Kirjasto on kuulemma kaupunkin viisaiden mukaan liian kaukana keskustasta täytyisi olla niin lähellä että pääsisi ulkorapulta kaatumaan suoraan kirjaston tuulikaappiin sama oli aikanaan uimahallissa kun matkaa oli kiikan halliin 10km eikä päässyt ulkorapulta heittäytymään uimaaltaaseen niin vaadittiin sen takia halli sulkemaan.
Sastamalan kirjasto.
62
882
Vastaukset
- Anonyymi00001
Verrattuna aikaisempaan sijaintipaikkaansa linja-autoaseman ja torin vieressä, niin onhan tuo nykyinen kirjasto aika kaukana.
Nykyinen hylätty SOKOS-tavaratalo olisi tällaiselle kirjastolle oiva, keskeinen sijaintipaikka.- Anonyymi00003
Reilulla osuusliikeajatuksella aikanaan rakennettu E-liike eli E-halli olisi ollut tiloiltaan vieläkin sopivampi kirjastoksi.
Kaikki oli katutasossa, ja yksi selkeän suorakulmainen 15 x 30 m kokoinen halli liiketilana. Vieressä legendaarinen E-hallin parkkipaikka, jossa monet pariskunnat tapasivat.
Harmi, että tämäkin moneen käyttöön taipunut keskeinen ja mukava liiketila purettiin. - Anonyymi00042
Eihän se Sokos enää ole hylätty vaan hyvinkin toiminnassa kuntosalina.
- Anonyymi00002
pitää olla vitsi tää juttu .kun kaupungin viisaiden mukaan.ei täs kaupungis ole viisaita.
- Anonyymi00004
Onhan meillä kaupunginhallituksessa Artzi. Se on sekä viisas että myöskin älyttömän rikas, eduskunnan varakkain ihminen.
Ei ihan tyhmät ihmiset rikastu koskaan.
- Anonyymi00005
Minusta kirjasto on todella hyvässä paikassa nyt, mihin keskustassa saa tarvittavat pysäköintipaikat, sillä tapahtumapäivinä nykyinenkin on ihan täynnä. Kirjasto tarvitsee vain lisätilaa jokirantaan päin ja isot ikkunat joelle esim lehtien luku voisi olla siinä osassa. Siitähän on joku suunnitelmakin tehty 5-6 vuotta sitten.
- Anonyymi00007
Eihän sanomalehtiä enää kukaan kirjastoissa lue. Kyllä kirjaston uudisrakentaminen uutta paperilehtien lukusalia varten tuntuu aikamoiselta rahan haaskaukaselta.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eihän sanomalehtiä enää kukaan kirjastoissa lue. Kyllä kirjaston uudisrakentaminen uutta paperilehtien lukusalia varten tuntuu aikamoiselta rahan haaskaukaselta.
Ei pelkkä lukusali, vaan näkymät joelle päin ja ovi, josta voi piipahtaa vaikka meijerin rantaan kahville kesäisin.
Ja kyllä niitä lehtiäkin kirjastossa vielä luetaan, kaikki eivät halua tihrustaa digilehtiä ja kotiin kannettuina maksavat maltaita. Eikä kukaan tilaa kotiin kymmeniä aikauslehtiäkään. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei pelkkä lukusali, vaan näkymät joelle päin ja ovi, josta voi piipahtaa vaikka meijerin rantaan kahville kesäisin.
Ja kyllä niitä lehtiäkin kirjastossa vielä luetaan, kaikki eivät halua tihrustaa digilehtiä ja kotiin kannettuina maksavat maltaita. Eikä kukaan tilaa kotiin kymmeniä aikauslehtiäkään.aikakausilehtiä
- Anonyymi00043
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei pelkkä lukusali, vaan näkymät joelle päin ja ovi, josta voi piipahtaa vaikka meijerin rantaan kahville kesäisin.
Ja kyllä niitä lehtiäkin kirjastossa vielä luetaan, kaikki eivät halua tihrustaa digilehtiä ja kotiin kannettuina maksavat maltaita. Eikä kukaan tilaa kotiin kymmeniä aikauslehtiäkään.Paitsi, että piipahdin Lauttakylän kirjastossa ja siellä lehdet olikin suurimmaksi osaksi vain verkkoluettavissa. Kai se on sitten vaan totuttava tihrustamiseen.
- Anonyymi00006
Kirjasto on niin hienolla paikalla, että joku todennäköisesti haluaa ostaa sen tontin. Kirjastorakennus purkuun ja komea kerrostalo tilalle. Sanokaa mun sanoneen: sounds like a plan! Pitkän tähtäimen suunnitelma.
- Anonyymi00008
No eipä tuolla tontilla niin kovin suurta markkina-arvoa ole, että joku haluaisi nyt matalasuhdanteessakin sellaisen itselleen hamstrata.
Eihän noista sillan toisella puolella olevista kerrostaloistakaan mitään ylimaallisia huippuhintoja ole saatu. - Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
No eipä tuolla tontilla niin kovin suurta markkina-arvoa ole, että joku haluaisi nyt matalasuhdanteessakin sellaisen itselleen hamstrata.
Eihän noista sillan toisella puolella olevista kerrostaloistakaan mitään ylimaallisia huippuhintoja ole saatu.Äläs sano!
- Anonyymi00009
Todellinen syyhän kirjaston muuttamiseen jonnekin muualle on se, että rantaan halutaan rakentaa kerrostaloja. Turhaan siirretään kirjasto, jos keskustaan tulee kaavaillut kolme ylikorkeaa kerrostaloa, kestää ainakin 50 vuotta, ennenkuin ihmiset haluavat asua sillan toisella puolella. Näiden kolmenkin kerrostalon rakentamiseen kuluu varmaan lähes 30 vuotta.
- Anonyymi00012
Siis rakentaminen itsessään ei tietysti kestä kuin puolitoista vuotta, mutta tällä väestönkehityksellä, mistä saadaan asukkaat? Tyhjiä kerrostaloja ei kai sentään rakenneta.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Siis rakentaminen itsessään ei tietysti kestä kuin puolitoista vuotta, mutta tällä väestönkehityksellä, mistä saadaan asukkaat? Tyhjiä kerrostaloja ei kai sentään rakenneta.
Oi voi! Sivukulmat ”tapetaan”= kaikki palvelut siirtyy keskustaan. Väki myös.
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Siis rakentaminen itsessään ei tietysti kestä kuin puolitoista vuotta, mutta tällä väestönkehityksellä, mistä saadaan asukkaat? Tyhjiä kerrostaloja ei kai sentään rakenneta.
Sijoittajat ostavat asunnot. Vuokralle vaan. Nistejä ja puleja riittää aina ja kela maksaa vuokran.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Oi voi! Sivukulmat ”tapetaan”= kaikki palvelut siirtyy keskustaan. Väki myös.
Ja se keskusta on nykyään Roismalassa. Kaikki kynnelle kykenevät pyrkii nyt muuttamaan uuteen keskustaan.
- Anonyymi00046
Anonyymi00012 kirjoitti:
Siis rakentaminen itsessään ei tietysti kestä kuin puolitoista vuotta, mutta tällä väestönkehityksellä, mistä saadaan asukkaat? Tyhjiä kerrostaloja ei kai sentään rakenneta.
Ja yksi vuokrakerrostalo on nousemassa sairaalan viereen, saadaanko sitäkään täyteen?
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Ja yksi vuokrakerrostalo on nousemassa sairaalan viereen, saadaanko sitäkään täyteen?
Kyllä kela vuokralaiset kustantaa
- Anonyymi00061
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sijoittajat ostavat asunnot. Vuokralle vaan. Nistejä ja puleja riittää aina ja kela maksaa vuokran.
Kävelin Juhannuksena sielläpäin ja minun silmiini sinne hyvin mahtuu kerrostaloja, vaikka kirjastoa ei siirrettäisi.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Kävelin Juhannuksena sielläpäin ja minun silmiini sinne hyvin mahtuu kerrostaloja, vaikka kirjastoa ei siirrettäisi.
Tonttia löytyy kirjastotalon nurkilta ainakin yhtä paljon kuin keskustan puistosta, johon yritetään mahduttaa kolme ylikorkeaa taloa, eikä korjastoa silti tarvitse soirtää.
- Anonyymi00013
Pitäisi saada se oma uimahalli myös sillan taakse, kirjaston puoleiselle osalle Vammalaa. Kyllä mukava uimahalli aina kirjastoonkin väkeä vetää.
- Anonyymi00020
Siis kirjaston kävijämäärät ovat ihan hyvällä tolalla, oikeastaan kirjasto on liian pieni nykyiselle kävijämäärälle. Mutta palvelut voivat vetää asiakkaat ostamaan asuntoja.
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Siis kirjaston kävijämäärät ovat ihan hyvällä tolalla, oikeastaan kirjasto on liian pieni nykyiselle kävijämäärälle. Mutta palvelut voivat vetää asiakkaat ostamaan asuntoja.
Mistä voin todentaa väitteesi kirjaston kävijämäärälle?
- Anonyymi00044
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mistä voin todentaa väitteesi kirjaston kävijämäärälle?
Vaikka Tyrvään Sanomista. Selaa vanhempia, kun en muista, missä numerossa juttu oli. Voisi löytyä vaikka nettihaulla.
- Anonyymi00048
Anonyymi00044 kirjoitti:
Vaikka Tyrvään Sanomista. Selaa vanhempia, kun en muista, missä numerossa juttu oli. Voisi löytyä vaikka nettihaulla.
En selaa. Sinä esitit väitteen, joten sinä kerrot mistä voin todentaa sen. Sinä siis selailet. Muussa tapauksessa väitteesi on paskapuhetta.
- Anonyymi00051
Anonyymi00044 kirjoitti:
Vaikka Tyrvään Sanomista. Selaa vanhempia, kun en muista, missä numerossa juttu oli. Voisi löytyä vaikka nettihaulla.
Korjaan aikaisempaa, juttu olikin Alueviestissä Helmikuun oliko 22.päivä. Helmikuussa kumminkin.
- Anonyymi00052
Anonyymi00048 kirjoitti:
En selaa. Sinä esitit väitteen, joten sinä kerrot mistä voin todentaa sen. Sinä siis selailet. Muussa tapauksessa väitteesi on paskapuhetta.
löytyy googlettamalla.
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
löytyy googlettamalla.
Sinä esitit väitteen, sinä myös googletat.
- Anonyymi00018
Lukio Marttilankouluun ja Kirjasto Lukioon ja nopeeta. Kirjasto purkuun ja varakkaille taloja hienoon paikkaan rantaan.
- Anonyymi00021
Kirjastoautokin tarvitsee oman tilansa, ja helpon paikan vaihtaa kirjastosta kirjoja
Nyt sille on talli alakerrassa.
- Anonyymi00019
Kirjasto mahtuisi hyvin nyt ostettavaan Virastotaloon missä myös Poliisi pitää toimipistettä.
Saattaisi olla tilaa myös muille kaupungin pyörittämille toiminnoille.
Kirjaston paikalle sopisi kerrostalo. - Anonyymi00022
Ainakin se Meijerinrannassa oleva K-kauppa tarvitsisi pikaisesti lisää asiakkaita.
Jos nykyinen kirjasto puretaan, ja tilalle laitetaan vaikka 2...3 kpl hyvätasoisia kerrostaloja, niin tämä ainoa sillan tällä puolella oleva ruokakauppakin saa niistä lisää asiakaskuntaa. - Anonyymi00023
Mitäs ne vammalalaiset kaipaa kirjastoa vai kerrostaloja mutta kun järjellä ajatellaan eikö nykyinen kirjaston paikka kerrostaloille ole liian kaukana keskustasta jos kerran kirjastokin on liian kaukana niin kai se matka on sama oli se kumminpäin vaan ottakaa järki käteen ja mietitte mitä haluatte,
- Anonyymi00025
Onko Sylvään tontti jo täys?
- Anonyymi00026
Uimahallin työmaalta viestitetään, että vapaata rakennusmaata jää ympärille edelleenkin.
Kirjaston voi hyvin ympätä Sylvään tontille, kun jätetään uimahallista ne turhaa tilaa vievät hyppytornit pois. Rahaakin säästyy.
- Anonyymi00028
Kukaan ei halua mennä johonkin kiikkaan. Uimahalli on pääsääntöisesti keskustassa tai paikassa, johon on keskitetty kaupungin liikuntapalveluja. Vinkki olisi ollut hyvä paikka uimahallille.
- Anonyymi00029
Kumminkin kävitte siellä Kiikassa uimassa melkein viisikymmentä vuotta ja uitte nöyränä poikana ja kunnioititte Kiikkalaisia kun antoivat teidän siellä uida ja saunoa ja heitittää lähdevettä kiukaalle, elitte silloin elämänne onnellisinta aikaa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kumminkin kävitte siellä Kiikassa uimassa melkein viisikymmentä vuotta ja uitte nöyränä poikana ja kunnioititte Kiikkalaisia kun antoivat teidän siellä uida ja saunoa ja heitittää lähdevettä kiukaalle, elitte silloin elämänne onnellisinta aikaa.
Myönnetään että se Kiikan halli oli hieno ja mukava paikka.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kumminkin kävitte siellä Kiikassa uimassa melkein viisikymmentä vuotta ja uitte nöyränä poikana ja kunnioititte Kiikkalaisia kun antoivat teidän siellä uida ja saunoa ja heitittää lähdevettä kiukaalle, elitte silloin elämänne onnellisinta aikaa.
Kiikan hallille tultiin Tampereeelta ja Porista saakka uimaan. Oli se sen verran kuuluisa ja hyväkuntoinen ja suosittu uimapaikka silloin. Vammalastakin kävi koululaisporukoita siellä uimassa, vanhempi väki ei juuri lähtenyt, matkan takia.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kiikan hallille tultiin Tampereeelta ja Porista saakka uimaan. Oli se sen verran kuuluisa ja hyväkuntoinen ja suosittu uimapaikka silloin. Vammalastakin kävi koululaisporukoita siellä uimassa, vanhempi väki ei juuri lähtenyt, matkan takia.
Kukaan kuullutkaan Tampereella tai vielä vähemmän Porissa jostain Kiikasta
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kukaan kuullutkaan Tampereella tai vielä vähemmän Porissa jostain Kiikasta
Kyllä me täältä Tampereellta käytiin Kiikan uimahallilla uimassa koska se oli ainoa lähdevesi uimala suomessa ja se harmitti kun se kateuden takia suljettiin.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kyllä me täältä Tampereellta käytiin Kiikan uimahallilla uimassa koska se oli ainoa lähdevesi uimala suomessa ja se harmitti kun se kateuden takia suljettiin.
Kommenttisi sävy paljastaa valehtelun.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kommenttisi sävy paljastaa valehtelun.
Kuka tai ketä sulle valehtelee, kuka on näin ilkeä ????
- Anonyymi00036
Toivottavasti Kiikan lähdevesiuimalassa saadaan remontit pian valmiiksi, ja halli auki uimareille.
Kaikkia harmittaa jo etukäteen, kun Sylväälle rakennetaan klooriveteen perustuvaa sairasta uimahallia. Luonnosta suoraan otettu lähdevesi on uimahallin ainoo oikea vesilaatu.- Anonyymi00037
Ja mieti sitä kun Vammalalaiset aikanaan joi kokemäenjoen vettä, joku kehui Kiikan hallissa että Vammalalaiset tekee uimahallin siihen Kiikkalainen sanoi: mitä te hallilla teette kun me uimmekin puhtaammasa vedessä mitä te juotte.
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ja mieti sitä kun Vammalalaiset aikanaan joi kokemäenjoen vettä, joku kehui Kiikan hallissa että Vammalalaiset tekee uimahallin siihen Kiikkalainen sanoi: mitä te hallilla teette kun me uimmekin puhtaammasa vedessä mitä te juotte.
Kiikkalaisia oli alun perin ennen kuntaliitoksia noin 780 hengen verran. Aika paljon on Kiikassakin nykyään tyhjillään olevia asuntoja, laudat ikkunoissa.
Vieläkö siellä se puhdasvetinen lähde kumminkin on voimissaan? Että sieltä edelleen Kiikan uimahallille pumpataan uimavetet hallille? - Anonyymi00045
Kyllä se lähdevesikin kloorataan, ei ne ihmiset niin puhtaita ole altaaseen mennessään.
- Anonyymi00038
Virastotalo näyttää siirtyvän kaupungin omistukseen, sinne kirjasto sopisi mainiosti.
Nykyisen kirjaston kirous on huono kunto ja se ettei sieltä edes järveä näe. Ollut tuolloin oikein suunnittelijan älynväläys.
Rakentakaa siihen kerrostalo ja kaupatkaa keskieurooppalaisille pakopaikka helteitä varten.- Anonyymi00040
Kyllä virastotalo pitää säilyttää siinä tarkoituksessa, kuin mihin se on alun perin rakennettukin.
Nopeasti kasvava kaupunkimme tarvitsee lisää virkamiehiä, ja niitä olisi palkattava meille välittömästi. Virastotalolta heille löytyy valmiit työtilat työskentelyänsä varten. - Anonyymi00049
Kirjastoon ei mennä järveä katselemaan.
- Anonyymi00058
Anonyymi00049 kirjoitti:
Kirjastoon ei mennä järveä katselemaan.
Optikot ja lääkärit kehottavat lepuuttamaan lukemisen lomassa silmiä katsomalla kauas joten järvi- tai torinäköala olisi mitä mainioin tähän tarkoitukseen.
- Anonyymi00041
Onneksi on sen verran rahaa että voi ostaa kirjat omakseen. Ei tarvi käyttää Pride kirjaston palveluita.
- Anonyymi00050
katsokaa ehdotus: Sastamalan pääkirjaston uudistaminen matroskin.fi sivuilta. Näinkö upea siitä saataisiin, vaikka käsittääkseni seiniä ei oltu siirretty ainoastaan järvenpuoli lasitettu. ja toinen kerros otettu käyttöön. Ja jos joku alkaa väittää, että siellä on sisäilmaongelma, puppua puhuu, sillä olen oleskellut tiloissa aika paljon, eikä mitään oireita ole itselleni ilmennyt. Entisen altistuksen vuoksi saan niitä kyllä, jos ilma ei ole kunnossa.
- Anonyymi00054
Kirjastoauto pysähtyy myös keskustassa, joten melkein kotirapulta siihen pääsee.
- Anonyymi00055
Myötähäpeä jos näin on. Oikea kirjasto on ihan lähellä. Vammalan kirjasto todellakin 😂
- Anonyymi00056
Seuraavakasi varmaan vaaditaan kirjastoon Bordellia josta myös saisi lainata naisia kirjastokortilla ihmisen kekseliäisyys on rajaton jos aina vaatimuksiin suostutaan.
- Anonyymi00057
Kaupungin virastoista tarpeettomiksi käyneet, irtisanomisuhan alla olevat, eläkeiän kynnyksellä olevat mutta muuten hyvin säilyneet rouvat, ne kaikki pääsee kirjastolle töihin. Kaupungin poikamiehetkin alkaa käydä säännöllisesti kirjastolla. Kaikki voittaa.
- Anonyymi00059
Tätä mä olen aina halunnut ja vielä kirjastokortilla. Voi valita historiaa, jännitystä, terveydenhoitoa, fantasiaa ym.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Tätä mä olen aina halunnut ja vielä kirjastokortilla. Voi valita historiaa, jännitystä, terveydenhoitoa, fantasiaa ym.
Kyllä kaikenlaiset fantasiahommat myy ja kiinnostaa aina. Toivottavasti tulee kunnan puolesta hyvät fantasiatarvikkeet ja mielikuvitusasut noille uusille kirjaston fantasiamisseille.
- Anonyymi00063
"Tonttia löytyy kirjastotalon nurkilta ainakin yhtä paljon kuin keskustan
puistosta, johon yritetään mahduttaa kolme ylikorkeaa taloa, eikä korjastoa
silti tarvitse soirtää."
Miksi sitä Vammalan kuollutta keskustaa vielä yritetäåän tekohengittää? Se on liike-elämän kannalta täysin kuollutta, karua ja hylättyä joutomaata.
Enemmän kannattaa panostaa kirjaston suunnan alueen kehittämiseen ja lisärakentamiseen. Ja tietenkin Roismala ja Häijää on niitä kaukaisempia uusia kaupan keskuksia.
Mutta sitä vanhaa keskustaa ei kyllä sillä saa puhallettua henkiin, vaikka sinne pari uutta kerrostaloa vielä johonkin väliin tunkee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602