on uskollisuutta Kristukselle.

Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi00005

Luopumus, seurakunta voi luopua monista alkuseurakunnan opetuksista ja käytännöistä.
      pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
      Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
      Jeesuksen nimestä voi luopua: sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään...
      se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Ensimmäinen rakkaus=Jeesus

• Anonyymi00009

Laista luopuminen tarkoittaa sitä, että luopuu Jeesuksen opetuksista, koska Jeesus käski noudattaa lakia armon menttämisen uhalla.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi00014

Armo annettan armon päälle, Lain päälle ei anneta armoa!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Armo annettan armon päälle, Lain päälle ei anneta armoa!

Laissa on säädökset armosta ja myös Messias profetiat.

• Anonyymi00006

Muuten, Jeesus muutti ajan lain. Mooseksen tilapäisen lain aika päättyi. Alkoi pakanain ajat, Jeesus muutti ajan.

• Anonyymi00007

Olet väärässä. Jeesus ei muuttanut laista mitään, vaan määräsi sen olevan muuttumattomana voimassa maailman loppuun asti.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olet väärässä. Jeesus ei muuttanut laista mitään, vaan määräsi sen olevan muuttumattomana voimassa maailman loppuun asti.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun (Jeesus) veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun (Jeesus) veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Entä sitten?

Jeesus asetti uuden liiton, mutta ei muuttanut lakia.

Tiesitkö, että uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen. Se laki on sama, mitä on aiemminkin ollut.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        ...
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Entä sitten?

Tiesitkö, että uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen. Se laki on sama, mitä on aiemminkin ollut.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        ...
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Siis sinun sydämeen on kirjoitettuna:
        Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet-
        niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen-
        niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä alaa hänen rikostansa,
        vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Entä sitten?

...

Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Entä sitten?

...

Sinulle sovitus on vain: Entäs sitten?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

Petri Paavola kumoaa lain viittaamalla juuri tähän Hebrealaiskirjeen kohtaan, joka puhuu lain muutoksesta, mutta se kohta ei lakia oikeasti vaihda.

Kun perehdytään asiayhteyteen, niin Hebrealaiskirje tarkoittaa sitä, että Messiaan tultua ylipappeus siirtyy Aaronin suvulta Messiaalle. Tämä ei muuta lakia, koska laissa on säädös ylipappeuden siirtymisestä Messiaalle.

Laissa on säädökset kahdesta ylipappeudesta. Aaronin ylipappeus siirtyy korkeampaan Melkisedekin ylipappeuteen. Laki ei vaihdu, mutta se kohta vaihtuu, jota aletaan soveltaa. Heprealaiskirje selittää asian käyttämällä sanoja "lain muutos", mutta se koskee vain ylipappeuden vaihtumista, mikä ei ole edes ristiriidassa lain kanssa.

Heprealaiskirje ei missään nimessä vaihda koko lakia. Se olisi muutenkin mahdotonta, koska Jeesus kielsi muuttamasta lakia. Heprealaiskirjeen kirjoittaja olisi tehnyt vakavaa syntiä, jos hän opettaisi lain vaihtuneen, mutta siitä ei ole kyse.

Petri Paavola osaa vääristellä Raamattua erittäin taitavasti. Hän etsii suurennuslasilla kohtia, joilla kumoaa toisen. Sitten hän liioittelee ja laajentaa tekstin soveltamista ohi alkuperäisen tarkoituksen, minkä tekemiseen hänellä on kanttia. Se on huono asia.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Petri Paavola kumoaa lain viittaamalla juuri tähän Hebrealaiskirjeen kohtaan, joka puhuu lain muutoksesta, mutta se kohta ei lakia oikeasti vaihda.

Kun perehdytään asiayhteyteen, niin Hebrealaiskirje tarkoittaa sitä, että Messiaan tultua ylipappeus siirtyy Aaronin suvulta Messiaalle. Tämä ei muuta lakia, koska laissa on säädös ylipappeuden siirtymisestä Messiaalle.

Laissa on säädökset kahdesta ylipappeudesta. Aaronin ylipappeus siirtyy korkeampaan Melkisedekin ylipappeuteen. Laki ei vaihdu, mutta se kohta vaihtuu, jota aletaan soveltaa. Heprealaiskirje selittää asian käyttämällä sanoja "lain muutos", mutta se koskee vain ylipappeuden vaihtumista, mikä ei ole edes ristiriidassa lain kanssa.

Heprealaiskirje ei missään nimessä vaihda koko lakia. Se olisi muutenkin mahdotonta, koska Jeesus kielsi muuttamasta lakia. Heprealaiskirjeen kirjoittaja olisi tehnyt vakavaa syntiä, jos hän opettaisi lain vaihtuneen, mutta siitä ei ole kyse.

Petri Paavola osaa vääristellä Raamattua erittäin taitavasti. Hän etsii suurennuslasilla kohtia, joilla kumoaa toisen. Sitten hän liioittelee ja laajentaa tekstin soveltamista ohi alkuperäisen tarkoituksen, minkä tekemiseen hänellä on kanttia. Se on huono asia.

Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön, näin hebrealaiskirjeen kirjoittaja todistaa.
        sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön, näin hebrealaiskirjeen kirjoittaja todistaa.
        sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

Jeesus kielsi lain kumoamisen. Joka niin tekee, hän voi menettää jopa pelastuksensa.

Sinun ongelmasi on se, että irroitat Hebrealaiskirjeen lauseita asiayhteydestä. Hebrealaiskirje opettaa juuri sitä, mitä laissa ja profeetoissa muutenkin lukee. Siinä kirjeessä ei ole mitään yleistä lain kumoamista.

Aaronin pappeus oli tarkoitus olla olemassa vain se aika, jolloin ei ole vielä Messiasta. Kun Messias tulee, hän ottaa ylipappeuden Melkisedekin järestyksen mukaan. Messias oli ylipappi jo Abrahamin aikana ja Abraham näki Messiaansa, kuten Jeesus sanoi. Tämä järjestys palaa takaisin.

Joh 8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
        57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
        58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

Ps 110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
        2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
        3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta.
        4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan".

• Anonyymi00041
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sinulle sovitus on vain: Entäs sitten?

Jesajan kirjan luvussa 53 on profetoitu Jeesuksen sovitustyö.

• Anonyymi00016

Ap-adventisti on puhunut ja pulinat pois.

• Anonyymi00019

Käsitykseni mukaan aloitus ei ole adventismia.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Käsitykseni mukaan aloitus ei ole adventismia.

Aloitus on pakanamesiaanisuutta, Suomessa pakanamesiaanisuus tarkoittaa usein Myheritage-juutalaisuutta.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Aloitus on pakanamesiaanisuutta, Suomessa pakanamesiaanisuus tarkoittaa usein Myheritage-juutalaisuutta.

Aloitus ei ole Myheritage-juutalaisuutta.

• Anonyymi00017

Avauksen raamatunpaikat ja teksti eivät täsmää.

Esim. Ap. t. 2:38 Raamatussa on seuraava:

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• Anonyymi00021

Olet oikeassa. Aloituksessa on kirjoitusvirhe.

Aloittaja siteeraa 2 Tess 2:3 eikä Ap. t. 2:38.

2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

Tässä lauseessa esiintyy sana "apostasia", joka esiintyy toisen kerran vain jakeessa Ap.t 21:21. Sana viittaa laista luopumiseen.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

Tässä lauseessa esiintyy sana "apostasia", joka esiintyy toisen kerran vain jakeessa Ap.t 21:21. Sana viittaa laista luopumiseen.

Sanan APOSTASIA femiinimuotoa käytetään: Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Sanassa ei ole vain ja ainoastaan Mooseksen lakia. Paavali todisti: olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        Uudessa liitossa on voimassa Kristuksen laki, uskon laki. Mooseksen laki on tekojen laki, eikä Mooseksen laki ei ole koskaan koskenut pakanakansoja. Siitä, mitä ei ole koskaan ollutkaan, ei voi luopua.
        Uudesti syntyneistä, uskovista Paavali kirjoitti: kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Jumalan) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei (Mooseksen) lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Sanassa ei ole vain ja ainoastaan Mooseksen lakia. Paavali todisti: olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        Uudessa liitossa on voimassa Kristuksen laki, uskon laki. Mooseksen laki on tekojen laki, eikä Mooseksen laki ei ole koskaan koskenut pakanakansoja. Siitä, mitä ei ole koskaan ollutkaan, ei voi luopua.
        Uudesti syntyneistä, uskovista Paavali kirjoitti: kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Jumalan) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei (Mooseksen) lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä

Sinulla on olennainen virhe kommentissasi. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Kristuksessa. Kristus antoi lain Moosekselle ja itse sitä samaa lakia noudatti.

1 Kor 10:1 Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.
        2 Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
        3 Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

Uskon laki on myös Mooseksen laki. Uskon lain noudattaminen on uskollisuutta Kristukselle.

Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• Anonyymi00023

" Apostasia (kreik. apostasía "erilleen asettuminen") tarkoittaa uskonnollista luopumusta, jossa yksilö hylkää julkisesti aiemman uskonsa, uskonnollisen yhteisönsä tai oppinsa. Se ymmärretään usein kristinuskosta luopumisena, kasteen hylkäämisenä tai "kapinana" uskontoa vastaan."

TEKOÄLY

• Anonyymi00024

USKO JA USKONTO OVAT KAKSI IHAN ERI ASIJAA. TUOSSA NE RINNASTETAAN VALHEELLISESTI. USKONTO ON EPÄJUMALANPALVONTA,USKO, TARKEMMIN KRISTINUSKO EI OLE USKONTO ELI EPÄJUMALANPALVONTA.

TOTUUS TEKEE ERON.

USKOMINEN TARKOITTAA TOTENA PITÄMISTÄ.

USKONTO/USKONNOT TARKOITTAA EPÄJUMALANPALVONTAA, ULKOKULTAISUUTTA, RITUAALEJA, VALHESISÄLTÖISYYTTÄ.

KRISTINUSKO EI OLE USKONTO, MUTTA SE ON SIIHEN UJUTETTU AJAN KANSSA SANAN USKONTO MERKITYSTÄ MUUTTAMALLA ALKUPERÄISESTÄ MERKITYKSESTÄÄN, MITÄ SANA "USKONTO" 2000V SITTEN TARKOITTI KUN SE SANA OTETTIIN ENSIMMÄISEN KERRAN KÄYTTÖÖN SAMANAIKAISESTI TAI LÄHES SAMANAIKAISESTI KUIN SANA "KRISTITTY" KÄYTTÖÖNOTTAUTUI.

YSTÄVÄLLISESTI, REHELLISESTI, HISTORIJAA YMMÄRTÄVÄSTI, SAATANAN METKUN TÄSSÄ ASIJASSA TÄYSIN SELKEESTI HAVAINNOILLISTAVALLISTAHAISEVAISESTIPALJASTAVAISELLISESTI,

Selef Urge

• Anonyymi00029

Raamattu käyttää sanaa "apostasia" vain kaksi kertaa ja tiedämme, että kummallakin kerralla se viittaa laista luopumiseen, josta seuraa myös uskosta luopuminen.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Raamattu käyttää sanaa "apostasia" vain kaksi kertaa ja tiedämme, että kummallakin kerralla se viittaa laista luopumiseen, josta seuraa myös uskosta luopuminen.

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Toisin sanoen valheet ovat niin ilmiselviä, että valheisiin uskomiseen tarvitaan eksytys, ajatusharha.
        Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille. Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia. "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta". Siis armoa ei anneta lain päälle, vaan armo annetaan armon päälle

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Toisin sanoen valheet ovat niin ilmiselviä, että valheisiin uskomiseen tarvitaan eksytys, ajatusharha.
        Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille. Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia. "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta". Siis armoa ei anneta lain päälle, vaan armo annetaan armon päälle

Sinä valehtelet niin, että korvat heiluu. Jeesus ja Paavali vaativat kymmenen käskyn noudattamista myös pakanoilta. Paavali lähetti asiasta jopa kirjeen kreikkalaiselle Timoteukselle. Tosin laki tarkoittaa myös muita käskyjä kuin kymmentä käskyä.

1 Tim 10:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien,
        10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

"Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia."

Sinä et osaa Raamattua.

Uudessa liitossa kirjoitetaan Toora sydämeen. Ei ole olemassa mitään uutta liittoa, jossa ei olisi Mooseksen lakia.

Jer 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Paavali käyttämä sanonta "lain alla" on juutalainen sanonta, joka tarkoittaa sitä, että jos et lakia noudata, laissa olevat kiroukset kaatuvat päällesi. Kukaan laki noudattava kristitty ei ole lain alla. Vain lain hylänneet kristityt ovat lain alla.

Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sinä valehtelet niin, että korvat heiluu. Jeesus ja Paavali vaativat kymmenen käskyn noudattamista myös pakanoilta. Paavali lähetti asiasta jopa kirjeen kreikkalaiselle Timoteukselle. Tosin laki tarkoittaa myös muita käskyjä kuin kymmentä käskyä.

1 Tim 10:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien,
        10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Jerusalemin vanhimmat antoivat Paavalille kirjeen jaettavaksi pakanoiden seurakuntiin: heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Ei sanaakaan kymmensä käskystä.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jerusalemin vanhimmat antoivat Paavalille kirjeen jaettavaksi pakanoiden seurakuntiin: heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Ei sanaakaan kymmensä käskystä.

Taas irroitat lauseita asiayhteydestä.

Apostolien tekojen luku 15 ei anna pakanoille vain neljää käskyä noudatettavaksi, vaan kehotti juuri seurakuntaan liittyneitä pakanoita noudattamaan heti niitä. Jos pakanoilla olisi velvollisuus noudattaa vain neljää käksyä, niin heidän ei tarvitsisi edes uskoa. Varastaminen ja murhaaminen olisi sallittua. Näin ei tietenkään ole, eikä apostolien kokous vapauttanut pakanoita noudattamasta lakia. Apostolit kehottivat pakanoita opiskelemaan lakia synagogassa, jota siellä luetaan joka sapatti.

Mistä sitten oli kyse? Kyse oli siitä, että pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Apostolit eivät vaatineet sitä, koska Mooseksen lain luvussa 17 ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita. Abrahamin liitto koskee vain hänen sukuaan.

Siitäkin huolimatta Paavali ympärileikkasi kreikkalaisen Timoteuksen heti seuraavassa luvussa 16. Joka osaa Vanhan testamentin kunnolla, niin ymmärtää, mistä oli kyse. Joutuivatko Paavali ja Timoteus Kristuksen armon ulkopuolelle. Eivät joutuneet.

• Anonyymi00032

Kristuksenko laki sanoo: joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt:
      Haava haavasta, silmä silmästä, hammas hampaasta; niinkuin hän on jonkun ihmisen virheelliseksi tehnyt, niin pitää myös hänelle jälleen tehtämän.
      Joka lyö kuoliaaksi kotieläimen, korvatkoon sen; mutta joka lyö kuoliaaksi ihmisen, se surmattakoon.
      Mitä muu hevonkukkua sinulla valhejuutalainen on?

• Anonyymi00036

Kristus on juutalainen. Oletko sinä Antikristus?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Kristus on juutalainen. Oletko sinä Antikristus?

Uuteen liittoon, yli sovityksen, tuotuna Moose on antkiristus.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Uuteen liittoon, yli sovityksen, tuotuna Moose on antkiristus.

Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

...

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

...

Sanan mukaan sekoitus tarkoittaa pahaa, niin myös vanhan liiton sekoittaminen uuteen liittoon on pahaa.
        Laodikean synti: "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        Monista selityksistä huolimatta Raamatun tarkoittama Laodekean synti oli Mooseksen lain sekoittaminen uuden liiton vanhurskauteen. Mooseksen laista löytyy käsky:
        Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin. Ilmestyskirjan sanoma Laodikean seurakunnalle pohjautuu tähän Mooseksen määräykseen.
        "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!" Pellava oli kuuman ilman vaate ja villa kylmän. Pellava on kuva pyhien vanhurskaudesta.
        Kaikenlainen sekoittaminen on Sanan antamassa merkityksessä pahaa, niin myös Mooseksen lain tekojen sekoittaminen uuden liiton uskon kautta saatavaan vanhurskauteen.
        Adventistelle ja Myheritage-juutalaisille ja kaikille, jotka sekoittavat Mooseksen lain uuteen liittoon, Jeesus sanoo:
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Sanan mukaan sekoitus tarkoittaa pahaa, niin myös vanhan liiton sekoittaminen uuteen liittoon on pahaa.
        Laodikean synti: "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        Monista selityksistä huolimatta Raamatun tarkoittama Laodekean synti oli Mooseksen lain sekoittaminen uuden liiton vanhurskauteen. Mooseksen laista löytyy käsky:
        Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin. Ilmestyskirjan sanoma Laodikean seurakunnalle pohjautuu tähän Mooseksen määräykseen.
        "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!" Pellava oli kuuman ilman vaate ja villa kylmän. Pellava on kuva pyhien vanhurskaudesta.
        Kaikenlainen sekoittaminen on Sanan antamassa merkityksessä pahaa, niin myös Mooseksen lain tekojen sekoittaminen uuden liiton uskon kautta saatavaan vanhurskauteen.
        Adventistelle ja Myheritage-juutalaisille ja kaikille, jotka sekoittavat Mooseksen lain uuteen liittoon, Jeesus sanoo:
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

"jotka sekoittavat Mooseksen lain uuteen liittoon"

Jeesus itse asetti sen uuden liiton, josta Jeremia profetoi, ja jossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

Jeesus kommentoi lakia sanomalla, että älkää edes luulko, että hän on tullut lakia kumoamaan vaan sitä noudattamaan (tai sen voimassaolon vahvistamaan). Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa maailman loppuun asti (tai ikuisesti).

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Jeesus itse asetti sen uuden liiton, josta Jeremia profetoi, ja jossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

Jeesus kommentoi lakia sanomalla, että älkää edes luulko, että hän on tullut lakia kumoamaan vaan sitä noudattamaan (tai sen voimassaolon vahvistamaan). Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa maailman loppuun asti (tai ikuisesti).

Jumalan lakeja on kaksi, tekojen laki ja uskon laki.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Valehtelet päin silmiä: Tässä valheesi ja törkysi: Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa maailman loppuun asti .

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Valehtelet päin silmiä: Tässä valheesi ja törkysi: Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa maailman loppuun asti .

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)

Myheritage-juutalainen, valehtelet päin silmiä. Jeesus sanoo, ettei laki häviä, mutta lain häviämättömyys ei tarkoita voimassa oloa!

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Myheritage-juutalainen, valehtelet päin silmiä. Jeesus sanoo, ettei laki häviä, mutta lain häviämättömyys ei tarkoita voimassa oloa!

Sinä voit keksiä mitän tahansa satuja, mutta Jeesus asetti lain olevan voimassa ikuisesti. Jeesuksen puheet tarkoittava sitä, että laki on voimassa tänäkin päivänä mitään siitä muuttamatta.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt...

5 Moos 13:1 "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Sinä voit keksiä mitän tahansa satuja, mutta Jeesus asetti lain olevan voimassa ikuisesti. Jeesuksen puheet tarkoittava sitä, että laki on voimassa tänäkin päivänä mitään siitä muuttamatta.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt...

5 Moos 13:1 "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.

Kuinka monta olet tänään kivittänyt? Mooseksen lakiin eivät kuulu minkäänmoiset selitykset: en voi, en, ei , ei kitinät, vaan lakia pitää noudattaa pilkulleen, niin kuin on kirjoitettuna! Eli kuinka monta olet tänään kivittänyt?

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Kuinka monta olet tänään kivittänyt? Mooseksen lakiin eivät kuulu minkäänmoiset selitykset: en voi, en, ei , ei kitinät, vaan lakia pitää noudattaa pilkulleen, niin kuin on kirjoitettuna! Eli kuinka monta olet tänään kivittänyt?

Mooseksen laki kieltää omankädenoikeuden. Rikollinen täytyy viedä esivallan asettaman tuomarin tutkittavaksi.

• Anonyymi00047
      • Anonyymi00050

Petri Paavolan mukaan osittaispreteismissä on sellainen väärä opetus, että Ilmestyskirja olisi kirjoitettu hieman ennen Jerusalemin tuhoa vuonna 70 jaa. Paavolan mukaan se on kirjoitettu 90 jaa.

Paavola on taas kerran väärässä. Ilmestyskirjassa lukee, milloin se on kirjoitettu.

"Viisi näistä on jo poissa, kuudes on vallassa. Yksi ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, hänen on määrä hallita vain vähän aikaa." (Ilm 17:10)

Ilmestyskirja kertoo, että Rooman kuudes keisari on vallassa. Tämä tarkoittaa, että kirja on kirjoitettu kuudennen keisarin aikana. Siitä tiedämme, että se on kirjoitettu 60-luvun lopulla hieman ennen Jerusalemin tuhoutumista vuonna 70 jaa.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Petri Paavolan mukaan osittaispreteismissä on sellainen väärä opetus, että Ilmestyskirja olisi kirjoitettu hieman ennen Jerusalemin tuhoa vuonna 70 jaa. Paavolan mukaan se on kirjoitettu 90 jaa.

Paavola on taas kerran väärässä. Ilmestyskirjassa lukee, milloin se on kirjoitettu.

"Viisi näistä on jo poissa, kuudes on vallassa. Yksi ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, hänen on määrä hallita vain vähän aikaa." (Ilm 17:10)

Ilmestyskirja kertoo, että Rooman kuudes keisari on vallassa. Tämä tarkoittaa, että kirja on kirjoitettu kuudennen keisarin aikana. Siitä tiedämme, että se on kirjoitettu 60-luvun lopulla hieman ennen Jerusalemin tuhoutumista vuonna 70 jaa.

Keisarijuttusi ovat hömpän pömppää!

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Keisarijuttusi ovat hömpän pömppää!

Katso vain omaan peiliisi.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Katso vain omaan peiliisi.

Kuka on puhunut peilistä. Katsopa peiliin, niin näet sarvet päässäsi

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Kuka on puhunut peilistä. Katsopa peiliin, niin näet sarvet päässäsi

Katsoin peiliin - ei ollut sarvia. 😃

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      525
      2564
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      52
      2225
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      205
      2174
    4. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1568
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1469
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      50
      1376
    7. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1339
    8. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1141
    9. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      93
      1129
    10. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      1035
    Aihe