Voiko Pyhä Henki ilmoittaa että olet korotettu Pyhimykseksi.
Pyhimyskö?
9
183
Vastaukset
- Anonyymi00001
Et siis ole harrastanut mitään syntiä vai ikinä?
- Anonyymi00002
riippuu mitä syöt !!!
- Anonyymi00003
Jumala on jo ilmoittanut Raamatussa, että jokainen
uudestisyntynyt uskova on pyhä. Mutta Hän ei korota
ketään pyhimykseksi. Hän tekee uskovastaan pyhän.
Hän pyhittää Jeesukseen uskovan ihmisen itselleen
omaisuudekseen.
Johanneksen evankeliumi:
17:19 "ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa."
1.Korinttolaiskirje:
6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
Hebrealaiskirje:
10:10 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Mvh J - K- Anonyymi00005
Pyhimys tarkoittaa Pyhää. Ortodoksinen eli bysanttilainen kirkko käyttää pyhistä ihmisistä termiä Pyhä, Katolinen kirkko taas ni itystä Pyhimys. Nämä ovat nimettyjä henkilöitä.
Protestantit näkevät pyhät eri tavoin. Näissäkin näkemyksissä on eroavuutensa, ketkä näkevät mitenkin. Itse ymmärrän pyhäksi jokaisen uudestisyntyneen kristityn jossa sisäisesti vaikuttaa ja elää niin Isän tahto, Jeesus Kristus kuin Pyhä Henkikin.
Mitään halpahintaisia okkultisteja, taikureita nämä aidosti pyhät eivät ole, eivät jakele ihmeitä tilauksesta, aito pyhyys poissulkee kaiken tuollaisen, lihallisen roskan.
Ortodoksit nk. kunnioittavat Pyhiä, room.katolilaisten termiä en tiedä. "Palvominen" ainakin Bysantin ortodokseilla (kreik.katol.) on teologisesti väärä termi, mutta etenkin room.katolilaisuudessa yksittäisten ihmisten toiminta saattaa esiintyä myös nimenomaisesti palvontana.
Katolilaisissa kirkoissa pyhiin / pyhimyksiin kohdistetaan toimintaa jota protestantit eivät tunnusta, kuten esim. odotuksia taivaallisista esirukouksista sekä erilaisia ihmeitä.
- Anonyymi00006
Pyhimys voi olla maallisen kirkkokunnan silmissä jonkinlaisten lain tekojen kautta omalla elämäntavallaan erityisen ansioitunut ihminen, mutta Jumalan tosi seurakunnassa, se on: maailman kaikkien pelastettujen joukossa, ei ansaita teoilla yhtään mitään. Kaikki uskovaiset ovat Raamatun mukaan pyhiä. Esim. minun naapurustossani asuu pyhä Pentti, tavallinen riviuskovainen.
- Anonyymi00009
>>Itse ymmärrän pyhäksi jokaisen uudestisyntyneen kristityn jossa sisäisesti vaikuttaa ja elää niin Isän tahto, Jeesus Kristus kuin Pyhä Henkikin.<<
Aito, Pyhästä Hnegestä syntynyt Jumalanlapsi on pyhä, koska Jeesus Kristus, omassa pyhässä persoonassaan, sisäisesti vaikuttaa hänessä pyhyyden.
Hän ei ole pyhä omien, esim. "lain-" ja / tai "vanhurskaudentekojensa" kautta, vaan "Kristuksen vaikutuksen ja Hänen tekojensa kautta", hänessä.
Meissä vaikuttaa myös Lihamme, joten, joskin olemmekin Kristuksessa pyhät, olemme edelleen omassa Lihassamme myös syntiset. Katolilaisuus opettaa pyhimysten olevan synnittömiä, täysin ja pelkästään pyhiä. Raamattu kuitenkin osoittaa pyhienkin olevan omina, lihallisina itsenään vielä synteihin taipuvaisia .Syntinen Liha ei voi uudestisyntyä, vain kätketty henki meissä on uudestisyntynyt, jos on.
"Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen teon kautta".
- Anonyymi00007
1Piet.1:16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". 3Moos.20:7-8 Pyhittäkää siis itsenne ja olkaat pyhät; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. Ja noudattakaa minun käskyjäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra, joka pyhitän teidät. 3Moos.11:44-45. 3Moos.19:1-2.
- Anonyymi00008
Ilm.22:11 Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. Biblia (1776) Hes.3:27. Dan.12:10. 2Tim.3:13.
- Anonyymi00010
Onko sulla mielessä joku tietty esimerkkitapaus, joku henkilö?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad981673- 541093
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4361070- 1701013
- 57792
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126772- 83720
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38665- 57661