Mulle määrättiin Brintellix

Anonyymi-ap

Masennuksen ja ahdistuksen hoitoon mut en taida uskaltaa aloittaa sitä.

Masentunut Mies

100

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä pelkäät?

• Anonyymi00008

Haittavaikutuksia.

Masentunut Mies

• Anonyymi00002

Miksi ylipäänsä menit lääkäriin jos sulla on negatiivinen asenne kaikkeen muuhun kuin panemiseen.

• Anonyymi00003

Pankoon ketä haluaa, mutta minä en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä! Hän on niitä harvoja ihmisiä, joita en voi sietää!

• Anonyymi00006

"Miksi ylipäänsä menit lääkäriin jos sulla on negatiivinen asenne kaikkeen muuhun kuin panemiseen."

Koska sain sairaskohtauksen ja jouduin soittamaan ambulanssin itselleni. Ja siellä terveyskeskuksessa tietty ajateltiin heti että se vika on mun mielenterveydessä. Siis niillä näköjään tule mikään muu vaihtoehto edes mieleenkään.

Masentunut Mies

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Pankoon ketä haluaa, mutta minä en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä! Hän on niitä harvoja ihmisiä, joita en voi sietää!

Ja kukas se sinä sitten olet? Kerro nimes. Vai eikö ole kanttia?

Masentunut Mies

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Miksi ylipäänsä menit lääkäriin jos sulla on negatiivinen asenne kaikkeen muuhun kuin panemiseen."

Koska sain sairaskohtauksen ja jouduin soittamaan ambulanssin itselleni. Ja siellä terveyskeskuksessa tietty ajateltiin heti että se vika on mun mielenterveydessä. Siis niillä näköjään tule mikään muu vaihtoehto edes mieleenkään.

Masentunut Mies

Minkä sairauskohtauksen sait? Mitä tutkimuksia sulle tehtiin? oliko sun henki vaarassa?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minkä sairauskohtauksen sait? Mitä tutkimuksia sulle tehtiin? oliko sun henki vaarassa?

No ei siellä arvauskeskuksessa oikein mitään kunnon tutkimuksia tehty, se selvisi että sydämessä ei pitäisi olla vikaa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00004

Kerroitko lääkärille mikä masentaa eli naisen puute. Sinulla ei ollut kanttia sanoa lääkärille mikä masentaa.

• Anonyymi00005

Minä en harrasta seksiä enää koskaan olipa mies minkä ikäinen tahansa! Ja pidän vain noin 70v miehistä, jotka eivät enää voi harrastaa seksiä!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Minä en harrasta seksiä enää koskaan olipa mies minkä ikäinen tahansa! Ja pidän vain noin 70v miehistä, jotka eivät enää voi harrastaa seksiä!

Pidä sitten tunkkis itsekäs nirppanokka vai mikä lie kurppa oot?

Masentunut Mies

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Pidä sitten tunkkis itsekäs nirppanokka vai mikä lie kurppa oot?

Masentunut Mies

Se on sinun ongelmasi mutta ei minun, koska halut loppuneet jo monia vusosia sitten! Yksikään mies ei kiinosta minua seksuaalisesti, eikä tule koskaan kiinnostamaankaan!

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Se on sinun ongelmasi mutta ei minun, koska halut loppuneet jo monia vusosia sitten! Yksikään mies ei kiinosta minua seksuaalisesti, eikä tule koskaan kiinnostamaankaan!

Mutta silti vain seksi mielessä koko ajan.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00005 kirjoitti:

No jopas oli mielenkiintoinen kommentti. Minä olen yli 70v ja tuo väitteesi nyt ei päde kyllä ollenkaan ja en edes tarvitse mitään pillereitä. Testos-tasoni on 17,2 joka on normaali. Minun seksielämä on mukavaa, koska siinä on myös tunnetta ja rakkaus mukana. Vaimoni 20v. nuorempi ja hänkin on tyytyväinen.
        Joten kyllä > 70v miehillä pelaa hommat ihan hyvin.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00070 kirjoitti:

No jopas oli mielenkiintoinen kommentti. Minä olen yli 70v ja tuo väitteesi nyt ei päde kyllä ollenkaan ja en edes tarvitse mitään pillereitä. Testos-tasoni on 17,2 joka on normaali. Minun seksielämä on mukavaa, koska siinä on myös tunnetta ja rakkaus mukana. Vaimoni 20v. nuorempi ja hänkin on tyytyväinen.
        Joten kyllä > 70v miehillä pelaa hommat ihan hyvin.

Ei varmaan masenna ja tarvi syödä masennuslääkkeitä tai juoda viinaa kun saa pillua säännöllisesti.

Masentunut Mies

• Anonyymi00010

"Pankoon ketä haluaa, mutta minä en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä! Hän on niitä harvoja ihmisiä, joita en voi sietää!"

Jos esittää tuollaisia syytöksiä niin olisi vähintään edes kohteliasta perustella miksi ei voi sietää? Mitä pahaa mä oon sulle tehnyt?

Masentunut Mies

• Anonyymi00012

"Kerroitko lääkärille mikä masentaa eli naisen puute. Sinulla ei ollut kanttia sanoa lääkärille mikä masentaa."

No en kertonut kun ei se lääkäri kuitenkaan olisi mulle naista hommannut heidän tehtävänsä kun on tyrkyttää ainoastaan masennuslääkkeitä ihmisille.

Masentunut Mies

• Anonyymi00015

No millasen sairauskohtauksen sait? oliko sydänkohtaus? paniikkikohtaus?

• Anonyymi00016

otettiinko verikokeita? sydänfilmi?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

No millasen sairauskohtauksen sait? oliko sydänkohtaus? paniikkikohtaus?

Olis voinut olla sydänkohtaus mut ei ollut mut sitäkään ei ole pois-suljettu oliko esim sappikohtaus tsi haimatulehdus, tottakai menin paniikkiin kun pelästyin sitä tunnetta todella pahasti.

Masentunut Mies

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

otettiinko verikokeita? sydänfilmi?

Otettiin sydänfilmi ja joku sydämen terveydentilasta kertova verikoe, niissä ei näkynyt mitään poikkeavaa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00017

Eihän sun tartte syödä niitä lääkkeitä jos sinä olet saanut sairauskohtaukseen väärän diagnoosin. Valita toki lupa ja valvontavirastoon että sinun sairauskohtausken syytä ei tutkittu ja et saanut oikeanlaista hoitoa siihen. Kuinka kauan jouduit olee tarkkailussa sairauskohtauksen takia? Mitä oireita sinulla oli?

• Anonyymi00021

Selkää särkee lujaa tälläkin hetkellä ja kipu säteilee lapa luiden väliin, lisäksi pallea puristaa aika lujaa ja hengittäminen on melko vaivalloista välillä. On myös sitä närästystä ja nopeaa täyttymisen tunnetta syömisen jälkeen. Olen jo alkanut pelätä pahinta kun olen lueskellut netistä tällaisista oireista. Ilmeisesti tässä maassa on mentävä yksityiselle lääkärille jos haluaa kaikki mahdolliset tutkimukset ja se toki maksaa maltaita.

Masentunut Mies

• Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Selkää särkee lujaa tälläkin hetkellä ja kipu säteilee lapa luiden väliin, lisäksi pallea puristaa aika lujaa ja hengittäminen on melko vaivalloista välillä. On myös sitä närästystä ja nopeaa täyttymisen tunnetta syömisen jälkeen. Olen jo alkanut pelätä pahinta kun olen lueskellut netistä tällaisista oireista. Ilmeisesti tässä maassa on mentävä yksityiselle lääkärille jos haluaa kaikki mahdolliset tutkimukset ja se toki maksaa maltaita.

Masentunut Mies

Sultahan otettiin verikokeet ja ne oli normaalit. Koita ymmärtää jos sulla olis sappiitulehdus tai haimatulehdus niin verikokeet ei olis normaalit. Miten sun alkoholin juominen. Oletko lopettanut juomisen näiden terveysongelmien takia? Jos sua närästää niin miksi sä et osta närästyslääkettä ja katso meneekö pois. Ja minkälainen sun ruokavalio on. Syötkö kasviksia, vihanneksia,hedelmiä, marjoja? Onko sulla terveellinen ruokavalio ?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Sultahan otettiin verikokeet ja ne oli normaalit. Koita ymmärtää jos sulla olis sappiitulehdus tai haimatulehdus niin verikokeet ei olis normaalit. Miten sun alkoholin juominen. Oletko lopettanut juomisen näiden terveysongelmien takia? Jos sua närästää niin miksi sä et osta närästyslääkettä ja katso meneekö pois. Ja minkälainen sun ruokavalio on. Syötkö kasviksia, vihanneksia,hedelmiä, marjoja? Onko sulla terveellinen ruokavalio ?

No ei multa nyt montaa verikoetta tällä kertaa otettu, esim mitään maksa ja munuaisarvoja ei otettu lainkaan. On ne kyllä aina tähän mennessä ollut normaalit mut on siitä jo pitkä aika kun viimeksi on otettu. No en mä sitä alkoholia ainakaan isommissa määrin ole juonut. Ennen join paljon kahvia mutta olen nyt sitäkin vähentänyt reilusti ja yrittänyt syödä jotain heti kun herään. On mulla ollut nyt somac control käytössä närästykseen kun lääkäri määräsi viikon kuurin mut taida ainakaan vielä olla auttanut täysin. Kasviksia ja hedelmiä varmaan voisin kyllä syödä enemmän ja olen aika huono keksimään sellaisia ruokia jotka ei närästäisi mut olis kuitenkin maistuvia.

Masentunut Mies

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

No ei multa nyt montaa verikoetta tällä kertaa otettu, esim mitään maksa ja munuaisarvoja ei otettu lainkaan. On ne kyllä aina tähän mennessä ollut normaalit mut on siitä jo pitkä aika kun viimeksi on otettu. No en mä sitä alkoholia ainakaan isommissa määrin ole juonut. Ennen join paljon kahvia mutta olen nyt sitäkin vähentänyt reilusti ja yrittänyt syödä jotain heti kun herään. On mulla ollut nyt somac control käytössä närästykseen kun lääkäri määräsi viikon kuurin mut taida ainakaan vielä olla auttanut täysin. Kasviksia ja hedelmiä varmaan voisin kyllä syödä enemmän ja olen aika huono keksimään sellaisia ruokia jotka ei närästäisi mut olis kuitenkin maistuvia.

Masentunut Mies

Kyllä jotkut hedelmät ja vihanneksetkin närästää esim greipit, tomaatit, kurkku, paprika.

Masentunut Mies

• Anonyymi00022

Toki olen masentunut tai ainakin olen ollut mutta en mielestäni niin masentunut että mun mitään masennuslääkkeitä kannattaisi alkaa syödä.

Jos mun masennus johtuu siitä että naiset pitää mua rumana ja heille kelpaamattomana miehenä niin mitä se muuttaa että alkaisin syödä masennuslääkkeitä ja saan niistä tietenkin kaikki mahdolliset haitat ja oheis-sairaudet kaupanpäälle. Masennus siis johtuu itsestä riippumattomista ulkopuolisista tekijöistä. Sen takia kyllä enää ala mitään masennuslääkkeitä syömään todellakaan.

Masentunut Mies

• Anonyymi00023

Mulle kyllä laitettiin myös lähete psykiatrian polille ja jos nyt ylipäätään saan sinne mentyä niin voinhan siellä kertoa että mua masentaa ja ahdistaa kun en kelpaa naisille. Ja että erityisesti seksin puuttuminen elämästä masentaa eniten. Siis jos nyt kehtaan tällaista kertoa, en kyllä ole vielä koskaan kehdannut näitä kertoa kuin netissä. Ja että en voi tämän takia asua enää edes omalla asunnollani vaan joudun asumaan äidin luona. Ja että olen aina huolissani myös jonkun terveydestä joko läheisen tai itseni.

Masentunut Mies

• Anonyymi00024

Voi olla että en saa seksiä kun en osaa sosiaalista kanssakäymistä koska olen autisti.

Masentunut Mies

• Anonyymi00025

Ja tuo autismi varmaan aiheuttaa suuria haasteita ihan normaalista elämästä kun selviytymisen kanssa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00026

Lisäksi loukkaannun ja suutun kaikesta arvostelusta todella herkästi ja alan sitten uhkailla muita ihmisiä. Mitä ne siellä mielenterveystoimistossa tekee jos räjähdän kunnolla sielläkin ja alan uhkailla?

Masentunut Mies

• Anonyymi00029

Masentunut mies ei seksiin edes pysty, vaikka sitä tarjottaisiin.

• Anonyymi00030

Mitä sä selität? Hyvin oon pystynyt seksiin elämässäni aina kun sitä on ollut tarjolla. Mitään ongelmaa ole siinä koskaan ollut.

Masentunut Mies

• Anonyymi00032

Joku tällä sano että olen niitä harvoja ihmisiä joita ei voi sietää. Mulla ole tuolla isille ihmisille muita terveisiä kuin suksikoon vittuun ja olkoon lukematta ja kommentoimatta mun juttuja. Tai tappakoon vaikka ittensä mua ei kiinnosta enää muiden mielipiteet pätkääkään! Vittuako tarttee tulla mulle inisemään?

Masentunut Mies

• Anonyymi00033

Ei voi parantuu ku ei saa pilluu.

• Anonyymi00034

Kerrankin joku puhuu asiaa.

• Anonyymi00035

Niin en mä voi mennä mielenterveystoimistoon kun ei se ole mikään ilotalo.

Masentunut Mies

• Anonyymi00036

Millasia tukitoimia sait lapsena kun sinulla oli todettu autismi?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Millasia tukitoimia sait lapsena kun sinulla oli todettu autismi?

Ei mulla lapsena autismia todettu vaan vasta alle 30-vuotiaana.

Masentunut Mies

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ei mulla lapsena autismia todettu vaan vasta alle 30-vuotiaana.

Masentunut Mies

Miten todettiin aikuisena kun autismi alkaa jo lapsena. Autismi ei voi alkaa ja kehittyä vasta aikuisena.Kuka sulla on autismin todennut aikuisena ja mitä hoitoa sä olet siihen saanut?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Miten todettiin aikuisena kun autismi alkaa jo lapsena. Autismi ei voi alkaa ja kehittyä vasta aikuisena.Kuka sulla on autismin todennut aikuisena ja mitä hoitoa sä olet siihen saanut?

Joku psykiatrinen erikoislääkäri kun sitä itse ehdotin että mulla voi olla aspergerin oireyhtymä. Mitään hoitoa siihen en ole saanut. Onko siihen edes olemassa mitään hoitoa?

Masentunut Mies

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Joku psykiatrinen erikoislääkäri kun sitä itse ehdotin että mulla voi olla aspergerin oireyhtymä. Mitään hoitoa siihen en ole saanut. Onko siihen edes olemassa mitään hoitoa?

Masentunut Mies

Sinä ehdotit ja psykiatrian lääkäri oli samaa mieltä ilman tutkimuksia. Sulle tehtiin neuropsykologinen tutkimus?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Masentunut Mies

Eihän potilas tee diagnooseja vaan lääkäri . Mitä tutkimuksia sulle tehtiin?

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Eihän potilas tee diagnooseja vaan lääkäri . Mitä tutkimuksia sulle tehtiin?

Moni asia on viitannut siihen aspergeriin, mitään muuta tehty kuin lääkärin haastattelu, eihän siihen muita turkimuksia ole olemassa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Moni asia on viitannut siihen aspergeriin, mitään muuta tehty kuin lääkärin haastattelu, eihän siihen muita turkimuksia ole olemassa.

Masentunut Mies

Ja lääkäri sen diagnoosin tietenkin teki enkä minä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Masentunut Mies

Tutkimukset sisältävät moniammatillisia neuropsykologisia tutkimuksia, haastatteluja ja toimintakyvyn arviointeja.

Miten olis nepsy koulutus?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ja lääkäri sen diagnoosin tietenkin teki enkä minä.

Masentunut Mies

Mutta sinä ehdotit ja lääkäri oli samaa mieltä. Millasia testejä hän sinulla teetti?

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Mutta sinä ehdotit ja lääkäri oli samaa mieltä. Millasia testejä hän sinulla teetti?

Ei mitään testejä tehty mut on mulle sellasiakin joskus tehty vaikka ei niiden yhteydessä todettu muuta kuin add.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Ei mitään testejä tehty mut on mulle sellasiakin joskus tehty vaikka ei niiden yhteydessä todettu muuta kuin add.

No minkä perusteella sinä sait asperger diagnoosin ilman tutkimuksia? Sulla on aikasemmin todettu add niin oletko saanut siihen lääkityksen?

• Anonyymi00047

Sain aamuajan psykiatrian poliklinikalle mut alkoi ahdistamaan liikaa ja yritin perua sen. Jäi vähän epäselväksi onnistuiko peruminen. Tuskin siitä mitään sakkomaksua tarvii maksaa kun kuitenki vuorokautta ennen aikaa yritin perua sen. Mitään kutsukirjettä ei ole postissa tullut ainoastaan tekstiviesti eikä siihen numeroon voi soittaa takaisin eikä laittaa viestiä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00052

Kai sulla ohjeet miten se aika perutaan

• Anonyymi00053

Kyllä siitä lasku tulee kun et ole perunut. Miksi se peruminen ei onnistunut? Sulla on mahdollisuus saada apua mutta sitten sä valitat kun sä et saa apua mistään.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Kai sulla ohjeet miten se aika perutaan

Ei tullut mitään ohjetta eikä yhteystietoja miten se perutaan mut ehkä se onnistu tai sitten ei.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Kyllä siitä lasku tulee kun et ole perunut. Miksi se peruminen ei onnistunut? Sulla on mahdollisuus saada apua mutta sitten sä valitat kun sä et saa apua mistään.

Jos ei ole selkeitä kirjallisia ohjeita tai ylipäätään mitään ohjeita saanut kuinka aika perutaan niin en kyllä sio maksaa mitään. Niin enkä mä siitä ole valittanut että en pääse mielenterveystoimistoon.

Masentunut Mies

• Anonyymi00058
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Ei tullut mitään ohjetta eikä yhteystietoja miten se perutaan mut ehkä se onnistu tai sitten ei.

Ja hyvinvointialueen sivuilla ei ole kerrottu miten perut ajanvarauksen. Miten sinä yritit perua aikaa jos sinä et saanut yhteyttä terveydenhuoltoon?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Jos ei ole selkeitä kirjallisia ohjeita tai ylipäätään mitään ohjeita saanut kuinka aika perutaan niin en kyllä sio maksaa mitään. Niin enkä mä siitä ole valittanut että en pääse mielenterveystoimistoon.

Masentunut Mies

No jos et maksa niin menee tieto perintötoimistoon. Voisitko kertoa mihin yritit soittaa kun yritit peruuttaa aikaa.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Masentunut Mies

Sinä olet valittanut kun sinulle on sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ja kohtaväität ettet muista kirjoittaneesi sellaisesta ikinä. Sinulla olisi ollut mahdollisuus jutella lääkärin kanssa siitä. Miten ihmeessä meinaat koskaan saada naista kun sä et pysty edes lääkäriin menee juttelee sun peloista ja pyytää apua. Naisesta haaveilet mutta et ole valmis tekemään sen eteen mitään että vointisi paranee.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Sinä olet valittanut kun sinulle on sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ja kohtaväität ettet muista kirjoittaneesi sellaisesta ikinä. Sinulla olisi ollut mahdollisuus jutella lääkärin kanssa siitä. Miten ihmeessä meinaat koskaan saada naista kun sä et pysty edes lääkäriin menee juttelee sun peloista ja pyytää apua. Naisesta haaveilet mutta et ole valmis tekemään sen eteen mitään että vointisi paranee.

Sain uuden sopivamman ajan sinne mielenterveystoimistoon ja kyllä mä nyt sinne aion ainakin mennä. Ei vaan ole enää mitään suuriakaan odotuksia sen suhteen että saisin sieltä mitään apua ongelmiini. Varmaan eniten pelkään sitä että mua painostetaan siellä taas masennuslääkkeiden käyttöön. Vaikka eihän mun siihen tietenkään pakko ole suostua.

Masentunut Mies

• Anonyymi00071
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Sain uuden sopivamman ajan sinne mielenterveystoimistoon ja kyllä mä nyt sinne aion ainakin mennä. Ei vaan ole enää mitään suuriakaan odotuksia sen suhteen että saisin sieltä mitään apua ongelmiini. Varmaan eniten pelkään sitä että mua painostetaan siellä taas masennuslääkkeiden käyttöön. Vaikka eihän mun siihen tietenkään pakko ole suostua.

Masentunut Mies

Sulla on joku asenneongelma. Kysy neuvoja sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja voisitko päästä esim johon kuntoutukseen joka on tarkoitettu autisteille,että sinä haluat voida paremmin ja olet valmist tekee sen eteen töitä.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Masentunut Mies

Millaista apua sä haluat aspergeriin ym diagnooseihin?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Millaista apua sä haluat aspergeriin ym diagnooseihin?

No mitä apua siihen muka on olemassa kun ei asperger ole mikään mielenterveydenhäiriö jonka voi lääkkeillä ja terapialla hoitaa pois. Sen kanssa pitäisi vain pystyä elämään. Mut ei täällä pienellä paikkakunnalla ole edes mitään tukipalveluja autisminkirjolla oleville. Jotkut autistit varmaan tarvii paljonkin tukea arjessaan. Toiset taas ei tarvi mitään.

• Anonyymi00048

Mulle siis laitettiin lähete psykiatrian polille kun jouduin soittamaan sen ambulanssin ja siellä alettiin epäillä vahvasti mun mielenterveyttä.

Ja oon saanut yksityislääkäriltä sen yhden lääkereseptin niin ne varmaan epäili että oon ostanut ne lääkkeet jostain katukaupasta kun sitä reseptiä ei näkynyt niille omakannassa kun olen laittanut kiellot päälle.

Masentunut Mies

• Anonyymi00049

Taisin tehdä virheen siinäkin kun menin kertomaan että mulla on ollut joskus paniikkikohtauksia ja sellasia lääkkeitä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00050

No onko sun mielenterveys sitten kunnossa?

• Anonyymi00056
        Anonyymi00050 kirjoitti:

No onko sun mielenterveys sitten kunnossa?

No en tiedä, eikö se ole kuitenkin ihan normaalia että saa paniikkikohtauksen ja soittaa ambulanssin sen takia?

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

No en tiedä, eikö se ole kuitenkin ihan normaalia että saa paniikkikohtauksen ja soittaa ambulanssin sen takia?

Sinusta masennus ja paniikkikohtaukset kuuluu hyvinvointiin ja tukee sitä. Niinkö sinä ajattelet. Jos olisit kunnossa niin sinun ei tarvitse soittaa ambulanssia . Hyvinvoivan ihmisen ei tarvitse soittaa itselleen ambulanssaia.

• Anonyymi00061

Itse en ota mitään tollasia lääkkeitä. Mullakin oli brintellix resepti. En hakenut niitä.

• Anonyymi00063

Näin mäkin olen asian ajatellut, en halua ryhtyä enää koekaniiniksi, sellainen olen ollut jo ihan tarpeeksi kauan.

Mulle ehdotettiin myös jo sähköhoitoa, kuulostaa pahalta, sähköä aivoihin ja sillä aiheutetaan ihmiselle pysyvä aivovaurio. Vai onko mulla jo semmonen kun pelkään kauppaan menemistäkin?

Mutta säännöllisistä lääkkeistä ja sähköstä aivoihin tulee vielä isompi aivovaurio?

Masentunut Mies

• Anonyymi00064

Nyt joku tietysti alkaa jeesustella siitä mulle että miksi juot alkoholia kun siitä tulee aivovaurio. No olen vähentänyt jo paljon verrattuna siihen paljonko join 18-30-vuotiaana. Jonkun 3 vuoden kuluttua juon enää todennäköisesti vain 2-3 saunaolutta tai lonkeroa tai voin varmaan olla ottamatta niitäkään. Siis jos olen vielä hengissä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00067

Jos se juominen yksin tekee hyvää sun mielenterveydelle ja terveydelle ylipäänsä niin saathan sä juoda. Mä en saanut käsitystä että se juominen parantaa sun vointia.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Jos se juominen yksin tekee hyvää sun mielenterveydelle ja terveydelle ylipäänsä niin saathan sä juoda. Mä en saanut käsitystä että se juominen parantaa sun vointia.

No ei se hyvää tee mut auttaa unohtamaan isommat murheet edes hetkeksi. Siinä varmaan syy miksi niin monet tässäkin maassa juo alkoholia.

Masentunut Mies

• Anonyymi00065

Paitsi jos taas joku läheinen kuolee enkä ole vieläkään saanut naista niin ehkä mä sitten alan taas ryyppäämään kunnolla. Tai no eihän se alkoholi ongelmia ratkaise joten parempi varmaan hypätä junan alle. Tasan 3 vuoden kuluttua siitä tulisi jo kymmenen vuotta täyteen että olen edes seksiä saanut. Se on kyllä pitkä aika.

Masentunut Mies

• Anonyymi00066

Aikasemmin kerroit ettei sulle ole mitään mielenterveysongelmia ja nyt olet taas itsetuhoinen. ja sinä pidät tätäkin terveyttä ja hyvinvointia tukeavana toimintana. Minä olen monesti sinulle sanonit että hae apua niihin pelkoihin ja ongelmiin mitä asperger ja add aiheuttaa mutta kun sinä haluat vaan naisen,joka parantaaa sinut näistä.

• Anonyymi00068

Edelleen mitä sinä olet tehnyt sen eteen että voisit saada naisen. Pitäiskö sun tehdä sille sosiaalisten tilanteiden pelolle jotain. voithan sä uhkailla vuodesta toiseen itsemurhalla jos se helpottaa sun oloa. Sinulla oli mahdollisuus tänään mennä juttelee. Sen sijaan jätit menemättä.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Edelleen mitä sinä olet tehnyt sen eteen että voisit saada naisen. Pitäiskö sun tehdä sille sosiaalisten tilanteiden pelolle jotain. voithan sä uhkailla vuodesta toiseen itsemurhalla jos se helpottaa sun oloa. Sinulla oli mahdollisuus tänään mennä juttelee. Sen sijaan jätit menemättä.

Peruin ajan ja uusi mahdollisuus on heti ensi viikolla joten ainakin sata kertaa helpompaa kuin se naisen saaminen mut johtaako se mihinkään? Tuskin.

Masentunut Mies

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Peruin ajan ja uusi mahdollisuus on heti ensi viikolla joten ainakin sata kertaa helpompaa kuin se naisen saaminen mut johtaako se mihinkään? Tuskin.

Masentunut Mies

Sain siis heti uuden ajan.

Masentunut Mies

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Sain siis heti uuden ajan.

Masentunut Mies

Enkä nyt tarkoittanut olla ylimielinen.

Masentunut Mies

• Anonyymi00077
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Aikasemmin kerroit ettei sulle ole mitään mielenterveysongelmia ja nyt olet taas itsetuhoinen. ja sinä pidät tätäkin terveyttä ja hyvinvointia tukeavana toimintana. Minä olen monesti sinulle sanonit että hae apua niihin pelkoihin ja ongelmiin mitä asperger ja add aiheuttaa mutta kun sinä haluat vaan naisen,joka parantaaa sinut näistä.

Voihan sen niinkin ajatella että itsetuhoisuuskin on normaali reaktio tiettyihin ongelmiin ja elämän isoihin vastoinkäymisiin. Jos kokee että ei ole olemassa mitään ratkaisua ongelmiin ja elämä ei ole missään määrin hyvää. Helpointa on silloin hävittää itsensä pysyvästi maanpäältä?

Masentunut Mies

• Anonyymi00079
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Voihan sen niinkin ajatella että itsetuhoisuuskin on normaali reaktio tiettyihin ongelmiin ja elämän isoihin vastoinkäymisiin. Jos kokee että ei ole olemassa mitään ratkaisua ongelmiin ja elämä ei ole missään määrin hyvää. Helpointa on silloin hävittää itsensä pysyvästi maanpäältä?

Masentunut Mies

Itsetuhoisuus ei ole koskaan normaali tai terve reaktio, vaan se on aina vakava hälytysmerkki äärimmäisestä psyykkisestä kuormituksesta, sietämättömästä olosta tai syvästä toivottomuudesta. Se kertoo siitä, että omat selviytymiskeinot ovat loppuneet.

Sulla on ihan vääristynyt käsitys terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämisestä.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Itsetuhoisuus ei ole koskaan normaali tai terve reaktio, vaan se on aina vakava hälytysmerkki äärimmäisestä psyykkisestä kuormituksesta, sietämättömästä olosta tai syvästä toivottomuudesta. Se kertoo siitä, että omat selviytymiskeinot ovat loppuneet.

Sulla on ihan vääristynyt käsitys terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämisestä.

No ei varmaan ole ihan normaalia mutta se varmaan on että pitää koko elämää täysin turhana eikä oikeastaan mikään kiinnosta enää.

Ajattelin aika pitkälti jo alle 20-vuotiaana että tää elämä on ihan turhaa paskaa eikä tässä ole mitään järkeä.

Ongelma on varmaan siinä että ajattelen ihan liikaa ja liian syvällisesti kaikkea.Anteeksi nyt vaan töykeyteni mut toiset on semmosia pahviaivoja ettei ne ajattele mitään. Toiset vaan tekee ja suorittaa elämää jatkuvasti eikä ajattele mitään. Kunpa osais itsekkin olla ajattelematta ja tehdä vaan turhia asioita päivästä toiseen kuin joku robotti joka ei välitä mistään.

• Anonyymi00069

Lähde ulos - vaikka telttaretkelle keväiseen luontoon. Kuuntele, katselle luonnon heräämistä, paista nuotiolla makkaraa... Kyllä siellä masennus lähtee!

• Anonyymi00073

Se olisikin hienoa kun Suomessa olis ympäri vuoden sellaiset kelit että vois elää noin. Vielä kun saisi samanhenkisen naisen mukaan näille retkille. Ja ennenkaikkea olisi vapaa tästä omistamisen taakasta. Joo olen huomannut ettei raha ja kiinteistöjen omistaminen tee mua onnelliseksi. Sehän vain lisää stressiä!

Masentunut Mies

• Anonyymi00081
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Se olisikin hienoa kun Suomessa olis ympäri vuoden sellaiset kelit että vois elää noin. Vielä kun saisi samanhenkisen naisen mukaan näille retkille. Ja ennenkaikkea olisi vapaa tästä omistamisen taakasta. Joo olen huomannut ettei raha ja kiinteistöjen omistaminen tee mua onnelliseksi. Sehän vain lisää stressiä!

Masentunut Mies

ja taas nainen. Voisitko kertoa missä olet yrittänyt tututustua naisiin. Yksinkertainen kysymys. Monta kertaa sinulle pitää sanoa että hae apua niihin sun pelkoihin ja autusmiin. Oletko edelleenkään käynyt autismiliiton sivuilla. Miksi sinä et hae esim nepsy kuntoutukseen,jos sinä haliuat voida paremmin?

• Anonyymi00093
        Anonyymi00081 kirjoitti:

ja taas nainen. Voisitko kertoa missä olet yrittänyt tututustua naisiin. Yksinkertainen kysymys. Monta kertaa sinulle pitää sanoa että hae apua niihin sun pelkoihin ja autusmiin. Oletko edelleenkään käynyt autismiliiton sivuilla. Miksi sinä et hae esim nepsy kuntoutukseen,jos sinä haliuat voida paremmin?

Onko täällä noin 6000 asukkaan pikkukylässä nepsykuntoutusta? No ei ole. Saako sieltä naisen?

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Onko täällä noin 6000 asukkaan pikkukylässä nepsykuntoutusta? No ei ole. Saako sieltä naisen?

Oon mä yrittänyt esim netissä naisiin tutustua mut eipä niitä kiinnosta.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Kävitsä lukemassa ne ASY.fi sivut. Et tainnut käydä edes katsomassa. Sulla on ihme harhoja että paneminen poistaa autismin. Mä en tuhlaa enää aikaan suhun. Sulle ei kelpaa ASYn vertaistuki ja tapahtumat jossa voit tavata muita autisteja

• Anonyymi00096
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Ole helvetti sitten yksin ongelmiesi kanssa kun sulle ei kelpaa mikään muu kuin paneminen. Mene huoriin jos seksi auttaa sun autismiiin

• Anonyymi00100
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Ole helvetti sitten yksin ongelmiesi kanssa kun sulle ei kelpaa mikään muu kuin paneminen. Mene huoriin jos seksi auttaa sun autismiiin

No mikä helvetti sua vaivaa kun oot noin kiukkunen?

• Anonyymi00102
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Eiköhän jokainen hytealue tarjoa nepsyy etänä joka torppaan.

• Anonyymi00078

Eikö muka kukaan nainen koe asioita samalla tavalla kuin mä? No eipä tietenkään kun heillä on varmaan jo mies. Tai sitten heitä ei edes kiinnosta sellainen asia.

Masentunut Mies

• Anonyymi00080

No kokeehan jos heilläkin esim asperger, add, autismi. Oot sä vieraantunut todellisuudesta.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00080 kirjoitti:

No kokeehan jos heilläkin esim asperger, add, autismi. Oot sä vieraantunut todellisuudesta.

Missä heitä on tai tapaa?

Masentunut Mies

• Anonyymi00088
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Voi kai siinä vähän vieraantua todellisuudesta kun kököttää vaan vuodesta toiseen neljän seinän sisällä eikä ole yhtäkään perheen ulkopuolista kontaktia.

Masentunut Mies

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Voi kai siinä vähän vieraantua todellisuudesta kun kököttää vaan vuodesta toiseen neljän seinän sisällä eikä ole yhtäkään perheen ulkopuolista kontaktia.

Masentunut Mies

Tai siis vieraantuu ihan täysin todellisuudesta kun ei tapaa koskaan muita ihmisiä ja elää vaan jossain omassa pienessä kuplassaan. Siinä alkaa helposti kuvitella ja luulla toisista ihmisistä ties mitä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Tai siis vieraantuu ihan täysin todellisuudesta kun ei tapaa koskaan muita ihmisiä ja elää vaan jossain omassa pienessä kuplassaan. Siinä alkaa helposti kuvitella ja luulla toisista ihmisistä ties mitä.

Masentunut Mies

Toimii myös toisinpäin nuo harhaluulot että toiset saattaa pitää mua arvaamattomana, todella outona ja jopa muille ihmisille vaarallisena erakkona.

Oon toki joskus antanut aihettakin luulla näin. Todellisuudessa en olisi vaarallinen kuin korkeintaan itselleni tai tuskin itsellenikään. Mut eihän muut ihmiset sitä tiedä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00091
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Missä heitä on tai tapaa?

Masentunut Mies

Käy katsomassa ASY.fi vertaistuki ja tapahtumat. Vai pitääkö kädestä pitäen kaikki sulle tehdä valmiina.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Masentunut Mies

Käy lukemassa autismiliiton ja ASY.Fi sivuilta

• Anonyymi00097

Eikös se riipu ihan siitä, että miten masentunut on, että haluaako kokeilla vai ei. Suurin osa oikeasti vakavasti masentuneista on niin masentuneita että heillä ei ole enää mitään menetettävää, ja siksi se on ihan sama että kokeileeko lääkkeitä vai tökkiä nuppineuloja kiveksiin.

Kukaan täällä ei pysty kertomaan masentuneelle, että onko niin masentunut että sitä lääkettä kannattaa kokeilla, vai että olisiko hänen masennus hoidettavissa ilman lääkkeitä.

Jokainen joutuu tekemään sen valinnan itse.

• Anonyymi00098

Pitäisi muuttaa taas nimimerkiksi ahdistunut, en ole niinkään masentunut vaan ahdistunut ja jotenkin kyllästynyt tähän elämään.

Mut ei mua myöskään ehkä sillä tavalla ahdista että haluaisin mitään masennuslääkkeitä alkaa jatkuvasti syömään. Joku bentso silloin tällöin auttaa ihan riittävästi noihin pahimpiin ahdistuksiin eikä ole tullut jatkuvaksi tavaksi. Sillähän sitä aina perustellaan ettei voida määrätä bentsoja kun niihin tulee riippuvuus. No itsellä ei ole tullut ja jos tulisikin niin masennuslääkkeisiinkö ei sitten muka tule riippuvuutta? Masennuslääkkeissä on ainakin paljon enemmän kaikkia vakavia haittoja kuin bentsoissa oman kokemuksen mukaan. Lisäksi masennuslääkkeitä pitää käyttää kokoajan, bentsoja vain harvoin.

Mitään vakavia oireita en ole koskaan saanut sen jälkeen kun ole ottanut bentsoja mutta masennudlääkkeistä kyllä sain niin hirveät lopetusoireet että hyvä kun en tappanut itseäni.

• Anonyymi00099

Toki on se varmaan yksilöllistäkin, kai joku voi saada bentsoistakin enemmän haittoja kuin eri ryhmän masennuslääkkeistä tai neuroleptristä mut epäilen että on harvinaisempaa saada bentsoista niitä vakavia haittoja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      327
      1906
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      47
      1599
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1301
    4. 143
      1148
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1141
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1090
    7. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1057
    8. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      74
      984
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      952
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      157
      909
    Aihe