Pyhimyskö?

Anonyymi-ap

Voiko Pyhä Henki ilmoittaa että olet korotettu Pyhimykseksi.

9

184

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Et siis ole harrastanut mitään syntiä vai ikinä?

• Anonyymi00002

riippuu mitä syöt !!!

• Anonyymi00003

Jumala on jo ilmoittanut Raamatussa, että jokainen
      uudestisyntynyt uskova on pyhä. Mutta Hän ei korota
      ketään pyhimykseksi. Hän tekee uskovastaan pyhän.
      Hän pyhittää Jeesukseen uskovan ihmisen itselleen
      omaisuudekseen.

Johanneksen evankeliumi:
      17:19 "ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa."

1.Korinttolaiskirje:
      6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

Hebrealaiskirje:
      10:10 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
      https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088

Mvh J - K

• Anonyymi00005

Pyhimys tarkoittaa Pyhää. Ortodoksinen eli bysanttilainen kirkko käyttää pyhistä ihmisistä termiä Pyhä, Katolinen kirkko taas ni itystä Pyhimys. Nämä ovat nimettyjä henkilöitä.

Protestantit näkevät pyhät eri tavoin. Näissäkin näkemyksissä on eroavuutensa, ketkä näkevät mitenkin. Itse ymmärrän pyhäksi jokaisen uudestisyntyneen kristityn jossa sisäisesti vaikuttaa ja elää niin Isän tahto, Jeesus Kristus kuin Pyhä Henkikin.

Mitään halpahintaisia okkultisteja, taikureita nämä aidosti pyhät eivät ole, eivät jakele ihmeitä tilauksesta, aito pyhyys poissulkee kaiken tuollaisen, lihallisen roskan.

Ortodoksit nk. kunnioittavat Pyhiä, room.katolilaisten termiä en tiedä. "Palvominen" ainakin Bysantin ortodokseilla (kreik.katol.) on teologisesti väärä termi, mutta etenkin room.katolilaisuudessa yksittäisten ihmisten toiminta saattaa esiintyä myös nimenomaisesti palvontana.

Katolilaisissa kirkoissa pyhiin / pyhimyksiin kohdistetaan toimintaa jota protestantit eivät tunnusta, kuten esim. odotuksia taivaallisista esirukouksista sekä erilaisia ihmeitä.

• Anonyymi00006

Pyhimys voi olla maallisen kirkkokunnan silmissä jonkinlaisten lain tekojen kautta omalla elämäntavallaan erityisen ansioitunut ihminen, mutta Jumalan tosi seurakunnassa, se on: maailman kaikkien pelastettujen joukossa, ei ansaita teoilla yhtään mitään. Kaikki uskovaiset ovat Raamatun mukaan pyhiä. Esim. minun naapurustossani asuu pyhä Pentti, tavallinen riviuskovainen.

• Anonyymi00009

>>Itse ymmärrän pyhäksi jokaisen uudestisyntyneen kristityn jossa sisäisesti vaikuttaa ja elää niin Isän tahto, Jeesus Kristus kuin Pyhä Henkikin.<<

Aito, Pyhästä Hnegestä syntynyt Jumalanlapsi on pyhä, koska Jeesus Kristus, omassa pyhässä persoonassaan, sisäisesti vaikuttaa hänessä pyhyyden.

Hän ei ole pyhä omien, esim. "lain-" ja / tai "vanhurskaudentekojensa" kautta, vaan "Kristuksen vaikutuksen ja Hänen tekojensa kautta", hänessä.

Meissä vaikuttaa myös Lihamme, joten, joskin olemmekin Kristuksessa pyhät, olemme edelleen omassa Lihassamme myös syntiset. Katolilaisuus opettaa pyhimysten olevan synnittömiä, täysin ja pelkästään pyhiä. Raamattu kuitenkin osoittaa pyhienkin olevan omina, lihallisina itsenään vielä synteihin taipuvaisia .Syntinen Liha ei voi uudestisyntyä, vain kätketty henki meissä on uudestisyntynyt, jos on.

"Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen teon kautta".

• Anonyymi00007

1Piet.1:16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". 3Moos.20:7-8 Pyhittäkää siis itsenne ja olkaat pyhät; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. Ja noudattakaa minun käskyjäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra, joka pyhitän teidät. 3Moos.11:44-45. 3Moos.19:1-2.

• Anonyymi00008

Ilm.22:11 Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. Biblia (1776) Hes.3:27. Dan.12:10. 2Tim.3:13.

• Anonyymi00010

Onko sulla mielessä joku tietty esimerkkitapaus, joku henkilö?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      95
      2988
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      47
      2457
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      45
      1244
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      37
      1037
    5. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      280
      902
    6. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      153
      889
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      10
      804
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      720
    9. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      49
      670
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      37
      649
    Aihe