Marinin hallituksen sote-uudistuksen tavoite oli terveyserojen kaventaminen

Anonyymi-ap

Orpon hallituksen asiakasmaksujen toistuva korottaminen ja uusien maksujen keksiminen nostaa kynnystä hoitoon hakeutumiseen ja pahentaa eriarvoisuutta.

Persuhallituksen tavoite näyttäisi olevan, ettei tavallinen kansa pääsisi lääkäriin ollenkaan eikä pienituloisimmilla olekaan enää varaa. 65 vuotta täyttäneet on järjestetty tukemaan heikossa hapessa olevien terveysjättien taloutta
veronmaksajien rahoilla.

Eroa hallitus !!!

30

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Marinin hallitus epännistui täydellisesti sote-uudistuksessaan. Terveyspalvelut huonontuivat, vähenivät, kallistuivat ja niiden saatavuus heikkeni. YÖK.
      Hyvä tavoite oli sumutusta ja toteutus täysi kaaos. Taidat olla ainoa jolle tämä ei ole vielä selvinnyt.

      • Anonyymi00002

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        KYL AINA KANATAA SAIRASTA AUTTAA.
        PARIJONOSSA SOSIAALISUUS LISÄÄNTYY.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        KYL AINA KANATAA SAIRASTA AUTTAA.
        PARIJONOSSA SOSIAALISUUS LISÄÄNTYY.

        SANNISOTEKO TUON KEKSI?


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        Ei hallitus päätä toimenpidemaksuista. Niistä päättää hyvinvointialueet. Ne ovat SDP:n puheenjohtaja Sanna Marinin johtaman hallituksen puolueiden hallinnassa.

        Jos toimenpidemaksut ovat tuplaantuneet, on pääsyyllinen SDP, apureina vasemmistoliitto, vihreät, keskusta ja RKP.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        KYL AINA KANATAA SAIRASTA AUTTAA.
        PARIJONOSSA SOSIAALISUUS LISÄÄNTYY.

        PETTERIN RESEPTI EI PARANNA


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        VALITETTAVASTI SE ON HYVINVOINTIALUEET, JOTKA PALVELUT HINNOITTELEE!!!! NE VOIVAT OLLA VAIKKA ILMAISIA, kuten osin Hesassa, MUTTA EI VAAN OPPOSITIO HALUA ILMAISIA PALVELUITA!!! Oppositiohan johtaa 18/21 SUS-SOTEALUEISTA JA LUPASIVAT LAITTAA VIHDOIN PALVELUT KUNTOON..... SAIVAT JYTKYJEN JYTKYN VIIME Aluevaaleissa.... KUINKA ON MENNYT? ONKO LUPAUKSET PIDETTY!? EI OLE!! SYYTTÄVÄT HALLITUSTA OMASTA OSAAMATTOMUUDESTAAN!!!!

        Toisaalta, kun katsoo, kuinka nuo samaiset oppositiopuolueet hoitiva SUOMEN talouden konkurssikypsäksi 2019-2023, EI KAIT OLE IHME, että Hyvinvointialueiden taloudet myös sakkaa!!!??


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        SANNISOTEKO TUON KEKSI?

        SANNISOTEKO TUON KEKSI?

        EI VAAN KRISTASANNASOTE!!!!


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        IHAN PETTERISTÄ


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        PETTERI SÖSSI TERVEYDENHOIDONKIN


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        KYL AINA KANATAA SAIRASTA AUTTAA.
        PARIJONOSSA SOSIAALISUUS LISÄÄNTYY.

        ONKO PETTERI TOSISSAAN?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        SANNISOTEKO TUON KEKSI?

        TAISI OLLA SANNISÖSSI


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        PETTERI HARKITSSE HALLITUKSEN ILTAKOULUSSA EUTNASIAN ESILLETUOMISTA


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        "PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT."

        VALITETTAVASTI SE ON NUO HYVINVOINTIALUEET, JOKA MAKSUISTA PÄÄTTÄÄ. PALVELUT VOIVAT OLLA VAIKKA ILMAISIA, MUTTA KUN OPPOSITIO EI VAAN HALUA, HEIDÄN JOHDOSSAANHAN ON 18 ALUETTA 21:stä!!!!!!


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei hallitus päätä toimenpidemaksuista. Niistä päättää hyvinvointialueet. Ne ovat SDP:n puheenjohtaja Sanna Marinin johtaman hallituksen puolueiden hallinnassa.

        Jos toimenpidemaksut ovat tuplaantuneet, on pääsyyllinen SDP, apureina vasemmistoliitto, vihreät, keskusta ja RKP.

        Se on juurikin noin!!!


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        PETTERIN HALLITUS ON TUPLANNUT TOIMENPIDEMAKSUT.

        TOIMENPITEET VÄHENEVÄT, KUN KANSALAISILLA EI OLE ENÄÄ VARAA.

        pPETTERI ORPON HALIITUS ON PILANNUT KOKO JÄRJESTELMÄN HÖLÖLMÖILLÄÄN


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        KYL AINA KANATAA SAIRASTA AUTTAA.
        PARIJONOSSA SOSIAALISUUS LISÄÄNTYY.

        MARTTINEN PALKKAA VARTIJOITA VALVOMAAN JONOTUKSIA,
        TYÖ SE PÄTKÄTYÖKIN MARTTINEN HEHKUTTAA.


    • Anonyymi00005

      "Orpon hallituksen asiakasmaksujen toistuva korottaminen ja uusien maksujen keksiminen nostaa kynnystä hoitoon hakeutumiseen ja pahentaa eriarvoisuutta."

      VALITETTAVASTI HYVINVOINTIALUEET päättävät KAIKISTA NOISTA, niin maksuista (voivat olla vaikka ilmaisia), hoitoon pääsystä (vaste voi olla vaikka minuutti!!) JOS VAIN OPPOSITION JOHDOSSA 18/21 OLEVAT SUS-SOTEALUEET LUNASTAISIVAT VIIME ALUEVAALIEN LUPAUKSENSA!!!

    • Anonyymi00007

      MISTÄ MOINEN VALHE!?:
      "Orpon hallituksen asiakasmaksujen toistuva korottaminen ja uusien maksujen keksiminen nostaa kynnystä hoitoon hakeutumiseen ja pahentaa eriarvoisuutta."

      Hyvinvointialueethan voivat antaa vaikka KAIKKI palvelut ILMAISEKSI, jos vaan oppositiopuolueilla TAHTOA OLISI, ja kuten viime aluvaaleissa lupasivat PARANTAA palveluita, taas huomattiin, vain sanojen helinää oppositioöta!!!

      • Anonyymi00014

        Niin niin, mutta kun se oli silloin, nyt on nyt ja Orpon hallitus vallassa.


    • Anonyymi00008

      PETTERIPURRALLA ON TOISET TAVOITTEET: YKSITYISTÄMME UKLLUKOMAISILLE FIRMOILLE.

    • Ideologisia tavoitteita voi olla, mutta tavoitteiden toteuttamisen olisi syytä olla realistisella pohjalla muuten syntyy ristiriita hienolta kuulostavien tavoitteiden ja karun todellisuuden välille. Kun ideologiaa ajetaan pyssyyn väkisin niin ristiriita kasvaa räikeän suureksi ja karu todellisuus muuttuu vain entistä karummaksi.

      • Anonyymi00013

        Kyllä se ideologia pyssyyn menee kun laitetaan menemään, kuten Orpon jakama miljardin veroale hyväpalkkaisille.


    • Anonyymi00015

      "Marinin hallituksen sote-uudistuksen tavoite oli terveyserojen kaventaminen"

      MUTTA TÄYSIN PÄINVASTOIN KÄVI!!!! MITEN IHMEESSÄ terveyserot voivat kaventua, jos palvelut KESKITETÄÄN 21/1 SUS-SOTEALUEELLE!!?? ja siten palvelupisteet POISTUVAT sadoilta pieniltä paikkakunnilta!!!!

      MISTÄ IHMEEN äärivihervasemmiston syövereistä moinen VALHE on peräisin:
      "Orpon hallituksen asiakasmaksujen toistuva korottaminen ja uusien maksujen keksiminen nostaa kynnystä hoitoon hakeutumiseen.."

      Orpon hallitus EI asiakasmaksuja KOROTA... se määrittelee maksukaton ja maksimi ajan hoitoonpääsylle!! ELI hyvinvointialueet, joista 18/21 on muuten OPPOSITION JOHTAMIA, voivat antaa palvelut vaikka ILMAISEKSI ja MINUUTIN VIIVEELLÄ, jos vaan tahtoa olisi!!! MUTTA EI OLE!!! EIVÄT HALUA PITÄÄ VAALILUPAUKSIAAN!!! ja menevät hallituksen selän taakse piiloon!!! SUS-SOTEKULUT noussevat jo tällä hallituskaudella 23:sta 30:een MILJARDIIN!!!!!!

    • Anonyymi00018

      kyllähän terveysasemien lopettaminen oli suuri erehdys ja näiden lakkautus tapahtui sen takia kun suomalaisten ihmisten määrä pieneni sanna-marin ja hän puoleensa mielestä niin paljon lakkautaakseen nämä laitokset jotka olivat jo saneerattu isoilla rahoilla,,, niin tämä suuri suomalainen työväen puolue tekee ,,, hups työväen pulolue,, loppu pelissä tosi surkea hallinto heillä ainakin viime kaudella kun kukaan ei tiennyt mitä pitää tehdä ja kaikki ne päätökset jota saivat tehtyä menivät kieltämättä penkin alle,,,

    • Anonyymi00019

      Eihän näitä niin sanottuja sivistysporvareita, johon kokoomuskin kuuluu kiinnosta nämä jouten eläjät, eikä vanhukset ja huonopalkaiset työntekijät. Nämä tällaiset ihmiset on vain, Suomen kaltaiselle varakkaalle valitiolle, miten sen nyt sanoisi sivistyneesti, sellainen turha kuluerä. Jokainen ihminen on kuitenkin. "Oman onnensa seppä" Näin tässä meidän rakaassa isänmaamme, hoidetaan sivistyneesti sairaita.

    • Anonyymi00026

      "Marinin hallituksen sote-uudistuksen tavoite oli terveyserojen kaventaminen.."

      Hyvin tuntuu toteutuvan, kohta ei kenelläkään ole palveluita!!! HYVÄ SSDP!!!

      • Anonyymi00029

        Ei niin, rahaa työnnetään yksityisille jotta hyväosaiset pääsevät paremmin hoitoon.


    • Anonyymi00030

      Marinin hallituksen julkilausuttu tavoite oli ehkä hieno, mutta toteutus varoituksista huolimatta erittäin heikko eli Marinin hallituksen osaamisen tasolla. Nyt eletään seurausten kanssa.

    • Anonyymi00032

      Hoitoa on tosi vaikea saada, ainakin Tampereella.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      615
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe