Sain perintörahaa 80 000 e - eläkkeellä olen

Anonyymi-ap

Saako kela tietää jostain.?
Asumistuki lakkaa jos ilmoitan sinne.

on 2 tiliä samassa pankissa, käyttötili ja nämä rahat säästötilillä.
jos ilmoitan vaan käyttötilin saldon..

76

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei kannata ilmoittaa mitään vaan ottaa kaikki mitä yhteiskunnalta irti lähtee.

Ahne eläkepölvästi, rovaniemi.

• Anonyymi00002

Ei tuollaiset pikkusummat vaikuta mihinkään tukiin. Ehkä toimeentulotukeen.

• Anonyymi00003

ET sä mitään tukia tarvii kun sulla on 80 000€.Tottakai ne saa tietää.Pesänhoitaja joutuu ilmoittamaan tiedot viranomaisille mm.ulosottoon,kelaan jne...
      Niin ja sitten perivät maksetut tuet takaisin kahden vuoden jaksolta.

• Anonyymi00005

Ja perukirja menee verottajalle, josta tiedot Kelaan perinnöstäsi. Oma valinta, nostatko vielä asumistukea, vai alatko maksa sitä Kelaan takaisin parin vuoden kuluttua, kun verotus vahvistuu. Joka tapauksessa se säästötili pitää ilmoittaa Kelaan joko nyt tai myöhemmin, kun sieltä tulee kysely, mihin olet perinnön käyttänyt.

• Anonyymi00004

No syö ja kuluta ne rahat, äkkiä ne menee ja kavereitakin löytyy jos tiedossa on ilmaisia lounaita ym.
      Sitten voit taas jatkaa asumistukesi hakemista hyvällä omallatunnolla.

• Anonyymi00006

Hyviä uutisia: et ilmeisesti itse tajunnut, että et tarvitse asumistukea, sillä voi käyttää perintörahojasi.

• Anonyymi00008

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa🤦

• Anonyymi00071

Mielestäni jos on 10 000 rahaa tilillä miksi saa tukia?

• Anonyymi00007

Takkiin tavallaan tulee jos ja kun asumistuki lakkautetaan,jostainpäin Suomea tuolla 80 000eur saisi oman asunnon.

• Anonyymi00009

Ei kannata

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei kannata

Takahikiällä savossa ei muuta hommaa kuin

koneella pönötys
        kaljan ryystö
        sätkien imutus

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Takahikiällä savossa ei muuta hommaa kuin

koneella pönötys
        kaljan ryystö
        sätkien imutus

Ei niin ja kylän ainoassa kievarissa 🍺 maksaa kympin.

• Anonyymi00023

Jostainpäin, vaikkapa kemistä. Alkaen 3000euroo.

• Anonyymi00012

Patjan alle fyrkka . Pankeista tieto kulkee jokaiseen laitokseen , Kela /ulosotto ym .

• Anonyymi00013

Ennen oli näin: Vasta 20 000 vaikutti. Ei pienet summat. Nyt eri kun asumistuesta tuli harkinnanvarainen. Kysy tekoälyltä. Köyhät ei saa periä. Itse en tule saamaan yhtään tukia. Kiitos hallitus.

• Anonyymi00014

Perukirjat toimitetaan itse verottajalle.

• Anonyymi00021

Meillä ainakin perukirjoituksen laatija toimitti verottajalle. Ja mitä merkitystä sillä on aloittajan kysymykseen, että kuka sen toimittaa verottajalle?

• Anonyymi00015

Näköjään 50 000 on raja. Sen jälkeen lähtee asumistuki pois.

• Anonyymi00072

mielestäni ei voi saada tukia jos on rahaa tilillä 10 000 tai yhtään tilillä miksi tukia maksetaan ? Ihmiset ei halua mennä töihin kun tämä asia on niin holtitonta.

• Anonyymi00016

Jos eläkkeensaajan asumistuki vaikka 350eur kk tuolla joka 80000eur sai perintöä niin asumistuki lähtee pois elikä vuodessa tulee takkiin pelkästä asumisesta n, 4000eur heh siitä ilosta että saa perintöä.

• Anonyymi00018

Tuossa on kaava. Netti kertoo.

• Anonyymi00022

Erikoinen logiikka. Eli minäkin saan tuhansia euroja takkiin, kun käyn töissä, enkä saa mitään tukia.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Erikoinen logiikka. Eli minäkin saan tuhansia euroja takkiin, kun käyn töissä, enkä saa mitään tukia.

Mitä erikoista logiikkaa tuossa on jos henkilö elämänsä aikana tehnyt töitä ja eläkkeellä asuu vuokralla sitten saa perinnön ja asumistuki poistuu.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä erikoista logiikkaa tuossa on jos henkilö elämänsä aikana tehnyt töitä ja eläkkeellä asuu vuokralla sitten saa perinnön ja asumistuki poistuu.

Koska ei ole siihen enää oikeutettu. Kelalla on kymmenittäin tukia, joihin minä en ole oikeutettu - tuleeko minulle takkiiin, kun en saa lapsilisiä, kun en omista lapsia?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Koska ei ole siihen enää oikeutettu. Kelalla on kymmenittäin tukia, joihin minä en ole oikeutettu - tuleeko minulle takkiiin, kun en saa lapsilisiä, kun en omista lapsia?

Ei vaan säästöä. Paskatykeistä on niin paljon kuluja että pysyt paremmin kaljassa ja makaronissa lapsettomana.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ei vaan säästöä. Paskatykeistä on niin paljon kuluja että pysyt paremmin kaljassa ja makaronissa lapsettomana.

Jos et tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei tule takkiin kun et saa lapsilisiä kun lapsista on kuluja.Varhais teinipoika syö jo kuin hevonen.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jos et tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki.

Et taida ihan itse tajuta kaikkia asioita.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Et taida ihan itse tajuta kaikkia asioita.

En ainakaan kelaelättien logiikkaa. Minä työssäkäyvänä saan n. 4000 euroa kuussa palkkaa, jonka seurauksena menetän tonnin (kai se sen verran on) kuussa, kun en saa yleistukea. Hieno ajattelutapa.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

En ainakaan kelaelättien logiikkaa. Minä työssäkäyvänä saan n. 4000 euroa kuussa palkkaa, jonka seurauksena menetän tonnin (kai se sen verran on) kuussa, kun en saa yleistukea. Hieno ajattelutapa.

Menettäisit enemmän työttömänä🤦 kun jäisi palkka saamatta.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Et ole työelämässä vaan paskaset alkkarit jalassa ja coop kaljatölkki kädessä.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Et ole työelämässä vaan paskaset alkkarit jalassa ja coop kaljatölkki kädessä.

Useampia ihmisiä on töissä kuin työttömänä. Jos joku sanoo olevansa työtön, niin on todennäköisempää, että henkilö valehtelee, kuin päinvastoin.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Tuosta kuukausipalkasta verottajakin vie yhden tonnin. Se on ryöstöä.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ja minä olen menettänyt kymmeniä tuhansia kun on pitänyt asumisesta maksaa.
        Eikä mitään tukia tule.

• Anonyymi00017

Totta. Itse kun sain perinnön käytin sen kaikkeen tarpeelliseen, josta oli ollut puutetta vuosia. Kuten silmälaseihin. Olin haaveillut omistusasunnosta ja asumistuen tarve olisi ollut pieni. Nyt sen voi unohtaa, kun as.tuki poistettiin omistusasujilta. Köyhäthän ne niitä perintöjä tarttee. Nyt tulossa vielä perijäsukupolvi, että halpamainen temppu.

• Anonyymi00020

Kun ostaa pienen kämpän niin vastike on 200 € ja vuokra olisi 600 €, joten 400=netto.
        Omistusasunnossa pärjää pienillä tuloilla ja lainan korkomenot voi vähentää
        verotuksessa. Perinnöllä voit teettää pikku remontteja ja saat vielä verotuksessa
        vähennettävän kotitalousvähennyksen työn osuudesta.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kun ostaa pienen kämpän niin vastike on 200 € ja vuokra olisi 600 €, joten 400=netto.
        Omistusasunnossa pärjää pienillä tuloilla ja lainan korkomenot voi vähentää
        verotuksessa. Perinnöllä voit teettää pikku remontteja ja saat vielä verotuksessa
        vähennettävän kotitalousvähennyksen työn osuudesta.

Tutun kanssa hiljakkoin jutuissa niin sillä vastike 168eur ja asunto kerrostalo yksiö n,35neliöö,vastikkeeseen sisältyy vesi+sähkö.Majailee kylläkin naisystävän asunnossa.

• Anonyymi00019

Miljoona euroa pitäs olla raja.

• Anonyymi00033

Kysypäs ihan sieltä Kelasta miten pitää toimia ettei tule ylläreitä. Kaveri ei ilmoittanut perinnöstä niin joutui maksamaan lähes vuoden asumistuet takaisin seuraavan tarkistuksen jälkeen. Kuvitteli reppana että perintö ei vaikuta , mutta eihän se niin mene. Kannattaa suosiolla ottaa Kelasta selvää.

• Anonyymi00036

Saa ne tietää verottajalta aikanaan. Minäkin sain perintöä joskus ja kela sai tietää. Siinä voi kestää 6-12 kk mutta kyllä ne noin ison summan huomaa.

• Anonyymi00037

Kyllä se melkeimpä niin on jos perintöjä saa niin ilmoittaa heti Kelaan jos jotain etuutta sieltä.

• Anonyymi00040

Kyllä kannattaa heti ilmoittaa. Pääsee vähemmällä ja ei tule jälkiperintää kelalta.

• Anonyymi00049

Kela kyllä ottaa omansa pois jälkeenpäin, jos tukia saa turhaan.

• Anonyymi00041

Eli teetkö rikoksen vai etkö tee? Sinun pitäisi ilmoittaa siitä Kelalle, mutta miettiä sitten mitä teet noin puolella omaisuudellasi. Kaikki omaisuus ei alenna asumistukea. Osta auto tai kesämökki. Ehkä asunto ja remontoi sitä. Voit myös muuttaa jonkun luo. Itse katselisin edullista kesämökkiä tai ottaisin selvää metsän tai tontin omistamisen vaikutuksesta. Joka tapauksessa, Kelan on ystävä hädässä, ei sille kannata alkaa valehtelemaan.

• Anonyymi00042

Todellakin kela kaivaa tiedot esiin

• Anonyymi00043

Sain perintöö 29000 euroa. Lopetin vaan toimeentulotuen hakemisen yli vuodeksi. En saanut toimeentulotukea kuin joku 70 euroa kk.

• Anonyymi00044

Tyypillinen eläkeläinen. Ahne, saita ja epärehellinen.

• Anonyymi00045

Sain myös perintöä joskus vuosia sitten. Juhlin pari kuukautta, oli kesä ja pidin kunnolla hauskaa. Kävin parilla reissulla ja ostelin kaikkea kivaa. Sitten tajusin että ehkä pitäisi säästääkin pahan päivän varalle ja minusta tulikin pihi. Kyllä se perintö riitti 6 vuotta. On minulla vielä vene joka maksoi 15000 euroa. käyn sillä veneellä kalassa ja olen varmaan tienannut sen 15000 euroa jo kalastamalla ja kalaa myymällä.

• Anonyymi00046

Markka-aikana sain perintöä joka vastasi noin 4:n kuukauden nettopalkkaani.
      Talovelkojen ollessa pahimillaan se vaikutus oli kuin itikan liri Itämeressä.
      Vaimoni sai kaksi perintö. Toinen riitti Jopo fillarin ostamiseen ja toinen kattoi uuden ja ensimmäisen pesukoneen puolikkaan, UPOn pesukarhun maksamiseen.

• Anonyymi00047

Mulla on säilytyksessä patjan alla, ja pakastimessa jotta muistaa mihin ne on laittanna. Muisti kun meinaa heiketä, niin täytyy niputella mistä muistaa niitä ottaa kun tarvihtee. Taitaapi markka rahhaaki viel löytyy jostai.

• Anonyymi00050

Markoilla ei enää tee mitään, niitä ei voi edes vaihtaa enää euroiksikaan.

• Anonyymi00048

Eivätkö teidän perintöjenne jättäjät älynneet ennakoida tilannetta?
      Lastemme ollessa lukioikäisiä merkitsin silloisen verottomuusrajan puitteissa heidän nimiinsä kahta ruotsalaista osakerahastoa.
      Tiesin, että realisoinnin tarve on useiden vuosien päässä jolla ajalla kurssivaihtelut ovat tasaantuneet.
      Jälkiä jättämätön tapa oli ostaa halvan kullan aikaan unssi laattoja. Kun hinta oli noussut 1520€:oon / unssi niin lopetin. Hieman hätäistä. Laatat pankkilokerossa. Parin kymmenen vuoden jälkeissä realisontitilanteessa mahdottomia jäljittää ja voi tehdä valikoidun maahantuojan toimistossa kuitittomalla käteisellä.
      Verotusrajoihin mahtuva kuukausittainen tilisiirto on myös yksi mahdollisuus.
      Yms.

• Anonyymi00051

Söpö provo.

• Anonyymi00052

Apina

• Anonyymi00053

Sain isältäni ennakkoo 250000 euroa käteistä 10 v sitten. Isän ehdotus se oli ettei perintöveroa makseta. Sitten se on antanut käteisenä joka vuosi rahaa. Se antoi puolen vuoden sisään isoja summia käteen. Ainoastaan isän kesämökistä maksettiin verot kun se siirsi mökin meille lapsille. Veljeni ei mökkiä halunnut joten se on jäänyt minulle ja tein siihen remontin jonka isä maksoi. Ostin remonttitarvikkeet käteisellä jota isä antoi.

• Anonyymi00060

Miten olet onnistunut käyttämään ilman verotajan kiinnostumista?
        Tyhjästä kapitaalia? Tarkoitan noita isoja summia.

• Anonyymi00054

Sitten heräsit höh untahan tuo vaan....paskaset alkkarit jalassa ja coop olut kädessä.

• Anonyymi00055

Kaljakin on viimeinen ja lämmin kun oli kunto loppunut kesken yöllä hörppiessä ja vajaa tölkki jäi sohvan viereen.

• Anonyymi00056

Pöytä koreaksi esson baarissa

• Anonyymi00057

Kannattaa kysyä entiseltä pääministeriltä Matti Vanhaselta, hän tietää kuinka rahat siirretään verottajan ulotumattomiin.

• Anonyymi00058

80 tonnista menee perintöveroa ja lasku tulee kyllä kotiin. Kela saa tietää kyllä siitä. Saa kela veronpalautuksetkin tietää.

• Anonyymi00059

Kela saa kyllä tietää verottajalta mutta älyääkö Kela tarkistaa asumistuen ennen vuositarkistusta?
        Sitten kun tulee asumistuen vuositarkistus niin jättää tarkistuksen tekemättä ja asumistuki lakkaa automaattisesti.

• Anonyymi00061

Ei ne saa jos et hae toimeentulotukea ja asumistukea.

• Anonyymi00062

Eläkkeensaajan asumistuessa otetaan huomioon ruokakunnan varallisuus, säästöt? Tämä selvä. Ruokakunnan (2 kpl) henkilöille annetaan anteeksi säästöissä olevat 2000+2000, jos kummallakin on vaikka 4000 €.
      MUTTA jos toisella on 0 € säästöjä ja toisella 6000, niin vain toinen saa sen 2000 vähennyksen?
      Hän voi siis laittaa se toisen tilille 2001 €, jolloin kumpikin saa 2000 vähennyksen.

• Anonyymi00063

Kun valitset talouden henkilömääräksi 2, laskuri käyttää taustalla kahta 2 000 € vähennystä, vaikka se ei näytä niitä erikseen.

• mitäs jos sijoittais ihan vaan materiaaliin? tai maahan?loppuelämäksi tavaraa?

• Anonyymi00064

15 000€ voi olla säästöjä, että saa täyden asumistuen. Minulla kiikkuu näillä ylärajoilla säästöt. Eli enempää ei ainakaan tarvitse säästää, riittää pelkkä säästöjen ylläpito. Sellainen 12 000€ on optimaalinen summa, että saa asumistuen. Itse joudun kuluttamaan nämä liiat varat. Varmaan kelloon sijoitan seuraavana. Sisustukset on valmiina.

Mb_76

• Anonyymi00066

Suosittelisin Ap:le kunnon kulutusjuhlia, eli hommata vaikka omistusasunto. tai auton osto. En tosin tiedä, saako omistusasuntoon as-tukea. Minulla on sama ongelma, eli tilillä on liikaa rahaa, että saa sen As-tuen. Eli joutuu useammin nostamaan varoja edunvalvojalta. Eli kellorahat on jo saavutettu.

Mb_76

• Anonyymi00067

kahdella hengellä saa enää olla 24 000 yhteensä. Tehtiin se virhe, että kaikki rahat oli mun tilillä. Miehellä oli alle 2000, niin hänelle ei annettu sitä käyttövara-alennusta 2000 euroa, samperi.

• Anonyymi00065

Sain perintöä 10 v sitten. Kyllä kela sai tietää koska en saisi toimeentulotukea vieläkään, oli sen verran iso perintö.

• Anonyymi00068

Saattaa olla sama tulossa, en tosin tiedä summaa tarkalleen, enkä tiedä jos vaikka kuolen ennen sitä. Mutaa miten kela laskee, että paljonko pätäkkää saa olla ja miten kauan sillä pitää pärjätä?

• Anonyymi00069

Yritin selvittää mahdollisuuttani eläkeläisen asmistukeen mutta minut keskeytettiin minulle käsittämättömillä perusteilla.
      Ainoa mitä käsitin ole se, ettei minulla ole oikeaperusteista eläkettä.
      Vajaakertymä työeläke ei ilmeisesti kelpaa perusteeksi.

• Anonyymi00070

Ihmettelen että yleensä saa asumistukea jos tilillä on 10 000 euroa

• Anonyymi00074

Normaalilla kansalaisella se säästöjen raja on 10 000€. Eläkelläisillä 15 000€. Tämä on ihan helpottavakin tieto, joten enempää ei tarvitse säästää. Sellainen 12 000€ on hyvä summa ja vielä saa asumistuen. Eli useammin joutuu nostamaan rahoja säästötililtä.

Mb_76

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Normaalilla kansalaisella se säästöjen raja on 10 000€. Eläkelläisillä 15 000€. Tämä on ihan helpottavakin tieto, joten enempää ei tarvitse säästää. Sellainen 12 000€ on hyvä summa ja vielä saa asumistuen. Eli useammin joutuu nostamaan rahoja säästötililtä.

Mb_76

Seuraavan kerran kun häämöttää tämä yläraja säästöissä, niin pitää hommata se Toyota aygon. Eli kaikki pitää mahtua tähän pieneen säästösummaan. Nyt ennen sitä pitää hommata se eläkelläis kello. Sisutukset on onneksi jo valmis.

Mb_76

• Anonyymi00073

Ei saa. Kela kyttää ainoastaan Suomalaisia joilla ei oikeasti ole rahaa ruokaan, sänkyyn, vaatteisiin, laskuihin. Suomenruotsalaiset ym mamu miljonäärit on käyttäny tota sata vuotta hyväkseen. Kelamassit käyttävät pelaamiseen ja muksuje viikkoranhoihi. Jos sul on satku ylimäärästä sun ei pitäis edes olla kelan asiakas..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1127
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe