Rauhan tervehdys.
"Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta." — Matteuksen evankeliumi 24:4-5
Äärikarismaattisissa piireissä, erityisesti menestysteologian oppijärjestelmään tukeutuen, uskotaan että kristityt ovat "Kristuksen kopioita", mutta jotta tämä onnistuu, täytyy ensin tuoda Kristus alas, riisua Hänet jumaluudesta ja voimasta, ja samalla jumalistaa ihminen.
Tämä tulee antikristuksen hengestä, mikä toisaalta kieltää lihaan tulleeen Kristuksen (1. Joh 4), mutta yhtäältä korottaa itsensä ja julistaakin itse olevansa Jumala (2. Tess. 2).
Menestysteologiassa oppiä nimitetään kenosis opiksi ja sitä opettaa mm. Todd White, Dan Mohler, Bill Johnson ja monet muut menestysteologit. Kenosis opin mukaan opetetaan väärin Jeesuksen luopuneen jumalisuudesta tullessaan ihmiseksi, mutta tehdään se niin ihmistä mielyttävästi, että se uppoaa jopa paremmin kuin kohuttu menestysteologian JDS (Jesus died spiritually) oppi, joka vie Jeesuksen helvettiin.
Tässä katsaus kenosis harhaoppiin ja miksi se ei ole totta.
https://www.youtube.com/watch?v=cINcAfgM1ng
Siunauksin, MM.
Kenosis Harhaoppi Alentaa Kristusta
36
357
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kenosis-oppi (kreikan sanasta kenosis = tyhjentäminen) on kristillinen teologinen käsite, joka viittaa Jeesuksen Kristuksen vapaaehtoiseen "tyhjentymiseen" tai itsensä alistamiseen inkarnaatiossa (lihaksi tulemisessa). Oppi perustuu Raamatun kohtaan Filippiläiskirje 2:7, jossa sanotaan Kristuksen "tyhjentäneen itsensä" ja ottaneen palvelijan muodon.
Tässä ovat kenosis-opin keskeiset ajatukset:
Jumalallisuudesta luopuminen: Jeesus ei luopunut jumaluudestaan, mutta luopui jumalallisten ominaisuuksiensa (kuten kaikkitietävyyden, kaikkinäkevyyden ja kaikkivaltiuden) jatkuvasta käyttämisestä maanpäällisen elämänsä aikana.
Ihminen ja palvelija: Kristus tuli todelliseksi ihmiseksi ja eli palvelijan elämän, kantaen inhimilliset rajoitukset ja kärsimykset.
Vapaaehtoinen teko: Kenosis oli vapaaehtoinen teko, jolla Jeesus alistui Jumalan tahtoon täyttääkseen sovitustyön.
Kristuksen nöyryys: Se korostaa Jumalan nöyryyttä ja rakkautta, kun hän alensi itsensä ihmisen tasolle.
Kenosis-oppi on erityisen tärkeä kristologiassa, sillä se auttaa ymmärtämään, miten Jeesus voi olla sekä täysin Jumala että täysin ihminen. Jotkut tulkinnat painottavat, että Jeesus kätki jumalallisen voimansa, kun taas toiset näkevät hänen luopuneen siitä väliaikaisesti.- Anonyymi00002
"Vapaaehtoinen teko: Kenosis oli vapaaehtoinen teko, jolla Jeesus alistui Jumalan tahtoon täyttääkseen sovitustyön."
Toisin sanoen Kenosis-oppi todistaa sen puolesta, ettei Jeesus ole Jumala. Miten muuten Jumala voisi alistua Jumalan tahtoon? - Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
"Vapaaehtoinen teko: Kenosis oli vapaaehtoinen teko, jolla Jeesus alistui Jumalan tahtoon täyttääkseen sovitustyön."
Toisin sanoen Kenosis-oppi todistaa sen puolesta, ettei Jeesus ole Jumala. Miten muuten Jumala voisi alistua Jumalan tahtoon?Jeesus alistui ihmisenä Jumalan tahtoon, joka on Isä. Jeesus ei ole Isä. Isä oli hänessä, mutta hän itse ei ole Isä. Isä ja Poika ovat kaksi eriä, eivät yksi ja sama. Jumala ja Kristus.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jeesus alistui ihmisenä Jumalan tahtoon, joka on Isä. Jeesus ei ole Isä. Isä oli hänessä, mutta hän itse ei ole Isä. Isä ja Poika ovat kaksi eriä, eivät yksi ja sama. Jumala ja Kristus.
Tarkoitatko siis sitä, että Jeesus ei ole Jumala?
- Anonyymi00003
Matt.13:12 Sillä sille, jolla on, antetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Matt.25:29. Mark.4:25. Luuk.8:18. 19:26.
- Anonyymi00004
Täytyy kyllä ihailla tätä ainutlaatuista lahjaa: kykyä löytää virhe kaikista muista. Se on melkein kuin hengellinen supervoima. Mitä enemmän muita haukkuu, sitä oikeammalta oma ääni alkaa kuulostaa.
Onhan se kätevää: ei tarvitse koskaan kyseenalaistaa itseään, kun voi vain julistaa kaikki muut harhassa oleviksi. Teologia muuttuu siinä sivussa aika yksinkertaiseksi. Yksi on oikeassa, ja sattumalta se yksi on aina peilissä.
Mutta ehkä kaikkein vaikuttavinta on tämä tyyli: sanoma rakkaudesta ja totuudesta, tarjoiltuna jatkuvalla piikittelyllä ja muiden vähättelyllä. Siinä on sellaista ironiaa, jota ei oikein voi edes keksiä. Se pitää nähdä livenä.
Jatka toki samaan malliin. Harva onnistuu tekemään julistuksesta näin… itseään vastaan puhuvaa.Rauhan tervehdys.
Minusta se on varsin ihmeellistä, että on rakastavinaan Jumalaa, mutta sitten omaa yliluonnollisen sokeuden, että ei ole valmis korjamaan mitään valhetta mitä evankeliumista, Jeesuksesta Kristuksesta ja Raamatusta kerrotaan, vaan hänellä on ihan sama mitä Jeesuksesta puhutaan tai mistä Jeesuksesta lopulta on kyse. Se ei voi olla edes inhimillistä sokeutta ja ymmärtämättömyyttä, vaan se on jo riivaajien työtä, että hengellisesti on unessa.
"Tuo, jonka tulo tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla, tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sen tähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidakseen pelastua. Sen tähden Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan ovat mieltyneet vääryyteen." — II Tessalonikalaiskirje 2:9-10
Huomaa tuo sana >"uskovat valheen", jossa on aivan sama uskoa sana kuin uskoa totuus. Heidän uskon kohteensa on vain väärä, joka tulee siitä ettei ole rakkautta totuuteen, sillä ei tullut rakastaa kielellä ja sanalla, vaan totuudessa ja teossa. Mutta jokin vääryys, johon on mielistytty, on saanut myymään totuutta. Surullista on heidän kohtalonsa, koska se mainitaan kadotukseksi, jos tuo tila loppuun asti saa jatkua.
Mutta Jumala herättää ja kehottaa herämään.
"Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä." — Ilmestyskirja 3:1-2
Millaisia ovat kuolleessa tilassa olevat nimikristityt ja miten Jumala herättelee heitä?
https://www.youtube.com/watch?v=kuEG8WpDeF8
Siunauksin, MM.- Anonyymi00025
Naulan kantaan! Ingenjör on palstan ykksi oomahyväisimmistä, itsetyytyväisimmistä ja suoraan sanoen yksinkertaisimmista kirjoittajista.
- Anonyymi00029
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Minusta se on varsin ihmeellistä, että on rakastavinaan Jumalaa, mutta sitten omaa yliluonnollisen sokeuden, että ei ole valmis korjamaan mitään valhetta mitä evankeliumista, Jeesuksesta Kristuksesta ja Raamatusta kerrotaan, vaan hänellä on ihan sama mitä Jeesuksesta puhutaan tai mistä Jeesuksesta lopulta on kyse. Se ei voi olla edes inhimillistä sokeutta ja ymmärtämättömyyttä, vaan se on jo riivaajien työtä, että hengellisesti on unessa.
"Tuo, jonka tulo tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla, tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sen tähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidakseen pelastua. Sen tähden Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan ovat mieltyneet vääryyteen." — II Tessalonikalaiskirje 2:9-10
Huomaa tuo sana >"uskovat valheen", jossa on aivan sama uskoa sana kuin uskoa totuus. Heidän uskon kohteensa on vain väärä, joka tulee siitä ettei ole rakkautta totuuteen, sillä ei tullut rakastaa kielellä ja sanalla, vaan totuudessa ja teossa. Mutta jokin vääryys, johon on mielistytty, on saanut myymään totuutta. Surullista on heidän kohtalonsa, koska se mainitaan kadotukseksi, jos tuo tila loppuun asti saa jatkua.
Mutta Jumala herättää ja kehottaa herämään.
"Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä." — Ilmestyskirja 3:1-2
Millaisia ovat kuolleessa tilassa olevat nimikristityt ja miten Jumala herättelee heitä?
https://www.youtube.com/watch?v=kuEG8WpDeF8
Siunauksin, MM.Jokainen tulkinta raamatusta on ainoastaan tulkintaa, oli se miten rakentavaa tai rajoittavaa tai mitä hyvänsä. Jokainen uskova uskoo, että hänellä on oikea usko. Itselle vieras tulkinta voidaan helposti sanoa harhaopiksi, etenkään jos ei uskalleta kyseenalaistaa omaa uskoaan. Tässä maailmassa on joillakin ihmisillä liian paljon aikaa miettiä asioita, jotka eivät varsinaisesti edes kosketa meitä reealisen olevaisuuden puitteissa.
Anonyymi00029 kirjoitti:
Jokainen tulkinta raamatusta on ainoastaan tulkintaa, oli se miten rakentavaa tai rajoittavaa tai mitä hyvänsä. Jokainen uskova uskoo, että hänellä on oikea usko. Itselle vieras tulkinta voidaan helposti sanoa harhaopiksi, etenkään jos ei uskalleta kyseenalaistaa omaa uskoaan. Tässä maailmassa on joillakin ihmisillä liian paljon aikaa miettiä asioita, jotka eivät varsinaisesti edes kosketa meitä reealisen olevaisuuden puitteissa.
Rauhan tervehdys.
On epärehellistä väittää, että aivan kaikki on tulkintaa. Oikeasti on vain hyvin harvoja asioita, jotka ovat tulkinnan varaisia. Kun on puhe siitä, että kuka Jeesus Kristus on, niin kyse on keskeisestä paljon toistuvasti asiasta, josta on välttämätön olla oikea oppi tai muuten ei tule koskaan saamaan rauhaa ja armoa.
"Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika." - II Johanneksen kirje 1:9
Yleisesti nuo "tulkinnat" alkavat tulla esille, kun on selkeä synti, mutta sitä rakastetaan enemmän kuin Jumalaa, niin ettei sitä synniksi haluta tunnustaa, ja pitää etsiä vaihtoehtoinen selitys, mutta silloin varmasti mennään eksyksiin.
Mikään muu ei ole todella realistista, kuin Jumala. Jos sinä et usko Häntä siksi kuin Hän on, sinä et voi pelastua vaan kuolet synteihisi. Tee siis parannus ja usko evankeliumi. Älä enää valehtele itsellesi, vaan tee totta.
Siunauksin, MM.
- Anonyymi00005
Katselisin kyllä noita sinun videoitasi, mutta en pysty sitä paljon tekemään, kun aina tulee mieleen humoristi Jope Ruonansuu.
- Anonyymi00006
1Tim.6:16 Jolla ainoalla oa kuolemattomuus, joka asuu kirkkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen! Biblia (1776) 2Moos.33:20. 5Moos.4:12. Joh.1:18. 1Joh.4:12.
- Anonyymi00007
Voisitko kertoa, onko menetysteologi harhaoppi vai oikea teologi.
Tai onko joku muu teologia menestysteologin ja menetysteologin
välissä, joka olisi se oikea teologia? Ja mikä teologia se siinä tapauksessa
olisi?Rauhan tervehdys.
On hyvä ymmärtää, että menestysteologia ei ole vain jokin nimitys, vaan systemaattinen teologia, jossa opetetaan eri tavalla Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, rististä, armosta, pelastuksesta ja seurakunnasta, kuin mitä Raamattu opettaa.
Menestysteologian oppeja:
- JDS -oppi
- Hyper-Armo
- Ilmestystieto
- Nimeä se, Omista se
- Jumalan ilmestyspojat
- Seitsemän vuoren mandaatti
- Puhutun sanan voima
- Vapautus kirouksista
- Voitelun jakaminen
- Demonien sitominen
- Positiivinen tunnustus
- Ja tietenkin myös kenosis harhaoppi
Mutta tästä vastakkainen Raamatusta löytyvä oppi on ristinteologia. Se opettaa sitä vastoin luottamaan Jumalan sanaan eikä koettelematta ilmestyksiinsä, odottamaan Jeesusta Kristusta eikä maan päällistä valtakuntaa sekä uskon kautta toimiviin armolahjoihin eikä supervoideltujen erikoiskykyihin, mutta ennen kaikkea se opettaa tyytymistä armoon, luottamaan Jumalaan vastoinkäymisissäkin pelkäämättä niitä ja näkemään Kristuksen ristintyön täytettynä, jonka valossa Jumala lahjoittaa ilman ansioita pelastuksen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ristin_teologia
Siunauksin, MM.
- Anonyymi00010
Paula White ihailtu naisopetusta antava raamatunope on saanut Trumpista aikaan kaikenlaista jeesustelua
- Anonyymi00011
Mauno taas siivilöimässä hyttyisiä. Jeesus sanoo: Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko...
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Jeesus varoitti nimen omaan Kristus-nimen käyttäjistä. Oleko koskaan kuullut sanaa 'kristitty'. Väkevä eksytys on tullut Kristus, Kristuksen kaltainen, kristitty-nimessä.
Paavl on kristitty, kristikunnan pääksi kutsuttu, Putin on kristitty.Rauhan tervehdys.
Jos Kristuksen jumaluus kielletään, niin ettei ristillä kuollut Jumala-ihminen vaan pelkkä ihminen, niin sellainen oppi ei pelasta ketään. Jopa wikipedia mainitsee tästä: "Kaksiluonto-oppi eli dyofysitismi (kreik. dyo, kaksi ja physis, luonto) on kristillisessä teologiassa kristologian perustavin oppi Jeesuksesta, jonka mukaan Kristus on yhtäaikaa sekä todellinen ihminen että todellinen Jumala." Huomaa sana "perustavin" eli ei todellakaan ole "hyttynen".
"Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." — Johanneksen evankeliumi 8:24
Kehotan kuuntelemaan myös tämän opetuksen Jeesuksen Kristuksen lihaan tulemisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=lk8IXAP9Gdc
Siunauksin, MM.- Anonyymi00012
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Jos Kristuksen jumaluus kielletään, niin ettei ristillä kuollut Jumala-ihminen vaan pelkkä ihminen, niin sellainen oppi ei pelasta ketään. Jopa wikipedia mainitsee tästä: "Kaksiluonto-oppi eli dyofysitismi (kreik. dyo, kaksi ja physis, luonto) on kristillisessä teologiassa kristologian perustavin oppi Jeesuksesta, jonka mukaan Kristus on yhtäaikaa sekä todellinen ihminen että todellinen Jumala." Huomaa sana "perustavin" eli ei todellakaan ole "hyttynen".
"Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." — Johanneksen evankeliumi 8:24
Kehotan kuuntelemaan myös tämän opetuksen Jeesuksen Kristuksen lihaan tulemisesta:
Siunauksin, MM.Jätän youtuubisi väliin...
- Anonyymi00013
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauksin, MM."Jos Kristuksen jumaluus kielletään, niin ettei ristillä kuollut Jumala-ihminen vaan pelkkä ihminen, niin sellainen oppi ei pelasta ketään"
Kerrohan Mauno Mattila, miten on mahdollista, että kuolematon ja ikuinen Jumala tai edes kuolemattoman Jumalan osa oli kuollut ihmisen pystyttämällä ristillä? - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Jos Kristuksen jumaluus kielletään, niin ettei ristillä kuollut Jumala-ihminen vaan pelkkä ihminen, niin sellainen oppi ei pelasta ketään"
Kerrohan Mauno Mattila, miten on mahdollista, että kuolematon ja ikuinen Jumala tai edes kuolemattoman Jumalan osa oli kuollut ihmisen pystyttämällä ristillä?Jumala ei voi kuolla, mutta ihminen voi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jumala ei voi kuolla, mutta ihminen voi.
Eli ristillä kuoli ihminen, ei Jumala?
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eli ristillä kuoli ihminen, ei Jumala?
Ristillä kuoli ihminen, ei Jumala.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ristillä kuoli ihminen, ei Jumala.
Ihmisen kuolema ristillä toi pelastuksen koko ihmiskunnalle?
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ihmisen kuolema ristillä toi pelastuksen koko ihmiskunnalle?
Näin Raamatun mukaan. Jeesus ei ollut kuka tahansa ihminen. Roomalaiskirje 5:10-21; 1. Korinttolaiskirje 15:1-24.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Näin Raamatun mukaan. Jeesus ei ollut kuka tahansa ihminen. Roomalaiskirje 5:10-21; 1. Korinttolaiskirje 15:1-24.
Höpöhöpö. Raamatussa sanotaan että Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi ainoan poikansa uhriksi. Jumala siis luopui paljosta. Naisesta syntynyt ihminen on ihminen, ei Jumala. Olipa kyseessä Jeesus tai joku muu Matti Työläinen.
Nyt, tämänkö hinnan Jumala on maksanut, Matti Työläisen mitättömän kuoleman? - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Höpöhöpö. Raamatussa sanotaan että Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi ainoan poikansa uhriksi. Jumala siis luopui paljosta. Naisesta syntynyt ihminen on ihminen, ei Jumala. Olipa kyseessä Jeesus tai joku muu Matti Työläinen.
Nyt, tämänkö hinnan Jumala on maksanut, Matti Työläisen mitättömän kuoleman?Sanotaan jotta vanhurskaan.
Jumala ei edelleenkään voi kuolla. - Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sanotaan jotta vanhurskaan.
Jumala ei edelleenkään voi kuolla.Jeesus kuoli ristillä, eikö niin?
- Anonyymi00018
Mattila opettaa, että Jumala olisi kuollut ristillä. Eli siis ihminen olisi tappanut itse Jumalan. Hauska mutta harhaoppinen opetus. Näitä Mattilalla riittää.
Rauhan tervehdys.
Noin 2,6 miljardia kristittyä uskoo näin, koska Raamattu ilmoittaa että Jumalan Poika kantoi ristinpuulle syntimme. Mitä eksytystä sinä edustajat, Jehovan todistajiako, kun tämän kiellät?
Siunauksin, MM.- Anonyymi00022
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Noin 2,6 miljardia kristittyä uskoo näin, koska Raamattu ilmoittaa että Jumalan Poika kantoi ristinpuulle syntimme. Mitä eksytystä sinä edustajat, Jehovan todistajiako, kun tämän kiellät?
Siunauksin, MM.2,4 miljardia eivätkä kaikki usko noin. Helluntaissa etenkään.
- Anonyymi00023
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauksin, MM.Saahan jokainen uskoa mitä tahansa. On eri asia, voiko ihminen tappaa Jumalan. Jälkimmäinen tarkoittaisi Raamatun mukaan sitä, että ihminen on luonut Jumalan (vrt. Jobin kirja).
- Anonyymi00028
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauksin, MM.Rauhan tervehdys takaisin.
Noin 2,6 miljardia kristittyä uskoo moniin eri tulkintoihin. Ja loput noin 8 miljardia ihmistä eivät jaa tätä näkemystä. Eli uskomusten yleisyys ei oikein toimi totuuden mittarina.
- Anonyymi00026
Kumpaan uskot; Jeesukseen vai paholaisaeen 1 yksi valinrtA jkahta ei toinen
- Anonyymi00027
Opettele kirjoittamaan oikein.
- Anonyymi00032
Jeesukseen turvaudutaan uskossa Kristuksena ja Paholaista kavahdetaan eksyttäjänä yms. pahana, jolla on maailmassa suuri valta.
- Anonyymi00030
Tällä foorumilla kirjoitetaan uskomaton määrä hevonpaskaa yhdestä ja vain yhdestä syystä: hyvin harva matkii Paavalia hänen päätettyään olla tuntematta mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja Hänet ristiinnaulittuna.
Jos ja kun ottaa Paavalin päätöksen omaksi ohjenuorakseen, asiat selkenevät. Ja typistyvät: kaiken maailman opilliset jorinat ja harhaoppien jahtaamiset lakkaavat kiinnostamasta.
Jää jäljelle vain yksi Asia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422988Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872886SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602802Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141954- 1111949
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501569Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371544Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3681407- 871051