Ei nyt varmasti kaikilla mutta todella monella on kämppä täynnä tavaraa.
Mistä se raha on siihen tavaravuoreen saatu? Joo jos on lapsia niin leluja on mutta kun niitä on niin paljon ettei talossa mahdu liikkumaan. Sama juttu on pihassa, aivan täynnä kaikkea turhaa. Monella on autojakin useampi eikä niistä toimi kuin yksi hyvällä lykyllä. Usein ovat romuja jotka ei ole ollut liikenteessä vuosiin.
Keittiössä on tasot täynnä kippoa ja kuppoa ja erilaisia koneita kuin olisi suurempikin keittiö kyseessä.
Olen tätä ihmetellyt omassa tuttavapiirissä ja lehtien palstoilta. Ei kehtaa kysyä eikä kehtaa sanoa että rahaa olisi paljon enemmän jos ei joka viikko osta lapselle uutta lelua tai itselle halpaa Lidlin keittiötarviketta. Menee satanen ja useampi kuussa niin ettei huomaakaan. Sitten valitetaan kun ei ole yhtään rahaa.
Miksi köyhillä on järjetön määrä romua?
14
210
Vastaukset
- Anonyymi00001
🙉🙊🐵🙈🍌🍬
- Anonyymi00002
Itse harrastan sisustusta, mutta liikaa tavaraa ei ole. Ne vähät tarvikkeet on vähän parempilaatuisia. Kertakäyttökulutus ei ole minun juttu. Muutto tuli ja luovuin liijoista tavaroista. Nyt olen alkanut puhtaalta pöydältä tämän sisustus rumban. Kylläkin tämäkin alkaa olla valmis. Nyt viimeinen ostos on Lundian kirjoituspöydän kansi, joka oli väärin sahattu ja joutui ostamaan uuden kannen varaosina. Näitä varaosia onneksi myydään.
Eli loppusuoralla ollaan sisustuksen osalta ja jää nämäkin valuutat johonkin muuhun.
Mb_76 - Anonyymi00003
Ei minullakaan parikymmentä vuotta sitten ollut lähellekkään näin paljon tilpehöörää kuin mitä nyt on kasautunut ja en siis keräile mitään, vaan niitä on joskus tarvittu noita tavaroita ja ei niitä voi myydäkkään kun enimmistö on paljon käytettyä vanhaa tavaraa, niin ne vain täytyisi heittää roskiin. Vielä ne on mahtunut asuntoon ja ajattelen niitä ehkä joskus tarvitsevani, jos muutan toisenlaiseen asuntoon tms.
Voisin melkein kaikesta luopua ja siis heittää ne tuosta vaan kaatopaikalle, kun mitään arvokasta ei tavarani ole, mutta vielä ei ole ollut tarvetta sitä tehdä. Olen kyllä aina välillä paljon heittänytkin roskiin, mutta uusia taitaa tulla tilalle, kun kaapit on täynnä.- Anonyymi00004
Joskus romuista pääsee eroon, kun laittaa ne Torin annetaan osastoon tai roskalavaryhmiin. Autottoman on vaikea viedä kierrätykseen tai sorttiasemalle ainakaan mitään isompia tavaroita.
- Anonyymi00005
Muutaman vuoden tapahtuvat muutot karsivat joutavat jos niitä olisi ehtinyt kertymään.
Ymmärrän kyllä asennetta "ton sais hiivatin halvalla". Oiskohan sille jotain käyttöä?
Lasten kamat? Penskamme ikäero oli alle 2 vuotta joten vanhemmalle käytettynä hankitut kamat kuten vaatteet ja harrastusvälineet, olivat nuoremman käytön jälkeen "valmiita". Yleensä käyttöikä loppui kesken. - Anonyymi00006
Köyhä tuntee itsensä hämäävästi rikkaaksi kun on paljon tavaraa ympärillä.
sitä on vuosien varrella siunaantunut, kerääntynyt, ja myöskin kerännyt..osalla muistoarvoa ja tekevänä ihmisenä tarvitsen vähän sitä sun tätä..joten ei ole varaa aina ostaa tarkoitusta varten jotain uutta.. kun sellanen löytyy jo omasta takaa..
- Anonyymi00007
Romusta rahaa, savolaisesta rehua.
- Anonyymi00008
Kotiin voi romua kertyä ihan ostamattakin. Tavaroita voi saada sukulaisilta, ystäviltä, ja milloin mistäkin. Ei kaikkea tarvitse ostaa.
Halvemmaksi sisustaminenkin tulee vanhoilla kalusteilla, ei niiden ole pakko olla aivan uusia ja kalliita. - Anonyymi00009
Ei minulla ole romua juuri ollenkaan. Keittiössä on astioita juuri sen verran kun yksin tarviin. Minulla on työkaluja aika paljon. Vuosien aikana on tullut ostettua kaikenlaista työkalua koska rakennushommissa tarvii. Teen pimeitä töitä toisinaan joten tarvii olla sirkkeli ja moottorisaja esimerkiksi. Sitten jos joku auto hajoo niin pitää olla monenlaisia työkalua kuten jakoavaimia että saa autoa korjattua. Onneksi ei ole auto hajonnut mutta kyllä renkaiden vaihdosssakin tarvii työkaluja.
- Anonyymi00010
Innostuin kun saa halvalla, tilat ahtaat, osa laitetaan varastoon.
- Anonyymi00011
Köyhä tuntee itsensä ihmiseksi kun on materiaa ympärillä. Varakkaan ei tarvitse.
- Anonyymi00012
Psyykisesti vahingoittuneet usein hamstraavat tavaraa ikään kuin turvakseen. Saadakseen turvallisuuden tunteen, jota heillä lapsena ei ollut.
- Anonyymi00013
Itse tunnistan, että materia tosiaan tuo turvallisuuden tunteen. Kylläkin minulla on hamstraaminen hallinnassa, eli ostan vain mitä toden-näköisesti tarvitsen. Nurkat ei ole tavaraa pullollaan vaan aika kompakti koti tämä on ja sisustettu hyvin. Tämä tuo iloa eläkelläisen elämään. Kohtuu kaikessa. Kylläkin nyt alkaa olla sisustukset loppusuoralla ja tänä vuonna tulee valmista. Sitten voi ostaa vähän uusia vaatteita, kun vanhat on jo aika kuluneita.
Mb_76
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83313239Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2062853Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy592447Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1721512Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har181299Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään551290Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14925- 60923
- 85860
- 20834