Pyyhe mukaan leffateatteriin

Linnunradan liftari

Olenko ainut, joka aikoo ottaa Linnunrahan käsikirja liftareille -leffaan mukaan pyyhkeen (tietty!)? Onko muuten missään kyseiselle kirjalle tai leffalle perustettua aktiivista keskustelupalstaa?

21

4064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baabelin kala

      Et ole ainoa! Meillä ainakin kaveriporukassa jotka loistavan kirjan tuntevat, on melkein jokainen ensimmäiseksi todennut, että kyllä pyyhe pitää mukana olla. Ihan ehdottomasti.

      Itseäni kiehtoo eniten nähdä mikä fisu on saanut kunnian esittää Baabelin kalan roolin, veikkaisin keltabarbia.

      • Nimetön

        Minkä takia pyyhe pitäs ottaa mukaan? Tuleeko siellä hiki?


      • Narn
        Nimetön kirjoitti:

        Minkä takia pyyhe pitäs ottaa mukaan? Tuleeko siellä hiki?

        Mä ajattelin kans ottaa pyyhkeen mukaan. Jos hyvin käy, niin on siellä samassa leffassa joku muukin pyyhkeen kanssa. Mä tosin menen vasta ensi-illan jälkeisenä päivänä kyseisen leffan kattoon.

        Keltabarbi on kyllä hyvä veikkaus. :)

        Vähän kun katselee elokuvaa tai kirjaa käsitteleviä kotisivuja/arvosteluja, niin löytää pyyhkeen tarkoituksen.
        Pyyhepäivä: www.towelday.kojv.net


      • kyllä se siitä
        Nimetön kirjoitti:

        Minkä takia pyyhe pitäs ottaa mukaan? Tuleeko siellä hiki?

        Lue kirja.

        Ja ota pyyhe mukaan.


      • Baabelin kala
        kyllä se siitä kirjoitti:

        Lue kirja.

        Ja ota pyyhe mukaan.

        En millään muista sen typerän otuksen nimeä, joka uskoo, ettei voi nähdä sinua, jos sinä et näe sitä.

        Kukas muistaisi?


      • SynkMaster
        Baabelin kala kirjoitti:

        En millään muista sen typerän otuksen nimeä, joka uskoo, ettei voi nähdä sinua, jos sinä et näe sitä.

        Kukas muistaisi?

        Belserebonin sontiaismolottaja?


      • SynkMaster
        SynkMaster kirjoitti:

        Belserebonin sontiaismolottaja?

        Traal-planeetan


      • Novy.most

        Tsekkailtuani vähän eri kalavaihtoehtoja, valitsisin itse ehkä tämän:

        http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=79

        Tai tämäkin oli tosi ihana, korvaan mahtuva, linjakas ja avaruusaiheiseen tyyliin sopiva:

        http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=75

        Keltabarbikin sieltä löytyi, mikäpä ettei! Väri ainakin sattuu mainiosti, eikös se ollut keltainen, vai olenko lukenut Adamsini huonosti?

        Jos värillä ei olisi väliä niin kuitenkin tuo kiilakylki olis mun mielestä aika style... Vai onko haastajia lisää? ;)

        Pyyhkeestä vielä, että kelpaako pikkuinen A4-kokoinen, käsilaukkuun mahtuvainen ja pehmoinen veluurimainen pyyhe elokuvan enskari-kuivaimeksi vai pitääkö olla jättimahtikokoa?

        Nový "vanha liftari" most


      • Linnunradan liftari
        Novy.most kirjoitti:

        Tsekkailtuani vähän eri kalavaihtoehtoja, valitsisin itse ehkä tämän:

        http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=79

        Tai tämäkin oli tosi ihana, korvaan mahtuva, linjakas ja avaruusaiheiseen tyyliin sopiva:

        http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=75

        Keltabarbikin sieltä löytyi, mikäpä ettei! Väri ainakin sattuu mainiosti, eikös se ollut keltainen, vai olenko lukenut Adamsini huonosti?

        Jos värillä ei olisi väliä niin kuitenkin tuo kiilakylki olis mun mielestä aika style... Vai onko haastajia lisää? ;)

        Pyyhkeestä vielä, että kelpaako pikkuinen A4-kokoinen, käsilaukkuun mahtuvainen ja pehmoinen veluurimainen pyyhe elokuvan enskari-kuivaimeksi vai pitääkö olla jättimahtikokoa?

        Nový "vanha liftari" most

        Otan mahdollisimman ison pyyhkeen leffaan mukaan, kun en käy muualla samalla. Voi sillä ainakin pehmustaa leffateatterin kovaa penkkiä, jos ei muuta. :D


      • Novy.most
        Linnunradan liftari kirjoitti:

        Otan mahdollisimman ison pyyhkeen leffaan mukaan, kun en käy muualla samalla. Voi sillä ainakin pehmustaa leffateatterin kovaa penkkiä, jos ei muuta. :D

        Tosin kovin pieneen minipyyhkeeseen kietoutuminen, pukeutuminen sekä sen päällä makaaminen voi olla tuskallista. Tai vaatii mielikuvitusta, ja ainakin karaistua ja uskaliasta ruumista. Myös lähitaisteluaseena iso pyyhe voi olla tehokkaampi kuin pieni.

        Pietarin reissulla hostellin pyyhe oli ohut ja postimerkin kokoinen (ok, A4-koko valehtelematta) mutta puhdas. Onneksi muistin liftarin perussäännön ja mulla oli oma pyyhe messissä.

        Leffaan en ole ennen pyyhettä raahannut mukanani, mutta pitäisikö tehdä poikkeus... Mun pikkupyyhe on A4-kokoinen, mutta aika paksu ja ihanan pehmeä!

        Nový most


      • Linnunradan liftari
        Novy.most kirjoitti:

        Tosin kovin pieneen minipyyhkeeseen kietoutuminen, pukeutuminen sekä sen päällä makaaminen voi olla tuskallista. Tai vaatii mielikuvitusta, ja ainakin karaistua ja uskaliasta ruumista. Myös lähitaisteluaseena iso pyyhe voi olla tehokkaampi kuin pieni.

        Pietarin reissulla hostellin pyyhe oli ohut ja postimerkin kokoinen (ok, A4-koko valehtelematta) mutta puhdas. Onneksi muistin liftarin perussäännön ja mulla oli oma pyyhe messissä.

        Leffaan en ole ennen pyyhettä raahannut mukanani, mutta pitäisikö tehdä poikkeus... Mun pikkupyyhe on A4-kokoinen, mutta aika paksu ja ihanan pehmeä!

        Nový most

        Kyllä pieni ja pehmeä pyyhe on mukavampi kuin iso ja reikäinen. :D
        Mä kannan aina ulkomaille matkustaessani omaa isoa pyyhettä mukana. Kotimaassa se ei vielä kulje koko aikaa mukana, mutta jos jostain löytyisi avaimenperäpyyhe...


      • Liftarimies
        Nimetön kirjoitti:

        Minkä takia pyyhe pitäs ottaa mukaan? Tuleeko siellä hiki?

        niin tajuat, äläkä kysele tyhmiä.


    • pelle

      te ootte varmaan niitä samoja juntteja jotka pyöri star wars leffoissa jotku vitun valomiekat mukana?

      • Baabelin kala

        en ole yhtäkää star wars leffaa nähnyt teatterissa, ei lainkaan kiinnosta. en siis todellakaan omista valomiekkaakaan. enkä kyllä muista koskaan aiemminkaan "heittäytyneeni" mihinkään julkiseen fanitukseen.

        Tämä elokuva ja etenkin se kirja on jokseenkin eria asia, se ei yritäkkään olla kovin vakavasti otettava toinen todellisuus tai tarjota kirkasotsaisia suuria sankareita ihailun kohteeksi. Kirjasta on vaikea nauttia, jos ottaa itsensä, maailman tai scifin kovin vakavasti.

        Pyyhe on sen mukanaan teatteriin tuoville lähinnä yhteinen vitsi, kun ne valomiekat ovat vitsi kaikille muille paitsi kantajilleen :)


      • Linnunradan liftari
        Baabelin kala kirjoitti:

        en ole yhtäkää star wars leffaa nähnyt teatterissa, ei lainkaan kiinnosta. en siis todellakaan omista valomiekkaakaan. enkä kyllä muista koskaan aiemminkaan "heittäytyneeni" mihinkään julkiseen fanitukseen.

        Tämä elokuva ja etenkin se kirja on jokseenkin eria asia, se ei yritäkkään olla kovin vakavasti otettava toinen todellisuus tai tarjota kirkasotsaisia suuria sankareita ihailun kohteeksi. Kirjasta on vaikea nauttia, jos ottaa itsensä, maailman tai scifin kovin vakavasti.

        Pyyhe on sen mukanaan teatteriin tuoville lähinnä yhteinen vitsi, kun ne valomiekat ovat vitsi kaikille muille paitsi kantajilleen :)

        Star Wars ei tippaakaan kiinnosta minua, en ole edes yhtäkään niistä elokuvista nähnyt kokonaan.

        "Pyyhe on sen mukanaan teatteriin tuoville lähinnä yhteinen vitsi, kun ne valomiekat ovat vitsi kaikille muille paitsi kantajilleen :)"
        Tuo on ihan totta omasta mielestäni. Vitsinä minä pyyhkeen mukaani otan ja hienoa nähdä että joku muukin niin aikoo tehdä. :)

        Pääsenpä sittenkin jo ensi-iltapäivänä kyseisen leffan katsomaan. Eli muutaman tunnin kuluttua!


    • Chrysa

      Et todellakaan ole ainoa, joka sellaisen mukaansa ottaa! :D Pyyhe oli olalla Douglas Adamsin muistopäivänä, joten pitää sen olla mukana leffassakin. :)

    • Pangalaktisen kurlauspommin...

      ...koska Käsikirjahan sanoo, että pyyhkeen voi kietoa päänsä ympäri jotta voi välttyä näkemästä sellaista mikä voi olla vaarallista. Tuon elokuvan näkemisen voisi siihen luokitella.

      Kävin kyseisen elokuvan äsken katsomassa.

      Käsikirjani olen lukenut, ja tässä taitaakin olla se ongelma, että vertaa elokuvaa liikaa kirjaan. Jos sitä vertaa kirjaan, niin elokuva oli pettymys, jos taas ei vertaa ja ajattelee omana kokonaisuutenaan, niin juonimuutokset ja muut voi antaa anteeksi ja pitää kokonaisuutta ihan nautinnollisena kokemuksena, joka tosin loppuu liian äkkiä.

      • Äskeinen

        Unohtui mainita, että kannattaa katsoa loppukrediitit loppuun asti. Siellä on pieni yllätys.


      • Linnunradan liftari

        Oli hyvä elokuva, jos sen ajattelee elokuvaksi. Jos sen ajattelee kyseisen kirjan pohjalta tehdyksi, niin... Noh, tykkäsin kuitenkin leffasta ja oli siellä muitakin pyyhe kourassa.


    • Novy.most

      En raahannut pyyhettäni mukaan, ja täytyy sanoa että hieman petyin kyllä.

      Leffa oli hieman kuin linnunradan tee: melkein mutta ei ollenkaan. Hauskuudessa ja nerokkuudessa kirja voittaa elokuvan kuusi nolla. Muutama ystävällinen hehheh-hetki kyllä saapui minulle leffassakin, mutta se oli vain haalea muisto kirjan tuottamista extreme-elämyksistä.

      Ja ehkäpä olen sen verran vanhanaikainen ja/tai tyhmänpulskea, että käsikirjan neuvokkaat opastukset vilisti liian nopsasti miun silmistä ohi. Onneksi olin lukenut kirjan, joten jummarsin ne kun kerran muistin ne.

      Koko sali tyhjentyi mutta jäin sinnillä katsomaan loppukaneetin. Ihan kiva sekin, niin kuin koko leffakin. "Ihan kiva". Näköjään se vaan ei aina ihan riitä.

      Miinuksia:
      -Zaphodin kaksoispää oli aivan ahterista
      -juonimuutokset ei sytyttäny
      -baabelin kala oli tehdyn ja muovisen näköinen
      -vogonivartijoiden sössötys
      -Kultasydän ei ollut pallonmuotoisena niin tyylikäs ja linjakas, kuin olin kuvitellut.

      Plussia:
      Luontokuvat ja maisemat oli mahtavia, sanoisin jopa että elokuva oli balladi luonnon kauneudelle
      kotirouvien keksimä näkökulma-ase oli ihan hupaisa jos juonimuutoksista jotain hyvää etsitään
      pyyhettä käytettiin lähitaisteluaseena kiitettävästi
      hyvät näyttelijäsuoritukset, erityisesti toisen valkoisen hiiren ilmeikkyys
      jäi odottamaan jatko-osia

      Nyt pitää vielä katsastaa kehuttu originaali kuunnelmasarja ja myös se tv-sarja... Paineita!

      Nový most

      • Unohdin pyyhkeen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe