Avataan ensimmäiseksi
Danielin kirjaa ja vähän Ilmestyskirjaa.
Enkeli Gabriel kertoo Danielille
aivan käsittämättömän ihania asioita
Danielin kansan kohtaloista,
joiden hirvittävän synnin
Daniel oli juuri tunnustanut Jumalalle.
"Sinun kansallesi
ja pyhälle kaupungillesi
on säädetty 70 vuosiviikkoa.
Silloin jumalattomuus päättyy,
synti lukitaan sinetillä,
pahat teot sovitetaan,
ikuinen vanhurskaus tuodaan,
näky ja profeetta vahvistetaan sinetillä
ja kaikkeinpyhin voidellaan."
(Dan 9:24)
Gabriel lupaa Danielin kansalle,
että tuo 70 vuosiviikkoa päättyy
johonkin yli kaiken ymmärryksen
käyvään ihanuuteen.
Vielä tämä ihanuus ei ole toteutunut.
Eli 70 vuosiviikkoa
Danielin kansan kohtaloissa
ei ole vielä täyttynyt.
Milloin tämä ihanuus
sitten on täyttynyt.
Silloin,
kun synti sinetillä lukitaan,
eli kun itse paholainen
heitetään syvyyteen
ja se lukitaan sinetillä hänen jälkeensä.
Silloin alkaa tuhat vuotta kestävä
Israelin kansan pappisvaltakunta
jolloin kaikki muut kansakunnat
virtaavat Jaakobin Jumalan temppeliin,
joka on se kaikkein pyhin,
joka voidellaan.
Toki Jeesuskin on Temppeli.
Mutta Jeesusta
ei suinkaan naulittu ristille
vuosiviikon puolivälissä
vaan 7 + 62 vuosiviikon päätteeksi.
"Ja kuudenkymmenen kahden
vuosiviikon mentyä
tuhotaan voideltu,
eikä häneltä jää ketään."
(Dan 9:26)
Tästä jakeesta alkaa
yksi yhtenäinen ilmoitus,
jossa päivän selvästi
kaiken tekemisen taustalla on
loppujakeessa mainittu hävittäjä.
"Ja kuudenkymmenen kahden
vuosiviikon mentyä
tuhotaan voideltu,
eikä häneltä jää ketään.
Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää
hyökkäävän ruhtinaan väki,
mutta hän itse saa loppunsa tulvassa.
Ja loppuun asti on oleva sota:
hävitys on säädetty.
Ja hän tekee liiton raskaaksi monille
yhden vuosiviikon ajaksi,
ja puoleksi vuosiviikoksi
hän lakkauttaa
teurasuhrin ja ruokauhrin;
ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
Tämä loppuu vasta,
kun säädetty tuomio
vuodatetaan hävittäjän ylitse."
(Dan 9:26-27)
Siis 69 vuosiviikkoa
on takana.
Yksi vuosiviikko
odottaa täyttymystään.
Siis on oleva liittosopimus
Israelin kansan ja hävittäjän välillä.
Sen tuo hävittäjä rikkoo
tuon liiton puolivälissä.
Israel ei saakaan enää
harjoittaa uskontoaan
rakentamassaan temppelissä,
vaan tuo hävittäjä astuu sinne.
Asia ratkeaa vasta silloin,
kun Jeesus tulee takaisin
ja perustaa Israelille Valtakunnan.
Siihen asti Israel on oleva ahdistuksessa.
Viimeisest kolme ja puoli vuotta
ennen Jeesuksen paluuta,
on oleva kaikkein vaikein.
Silloin on niin suuri ahdistus,
ettei sellaista koskaan ole ollut
eikä sitten koskaan enää tule.
Tästä ajasta sekä Ilmestyskirja
että Danielin kirja
ja vieläpä kumpikin luvuissa 12,
kertoo puhuen
ajasta ja kahdesta ajasta ja puolesta ajasta.
Siis tuo suuri ahdistus kestää
kolme ja puoli vuotta
eli 42 kuukautta eli 1260 päivää.
Silloin Israel eli Danielin kansa
pelastetaan.
"Siihen aikaan nousee Miikael,
se suuri enkeliruhtinas,
joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.
Ja se on oleva ahdistuksen aika,
jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka,
kuin kansoja on ollut,
hamaan siihen aikaan asti.
Mutta siihen aikaan pelastetaan
sinun kansasi, kaikki,
jotka kirjaan kirjoitetut ovat."
(Dan 12:1)
Ja kun Jeesus sitten tuon jälkeen
palaa takaisin maan päälle,
niin tapahtuu myös
Vanhan liiton Israelin kansan ylösnousemus.
"Ja monet
maan tomussa makaavista
heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Ja taidolliset loistavat,
niinkuin taivaanvahvuus loistaa,
ja ne,
jotka monta
vanhurskauteen saattavat,
niinkuin tähdet,
aina ja iankaikkisesti."
(Dan 12:2-3)
Danielin käsketään lukita nämä sanat
ja sinetöidä kirja.
"Mutta sinä, Daniel,
lukitse nämä sanat
ja sinetöi tämä kirja
lopun aikaan asti.
Monet sitä tutkivat,
ja ymmärrys lisääntyy."
(Dan 12:4)
Tämä lukitseminen ja sinetöiminen
oli tarpeen senkin tähden,
että lopun tapahtumat
tulisivat riippumaan Israelin valinnoista.
Ja Jeesus joutui itkemään Jerusalemia.
Ja kun Israel ei sitten
vielä silloisen ahdistuksen aikanakaan
- niin hirveä kuin se olikin -
kääntynyt,
niin Johanneksen kautta
annettiin tiedoksi,
miten asiat nyt tulevat menemään.
Daniel ei kerro nykyisestä
pakanain armotalouskaudesta,
joka tuli väliin
Israelin paatumuksen tähden.
Ilmestyskirjassa on kaksi lukua
siitä,
MIKÄ NYT ON.
TÄMÄN JÄLKEEN
on viimeinen vuosiviikko.
Sen jälkimmäinen puolisko
eli 3½ vuotta
eli 42 kuukautta
eli 1260 päivää
huipentuu siihen,
että Jeesus tulee takaisin,
kun vihdoin Israel
ottaa vastaan Messiaansa.
Israelin kansan pelasstusprosessi,
josta Danielin kirjan luku 12 kertoo,
alkaa siis Ilmestyskirjassa seuraavasti:
"Ja vaimo pakeni erämaahan,
jossa hänellä oli
Jumalan valmistama paikka,
että häntä elätettäisiin siellä
tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää."
(Ilm 12:5)
Kun Jeesus palaa takaisin
vihityn Vaimonsa kanssa,
toteutuu maan päällä
elossa olevien ihmisten tuomio.
Israelin kansan tuomio kestää
30 päivää eli kuukauden.
Pakanakansojen tuomio 45 päivää
eli yksi ja puoli kuukautta.
1260 + 30 + 45 = 1335
Lopun ajan tapahtumat Raamatun mukaan
85
804
Vastaukset
- Anonyymi00001
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa. TUHANNEN VUOTTA. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
1234567---- Anonyymi00002
Jumala on aina ja ikuisesti laupias ja armollinen.
Se on Jumalan pysyvä luonteenpiirre.
Tuhatvuotinen valtakunta on maan päällä.
Ei siellä pyhässä paikassa mitään pakanoita ole herjaamassa Juutalaisten pyhiä temppelitoimituksia.
Sinetin saaneet ovat kaikki Israelin 12 heimon jälkeläisiä, ei mitään lahkolaisia.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jumala on aina ja ikuisesti laupias ja armollinen.
Se on Jumalan pysyvä luonteenpiirre.
Tuhatvuotinen valtakunta on maan päällä.
Ei siellä pyhässä paikassa mitään pakanoita ole herjaamassa Juutalaisten pyhiä temppelitoimituksia.
Sinetin saaneet ovat kaikki Israelin 12 heimon jälkeläisiä, ei mitään lahkolaisia.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.Jeesus on mennyt valmistamaan meille sijaa taivaaseen. " Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman"
"Täällä Pohjan tähden alla on nyt kotomaamme, mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme. Näin Adventistit veisaavatkin.
Tämä maa on tuhoon tuomittu. Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.
1234567--- - Anonyymi00079
Nuo 70 vuosiviikkoa on yhteinäinen ajanjakso, joka antaa vielä uuden armonajan juutalaisille Babyoniasta paluun jälkeen.
Myös viimeisen vuosiviikon tapahtumat ovat oleellinen osa tätä ajanjaksoa, jonka jälkeen tämä armonaika päättyy, temppeli ja Jerusalem hävitetaan ja kansa ajetaan muihin maihin.
Alla ko jakeet hieman selitettyinä.
24Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty
sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi;
silloin luopumus päättyy,
ja synti sinetillä lukitaan, =Jeesuksen työ
ja pahat teot sovitetaan, =Jeesuksen uhri ristillä
ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan,
ja näky ja profeetta =profetia
sinetillä vahvistetaan,
ja kaikkeinpyhin =Jeesus
voidellaan.
25Ja tiedä ja käsitä:
siitä ajasta, jolloin tuli se sana,
että Jerusalem on jälleen rakennettava,
voideltuun, ruhtinaaseen =Messias, asti,
on kuluva seitsemän vuosiviikkoa;
ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa,
niin se jälleen rakennetaan
toreinensa ja vallihautoinensa,
mutta keskellä ahtaita aikoja. (Esra ja Nehemia kertovat tästä)
26Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä
tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään.
Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää
hyökkäävän ruhtinaan =prinssi eli Tiitus väki,
mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. (Jerusalem saa loppunsa maasta karkotuksessa)
Ja loppuun asti on oleva sota: - --sota hävityksineen
hävitys on säädetty.
27Ja hän tekee liiton raskaaksi monille
=Hän vahvistaa liiton monien kanssa viimeisen vuosiviikon aikan
yhden vuosiviikon ajaksi =aikana,
ja puoleksi vuosiviikoksi = vuosiviikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, kun Jeesus ristiinnaulitaan ja temppelin esirippu repeää
hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin;
ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
Tämä loppuu vasta,
kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
- Anonyymi00003
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan. Ei mene mihinkään Juutalaisten temppeliin.
- Anonyymi00004
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
- Anonyymi00031
Jumalan tuomioistuimen edessä meidät jokainen tuomitaan.
Room 14:10
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. - Anonyymi00056
Anonyymi00031 kirjoitti:
Jumalan tuomioistuimen edessä meidät jokainen tuomitaan.
Room 14:10
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.Juuripa niin.
- Anonyymi00005
Jenkkilahkot eivät edusta tervettä alkuperäistä kristinuskoa ollenkaan.
- Anonyymi00007
Näin papit veisaavat: NIINKUIN ALUSSA OLLUT ON, NYT ON JA AINA, IIIIANKAIKKISESTA, IIIIIANKAIKKISEEN. AAAAMEN, AAAAAMEN. Alkuperäistä tervettä.
Kuinkas alussa oli ? Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän, sapatin pyhäpäiväksi.
1234567--- - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näin papit veisaavat: NIINKUIN ALUSSA OLLUT ON, NYT ON JA AINA, IIIIANKAIKKISESTA, IIIIIANKAIKKISEEN. AAAAMEN, AAAAAMEN. Alkuperäistä tervettä.
Kuinkas alussa oli ? Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän, sapatin pyhäpäiväksi.
1234567---7 Pv. Adventismin lahko on vanhin harhaoppinen lahko, joka synnytti Jehovantodistajien lahkon, Mormonismin ja Helluntailaisuuden lahkot. Niillä on kaikilla samat perusopit ja heresiat.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näin papit veisaavat: NIINKUIN ALUSSA OLLUT ON, NYT ON JA AINA, IIIIANKAIKKISESTA, IIIIIANKAIKKISEEN. AAAAMEN, AAAAAMEN. Alkuperäistä tervettä.
Kuinkas alussa oli ? Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän, sapatin pyhäpäiväksi.
1234567---Enkelit julistavat taivaassa kolme eri kertaa: Amen, Amen ja Amen,
koska Jumala on kolmiyhteinen Jumala (Isä, Poika ja Pyhä Henki).
Jenkkilahkot kieltää Kolmiyhteisen Jumalan. - Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näin papit veisaavat: NIINKUIN ALUSSA OLLUT ON, NYT ON JA AINA, IIIIANKAIKKISESTA, IIIIIANKAIKKISEEN. AAAAMEN, AAAAAMEN. Alkuperäistä tervettä.
Kuinkas alussa oli ? Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän, sapatin pyhäpäiväksi.
1234567---7 pv. Adventismi on Ellen G. Whiten Amerikassa perustama uskonlahko.
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen Ortodoksien tuomana ensimmäisellä vuosituhannella. - Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
7 pv. Adventismi on Ellen G. Whiten Amerikassa perustama uskonlahko.
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen Ortodoksien tuomana ensimmäisellä vuosituhannella.Elleni kuului alkujaan Metodisteihin.
Uskoon tultuaan Elleni ymmärsi, että sapatti kuuluu myöski Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
Elleni ymmärsi Jumalan jaotuksen puhtaista ja saastaisista eläimistä. ESIM. että sika ei kuulu ruuaksi.
Elleni ymmärsi, että Jumala ei ole sadisti ikuisesti tulella poltteleva pelastumattomia jne...
1234567--- - Anonyymi00016
Anonyymi00009 kirjoitti:
7 Pv. Adventismin lahko on vanhin harhaoppinen lahko, joka synnytti Jehovantodistajien lahkon, Mormonismin ja Helluntailaisuuden lahkot. Niillä on kaikilla samat perusopit ja heresiat.
Vakavaa harhaoppia monet julistavat, että pelastumattomattomia ikuisesti kärvennetään tulella.
1234567--- - Anonyymi00029
On vain Jumalan seurakunta. Siihen kuuluvat Jeesuksen Kristuksen verellä ostetut ja sovitetut!
- Anonyymi00043
Anonyymi00029 kirjoitti:
On vain Jumalan seurakunta. Siihen kuuluvat Jeesuksen Kristuksen verellä ostetut ja sovitetut!
Jumalan seurakunnassa on Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti pyhäpäivänä.
1234567--- - Anonyymi00046
Anonyymi00010 kirjoitti:
Enkelit julistavat taivaassa kolme eri kertaa: Amen, Amen ja Amen,
koska Jumala on kolmiyhteinen Jumala (Isä, Poika ja Pyhä Henki).
Jenkkilahkot kieltää Kolmiyhteisen Jumalan.Voi sinua Teuvo! Etkö tiedä, etteivät valehtelijat peri Jumalan valtakuntaa?
- Anonyymi00049
Anonyymi00029 kirjoitti:
On vain Jumalan seurakunta. Siihen kuuluvat Jeesuksen Kristuksen verellä ostetut ja sovitetut!
Aamen! Jeesus pelastaa syntisiä, jotka syntinsä tunnustavat ja parannusta tekevät!
- Anonyymi00050
Anonyymi00043 kirjoitti:
Jumalan seurakunnassa on Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti pyhäpäivänä.
1234567---Monet eivät peite sillään sitä näe.
- Anonyymi00067
Anonyymi00046 kirjoitti:
Voi sinua Teuvo! Etkö tiedä, etteivät valehtelijat peri Jumalan valtakuntaa?
Hän ei välitä.
- Anonyymi00072
Anonyymi00029 kirjoitti:
On vain Jumalan seurakunta. Siihen kuuluvat Jeesuksen Kristuksen verellä ostetut ja sovitetut!
Aamen!
- Anonyymi00080
Anonyymi00046 kirjoitti:
Voi sinua Teuvo! Etkö tiedä, etteivät valehtelijat peri Jumalan valtakuntaa?
Se on just noin.
- Anonyymi00008
Maailmanlopun ennustajia ja tempauspäivän laskijoita pitää varoa.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi00012
Pelon ja kiireen tunteen synnyttämisellä yritetän saada nopeita uskonratkaisuja lahkon esittämällä tavalla.
- Anonyymi00014
Saatanalla on kiire, koska sillä on vähän aikaa jäjellä.
Kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin se heitetään lahkoapureineen tuliseen järveen. Siksi se yrittää estää esim. lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle. - Anonyymi00019
Tämä on harhaoppia, jota aina silloin tällöin kuulee, kun omainen kuolee: Sinne meni taivaan kirkkauteen iloitsemaan.
Paratiisissa myöskin käärme valehteli: Ette suinkaan kuole. Sama vale jatkuu vieläkin, jatkuu jatkuu ja jatkuu.
1234567--- - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tämä on harhaoppia, jota aina silloin tällöin kuulee, kun omainen kuolee: Sinne meni taivaan kirkkauteen iloitsemaan.
Paratiisissa myöskin käärme valehteli: Ette suinkaan kuole. Sama vale jatkuu vieläkin, jatkuu jatkuu ja jatkuu.
1234567---Ei ole pääsyä tästä harhaopista.
- Anonyymi00052
Jumalan tahto on pelastaa ihmisiä tänään. Saatana tahtoo ovelasti siirtää ihmisten halua kääntyä Jumalan puoleen. Se sanoo: ”voihan sitä sitten vaikka joskus myöhemminkin.”
Raamattu sanoo: TÄNÄÄN ON PELASTUKSEN PÄIVÄ!
- Anonyymi00013
KENEN HALUAISIT NÄHDÄ HYMYILEVÄN?
KENEN TAI MILLAISEN HYMYN HALUAISIT NÄHDÄ HIIPUVAN?
Medioissa näkee usein kuvia ihmisistä, joissa ilmeet ovat julkaistun jutun mukaiset. Joskus olisi aihetta pohtia hymyn taakse kätkeytyviä syvempiä tuntemuksia ja mentaalisia ja edunvalvonnallisia riippuvuussuhteita erilaisten ilmeiden takana. Ihmisen mikroilmeetkin, kuten esimerkiksi ”sinisilmäisyys” ja sen kautta johdattelu jopa päätöksiä tehdessä tuo osaavalle esiin todellisia vaikuttimia ja tilanteisiin suhteutettuja tuntemuksia. Silmistä voi usein lukea sen todellisuutta, millaiset henkivallat ja arvomaailma ohjaavat omaksuttuina todellisuuksien tulkintoina ja reviireinä ihmistä. usein on kirjoituksissa esitetty, että vain narsistinen sadisti voi kätkeä tunteensa niin, että henkilön häikäilemättömyys tavalla tai toisella ei kommunikointitilanteissa tule havaittavaksi tai ylitä ns. arvioinnin reaktiokynnystä.
On myös lahjakkaita näyttelijöitä, joiden käytös voi ilmentää sukupuolesta määrittyvää tai arvoista välittyvää tunteiden valikoitumista. Otan pari esimerkkiä: On puhuttu ns. sumeasta logiikasta, joissa esimerkiksi feministien totuuden määrittymisen kriteerinä toimivat tunteelliset vaikuttimet, mutu-perusteet ja sukupuolistunut edunvalvonta. Esimerkiksi oikeudenkäynneissä. Jos syyttäjä tai tuomarikollegio sattuu olemaan narsisti, fasisti, sadisti tai feministi, tulee oikeudenkäynnistä farssi, jossa oikeusmurhan uhrina on syytetty.
Jos juttu on kiireessä hoidettu kuin ”juosten kustu”, mm. vedoten kiireisiin ja juttujen paljouteen, voidaan toki juttu määrätä myös salaiseksi ja salata myös aikuisten väliset juttu 50 vuotta salassa pidettäväksi. Mutta onko kansalaisten keskuudessa kulkeva väite: ”Feministien välisissä edunvalvontatilanteissa ei korppi korpin silmää noki!” Lojaliteetti toista feministiä kohtaan on rikkumaton? Feministien hymy noissa peleissä on verrattu usein ”Pikku Myyn” ilkikuriseen, vahingoniloiseen ja röyhkeän aktivistin hymyyn.”
Haluaisin nähdä hymyn väärin langettavasti tuomittujen kasvoilla ja silmissä. Se edellyttäisi, että pahat henkivallat ja niiden mahti murtuisi ja hyvyys voittaisi pahat voimat. Niin vain harvoin käy. Se ahdistaa ja tuo tiedostavien ihmisten kasvoille ns. ”suomalaisen hymyn”, suupielet alaspäin. Alistuminen on kuitenkin yksilöä ylivoimaisesti voimakkaamman väkivaltakoneiston alla ainoa vaihtoehto. Niin yksilön oli alistuttava maallisen oikeuslaitoksen ja mielivaltaisen oikeusprosessin sekä väkivallan alla monissa historian käänteissä. Usein päättäjinä kansalaisten kaltoinkohteluissa olivat mielivallan ja veromammonan päällä istuvat ja hyötykäyttävät päättäjät.
Häikäilemättömät hymyt ovat usein ylimielisiä ja itsetietoisia, kuten siinä uutisoidussa tapauksessa, jossa Rovaniemeläinen tuomari nolasi oikeustieteen professoreita ja kehui kännissä sillä, että hän on sentään vaikutusvaltainen. Hän kehui sillä, kuinka monta hän on pannut lusimaan. tuo tapahtui noin kaksi vuotta sitten.
Piru johtaa omiaan pahanteossa myös tilanteissa, joissa toinen valtio hyökkää toisen maan ja kansan kimppuun. Usein perusteluina käytetään röyhkeän mielivallan perusteluina valheellisten pahansuomien leimojen ja stigmojen käyttöä mustamaalatakseen hyökkäyksen kohteen ja oikeuttaakseen valheellisin perustein hyökkäyksen. Tosiasiassa kysymyksessä ovat pyrkimykset saada ryöstetyksi toisen omaisuus ja resurssit omaan käyttöön. Diktaattorityyppisissä tilanteissa edunvalvonta ei ole edes kansallinen, vaan henkilö- tai oligarkiamotivoitunut. Esimerkiksi Venäjän hyökkäys ukrainaan perusteltiin Venäjällä sillä, että Ukraina on korruptoituneen fasistijengin… Tosiasiassa kun venäläiset sotilaat hyökkäsivät esimerkiksi Butsan ja Donbasin alueelle ja sanoivat, että me tulimme vapauttamaan teidät niistä fasisteista, ihmiset kiistivät, että mitään fasismia ei Ukrainassa ole. Mutta kuten oikeudenkäynneissä, pahan väittäjää uskottiin ja kaikki valheellinen informaatio uskottiin Ukrainaa vastaan Venäjällä. Sotapropaganda meni ”päineen sarvineen” venäläisten ihmisten tietoisuuteen ja motivoi heitä tuomitsemaan väärin ukrainalaiset fasisteiksi, mitättömiksi jne. ja Ukraina maana olemattomaksi. Jotkut sotilaat kertoivat, että teistä tulee ukrainalaisista tulee venäläisten orijia ja palvelijoita. Se hymy oli pirullinen. Ison vihan ajalta 1700-luvulta tuo orientaatio naapurimaahan hyökkäyksille oli meilläkin tuttu.
Ilon ja onnellisuuden hymyn soisi lähtevän hyvän, eikä pahan voittamisesta. Ilon vastakohtana ovat lähimmäisten osattomuuden, kärsimisen ja kuoleman kalvakkaat tunteet ja ilmeet. Mielivallan objektina oleminen on aina ollut heikomman osa. Häikäilemättömyys on aina kummunnut turmeltuneesta mielestä ja ylimielisestä pahansuovasta vallankäytöstä.
Haluaisin nähdä ilon niin ukrainalaisten kuin venäläistenkin kasvoilla. Niin ja meidänkin!
Mutta entä, jos…? Kerro sinä!- Anonyymi00020
Ei taida olla pääsyä sodasta.
- Anonyymi00055
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei taida olla pääsyä sodasta.
Jumala on jo määrännyt päivän, jolloin sodat loppuvat.
- Anonyymi00017
Temppelin herra kun vaihtui silloin 2000 vuotta sitten, niin koko maailma on pahan vallassa.
2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi00023
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista: Kuinka asettuu Jumalan temppeliin.
VIRSI 241.4.Se peto itsens', istutti Jeesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti, itsens', teetteli sijaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait', laitumell' toit, ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell'.
1234567---
- Anonyymi00018
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi00022
Jeesus varoitti tästä ajasta kun opetetaan, että lait ja käskyt on kumottu ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.
Jeesus ei kumonnut lakeja ja käskyjä ja tekojen merkitystä pelastuksessa, vaan lähetti lisää viisaita miehiä, jotka ovat lainopettajia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." >>1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista: Kuinka asettuu Jumalan temppeliin.>>
1700-luvulla suomalaiset (ja ruotsalaiset) saivat pataan ortodokseilta.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00024
Antikristus meni heti sinne Jumalan temppeliin kun Pyhä Henki poistui sieltä Jeesuksen kuollessa Jeesuksen huutaessa aramean kielelllä, Eeli, Eeli Lama sabaptani.
Antikristukset saivat alkuseurakunnan hatuunsa.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00025
Harhaoppisiin Jenkkilahkoihin eli lusteeseen kietoutuneet lahkolaiset herjaavat perinteisiä vanhoja kristillisiä kirkkokuntia.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Harhaoppisiin Jenkkilahkoihin eli lusteeseen kietoutuneet lahkolaiset herjaavat perinteisiä vanhoja kristillisiä kirkkokuntia.
Minkämoisilla herjoilla herjaavat ?
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Minkämoisilla herjoilla herjaavat ?
Enkelit vain pystyvät vain ne lahko-opit erottamaan, mutta sitä ei voi vielä tehdä.
Matt.13
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Enkelit vain pystyvät vain ne lahko-opit erottamaan, mutta sitä ei voi vielä tehdä.
Matt.13
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Lahkot temmataan ensin pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin Jerusalemiin.
Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei pidä mennä, vaikka ne lupaavat viedä sinut taivaaseen. - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Lahkot temmataan ensin pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin Jerusalemiin.
Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei pidä mennä, vaikka ne lupaavat viedä sinut taivaaseen.Älä usko lahkojen lupauksia salaisista taivaaseen "tempaamisista"
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Vanhat perinteiset kristilliset kirkkokunnat on luotettavia. Niissä kannattaa pysyä. - Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Älä usko lahkojen lupauksia salaisista taivaaseen "tempaamisista"
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Vanhat perinteiset kristilliset kirkkokunnat on luotettavia. Niissä kannattaa pysyä.En usko salaiseen tempaukseen !
1234567--- - Anonyymi00069
Anonyymi00025 kirjoitti:
Harhaoppisiin Jenkkilahkoihin eli lusteeseen kietoutuneet lahkolaiset herjaavat perinteisiä vanhoja kristillisiä kirkkokuntia.
Mitä Teuvo sinulle kuuluu? Koko sait asuntosi myytyä?
- Anonyymi00073
Anonyymi00024 kirjoitti:
Antikristus meni heti sinne Jumalan temppeliin kun Pyhä Henki poistui sieltä Jeesuksen kuollessa Jeesuksen huutaessa aramean kielelllä, Eeli, Eeli Lama sabaptani.
Antikristukset saivat alkuseurakunnan hatuunsa.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Höps Teuvo!
- Anonyymi00033
Tuomiopäivä on se kun synnytään tänne murheen laaksoon. Karman laki tulee voimaan.
- Anonyymi00034
Kun Jeesus tulee asumaan sydämeenne, taivaan portit aukeavat ja te olette turvassa; teistä tulee uusi luomus, taivaan kansalaisia pois tästä pahasta maailmasta.
Teille tulee uudet arvot: te elätte rakkaudessa ja anteeksiannossa täällä maailmassa.
Taivaassa armoa ei enää tarvita; kaikki on rakkauden puitteissa. Tietäkää kuitenkin, että armo on anteeksiantoa, ja se on rakkauden tuote — sitä halutkaa. Se on tie taivaaseen Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta. Niin suuri on Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan, että Hän antoi ainokaisen Poikansa; joka häneen uskoo, saa iankaikkisen elämän ja tulee Jumalan lapseksi.
Turha on turhista kinailla se tuottaa vain riitaa ja eksytystä, sitä ei Jeesuksessa ole!- Anonyymi00035
Monet veisaavat ponnekkaasti "JUMALA OMPI LINNAMME, VARUSTUS VAHVA AIVAN".
Kuinka ollakaan, sitten MONET NOUSEVAT JUMALAN YLÄPUOLELLE, ja julistavat: Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti, ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.
1234567---
"Jumala ompi linnamme" säveltäjä/sanoittaja ei pyhittänyt sapattia.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00036
Kun veisataan Jumala ompi linnamme se on jo sabatin kunnioittamista.
- Anonyymi00042
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kun veisataan Jumala ompi linnamme se on jo sabatin kunnioittamista.
On niitäkin jotka kunnioittavat sapattia pitämällä sapatin pyhäpäivänä. Laulaen "Jumala ompi linnamme" Adventtilauluja 302. Jumala ompi linnamme. Eivät nouse Jumalan yläpuolelle, vaan pitävät sapatin pyhäpäivänä
Kirjoitin, että monet NOUSEVAT JUMALAN YLÄPUOLELLE, Ja julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.
Huom. Monet !
1234567---
Hyvä. Veisataan vaan Jumala ompi linnamme niin ei tarvitse oikeasti kunnioittaa sabattia.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00037
siinä meni ymmärrys ohitse!
- Anonyymi00038
Sabatin Hera on Jeesus jota kunnioitetaan.
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sabatin Hera on Jeesus jota kunnioitetaan.
Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnen pää, ja mies vaimon pää.
Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Kunnioitetaan Jeesusta, ja seurataan Jeesusta. Jeesus Sapatin Herra. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan, ja samalla paransi sairaita.
1234567--- - Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnen pää, ja mies vaimon pää.
Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Kunnioitetaan Jeesusta, ja seurataan Jeesusta. Jeesus Sapatin Herra. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan, ja samalla paransi sairaita.
1234567---Adventistit eivät seuraa Jeesusta, vaan Ellen G.Whitea, joka on sen lahkon opillinen ja hengellinen guru.
Adventistien lahko synnytti ensin Jehovantodistajien lahkon ja sitten Momonismin ja Helluntailaisuuden, jotka ovat saman hengen aikaan saamia eksytyksiä, mitä on tuotu Suomeen 1900-luvun alussa. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Adventistit eivät seuraa Jeesusta, vaan Ellen G.Whitea, joka on sen lahkon opillinen ja hengellinen guru.
Adventistien lahko synnytti ensin Jehovantodistajien lahkon ja sitten Momonismin ja Helluntailaisuuden, jotka ovat saman hengen aikaan saamia eksytyksiä, mitä on tuotu Suomeen 1900-luvun alussa.Monet ovat tulleet tuntemaan esim. sapatin tietämättä Ellenistä mitään.
Presidentin Mauno Koiviston isä Juho Koivisto tultuaan uskoon piti sapatin pyhänäpäivänä.
Eräs 20-luvulla syntynyt henkilö, hoksasi kansakoulussa, että lauantai onkin sapatti. Niinpä hän aikuisesksi tultuaan piti sapatin pyhänäpäivänä, elämänsä loppuun saakka. Elleni ei ollut hänen ohjaajansa sapattiin. Uskon, että Jumala antoi hänelle ymmärrystä.
Eräs mies tultuaan uskoon 60-luvulla pyysi sapattia vapaaksi. Työkaverit estelivät, mutta korkeimmalta taholta sanottiin: Mies tunnetaan, saa lauantain vapaaksi.
Kun ostin ensimmäisen Raamattuni, ja sitä selaillessani, löysin: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa jne...Siihen jäi vähäinenkin sian syönti. En ollut tästä kuullut saarnattavan. Eikä Ellenikään tullut näyttämään. Jumala näytti sen Raamatusta.
1234567---
- Anonyymi00039
Miten sitä aina päädytään sapattiin näissä aloituksissa?
- Anonyymi00040
Raamattu on kokoelma mielikuvitustarinoita.
Ei sunkas tämä ole enää kellekään täysijärkiselle yllättävä tieto? - Anonyymi00047
Loppu tulee, mutta mikä on tärkeintä, on se, että saa nyt olla Jeesuksen omana ja myös pysyä Hänen omanaan.
- Anonyymi00048
Sapatin Herran Jeesuksen omat, pitävät Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin pyhäpäivänä.
1234567--- - Anonyymi00051
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sapatin Herran Jeesuksen omat, pitävät Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin pyhäpäivänä.
1234567---Jeesuskaan ei noussut Isän käskyjä vastaan.
Ketään ei sitten kai kiinnosta
maailmantilanteesta huolimatta
Raamatun ilmoitus lopunajoista,
ei Danielin kirja eikä Ilmestyskirja.- Anonyymi00053
Ilmestyskirjasta luemme: Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
Pedon merkkihän on sunnuntai, ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.
1234567--- - Anonyymi00054
Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa. Ilmestys, Daniel, Apokryfit, Islamin eskatologia, Veeda kirjojen toteen käynti joka sukupolvessa, Nostradamus, Baba Vanga jne. Mutta mitä enemmän niihin uskoo sitä enemmän ymmärtää itse ajan olevan barrikaadi. Menee 70 vuotta ennen sitä ja sitä tapahtumaa. Itse elän tuskin 10 vuotta enää. Apostoli Johannes temmattiin Herran päivään eli tulevaisuuteen 3000-4000 jKr. Hän näki omin silmin tulevaisuuden virtauksen ohitseen.
Mikä on tärkeää vuonna 2027, 2028 jolloin Jumalan valtakunta saa uuden vaiheen. Seuraan mielenkiinnolla Afrikan, jossa Jeesus on 2020 luvun vaikuttanut Ilmestyksin tilannetta. Siellä on Owuor, Mufti Menk, Burkina Fason presidentti ja Ahmadiyaa. Tai ainakin kotoisin sieltä. Näyttää kuin lain ja rakkauden kunnioitusta yritetään palauttaa voimaan.
Mutta sekin on vain ajallinen ehkä 70 vuotta kestävä pyrkimys. Kun sukupolvi jälleen hiipuu paha saa jälleen kerran voiton hyvästä. Tämä on Intian keksimä lainalaisuus.
Pitääkö seurata Jumalan Karitsaa kaikessa vai höpöttää suurimman syntisen Paavalin sovitusoppia. Suomen ainoaksi tieksi vuonna 2008 päätettiin Messiaaniset ministeriöt eli kukin niistä noudattaa yhtä lukua Raamatussa. Itselläni on Jesaja 56 eli sapatin pitäminen tavoite.
Paluu noudattamaan kääntymistä on myös Ilmestyksen Efesolaiskirjeen Sanoma.
Minkä luvun Raamatusta itse tahtoisit toteuttaa? Sen selvittäminen Raamattua selailemalla on helpohkoa.
Keskittyminen vain yhteen lukuun tai jakeeseen ei saa tietenkään olla orjallista vaan pyhitykseen liittyvää. Itse sain Rippikoulu Raamattuun muistoksi ETSI JUMALAA KAIKESTA SYDÄMESTÄ NIIN LÖYDÄT HÄNET. Sekin kantoi paljon elämän varrella ja toteutui kuin itsestään niin että elämäni kietoutui sen ympärille. - Anonyymi00077
Oikeassa olet kerrankin!
Danielin kirjan lopussa
oleva tekstijakso alkaa sanoin:
"Mutta lopun ajalla ..."
(Dan 11:40)
Tuo jae siirtää meidät
kaikesta jo kerran toteutuneesta
aivan lopun ajan tapahtumiin.
Siis tuohon jakeeseen asti
on takana selvitystä asioista,
jotka ovat tänä päivänä jo historiaa.
Viimeisimpänä on kuvaus
Antiokus Epifaneesta
(Dan 11:21-39).
Hän oli lopullisen antikristuksen
esikuva.
Antikristuksen henkivalta
on hallinnut Baabelin tornin
rakentamisesta asti.
Ja nyt meillä on Danielin kirjassa
alkamassa viimeinen näytös.
Näyttämöä hallitsevat
- Pohjoisen kuningas
- Etelän kuningas
- Idän kuningas
Nyt on vuorossa
Etelän kuninkaan hyökkäys
Pohjoisen kuninkaan kimppuun.
"Mutta lopun ajalla
Etelän kuningas iskee yhteen
hänen kanssansa.
Ja Pohjan kuningas käy
tämän kimppuun vaunuilla
ja ratsuilla ja monilla laivoilla,
hyökkää hänen maihinsa,
tulvana leviten niiden ylitse."
(Dan 11:40)
Pohjan kuninkaan hyökkäys
kohdistuu laajalle alueelle.
Ja napakymppi on sitten Israel.
"Hän hyökkää myös
Ihanaan maahan,
ja monta kaatuu."
(Dan 11:41)
Mutta kaikkia se ei saa valtaansa.
"Mutta hänen kädestänsä
pelastuvat nämä:
Edom ja Mooab
ja ammonilaisten pääosa."
(Dan 11:41)
Suuri sen valloitus kuitenkin on.
"Ja hän ojentaa kätensä maita kohti;
Egyptin maa ei ole säästyvä.
Hän valtaa kulta- ja hopea-aarteet
ja kaikki Egyptin kalleudet,
ja liibyalaiset ja etiopialaiset
liittyvät häntä seuraamaan."
(Dan 11:42-43)
Mutta sitten
tapahtuu ratkaiseva käänne.
Idän kuningas lähtee liikkeelle.
"Mutta sanomat idästä ja pohjoisesta
säikähdyttävät häntä,
ja hän lähtee täynnä kiukkua
hävittämään monia
ja vihkimään heitä tuhon omiksi."
(Dan 11:44)
Ja niin ihanaan maan valloitus
ei enää sujukaan muitta mutkitta.
"Hän pystyttää hovitelttansa
meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille.
Mutta hänen loppunsa tulee,
eikä häntä kukaan auta."
(Dan 11:45)
Ja siihen aikaan nousee Miikael
ja on oleva Danielin kansan
eli Israelin lasten suojana.- Anonyymi00057
Lopun ajoilla kristinusko katoaa ja islam tulee tilalle.
- Anonyymi00065
Paavali alisti naisia.
Oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa nykyisten talibaanien opit,
mistä toi ne opit Korinton seurakuntaan, jossa meno oli kuin Al Holin leirillä.
Siksi monet lahkoäijät pitää Paavalia idolinaan.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
- Anonyymi00058
Lopun ajan kuvaukset on kuvakielisiä kertomuksia menneistä ajoista, joita ihmisille on aikanaan kerrottu.
Esim. antikristukset tulivat silloin heti sinne kun Jeesus nousi taivaaseen.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00059
Lahkolaiset eksyttää ihmisiä lopun ajan puheilla, joilla luodaan pelon tuntua ja kehotetaan kiireesti liittymään lahkon jäseneksi, jotta pääsisi nopeaan tempaisuus taivaaseen.
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydety ja 400 vielä etsittiin.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi00060
kalamos näköjään toimii paljon helluntailaisten palstalla...joten siteitä on sinne suuntaan...
- Anonyymi00061
Tälläkin palstalla riehuu eräs vl.lä, vaikka heille on oma palstansa.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Tälläkin palstalla riehuu eräs vl.lä, vaikka heille on oma palstansa.
juu, se sillä on oikeuksia poistaa viestejä, jollei sovi sen lahkon oppeihin
- Anonyymi00063
uskonlahkojen agitaattorit käyttää näitä palstoja käännytystyöhön, eivät yleensä paljasta taustajoukkojensa sijaintia
- Anonyymi00066
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2] Edellisessä viestissäni
aloitin Danielin kirjan kohdasta,
jossa siirrytään
lopun ajan tapahtumiin.
"Mutta lopun ajalla ..."
(Dan 11:40)
Tuo jae siirsi lukijan
kaikesta jo kerran toteutuneesta
aivan lopun ajan tapahtumiin.
Ja mitä onkaan edessä.
"Etelän kuningas iskee yhteen
hänen kanssansa.
Ja Pohjan kuningas käy
tämän kimppuun vaunuilla
ja ratsuilla ja monilla laivoilla,
hyökkää hänen maihinsa,
tulvana leviten niiden ylitse."
(Dan 11:40)
Pohjan kuninkaan määränpää
on Israel.
"Hän hyökkää myös
Ihanaan maahan,
ja monta kaatuu."
(Dan 11:41)
Monta Israelilaista myös selviytyy
kun pakenevat pohjoiseen alueille,
jotka pelastuvat
Pohjan kuninkaan käsistä.
"Mutta hänen kädestänsä
pelastuvat nämä:
Edom ja Mooab
ja ammonilaisten pääosa."
(Dan 11:41)
Mutta etelässä ei selviydytä
Pohjan kuninkaan käsistä.
"Ja hän ojentaa kätensä maita kohti;
Egyptin maa ei ole säästyvä.
Hän valtaa kulta- ja hopea-aarteet
ja kaikki Egyptin kalleudet,
ja liibyalaiset ja etiopialaiset
liittyvät häntä seuraamaan."
(Dan 11:42-43)
Mutta sitten Pohjan kuningas
kohtaa tuhonsa.
"Mutta sanomat idästä ja pohjoisesta
säikähdyttävät häntä,
ja hän lähtee täynnä kiukkua
hävittämään monia
ja vihkimään heitä tuhon omiksi.
Hän pystyttää hovitelttansa
meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille.
Mutta hänen loppunsa tulee,
eikä häntä kukaan auta."
(Dan 11:44-45)
Ja nyt alkaa viimeinen
eli seitsemäskymmenes vuosiviikko,
jota ja jonka seurauksia
avauksessa avasin.
"Siihen aikaan nousee Miikael,
se suuri enkeliruhtinas,
joka seisoo sinun kansasi lasten suojana."
(Dan 12:1)
Danielin kansa eli Israel eli Jaakob
kohtaa suurimman ahdituksensa,
mitä se on koskaan kohdannut.
"Ja se on oleva ahdistuksen aika,
jonka kaltaista
ei ole ollut siitä saakka,
kuin kansoja on ollut,
hamaan siihen aikaan asti."
(Dan 12:1)
Mutta Israel ei tuhoudu nytkään.
Tämä on kuitenkin
synnytystuskien huippu.
"Mutta siihen aikaan
pelastetaan sinun kansasi,
kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat."
(Dan 12:1)
Jaakobin ahdistus johtaa
Israelin kansan uudestisyntymiseen.
Jaakobista tulee Israel.
Mutta nyt tässä vaiheessa
Israel on siis oleva kuin kohdussa
kätkeytyneenä kallionkoloihin.
Mutta tuo viimeinen vuosiviikko
johtaa valtaisaan ihanuuteen,
josta avauksessa jo kerroinkin.
Jos kiinnostaa,
niin voisit tässä kohden lukea
Sakarjan kirjan päätösluvun.- Anonyymi00068
Uskon että israel katoaa maailmankartalta ja juutalaiset muuttavat Ameriikkaan omiensa luo turvaan.
Sakarjan kirjan viimeinen luku
alkaa näin:
"Katso,
Herran päivä on tuleva,
ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi."
(Sak 14:1)
Sakarja on päättämässä
profeetallista sanomaansa.
Se päättyy kuvaukseen
ihanasta Herran päivästä.
Herran päivän tuleminen
on kuitenkin kauhea.
Raamattu puhuu siitä
Jaakobin ahdistuksena.
Tuon kauhean
Herran päivän tulemisen
kuvaus päättyy seuraavasti:
"Sinä päivänä ei ole valoa:
loistavat tähdet sammuvat."
(Sak 14:6)
Herran päivän tuleminen on siis
vihan ja synkeyden päivä.
Mutta sitten pamahtaa
heti seuraavassa lauseessa päälle
iki-ihana loistava/valoisa Herran päivä.
"Se on oleva yhtämittaista päivää
- Herralle on se tunnettu -
ei vaihdu päivä ja yö;
ja ehtoolla on oleva valoisata."
(Sak 14:7)
Mutta tätä ennen on siis tapahtuva se,
mikä kerrotaan ehti
luvun avausjakeen jälkeen.
"Minä kokoan kaikki pakanat
sotaan Jerusalemia vastaan."
(Sak 14:2)
Kysymys on prosessista,
jonka alkua kuvataan
jo luvussa 12.
"Katso,
minä teen Jerusalemin
juovuttavaksi maljaksi
kaikille kansoille yltympäri,
ja myös Juudan kohdalle se on tuleva
Jerusalemia piiritettäessä.
Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin
väkikiveksi kaikille kansoille:
kaikki, jotka sitä nostavat,
repivät pahoin itsensä;
ja kaikki maan kansakunnat
kokoontuvat sitä vastaan."
(Sak 12:2-3)
Tuo prosessi johtaa
Israelin pelastukseen.
"Ja minä vuodatan
Daavidin suvun päälle
ja Jerusalemin asukasten päälle
armon ja rukouksen hengen.
He katsovat minuun,
jonka he ovat lävistäneet.
Ja he valittavat häntä,
niinkuin valitetaan ainokaista,
murehtivat häntä katkerasti,
niinkuin murehditaan katkerasti esikoista."
(Sak 12:10)
Ja tämän kääntymisen seurauksena
Messias palaa takaisin maan päälle
ja perustaa Valtakuntansa.
Ja silloin toteutuu Sakarjan kirjan
viimeisen luvun lupaus
ihanasta Herran päivästä.
"Sinä päivänä
elävät vedet virtaavat Jerusalemista:
toiset puolet niistä Idänmerta kohti,
toiset puolet Länsimerta kohti.
Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
Herra on oleva koko maan kuningas.
Sinä päivänä
on Herra oleva yksi
ja hänen nimensä yksi.
Koko maa muuttuu
tasaiseksi kuin Aromaa
Gebasta Rimmoniin asti,
Jerusalemin eteläpuolelle.
Ja tämä on oleva korkea
ja oleva asuttu,
paikallansa,
Benjaminin portista entisen portin sijaan asti,
Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti,
kuninkaan viinikuurniin asti.
He asuvat siellä,
eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi,
ja Jerusalem on oleva asuttu,
oleva turvassa."
(Sak 14:8-11)
- Anonyymi00074
Ennenvanhaan Jumala heilui joka paikassa.
Nyt ei näy missään. - Anonyymi00075
Uskoville tiedossa loista tulevaisuus kultakaupungissa , ei muille. tee hyvä ihminen se uskon ratkaisu ennen kuin on liian myöhäistä.
- Anonyymi00076
Totta puhut!
>>Uskoville tiedossa loista tulevaisuus kultakaupungissa , ei muille. tee hyvä ihminen se uskon ratkaisu ennen kuin on liian myöhäistä.>>
Teuvo Hakkarainen teki uskonratkaisun.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00078
Lopun aika koittaa silloin, kun aurinko on polttanut vedyn loppuun. Silloin alkaa heliumin vuoro. Aurinko paisuu ja maa joutuu matkaamaan auringon ulko-osen läpi. Kaasut jarruttavat maata.
Maa syöksyy lopuksi auringon sisään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453
