Sain perintörahaa 80 000 e - eläkkeellä olen

Anonyymi-ap

Saako kela tietää jostain.?
Asumistuki lakkaa jos ilmoitan sinne.

on 2 tiliä samassa pankissa, käyttötili ja nämä rahat säästötilillä.
jos ilmoitan vaan käyttötilin saldon..

30

228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ei kannata ilmoittaa mitään vaan ottaa kaikki mitä yhteiskunnalta irti lähtee.

Ahne eläkepölvästi, rovaniemi.

• Anonyymi00002
      UUSI

Ei tuollaiset pikkusummat vaikuta mihinkään tukiin. Ehkä toimeentulotukeen.

• Anonyymi00003
      UUSI

ET sä mitään tukia tarvii kun sulla on 80 000€.Tottakai ne saa tietää.Pesänhoitaja joutuu ilmoittamaan tiedot viranomaisille mm.ulosottoon,kelaan jne...
      Niin ja sitten perivät maksetut tuet takaisin kahden vuoden jaksolta.

• Anonyymi00005
        UUSI

Ja perukirja menee verottajalle, josta tiedot Kelaan perinnöstäsi. Oma valinta, nostatko vielä asumistukea, vai alatko maksa sitä Kelaan takaisin parin vuoden kuluttua, kun verotus vahvistuu. Joka tapauksessa se säästötili pitää ilmoittaa Kelaan joko nyt tai myöhemmin, kun sieltä tulee kysely, mihin olet perinnön käyttänyt.

• Anonyymi00004
      UUSI

No syö ja kuluta ne rahat, äkkiä ne menee ja kavereitakin löytyy jos tiedossa on ilmaisia lounaita ym.
      Sitten voit taas jatkaa asumistukesi hakemista hyvällä omallatunnolla.

• Anonyymi00006
      UUSI

Hyviä uutisia: et ilmeisesti itse tajunnut, että et tarvitse asumistukea, sillä voi käyttää perintörahojasi.

• Anonyymi00008
        UUSI

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa🤦

• Anonyymi00007
      UUSI

Takkiin tavallaan tulee jos ja kun asumistuki lakkautetaan,jostainpäin Suomea tuolla 80 000eur saisi oman asunnon.

• Anonyymi00009
        UUSI

Ei kannata

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei kannata

Takahikiällä savossa ei muuta hommaa kuin

koneella pönötys
        kaljan ryystö
        sätkien imutus

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Takahikiällä savossa ei muuta hommaa kuin

koneella pönötys
        kaljan ryystö
        sätkien imutus

Ei niin ja kylän ainoassa kievarissa 🍺 maksaa kympin.

• Anonyymi00023
        UUSI

Jostainpäin, vaikkapa kemistä. Alkaen 3000euroo.

• Anonyymi00012
      UUSI

Patjan alle fyrkka . Pankeista tieto kulkee jokaiseen laitokseen , Kela /ulosotto ym .

• Anonyymi00013
      UUSI

Ennen oli näin: Vasta 20 000 vaikutti. Ei pienet summat. Nyt eri kun asumistuesta tuli harkinnanvarainen. Kysy tekoälyltä. Köyhät ei saa periä. Itse en tule saamaan yhtään tukia. Kiitos hallitus.

• Anonyymi00014
      UUSI

Perukirjat toimitetaan itse verottajalle.

• Anonyymi00021
        UUSI

Meillä ainakin perukirjoituksen laatija toimitti verottajalle. Ja mitä merkitystä sillä on aloittajan kysymykseen, että kuka sen toimittaa verottajalle?

• Anonyymi00015
      UUSI

Näköjään 50 000 on raja. Sen jälkeen lähtee asumistuki pois.

• Anonyymi00016
      UUSI

Jos eläkkeensaajan asumistuki vaikka 350eur kk tuolla joka 80000eur sai perintöä niin asumistuki lähtee pois elikä vuodessa tulee takkiin pelkästä asumisesta n, 4000eur heh siitä ilosta että saa perintöä.

• Anonyymi00018
        UUSI

Tuossa on kaava. Netti kertoo.

• Anonyymi00022
        UUSI

Erikoinen logiikka. Eli minäkin saan tuhansia euroja takkiin, kun käyn töissä, enkä saa mitään tukia.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Erikoinen logiikka. Eli minäkin saan tuhansia euroja takkiin, kun käyn töissä, enkä saa mitään tukia.

Mitä erikoista logiikkaa tuossa on jos henkilö elämänsä aikana tehnyt töitä ja eläkkeellä asuu vuokralla sitten saa perinnön ja asumistuki poistuu.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä erikoista logiikkaa tuossa on jos henkilö elämänsä aikana tehnyt töitä ja eläkkeellä asuu vuokralla sitten saa perinnön ja asumistuki poistuu.

Koska ei ole siihen enää oikeutettu. Kelalla on kymmenittäin tukia, joihin minä en ole oikeutettu - tuleeko minulle takkiiin, kun en saa lapsilisiä, kun en omista lapsia?

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Koska ei ole siihen enää oikeutettu. Kelalla on kymmenittäin tukia, joihin minä en ole oikeutettu - tuleeko minulle takkiiin, kun en saa lapsilisiä, kun en omista lapsia?

Ei vaan säästöä. Paskatykeistä on niin paljon kuluja että pysyt paremmin kaljassa ja makaronissa lapsettomana.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ei vaan säästöä. Paskatykeistä on niin paljon kuluja että pysyt paremmin kaljassa ja makaronissa lapsettomana.

Jos et tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei tule takkiin kun et saa lapsilisiä kun lapsista on kuluja.Varhais teinipoika syö jo kuin hevonen.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jos et tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki.

Et taida ihan itse tajuta kaikkia asioita.

• Anonyymi00017
      UUSI

Totta. Itse kun sain perinnön käytin sen kaikkeen tarpeelliseen, josta oli ollut puutetta vuosia. Kuten silmälaseihin. Olin haaveillut omistusasunnosta ja asumistuen tarve olisi ollut pieni. Nyt sen voi unohtaa, kun as.tuki poistettiin omistusasujilta. Köyhäthän ne niitä perintöjä tarttee. Nyt tulossa vielä perijäsukupolvi, että halpamainen temppu.

• Anonyymi00020
        UUSI

Kun ostaa pienen kämpän niin vastike on 200 € ja vuokra olisi 600 €, joten 400=netto.
        Omistusasunnossa pärjää pienillä tuloilla ja lainan korkomenot voi vähentää
        verotuksessa. Perinnöllä voit teettää pikku remontteja ja saat vielä verotuksessa
        vähennettävän kotitalousvähennyksen työn osuudesta.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kun ostaa pienen kämpän niin vastike on 200 € ja vuokra olisi 600 €, joten 400=netto.
        Omistusasunnossa pärjää pienillä tuloilla ja lainan korkomenot voi vähentää
        verotuksessa. Perinnöllä voit teettää pikku remontteja ja saat vielä verotuksessa
        vähennettävän kotitalousvähennyksen työn osuudesta.

Tutun kanssa hiljakkoin jutuissa niin sillä vastike 168eur ja asunto kerrostalo yksiö n,35neliöö,vastikkeeseen sisältyy vesi+sähkö.Majailee kylläkin naisystävän asunnossa.

• Anonyymi00019
      UUSI

Miljoona euroa pitäs olla raja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      262
      3218
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      75
      1281
    3. 66
      1203
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      998
    5. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      62
      919
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      913
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      48
      824
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      762
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      41
      752
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      708
    Aihe