Keitetty kananmuna on prosessoitua ruokaa

Anonyymi-ap

Kananmuna pitää syödä raakana, jos ei halua sairastua syöpään.

24

136

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Haitallinen prosessoitu ruoka on tyypillisesti niin sanottua ultraprosessoitua ruokaa. Se on teollisesti pitkälle jalostettua, ja sen valmistuksessa käytetään runsaasti eristettyjä ainesosia, sokeria, suolaa, kovia rasvoja sekä lisäaineita.

Esimerkkejä haitallisista tuoteryhmistä ovat teolliset makeiset, virvoitusjuomat, monet valmisruoat ja pikaruoat. Ultraprosessoitujen elintarvikkeiden runsas käyttö on tutkimuksissa yhdistetty muun muassa ylipainoon sekä kohonneeseen sydän- ja verisuonitautien ja tyypin 2 diabeteksen riskiin.

Kyllähän sen tiesitkin.
      Kaikki jotka ovat peruskoulun Suomessa käyneet, tietävät lautasmallin.Puolet salaattia, neljäsosa hiilareita, neljäsosa proteiineja.

• Anonyymi00003
        UUSI

Prosessointi on aina prosessointia. Jo pelkkä lihan leikkaaminen ultraterävällä veitsellä on ultraprosessointia, koska luonnollinen ravinto muuttuu silloin tyystin.

Vain omilla hampailla syöty raakaruoka on prosessoimatonta. Jos et halua kuolla syöpään, niin syöt pelkästään raakaruokaa.

• Anonyymi00006
        UUSI

Lihaa aivot tarvitsee.Ihminen on sekasyöjä,ei saa kaikkea tarvitsemaansa jos ei saa lihaa.
        Purkkivitskut on luonnottomia,eivätkä imeydy kuten ruuasta saadut vitskut jne

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Lihaa aivot tarvitsee.Ihminen on sekasyöjä,ei saa kaikkea tarvitsemaansa jos ei saa lihaa.

Aivot ei tarvitse lihaa mihinkään. Esimerkiksi elefantti on kasvisyöjä, jonka pelkät aivot ovat suuremmat kuin lihansyöjäpersulla, ja on myös älykkäämpi ja elää vanhemmaksi.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Aivot ei tarvitse lihaa mihinkään. Esimerkiksi elefantti on kasvisyöjä, jonka pelkät aivot ovat suuremmat kuin lihansyöjäpersulla, ja on myös älykkäämpi ja elää vanhemmaksi.

Kana pitää myös syödä raakana sulkineen.

• UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Liha puhuu.🥩

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Prosessointi on aina prosessointia. Jo pelkkä lihan leikkaaminen ultraterävällä veitsellä on ultraprosessointia, koska luonnollinen ravinto muuttuu silloin tyystin.

Vain omilla hampailla syöty raakaruoka on prosessoimatonta. Jos et halua kuolla syöpään, niin syöt pelkästään raakaruokaa.

Eli nappaan tuota linnun ja syön sen höyheniineen päivineen?
        Taidat olla sellainen turhanpäiväinen tinkaaja, olet muuten avannut useampia ketjuja samasta aiheesta.
        Mikä sinun oikea tarkoitus on näillä avauksilla?

• Anonyymi00002
      UUSI

Aloittaja taas tiltuilee. Hapankaalistaan tullut liian kirpeää.

• Anonyymi00007
        UUSI

Syö mitä syöt,mut älä muille tuputa.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Syö mitä syöt,mut älä muille tuputa.

No en tuputa, tarvitsen kaiken ruokani ihan itse.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

No en tuputa, tarvitsen kaiken ruokani ihan itse.

Minulla menee ehkä noin kolmasosa hävikkiin, kun ostan aina varmuuden vuoksi hieman enemmän kuin tarvitsen.

• Anonyymi00004
      UUSI

Teollisesti prosessoitu paha
      Itse prosessoitu hyvä

Keitän,paista, kokkaan munat itse😇

• Anonyymi00005
      UUSI

Kala pita sooda raakana , hyat proteinit paalle mollarin kalamaksaoljya.

• Anonyymi00011
      UUSI

Ruuan valmistus perusraaka-aineista on prosessointia. Se ei ole haitallista.
      On kyllä kaikenlaisia dieettejä. esim. raakaravinnonsyöjiä, fennovegaaneja jne. Ne voi olla haitallisia?

Haitallinen prosessoitu ruoka on tyypillisesti niin sanottua ultraprosessoitua ruokaa. Se on teollisesti pitkälle jalostettua, ja sen valmistuksessa käytetään runsaasti eristettyjä ainesosia, sokeria, suolaa, kovia rasvoja sekä lisäaineita.

On olemassa hyviä prosesseja ja haitallisia prosesseja. Onko vaikeeta?
      Eikä sekään ole mustavalkoista. Kyllä burgerin tai pizzan voi joskus syödä ilman haittavaikutuksia.

• Anonyymi00012
        UUSI

Paleoruokavalio perustuu ajatukseen siitä, millaista ravintoa varhaiset ihmiset söivät ennen maanviljelyn syntyä. Alkuihmisen ruokavalio vaihteli alueen ja vuodenajan mukaan, mutta siihen kuului yleensä lihaa, kalaa, munia, juuria, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä ja muita luonnosta kerättyjä kasveja. Ravinto oli usein käsittelemätöntä ja sisälsi paljon kuitua sekä vaihtelevasti proteiinia ja rasvaa.

Varhaisen ihmisen elimistö kehittyi pitkän ajan kuluessa ympäristössä, jossa ruoka piti hankkia metsästämällä ja keräilemällä. Siksi ihmiskeho sopeutui liikkumaan paljon ja hyödyntämään luonnollisia ravinnonlähteitä. Sokeria, valkoisia jauhoja ja pitkälle prosessoituja tuotteita ei ollut saatavilla samalla tavalla kuin nykyään.

Tutkijat kuitenkin korostavat, ettei ollut olemassa yhtä ainoaa “luolamiehen ruokavaliota”, koska eri ihmisryhmät söivät hyvin erilaisia ruokia riippuen ilmastosta ja luonnosta. Ihmisen elimistö on myös kehittynyt myöhemmin sopeutumaan esimerkiksi viljoihin ja maitotuotteisiin monissa väestöissä.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Paleoruokavalio perustuu ajatukseen siitä, millaista ravintoa varhaiset ihmiset söivät ennen maanviljelyn syntyä. Alkuihmisen ruokavalio vaihteli alueen ja vuodenajan mukaan, mutta siihen kuului yleensä lihaa, kalaa, munia, juuria, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä ja muita luonnosta kerättyjä kasveja. Ravinto oli usein käsittelemätöntä ja sisälsi paljon kuitua sekä vaihtelevasti proteiinia ja rasvaa.

Varhaisen ihmisen elimistö kehittyi pitkän ajan kuluessa ympäristössä, jossa ruoka piti hankkia metsästämällä ja keräilemällä. Siksi ihmiskeho sopeutui liikkumaan paljon ja hyödyntämään luonnollisia ravinnonlähteitä. Sokeria, valkoisia jauhoja ja pitkälle prosessoituja tuotteita ei ollut saatavilla samalla tavalla kuin nykyään.

Tutkijat kuitenkin korostavat, ettei ollut olemassa yhtä ainoaa “luolamiehen ruokavaliota”, koska eri ihmisryhmät söivät hyvin erilaisia ruokia riippuen ilmastosta ja luonnosta. Ihmisen elimistö on myös kehittynyt myöhemmin sopeutumaan esimerkiksi viljoihin ja maitotuotteisiin monissa väestöissä.

Jossain podcastissa kerrottiin että naiset yleensä keräilivät ja ravinnon pääosa muodostuikin niistä juurista ja marjoista ym. Lihaa oli harvemmin mutta kerralla paljon. Toisaalta kalastusta jja hylkeenpyyntiä harjoitettin Suomenniemellä jo ammoisina aikoina.

• Anonyymi00013
      UUSI

Muna päivässä pitää dementian loitolla kertoo uusi tutkimus maailmalta!!!

• Anonyymi00014
        UUSI

Olen vatkannut yhtä munaa vuosikymmeniä lähes päivittäin ja näkö on alkanut heikentyä. Jo lapsena opettivat, että sitä sokeutuu.

• Anonyymi00015
      UUSI

Luulisin että se E merkintä tekee ruoasta myrkyllistä.

• Anonyymi00017
        UUSI

Juu. Minulla on E-Mersussa E173:sta valmistetut vanteet. Ei niitä ole syötäväksi tarkoitettu. Auto itse on naalattu E129:n väriseksi. Kuski on aamuisin niin ärtyinen, että voisi kuvitella hänelle laitetun E330:iä persaukkoon.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Juu. Minulla on E-Mersussa E173:sta valmistetut vanteet. Ei niitä ole syötäväksi tarkoitettu. Auto itse on naalattu E129:n väriseksi. Kuski on aamuisin niin ärtyinen, että voisi kuvitella hänelle laitetun E330:iä persaukkoon.

Onko se mese naalattu kakkos neloseen vaiko ihan kutos vitosen lankkuun🤣

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

naalattu 😹👍

• Anonyymi00020
        UUSI
        Demokrates kirjoitti:

naalattu 😹👍

Pinoteksiä pintaan, ja pilkkahintaan.

• Anonyymi00022
      UUSI

Olen vanha ja tottunut kuoleman läheisyyteen ja syön mitä jääkaapistani satun löytämään. Mutta en mielelläni raakana.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe