Saako kela tietää jostain.?
Asumistuki lakkaa jos ilmoitan sinne.
on 2 tiliä samassa pankissa, käyttötili ja nämä rahat säästötilillä.
jos ilmoitan vaan käyttötilin saldon..
Sain perintörahaa 80 000 e - eläkkeellä olen
30
228
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei kannata ilmoittaa mitään vaan ottaa kaikki mitä yhteiskunnalta irti lähtee.
Ahne eläkepölvästi, rovaniemi. - Anonyymi00002UUSI
Ei tuollaiset pikkusummat vaikuta mihinkään tukiin. Ehkä toimeentulotukeen.
- Anonyymi00003UUSI
ET sä mitään tukia tarvii kun sulla on 80 000€.Tottakai ne saa tietää.Pesänhoitaja joutuu ilmoittamaan tiedot viranomaisille mm.ulosottoon,kelaan jne...
Niin ja sitten perivät maksetut tuet takaisin kahden vuoden jaksolta.- Anonyymi00005UUSI
Ja perukirja menee verottajalle, josta tiedot Kelaan perinnöstäsi. Oma valinta, nostatko vielä asumistukea, vai alatko maksa sitä Kelaan takaisin parin vuoden kuluttua, kun verotus vahvistuu. Joka tapauksessa se säästötili pitää ilmoittaa Kelaan joko nyt tai myöhemmin, kun sieltä tulee kysely, mihin olet perinnön käyttänyt.
- Anonyymi00004UUSI
No syö ja kuluta ne rahat, äkkiä ne menee ja kavereitakin löytyy jos tiedossa on ilmaisia lounaita ym.
Sitten voit taas jatkaa asumistukesi hakemista hyvällä omallatunnolla. - Anonyymi00006UUSI
Hyviä uutisia: et ilmeisesti itse tajunnut, että et tarvitse asumistukea, sillä voi käyttää perintörahojasi.
- Anonyymi00008UUSI
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa🤦
- Anonyymi00007UUSI
Takkiin tavallaan tulee jos ja kun asumistuki lakkautetaan,jostainpäin Suomea tuolla 80 000eur saisi oman asunnon.
- Anonyymi00009UUSI
Ei kannata
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei kannata
Takahikiällä savossa ei muuta hommaa kuin
koneella pönötys
kaljan ryystö
sätkien imutus - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Takahikiällä savossa ei muuta hommaa kuin
koneella pönötys
kaljan ryystö
sätkien imutusEi niin ja kylän ainoassa kievarissa 🍺 maksaa kympin.
- Anonyymi00023UUSI
Jostainpäin, vaikkapa kemistä. Alkaen 3000euroo.
- Anonyymi00012UUSI
Patjan alle fyrkka . Pankeista tieto kulkee jokaiseen laitokseen , Kela /ulosotto ym .
- Anonyymi00013UUSI
Ennen oli näin: Vasta 20 000 vaikutti. Ei pienet summat. Nyt eri kun asumistuesta tuli harkinnanvarainen. Kysy tekoälyltä. Köyhät ei saa periä. Itse en tule saamaan yhtään tukia. Kiitos hallitus.
- Anonyymi00014UUSI
Perukirjat toimitetaan itse verottajalle.
- Anonyymi00021UUSI
Meillä ainakin perukirjoituksen laatija toimitti verottajalle. Ja mitä merkitystä sillä on aloittajan kysymykseen, että kuka sen toimittaa verottajalle?
- Anonyymi00015UUSI
Näköjään 50 000 on raja. Sen jälkeen lähtee asumistuki pois.
- Anonyymi00016UUSI
Jos eläkkeensaajan asumistuki vaikka 350eur kk tuolla joka 80000eur sai perintöä niin asumistuki lähtee pois elikä vuodessa tulee takkiin pelkästä asumisesta n, 4000eur heh siitä ilosta että saa perintöä.
- Anonyymi00018UUSI
Tuossa on kaava. Netti kertoo.
- Anonyymi00022UUSI
Erikoinen logiikka. Eli minäkin saan tuhansia euroja takkiin, kun käyn töissä, enkä saa mitään tukia.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Erikoinen logiikka. Eli minäkin saan tuhansia euroja takkiin, kun käyn töissä, enkä saa mitään tukia.
Mitä erikoista logiikkaa tuossa on jos henkilö elämänsä aikana tehnyt töitä ja eläkkeellä asuu vuokralla sitten saa perinnön ja asumistuki poistuu.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mitä erikoista logiikkaa tuossa on jos henkilö elämänsä aikana tehnyt töitä ja eläkkeellä asuu vuokralla sitten saa perinnön ja asumistuki poistuu.
Koska ei ole siihen enää oikeutettu. Kelalla on kymmenittäin tukia, joihin minä en ole oikeutettu - tuleeko minulle takkiiin, kun en saa lapsilisiä, kun en omista lapsia?
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Koska ei ole siihen enää oikeutettu. Kelalla on kymmenittäin tukia, joihin minä en ole oikeutettu - tuleeko minulle takkiiin, kun en saa lapsilisiä, kun en omista lapsia?
Ei vaan säästöä. Paskatykeistä on niin paljon kuluja että pysyt paremmin kaljassa ja makaronissa lapsettomana.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ei vaan säästöä. Paskatykeistä on niin paljon kuluja että pysyt paremmin kaljassa ja makaronissa lapsettomana.
Jos et tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei tule takkiin kun et saa lapsilisiä kun lapsista on kuluja.Varhais teinipoika syö jo kuin hevonen.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Jos et tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki.
Et taida ihan itse tajuta kaikkia asioita.
- Anonyymi00017UUSI
Totta. Itse kun sain perinnön käytin sen kaikkeen tarpeelliseen, josta oli ollut puutetta vuosia. Kuten silmälaseihin. Olin haaveillut omistusasunnosta ja asumistuen tarve olisi ollut pieni. Nyt sen voi unohtaa, kun as.tuki poistettiin omistusasujilta. Köyhäthän ne niitä perintöjä tarttee. Nyt tulossa vielä perijäsukupolvi, että halpamainen temppu.
- Anonyymi00020UUSI
Kun ostaa pienen kämpän niin vastike on 200 € ja vuokra olisi 600 €, joten 400=netto.
Omistusasunnossa pärjää pienillä tuloilla ja lainan korkomenot voi vähentää
verotuksessa. Perinnöllä voit teettää pikku remontteja ja saat vielä verotuksessa
vähennettävän kotitalousvähennyksen työn osuudesta. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kun ostaa pienen kämpän niin vastike on 200 € ja vuokra olisi 600 €, joten 400=netto.
Omistusasunnossa pärjää pienillä tuloilla ja lainan korkomenot voi vähentää
verotuksessa. Perinnöllä voit teettää pikku remontteja ja saat vielä verotuksessa
vähennettävän kotitalousvähennyksen työn osuudesta.Tutun kanssa hiljakkoin jutuissa niin sillä vastike 168eur ja asunto kerrostalo yksiö n,35neliöö,vastikkeeseen sisältyy vesi+sähkö.Majailee kylläkin naisystävän asunnossa.
- Anonyymi00019UUSI
Miljoona euroa pitäs olla raja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2623218Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.751281- 661203
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180998- 62919
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48913- 48824
- 47762
- 41752
- 39708