Ne joilla on vähän enemmän rahaa on nuukia ihmisiä. Sukulaismies tienaa 45 tonnia vuodessa ja sijoituksista saadut päälle ja ajelee vanhalla autolla eikä ole kotona nettiliittymää koska on kallis pitää. Eikä ole älykännykkää kun on kalliita. Taloakaan ei ole rempannut ja kulkee vanhoissa vaatteissa kun on kallista.
Sitten jos pyytää vähän vippiä niin ei anna kuin kympin tai kaksi. Satasen olisin tarvinnut. Kyllä sillä rahaa on kuulemma kuutta numeroa.
Se on ihan tosi että köyhä antaa vähästään mutta rikas ei anna paljostaan ei sitten ruosteista senttiäkään.
Jos olisi rahaa itsellä niin olisi hienot autot ja rahaa saisi kun pyytäisi.
Miksi hyvätuloiset nuukailee?
39
455
Vastaukset 39
- Anonyymi00001
Koska jos palvoo rahaa, niin haluaa pitää siitä kiinni viimeiseen senttiin asti. Jos on sen vallasta vapaa, niin sitä tulee ja menee.
- Anonyymi00008
Ohmisestä tulee rikas, jos se ei tuhlas rahaa holtittomasti. Se on seuraus. Ei sitä pidä persaukisen ihmetellä eikä varsinkaan käydä opastamaan.
Jollet edes itse saa rahaa kasalle, niin mikä muka olet kommentoimaan sen käyttöä?
- Anonyymi00002
Tuo "kun on kallista" taitaa olla sinun ilmaisusi ja tukintasi. Tuskin tuon arvostelemasi henkilön veruke.
Onko mahdotonta ymmärtää, ettei kaikkien muiden arvomaailma ole sama kuin itselläsi?!
Aikanaan katselin kaihoisasti pari vuotta vanhoja saabeja mutta sellaisen ostaminen olisi vaatinut velan tekemistä.
Kun parikymmentä vuotta myöhemmin olisin pystynyt ostamaan, velkaa tekemättä, vaikkapa tehdasuuden coupee Audin niin se ei tuntunut tarpelliselta.
Minulle eivät ulkoiset symbolit merkitse mitään. En edes yritä ajatella toisten aivoilla.
Asumisen ohella kulukohteitamme on ollut matkustelu ja yksityinen terveydenhuolto ml. leikkaukset.
Voi hiivatti, kun naapurit eivät näe!! HÖHÖÖÖÖ! - Anonyymi00003
Kyllä niin 100euron tarvitsijoita löytyy ihan turhaan aloituksessa nyt omilla toimeentulevaa sättii voi hellan lettas ku ei saanu lainaa.Itsellä on älykänny,-älytelkkari ja läppäri ni nyt tilanne että näempäs jääkiekon mm kisat elisa viihteen kautta ku taloyhtiö Elisan kaapelissa.
- Anonyymi00004
Onko sinulla käsitystäkään, paljonko verottaja vie pelkästään suoria veroja tuosta 45 tonnista?
Eiköhän se tasan tarkkaan ole niin, että täällä jo vähemmän kuin rikas joutuu antamaan aivan perkeleesti rahoistaan verottajalle ennen kuin niitä edes näkee tilillään ja sitten osalle porukalle ei riittäisi sekään. Pitäisi varmaan olla 100% veroaste jos tienaa enemmän kuin sosiaalituet?- Anonyymi00009
Kateellisia ulisijoita on Suomessa liikaa.
- Anonyymi00005
Viittaan aloituksen viimeiseen virkkeeseen: siksi et ole koskaan ikinä rikas.
- Anonyymi00010
Oikein. 👍
- Anonyymi00006
Just siks sulla ei ole rahaa.
- Anonyymi00007
Joku 45000eur vuositulot niin melkeimpä teollisuudessa ammattimies tienaa tuon ei välttämättä missään tuotantolinjalla. 20eur tunti.Veroja ei parane unohtaa.
- Anonyymi00011
Mitä niitä rahoja mitkä itse tienannut jakais joillekki persaukisille.
- Anonyymi00016
Vai: miksi niitä rahoja, jotka on itse tienannut, jakaisi joillekin ... ?
- Anonyymi00012
Siksi ne on hyvätuloisia 🤔
- Anonyymi00013
Ei ole fyrkkaa jos törsää kaiken , kuten aloituksen tekijä
- Anonyymi00014
Hyvätuloisten fyrkat pitäisi sosialisoida ja jakaa makaronia&tonnikalaa hamstraaville kioskieläkeläisille.
- Anonyymi00015
Veroprogressio on yksi muoto sosialisointia.
Toivon vilpittömästi sinunkin pääsevän siihen onnelliseen ryhmään.
Vuosikymmeniä sitten maksoin palkastani veroennakkoa 47%. Sen jälkeen olen yrittänyt hoitaa kaikki mahdolliset asia mahdollisimman pienellä verolla.
Palkan suhten se on hankalaa ja vaatii hyvät suhteet palkan maksajaan.
Muuten, ostaessani palveluja ja joitakin hyödykkeitä tuntemaltani pienyrittäjältä olen tehnyt kuitittomat kaupat aina kun se on ollut mahdollista.
Aivan ensimmäinen toimenpiteeni oli ALKOn boikotointi.
Hankin kookkaat, kaverin piirrutusteni mukaan tekemät tislausaitteet ja alle kahden kuukauden olin omavarainen. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Veroprogressio on yksi muoto sosialisointia.
Toivon vilpittömästi sinunkin pääsevän siihen onnelliseen ryhmään.
Vuosikymmeniä sitten maksoin palkastani veroennakkoa 47%. Sen jälkeen olen yrittänyt hoitaa kaikki mahdolliset asia mahdollisimman pienellä verolla.
Palkan suhten se on hankalaa ja vaatii hyvät suhteet palkan maksajaan.
Muuten, ostaessani palveluja ja joitakin hyödykkeitä tuntemaltani pienyrittäjältä olen tehnyt kuitittomat kaupat aina kun se on ollut mahdollista.
Aivan ensimmäinen toimenpiteeni oli ALKOn boikotointi.
Hankin kookkaat, kaverin piirrutusteni mukaan tekemät tislausaitteet ja alle kahden kuukauden olin omavarainen.Olutta olen pannut. Halpa litrahinta kunhan on välineet maksanut. Mäski ja humalat on sen jälkeen mikä maksaa ja mahdolllinen kaasu tai sähkö. Puita olisi omasta ja takaa mutta en sillä vielä kokeillut. Ei viitsi hyvää kattilaa noestaa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Olutta olen pannut. Halpa litrahinta kunhan on välineet maksanut. Mäski ja humalat on sen jälkeen mikä maksaa ja mahdolllinen kaasu tai sähkö. Puita olisi omasta ja takaa mutta en sillä vielä kokeillut. Ei viitsi hyvää kattilaa noestaa.
Tai voisihan sitä grilliin jonkun rautalevyn laittaa.
- Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
Olutta olen pannut. Halpa litrahinta kunhan on välineet maksanut. Mäski ja humalat on sen jälkeen mikä maksaa ja mahdolllinen kaasu tai sähkö. Puita olisi omasta ja takaa mutta en sillä vielä kokeillut. Ei viitsi hyvää kattilaa noestaa.
Kokeilin alkuun oluen / sahdin valmistamista maltaista mutta yhden mallassäkin jälkeen ryhdyin törsäämään valmistamalla olueni juhlaoluen vahvuuteen vaihtelevista uutteista. Eipä kallista tuokaan.
Valmistin jatkuvalla kierrolla. Yksi erä nautinnassa, seuraava valmiina kylmiössä, sitä edellinen pullotettuna jälkikäymässä ja varhaisin erä käyntiastiassa. Selkeytymässä vesilukon alla viileässä, normaalissa käymistilassa vesilukon alla tai kuohukäymässä.
Kun joskus alkoi kertymään turhan paljon niin siirsin seuraavan aloittamista.
Yksi valmistuserä 20 litraa.
Pullotin jälkikäymään ja varastoon aikanaan käytössä ollesiin litran lasisiin limsapulloihin.
Onneksi hamstrasin niihin runsaasti korkkeja koska ne löystyivät useamman käytön jälkeen.
Litran pullo oli sopiva koko. Jälkikäytihiivan vähäinen sakka oli pohjalla joten pullo oli tyhjennettävä varovasti pulputtamatta toiseen astiaan sekoittamatta pohjasakkaa.
Saunaillan annos. Yksi olut ja paukku. Eli litra noin 8%:n olutta ja vajaa 2dl 40%:n pontikkaa.
Siis kalja ja paukku ei ole ryyppäämistä vaikka vaimoni joskus yritti huomauttaa. - Anonyymi00036
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kokeilin alkuun oluen / sahdin valmistamista maltaista mutta yhden mallassäkin jälkeen ryhdyin törsäämään valmistamalla olueni juhlaoluen vahvuuteen vaihtelevista uutteista. Eipä kallista tuokaan.
Valmistin jatkuvalla kierrolla. Yksi erä nautinnassa, seuraava valmiina kylmiössä, sitä edellinen pullotettuna jälkikäymässä ja varhaisin erä käyntiastiassa. Selkeytymässä vesilukon alla viileässä, normaalissa käymistilassa vesilukon alla tai kuohukäymässä.
Kun joskus alkoi kertymään turhan paljon niin siirsin seuraavan aloittamista.
Yksi valmistuserä 20 litraa.
Pullotin jälkikäymään ja varastoon aikanaan käytössä ollesiin litran lasisiin limsapulloihin.
Onneksi hamstrasin niihin runsaasti korkkeja koska ne löystyivät useamman käytön jälkeen.
Litran pullo oli sopiva koko. Jälkikäytihiivan vähäinen sakka oli pohjalla joten pullo oli tyhjennettävä varovasti pulputtamatta toiseen astiaan sekoittamatta pohjasakkaa.
Saunaillan annos. Yksi olut ja paukku. Eli litra noin 8%:n olutta ja vajaa 2dl 40%:n pontikkaa.
Siis kalja ja paukku ei ole ryyppäämistä vaikka vaimoni joskus yritti huomauttaa.Oluen valmistaminen kiinnostas mutta täytys bongata 1l paineen kestäviä lasipulloja.Aikoinaan pullotus 0,33 lasipulloon kruunukorkilla ni aikas läträämistä.
- Anonyymi00019
Tutun taloyhtiössä asuu ukkeli poikamies ni vähän alle 60v ja tehtaassa töissä niin veljensä kanssa tekee asuntosijoitus bisnestä ja ympäri kaupunkia asuntoja eikä ole mikään korkeasti koulutettu ukkeli.Aloitukseen sen verran jos henkilö maukuu jollakin Kelan päivärahoilla että olis tarvinnut 100eur niin sillon kun tulee takaisinmaksu niin paljonkos jää rahaa.Kaljaan kuitenkin rahat olis menny.Tuolta ja täältä vippiä.
- Anonyymi00020
Noilla vippaajilla kun tuppaa velat muuttua saataviksi , mikä on outoa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Noilla vippaajilla kun tuppaa velat muuttua saataviksi , mikä on outoa.
Eikä se vippaaminen jää siihen yhteen kertaan vaan vähän ajan päästä uudestaan.En kylläkään kenellekkään lähde lainaa 100euroa.Onhan pikavipit keksitty niin ei tarvi keneltäkään yksittäiseltä henkilöltä kysellä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Eikä se vippaaminen jää siihen yhteen kertaan vaan vähän ajan päästä uudestaan.En kylläkään kenellekkään lähde lainaa 100euroa.Onhan pikavipit keksitty niin ei tarvi keneltäkään yksittäiseltä henkilöltä kysellä.
Sehän noissa vippaajissa onkin vikana ja pahasti.
Kun olisikin kerta tai joskus todella harvoin, kun pyytävät rahaa, mutta ei.
Aina kinuamassa milloin milläkin syyllä milloin mihinkin.
Ja herkästi jättävät maksamatta vitosen pikkuvipitkin, isommista puhumattakaan, jos erehtyy vippaamaan.
Puheet ovat aina niin hienoja ja uljaita pyytäessä, mutta sitten kun tulee maksun aika, niin ei..
Piilotellaan tm, ei edes katsota kohden tm.
Ja jos sellainen ihme käy, että maksavat vippaamansa takaisin, niin ovat pian pyytämässä uutta vippiä. pahimmillaan jo seuraavana päivänä, kun ovat maksaneet vanhan pois.
Aikanaan erehdyin muutaman kerran parille työkaverille ja yhdella naapurille vippaamaan jonkuin pikkusumman, isoa en olisi vipannutkaan. En ole vieläkään saanut niistä senttiäkään takaisin ja kuulin myöhemmin, että toinen työkaveri on ainakin velkaa käytännöllisesti kaikille tutuilleen ja ylipäätään niille, joiden kanssa on edes viikoittain tekemisissä.
Pistin rahahanat kiinni ja sanoinkin aika vittumaisen suoraan jossain vaiheessa asiasta, kun jatkoi kinuamista aikansa.
- Anonyymi00022
Itse en antaisi senttiäkään, koska minua käyhääkin on petetty.
- Anonyymi00023
Ei se mikään kaveri tai ystävä ole joka ei velkojaan maksa takasi.Muutamia henkilöitä tiedän jotka ovat menneet laittaan nimen väärään paperiin takaajana.Kyllä usko noilla ihmisiin on koetuksella.Rikollismaailmassa käy huonosti jos ei velkojaan maksa.
- Anonyymi00025
Voihan näille velkansa unohtaneille käydä vaikka joku pikku "vahinko".
- Anonyymi00026
Ilman säännöllisiä, mittavia tuloja, viimeisen virkkeesi elämäntapa loppuisi jollakin aikajänteellä.
Miksi pitäisi olla hienot autot ja muutakin näyttävää? Onko sinulle tärkeää mitä kuvittelet toisten ajattelevan sinusta? - Anonyymi00028
Vaikka ihmisellä on hyvät tulot, niin hän voi käyttää varojaan vaan sen
verran kuin tarvitsee. Ei ole mitään järkeä harrastaa ökykuluttamista.
Lopun varallisuuden voi laittaa säästöön tai jopa tuottamaan voittoa.- Anonyymi00032
Tuo on täyttä asiaa! On termikysymys onko kuluttamatta jäänyt raha säästämistä? Minun käsitteistössäni säästäminen on jostakin oikeasti tarpeellisesta tinkimistä jonkin vielä tärkeämmäksi koetun vuoksi.
Riittävä taloudellinen pelivara antaa mielenrauhaa. On helppo jättää joitakin hetken oikkuja toteuttamatta kun tietää, että ne olisivat mahdollisia.
Olen jollakin tapaa yhdistänyt pienekin vaurauden tunteen vaatimattomiin tarpeisiin ja oman elämän suunnitteluun eteen päin eiri aikajänteillä.
Vuoden budjetointi.
3:n - 5:n vuoden karkea suunnittelu.
10:n vuoden tavoitteiden hahmottaminen realistisella tasolla.
Tietenkään kaikki ei toteudu sellaisenaan mutta tavoitteen luonne ei ole muuttunut muuten kuin perusteellisen harkinnan jälkeen.
Käyttämättömän rahan käyttelytilin taso olisi hahmotettava ja ylimenevä osa johonkin tuottavaan kohteeseen, -isiin.
Kuukausittainen vakiosumman sijoitus johonkin rahastoon ei ole huipputuottava mutta eipä ole riskiäkään.
Minun ja vaimoni tavoitteet hahmottuivat talovelkojen loppupään siintäessä siihen, että pois työstä 50v / 45v ikäisinä. Minun kahden työnantajani konkurssit siirsivät toteutumista 2 vuotta. Vaimoni osa-aikainen työ marketin kassalla ei ollut tärkeä.
- Anonyymi00029
Rahat loppu, no money. No honey
täytyis saada ihmiset ostamaan kotimaisilta yrityksiltä, siltä paikallisen korttelin Jampalta, jotta raha alkaisi jäämään sille alueelle ja Suomeen eikä pakene ulkomaille
Nyt ostetaan suurista yrityksistä ulkomaan tuotteita, kun vain siihen tuntuu oikeasti enää olevan ihmisillä varaa.
Vahinko vaan, että alkaa olla senmone luokkajako, että kotimaiselta ostaa vain yläluokka ja nekin ”Nallet” ei kohta osta kun nekin muuttaa maihin missä valtio ei heitä kiristä - Anonyymi00030
Rikkaus muuttaa ihmistä. Rikkaus muuttaa ahneeksi, itsekeskeiseksi ja monesti myös nuukaksi. Ei rikas kuluta kovin mielellään.
- Anonyymi00031
Puhu pukille. Riippuu rikkaasta.
- Anonyymi00033
Kyllä ei suuretkaan rahat siitä, jos niitä tuhlailee. Kaverini Dille sai suuren lottovoiton luokkaa olevan perinnön, tuli kokonainen kerrostalo vuokralaisineen, lomakiinteistöä, osakkeita, pankkitalletuksia ja rahastosijoituksia. Dille oli alkujaan työtön luuseri ja koulut eivät olleet maittaneet, oli elänyt vanhan äitinsä siivellä yli 40 vuotiaaksi.
Dille heti perinnön saatuaan alkoi kustantamaan kavereilleen matkoja, lainaili hieman rahaa jne. Dille alkoi pelaamaan, kun kerta rahaa oli ja hän kuvitteli voittavansa päävoiton eurojackpotissa, kun sijoittaa isoja summia. Autokauppojakin Dille teki ja osti omakotitalonkin mahdollisimman tyhmästi. Perintöverojahan Dille ei ymmärtänyt lainkaan ja muusta verotuksesta vielä vähempi, kun hän myi perintönä saadun kerrostalon, tuli siitäkin melkoinen vero...
Lopulta Dille oli veloissa ja asuu nyt vuokralla, kaikki omaisuus on mennyttä. Dille olisi elänyt hyvin lopun elämää sillä perinnöllään, vaikka olisi ollut työttömänä. Omaisuus olisi tuottanut hänelle osinkoja, vuokratuloja ym. Hän ei olisi edes ehtinyt kuluttamaan pääomaa, vaikka olisi elänyt 100 vuotiaaksi, kun omaisuus olisi tuottanut koko ajan lisää.
Olen yrittänyt auttaa Dilleä, kaksi kertaa olen pelastanut hänet täydelliseltä katastrofilta, kolmatta kertaa en enää auta, nyt hän saa selvitä ihan itse siellä vuokra-asunnossaan.- Anonyymi00034
Niin omaisuuden hoito, ylläpito ja tuotto tarvitsevat myös jotakin korvien väliin,
mutta jos sitä ei ole niin todennäköisesti seuraus on talouden luhistuminen.
Onhan niitä ympäri Eurooppaa useita lottovoittajia, jotka ovat tärvelleet
muutaman miljoonan voitot muutamassa vuodessa taivaan tuuliin ja sitten
on taas eletty köyhyydessä lopun elämää.
- Anonyymi00035
Mielummin että pikkuhiljaa vaurustuu kun että miljoonia kerralla voittaa jostain.Onhan näitä lottovoittajia löytynyt mielisairaaloistakin.Onko varakas nuuka jos ajaa 70 000eur autolla ja kesämökki 250000eur
- Anonyymi00037
Jenkeissä lottovoittajat on hyvin suurella todennäköisyydellä konkurssissa pian voiton jälkeen. En tiedä Suomen tilannetta. Joskus oli juttu suomalaisesta lottovoittajasta joka ”söi rahansa”. Työnsi kuvassa isoa vatsaansa kottikärryissä.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Jenkeissä lottovoittajat on hyvin suurella todennäköisyydellä konkurssissa pian voiton jälkeen. En tiedä Suomen tilannetta. Joskus oli juttu suomalaisesta lottovoittajasta joka ”söi rahansa”. Työnsi kuvassa isoa vatsaansa kottikärryissä.
Suurella todennäköisyydellä konkurssissa? Sanoisin, että päinvastoin, ellet sitten puhu 5 dollarin voitoista tai esitä luotettavaa lähdettä.
- Anonyymi00039
45 tonnia vuodessa tienaava on rikas? Kattaa aika ison osan työssäkäyvistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493