Eikö Jumala vaan voi pelastaa kaikkia?
1. Timoteuskirje 2:3-7 FB38
[3] Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, [4] joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. [5] Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, [6] joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, [7] ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Jumala on jo tehnyt kaiken voitavan pelastaakseen ihmiset:
2. Korinttilaiskirje 5:20-21 FB38
[20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
2. Korinttilaiskirje 6:1 FB38
[1] Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
1. Johanneksen kirje 2:2 FB38
[2] Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
2. Korinttilaiskirje 5:19 FB38
[19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Jumala ei voi uhrata mitään enempää kuin itsensä meidän hyväksemme, kun ei ole mitään suurempaa kuin hän on. Siksi ei ole mitään pelastusta niille, jotka kieltäytyvät tästä lahjasta. Jos Jumala ei kelpaa ihmiselle, edes ihmisen pahuudesta kärsineenä ja kuolleena, niin miten muuten hän ihmiselle kelpaisi? Jokaisen ihmisen yksilöllisiin ja itsekkäisiin vaatimuksiin suostumalla? Pyhä Jumala ei toimi niin.
Syy ihmisen joutumiselle helvettiin on siinä, kun ei sellaiselle ihmiselle, kenelle Jumala ei kelpaa, ole mitään muuta paikkaa ikuisuudessa kuin helvetti. Niinhän rikollisetkin eristetään yhteiskunnasta. Jumala eristää pahuuteen jäävät omasta valtakunnastaan ikuisuudeksi.
Miksi ihminen joutuu helvettiin?
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Jeesus tosin sanoi, että Jeusalemin kaatopaikalle joudutaan kahden silmän kanssa ja yhden kanssa taivaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82042Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101403Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201165Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861064Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661015Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8190933Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67785- 76750
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73622Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36612