Voi hallelujaa, kun saadaan taas uusi mahdollisuus, kyllä nyt ilostuttaa. Hieno vaalitemppu, kehen se nyt sit uppoaa, ainakin suurimpaan osaa kansaa, kuten on nähty ja siihen vielä kassakaappiäänet päälle, jotta hyvä tulee.
Onhan se kiva, kun köyhä kansanosa pääsee jälleen herran armosta opiskelemaan, uraa, uraa,uraa huutaa venakot.
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/31da2340-5c8b-44e4-9830-d0110132e38f?ref=ampparit%3Adfee&_gl=1*1ypxl1m*_ga*MjY3NDQ5NTA1LjE3NzcyNjg1OTQ.*_ga_3L539PMN3X*czE3NzgzMzI1NjMkbzI2JGcwJHQxNzc4MzMyNTYzJGo2MCRsMCRoMA..
Työttömille uusi mahdollisuus Hallitus esittää muutoksia
9
207
Vastaukset
- Anonyymi00001
Köyhä kansanosa on pitkälti köyhää juuri sen takia, ettei tajua opiskella.
- Anonyymi00002
Joo pelkkä opiskeluhan tuo työpaikan varmasti. Minulla on neljä ammattia ja silti olen työtön, missä vika. varmaan minussa, kun en vaan tajua mennä töihin, eikä työpaikka tajua maksaa palkkaa. olen mielelläni työtön, kun ilmapiiri on kuin juutalaisten kristalliyönä.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Joo pelkkä opiskeluhan tuo työpaikan varmasti. Minulla on neljä ammattia ja silti olen työtön, missä vika. varmaan minussa, kun en vaan tajua mennä töihin, eikä työpaikka tajua maksaa palkkaa. olen mielelläni työtön, kun ilmapiiri on kuin juutalaisten kristalliyönä.
Ei se varmuudella työpaikkaa tuo, mutta parantaa mahdollisuuksia, Osaamisen ja työhalujen puute ovat suurimpia työttömyyden syitä.
- Anonyymi00004
Hyvä opiskella työttömänä. Tuet parempia kuin rupinen opintotuki.
- Anonyymi00005
Ensimmäisen työpaikan saaminen saattaa olla ongelmaista joten, varsinkaan sen suhteen ei kannata asettaa reunaehtoja vaan päästessään siihen on omalla panoksellaan osoitettava kelpoisuutensa. Tekee kaiken mikä tehtäväksi annetaan! Tekee sen joka suhteessa niin hyvin kuin pystyy!
Intin jälkeen ei ollut hajuakaan työpaikasta. Parin päivän jälkeen oli jutuissa yhden tuttavani kanssa joka puuhasteli pienehkössä, tiettyä metallituotetta valmistavassa, pienehkössä yrityksessä. Heppu kertoi jatkuvasta paineesta ylitöiden tekemiseen.
Hahmotin kokonaiskuvaa. Menin käymään paikassa epävirallisesti ja juttelin duunareiden kanssa heidän ruokatunnillaan. Tarinoin myös luottamusmiehen kanssa.
Sain käsityksen pajan sen hetken ja lähitulevaisuuden tarpeista ja niillä eväillä kävin työnjohtajalta kysymässä mahdollisuuta työhön. Varsinaista metallialan koulutusta minulla ei ollut mutta perusvalmiudet olivat ja suuri osa ajan töistä oli sellaisia, etteivät ne vaatineet muuta kuin tervettä liikuntakoneistoa ja hieman tolkkua.
Aloitin seuraavana aamuna. Palkka maksettiin alan sopimuksen taulukon alapään mukaan. Pari ensimmäistä kuukautta.
Taulukkosijoitustani parannettiin kysymättäni ja puolen vuoden jälkeen olin jo sopimuspalkalla.- Anonyymi00006
Erinomainen esismerkki siitä, miten todellisuuden tajuinen henkilö etenee työssä.
Kannattaa siis tehdä aluksi vähäpalkkaistakin työtä sillä kaikki työ kerryttää
sitä ansiota ja myöhemmin vielä eläkettäkin.
Minullakin oli pari kaveria jota oli "niin ammattimiehiä" että eivät suostuneet
mihinkään töihin kuin vähintään XXXX mk palkalla. Kukin valitsi tiensä.
Mikä oli lopputulos ? No nyt he saa eläkettä 60 % mun eläkkeestä syystä että
ei ole tarpeeksi sitä eläkekertymää pätkittäisistä työsuhteista.
- Anonyymi00007
Osaaminen rapistuu, jos työpaikkojen saaminen ja hakeminen on ritualistinen seremonia. Puhumattakaan erilaisten liikeideoiden jalalle saattamisesta. Ja perehdytys työtehtäviin, asioiden päämääriin ja menetelmiin on "parempien" viitseliäisyyden varassa, eikä tarpeelliselle uudistumiselle ole menetelmiä.
Se on kuin sahaisi omaan jalkaansa, kun kansakunnan luontaisen lahjakkuuden jakautumista ei käytetä niiden asioiden hoitamiseksi, joka kullekin olisi luontaista.
Silloin eivät pärjää muut kuin sosialistit, jotka yhdessä pohtivat, mikä olisi kivaa. - Anonyymi00008
Opiskelua ja töihin pääsyä tuettava, mutta tukien vinkujat laitettava tiukoille.
- Anonyymi00009
Monella opiskelu on keino välttyä työllisyystoimilta ja sanktioilta. Tämä tiedetään. Samalla tuetaan oppilaitosten ja kurssikeskusten toimintaa. Rehellisyys puuttuu työllisyyspolitiikasta, koska kenenkään ei sallita olla jouten. Ei vaikka suurtyöttömyys on ollut tosiasia jo Kekkosen ajoista lähtien. Ei opiskelussa mitään vika ole, kunhan se vastaa työssä vaadittavaa osaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1001263- 571257
Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171070- 18945
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45823Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne114804- 15752
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64742- 38629
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72623