Kun siinä kuitenkin käy pilkkaajalle TOSI huonosti.
Varoitettu ainakin on.
Ei pääse pilkkaaja väittämään, ettei ole varoitettu.
Miksi pilkkaaja pilkkaa?
33
145
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jotsin hauskaa ja hyötyä raamatustakin.
- Anonyymi00010UUSI
Mitään hauskaa ei ole kadotustuomiossa, joka pilkkaajille on luvattu.
- Anonyymi00002UUSI
Mitä pelättävää siinä Jerusalemin kaatopaikassa on.
Sen selittävät pilkkaajat helvetiksi. - Anonyymi00003UUSI
Jaak.2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Hurmahenget herjaavat työkseen kristittyjen saamaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. - Anonyymi00004UUSI
Kristityt tunnustavat, että Jumala on Kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat. He ovat sitoutuneet kaikki samoihin Jumalan säätämiin lakeihin ja käskyihin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja.
Jenkkilahkot kieltävät esim. tekemästä ristinmerkin, koska siinä tunnustetaan Jumalan Kolmiyhteisyys, Isä, Poika ja Pyhä Henki.- Anonyymi00006UUSI
King James
1.Joh.5
6 This is he that came by water and blood, even Jesus Christ; not by water only, but by water and blood. And it is the Spirit that beareth witness, because the Spirit is truth.
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
8 And there are three that bear witness in earth, the spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
9 If we receive the witness of men, the witness of God is greater: for this is the witness of God which he hath testified of his Son.
- Anonyymi00007UUSI
Siksi helvetti selitetään Jerusalemin kaatopaikaksi, että voi huolettomasti olla laittomuuden tekijä.
- Anonyymi00012UUSI
Raamatun alkukielen sana "gehenna", mikä on käännety helvetiksi, tarkoitti Jerusalemin kaupungin kaatopaikkaa, missä loisti jatkuvasti metaanikaasun liekki.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Raamatun alkukielen sana "gehenna", mikä on käännety helvetiksi, tarkoitti Jerusalemin kaupungin kaatopaikkaa, missä loisti jatkuvasti metaanikaasun liekki.
Raamatun alkukielen sana ikuisuus, kreikaksi "aion"tarkoittaa ajanjaksoa, jolla on alku ja loppu.
- Anonyymi00008UUSI
Sitä pitää tietenkin kysyä palstan uskovilta, jotka jatkuvasti pilkkaavat ja solvaavat ateisteja kaikilla mahdollisilla tavoilla.
- Anonyymi00009UUSI
Pilkkaajien runsas ilmaantuminen ja aktivoituminen on ennustettu Raamatussa. Se on fakta. Erään palstan pilkkahengen erityinen pilkankohde ovat apostoli Paavali ja nykyiset kristityt.
Se on myös varmaa, että tuomiopäivänä pilkkaajilla on varsin kauhea tilanne, kun he joutuvat vastaamaan teoistaan ja kuulemaan tuomionsa Jumalalta, joka kaiken tietää.- Anonyymi00014UUSI
Se on totta!
- Anonyymi00017UUSI
Eksyttäjät esiintyvät uskovaisina ja vanhurskauden palvelijoina
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00011UUSI
Matt. 27:44
Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.- Anonyymi00018UUSI
Rosvot joutuvat kuumille kiville.
- Anonyymi00019UUSI
Luukas on kuullut paremmin..
Luuk. 23:
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Luukas on kuullut paremmin..
Luuk. 23:
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."Markuksen evankeliumi on vanhin ja mistä on dokumentit tallessa.
Muut on epämäärisiä kokoelmia eri kirjoittajien tekeleistä yhdistettyjä evankeliumeita.
Luukaksen tarinat ryövärin armosta on jälkikäteen kirkolliskokoksessa tehtyjä lisäyksiä.
Samoin Markuksen lopun "uskotaan ja kastetaan juodaan myrkkyä ja annetaan käärmeiden pistää,, niin ei mitään hätää....
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Markuksen evankeliumi on vanhin ja mistä on dokumentit tallessa.
Muut on epämäärisiä kokoelmia eri kirjoittajien tekeleistä yhdistettyjä evankeliumeita.
Luukaksen tarinat ryövärin armosta on jälkikäteen kirkolliskokoksessa tehtyjä lisäyksiä.
Samoin Markuksen lopun "uskotaan ja kastetaan juodaan myrkkyä ja annetaan käärmeiden pistää,, niin ei mitään hätää....
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]po. Matteuksen evankeliumi on varmasti oikea, se on vanhin ja dokumentit tallessa.
Markuksen ja Luukaksen evankeliuimit on jälkikäteen usean eri kirjoittajan tekemiä, niissä on epäluotettavuutta. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
po. Matteuksen evankeliumi on varmasti oikea, se on vanhin ja dokumentit tallessa.
Markuksen ja Luukaksen evankeliuimit on jälkikäteen usean eri kirjoittajan tekemiä, niissä on epäluotettavuutta.Johannes on luotettava, hänen omanlaisensa kirjoitus.
- Anonyymi00023UUSI
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin nimissä on kirjoitettu kaikenlaista soopaa, mitä luullaan todeksi. Paavali kun antoi luvan kirjoittaa valheita, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Wikipedia
Paavalin kirjeet ovat kolmetoista Uuden testamentin kirjettä, jotka antavat ymmärtää olevansa apostoli Paavalin (Παῦλος) kirjoittamia. Nykytutkimuksen yleisimmän näkemyksen mukaan Paavalin aidoiksi kirjeiksi luetaan seitsemän tekstiä.[1] Loput kirjeet ovat Paavalin nimissä laadittuja uusia tekstejä, joita kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi.[2] - Anonyymi00024UUSI
Pilkkaajat pilkkaa, kiukkuaa, eksyttää ja raivoaa. Vaikka mitään syytä siihen ei ole.
- Anonyymi00025UUSI
Esim.Markuksen evankeliumin kirjottajia on paljon, joiden nimiä ei ole paljastettu.
Kaikki tekstit on vaa kerätty ja nimetty Markuksen evankeliumiksi.
Jopa Jeesuksen suuhun on laitettu kaikenlaista valhetta. Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä.- Anonyymi00028UUSI
Raamatussa ei ole jaetta, jossa niin kehoitetaan tekemään.
- Anonyymi00026UUSI
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen viimeiset sanat ovat oikeille apostoleille annettu kastekäsky Galilean vuorella, sen jälkeen hän nousi taivaaseen, eikä antanut sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä, mitä on eri paikkoihin lisätty jälkikäteen kirkolliskokouksissa.
Törkein lisäys on Markuksen evankeliumin loppu, mistä on varoitus -92 painoksen kohdassa Mark.16:9)
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla. - Anonyymi00027UUSI
Lahkolaiset ovat pohjustaneet oppiaan anabaptismin aloittamiselle vaatimalla lisättäväksi kokonaisen uuden jakeen, Apt.8:37 "hoviherran uskontunnustus ennen kastetta", koska se on lahkolaisten strategia kun he yrittävät eksyttää kristittyjä liittymän omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa.
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
Alkuperäisen Raamatun mukaan synnin tunnustus edeltää kastetta, ei mikään uskontunnustus.- Anonyymi00029UUSI
Ap. t. 18:8
Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.Johannes ei kastanut ollenkaan uskoviksi itsensä julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Syntien tunnustus vaaditaan kasteen ehtona, muuten kaste on pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.Juutalaisen syngoogan esimies uskon Herraan, joka heille tarkoittaa Jehovaa/Jahvea.
- Anonyymi00032UUSI
Ei Jeesus mitään erillistä synagoogasta erillistä alkuseurakuntaa perustanut.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi00033UUSI
Herra tarkoittaa Juutalaiselle Jahvea, ei Jeesusta.
Jes. 45:5
Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. - Anonyymi00034UUSI
Jeesus on Jumalan Poika, ei itse Jumala/Herra.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? - Anonyymi00039UUSI
Oikea usko onkin uskomista ja Jeesuksen tunnustamista ihmiseksi, ei Jumalaksi.
epr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181