Liikaa asiantuntijoita valtion viroissa

Anonyymi-ap

Valtiolla työskentelee yhteensä noin \(81000\) henkilöä, ja heistä suuri enemmistö eli kymmenet tuhannet toimivat erilaisissa asiantuntijatehtävissä tai erityisasiantuntijoina. Tarvitseeko näin pieni maa näin paljon asiantuntijoita. Lisää heitä on vielä yksityisellä sektorilla palkka listoilla. Aika suuri prosentti minun mielestäni näissä suojatyöpaikoissa, osa tietenkin ihan tekee töitäkin.

6

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Suomen väkilukuun nähden virkakoneisto on mailmansuurin.
      Julkisetmenot ovat valtavat ja nyt joudutaan kurjistamaan kansalaisten elämää.
      Velkarahalla on paisutettu valtionvirkoja jos jonkinlaisia avustajia ja viran viran viran virkoja.

• Anonyymi00002
      UUSI

Suomessa koulutetaan liikaa korkeakoulututkintoja ja onhan niille keksittävä jotakin tekemistä, joten paisutetaan valtion virastoja joihinka ne kaikki voidaan varastoida odottamaan muhkeaa eläkettä.

• Anonyymi00003
      UUSI

Paula Risikko sanoi joskus jo aikoja sitten, että suomessa on hallintoa 20 miljoonalle ihmiselle. Meitä on nyt alle 6 miljoonaa joten karsittavaa on paljon. Miksi hallinnon ja virastojen alasajoja ei tehdä nopeammin, vaikka rahaa ei kuulemma ole oikein mihinkään tällä hetkellä? Ovatko suurin osa viroista poliittisia suojatyöpaikkoja?

Paula Risikko taisi sanoa myös, että sellaiset tahot jotka huutavat eniten, saavat eniten. Tarkoitti varmaan että valtion varoja annetaan eniten kaikkein röyhkeimmille tahoille ja tavalliset, hiljaiset ja kiltit ihmiset jäävät täysin kaiken tuollaisen ulkopuolelle. Tänne on annettu kasvaa valtava joukko "etuoikeutettuja" jotka vievät leijonan osan valtion budjetista. Tähänkin pitäisi tehdä täyskäännös.

Kaikki tukirahat, avustukset, projektit ym. mitkä eivät tuota mitään muuta kuin menoja, olisi käytävä läpi ja lopetettava.

• Anonyymi00004
      UUSI

Mitä monimutkaisemmaksi maailma muuttuu, sitä enemmän tarvitaan asiantuntijoita. Vai kuvitteleeko persukko että esim. Kela tulisi toimeen 30-luvun tyyliin, jolloin laitoksessa oli neljä johtajaa ja yksi konekirjoittaja ?

• Anonyymi00005
        UUSI

Pelkäätkö työsi puolesta!

• Anonyymi00006
      UUSI

Mitään ei osata sanoa, aina tarvittaan asiantuntija. Sitten ei kuitenkaan asiantuntijaa ei kuunnella vaan tehdään toisin. Järki puuttuu hommassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2023
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1727
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1557
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1193
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1061
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      956
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      937
    Aihe