Miksi hyvätuloiset nuukailee?

Anonyymi-ap

Ne joilla on vähän enemmän rahaa on nuukia ihmisiä. Sukulaismies tienaa 45 tonnia vuodessa ja sijoituksista saadut päälle ja ajelee vanhalla autolla eikä ole kotona nettiliittymää koska on kallis pitää. Eikä ole älykännykkää kun on kalliita. Taloakaan ei ole rempannut ja kulkee vanhoissa vaatteissa kun on kallista.
Sitten jos pyytää vähän vippiä niin ei anna kuin kympin tai kaksi. Satasen olisin tarvinnut. Kyllä sillä rahaa on kuulemma kuutta numeroa.
Se on ihan tosi että köyhä antaa vähästään mutta rikas ei anna paljostaan ei sitten ruosteista senttiäkään.
Jos olisi rahaa itsellä niin olisi hienot autot ja rahaa saisi kun pyytäisi.

16

173

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Koska jos palvoo rahaa, niin haluaa pitää siitä kiinni viimeiseen senttiin asti. Jos on sen vallasta vapaa, niin sitä tulee ja menee.

• Anonyymi00008
        UUSI

Ohmisestä tulee rikas, jos se ei tuhlas rahaa holtittomasti. Se on seuraus. Ei sitä pidä persaukisen ihmetellä eikä varsinkaan käydä opastamaan.

Jollet edes itse saa rahaa kasalle, niin mikä muka olet kommentoimaan sen käyttöä?

• Anonyymi00002

Tuo "kun on kallista" taitaa olla sinun ilmaisusi ja tukintasi. Tuskin tuon arvostelemasi henkilön veruke.
      Onko mahdotonta ymmärtää, ettei kaikkien muiden arvomaailma ole sama kuin itselläsi?!
      Aikanaan katselin kaihoisasti pari vuotta vanhoja saabeja mutta sellaisen ostaminen olisi vaatinut velan tekemistä.
      Kun parikymmentä vuotta myöhemmin olisin pystynyt ostamaan, velkaa tekemättä, vaikkapa tehdasuuden coupee Audin niin se ei tuntunut tarpelliselta.
      Minulle eivät ulkoiset symbolit merkitse mitään. En edes yritä ajatella toisten aivoilla.
      Asumisen ohella kulukohteitamme on ollut matkustelu ja yksityinen terveydenhuolto ml. leikkaukset.
      Voi hiivatti, kun naapurit eivät näe!! HÖHÖÖÖÖ!

• Anonyymi00003

Kyllä niin 100euron tarvitsijoita löytyy ihan turhaan aloituksessa nyt omilla toimeentulevaa sättii voi hellan lettas ku ei saanu lainaa.Itsellä on älykänny,-älytelkkari ja läppäri ni nyt tilanne että näempäs jääkiekon mm kisat elisa viihteen kautta ku taloyhtiö Elisan kaapelissa.

• Anonyymi00004

Onko sinulla käsitystäkään, paljonko verottaja vie pelkästään suoria veroja tuosta 45 tonnista?

Eiköhän se tasan tarkkaan ole niin, että täällä jo vähemmän kuin rikas joutuu antamaan aivan perkeleesti rahoistaan verottajalle ennen kuin niitä edes näkee tilillään ja sitten osalle porukalle ei riittäisi sekään. Pitäisi varmaan olla 100% veroaste jos tienaa enemmän kuin sosiaalituet?

• Anonyymi00009
        UUSI

Kateellisia ulisijoita on Suomessa liikaa.

• Anonyymi00005

Viittaan aloituksen viimeiseen virkkeeseen: siksi et ole koskaan ikinä rikas.

• Anonyymi00010
        UUSI

Oikein. 👍

• Anonyymi00006

Just siks sulla ei ole rahaa.

• Anonyymi00007
      UUSI

Joku 45000eur vuositulot niin melkeimpä teollisuudessa ammattimies tienaa tuon ei välttämättä missään tuotantolinjalla. 20eur tunti.Veroja ei parane unohtaa.

• Anonyymi00011
      UUSI

Mitä niitä rahoja mitkä itse tienannut jakais joillekki persaukisille.

• Anonyymi00016
        UUSI

Vai: miksi niitä rahoja, jotka on itse tienannut, jakaisi joillekin ... ?

• Anonyymi00012
      UUSI

Siksi ne on hyvätuloisia 🤔

• Anonyymi00013
      UUSI

Ei ole fyrkkaa jos törsää kaiken , kuten aloituksen tekijä

• Anonyymi00014
      UUSI

Hyvätuloisten fyrkat pitäisi sosialisoida ja jakaa makaronia&tonnikalaa hamstraaville kioskieläkeläisille.

• Anonyymi00015
        UUSI

Veroprogressio on yksi muoto sosialisointia.
        Toivon vilpittömästi sinunkin pääsevän siihen onnelliseen ryhmään.
        Vuosikymmeniä sitten maksoin palkastani veroennakkoa 47%. Sen jälkeen olen yrittänyt hoitaa kaikki mahdolliset asia mahdollisimman pienellä verolla.
        Palkan suhten se on hankalaa ja vaatii hyvät suhteet palkan maksajaan.
        Muuten, ostaessani palveluja ja joitakin hyödykkeitä tuntemaltani pienyrittäjältä olen tehnyt kuitittomat kaupat aina kun se on ollut mahdollista.
        Aivan ensimmäinen toimenpiteeni oli ALKOn boikotointi.
        Hankin kookkaat, kaverin piirrutusteni mukaan tekemät tislausaitteet ja alle kahden kuukauden olin omavarainen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      158
      2584
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      23
      2250
    3. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      202
      2177
    4. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      255
      1658
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      141
      1354
    6. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1204
    7. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1158
    8. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1012
    9. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      970
    10. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      84
      947
    Aihe