Itsellä tänään sattui kolme juhalpäivää samalle päivälle:
-1993 vuotta sitten Jeesus astui taivaaseen helatorstaina 14.5.0033 (Oletetaan, että Jeesus tapettiin 33 vuotiaana).
-Israel itsenäistyi 14.5.1948.
-Minä synnyin 14.5.1974.
Olen siis merkkihenkilö, Jeesuksen ja Israelin kohtalot ovat sidottu minuun. Siksi ajattelin juhlia tätä merkkipäivääni kunnolla vaimoni kanssa. Paistoin 2,5 kg Pekingin ankan ja söimme sen kahdestaan. Nyt illalla paistoin 1 kg painoisen Porterhouse -steakin. Yhtään liioittelematta olen syönyt tänään punaista lihaa noin 2 kg. Pitäisikö minun katua tekoani? Kuinka paljon te olette syöneet punaista lihaa yhdessä päivässä?
Mikä on lihansyöntinne ennätys?
5
67
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
kovat syö eniten https://www.youtube.com/watch?v=iukpL7xB1Ck
- Anonyymi00002UUSI
Samoihin menee, kuin kerran Haminassa. Ristin hänet suursyömäri Henrik VIII:ksi, ulkonäkökin vähän muistutti.
- Anonyymi00003UUSI
Joskus tulee syötyä yli ämpärin.
Jutila
Grillin pitäisi olla keittiöväline ei niinkään historiallinen muistomerkki.
Mutta tapahtuma kohtaista. Sallittuakin - Anonyymi00004UUSI
Tapasin nymyisen vaimoni 21.5. 2010.
tulossa siis juhlapäivä..
Aikaisemmat vaimoni 2 henkilöä
tapasin
21.5 1983
21.5 2005
Saldo;
Kolme lasta
Yhdestä kohdusta
Ei syrjähyppyjä: pettämistä
Nyt grillataan
67 - Anonyymi00005UUSI
Jos minä syön nyt lehmän tai sitten syön täydellisen porsaan, niin teenkö minä väärin raamatullisesti? Mitä siirtyä
Raamatullisesti ajatellen et tee väärin, jos syöt naudanlihaa tai porsasta. Suurin osa kristityistä ymmärtää Uuden testamentin opetuksen niin, että ruoka itsessään ei tee ihmisestä hengellisesti epäpuhtaan.
Vanhassa testamentissa juutalaisilla oli tarkkoja ruokasääntöjä, ja sika oli siellä kielletty eläin. Mutta kristinuskossa monet näistä ruokasäännöistä eivät enää sido samalla tavalla. Tätä käsitellään erityisesti Apostolien teot ja Paavalin opetuksissa.
Esimerkiksi Paavali kirjoittaa ajatuksen, että:
“Kaikki Jumalan luoma on hyvää.”
Ja Jeesus korosti enemmän ihmisen sydäntä, tekoja ja suhtautumista kuin itse ruokaa.
Siksi nykyinen yleinen kristillinen näkemys on:
naudanlihan syöminen ei ole synti,
sianlihan syöminen ei ole synti,
villin riistan syöminen ei ole synti, kunhan siihen ei liity julmuutta, ahneutta tai välinpitämättömyyttä.
Toki on myös kristittyjä ja muita uskonnollisia ryhmiä, jotka haluavat noudattaa vanhoja ruokasääntöjä tai olla kasvissyöjiä vakaumuksesta. Mutta tavallisessa kristillisessä opetuksessa lihan syöminen sinänsä ei ole väärin.
Okei. Syön lehmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla723004Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "632579SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1082353Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.871446Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341276Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html98973Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o189972Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m83903Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa
Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html150848Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä65774