veronmaksajille. Kyllähän perussuomalaisella valtiovarainministeri Purralla riittää tähänkin löytyy rahaa. Olkoon Suomen hyvinvoinnin aikaansaaneet iäkkäät ilman kuntoutusta ja työttömien lapset kesällä makaronivellillä.
Orpon lelut tulevat kalliiksi
9
61
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
P.S. siis kyse on Turun tunnin junan/länsiradan lisälsi Turun raitiovaunuista.
- Anonyymi00002UUSI
Rahaa siihen ei ole mutta tehdään silti ?
- Anonyymi00006UUSI
Turun kallein hörhö on nyt tyytyväinen kun saa ratikkansa Turkuun.
- Anonyymi00007UUSI
Turkulaiset päättäjät lun eivät osaa matikkaa niin tuon radan hinta tulee olemaan 3x alkuperäistä arviota kalliimpi.
- Anonyymi00003UUSI
Eikö Orpo saanut leikkiä lapsena junaradalla tarpeeksi?
- Anonyymi00004UUSI
Vain 6 miljardia. Velkaa on hyvä ottaa sillä rahaa on kuten Marinin hallituksella.
- Anonyymi00008UUSI
Marinin halliyus sai lainaa nolla- ja miinuskorolla. Perussuomalainen "talousnero" Riikka Purra muutti Marinin hallituksen lainat vaihtuvakorkoisiksi lokakuussa 2023.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tommiviinikka/valtiovarainministerion-tunarit/
Velkaa on napsittu tämän hallituksen aikana enemmän kuin Marinin kriisihallituksen aikana. Sen lisäksi eläkeläisiltä vietiin miljardi, valtion edullisten asuntojen tuotannosta 2,4 miljardia, Kelan varsrahastosta puoli miljardia. Postikin myytiin niin loppuu nekin tulot.
Valtion velka jo 196,6 miljardia ja alkaa kakkosella kun Purra päästää näppinsä siitä irti. Olisipa tuo tehnyt itselleen sen vaaleissa luvatun velkaruuvinsa.
- Anonyymi00005UUSI
Niiden iäkkäiden kuntoutukset ja lasten vellit menevät tätä menoa enenevästi valtionvelan korkojen maksamiseen. Ne ovat pakollisia menoja.
- Anonyymi00009UUSI
Riikka Purra ei tajunnut mitä teki nostaessaan Suomen velkojen korot 800 miljoonasta miljardiluokkaan lokakuussa 2023. Silloin hän muutti Marinin hallituksen miinus- ja nollakorkoiset lainat vaihtuvakorkoisiksi ilkeyttään.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tommiviinikka/valtiovarainministerion-tunarit/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2412608Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka122152Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3231880- 1031629
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois851540Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001250- 671200
- 251131
- 501083
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731016