kun en sovi minnekkään
tai sitten kärsin jonkilaisesta post-traumaatisesta stressihäiriöstä
ja välttelen ihmisiä parhaani mukaan
Nainen taidan olla hiukan autisti
14
339
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ehkä olet vain savuissa
- Anonyymi00002
Sähän pystyt hakeutumaan tutkimuksiin aikuisenakin. Sitä kautta saat varmasti tarvittavia tukitoimia ja kontakteja toimivampaa arkeen ja elämään.
- Anonyymi00003
Ootko käynyt tampereen setlementissä?
- Anonyymi00004
Kivat sulle. Itse olen enemmän kuin vähän autisti ja koska viihdyn itsekseni minua katsotaan nenänvartta pitkin.
- Anonyymi00005
Ehkä oot vain sä. Ei se sen kummempaa tarvitse olla. Kaikki ei ole diagnoosia vaan persoonaa ja temperamenttia.
- Anonyymi00006
Muista että autisteissa on myös paljon hyviä puolia mies. :)
- Anonyymi00007
Kuten:
Autisminkirjo ei ole sairaus, vaan osa luonnollista neuromoninaisuutta. Siihen liittyy monia arvokkaita vahvuuksia, kuten poikkeuksellinen keskittymiskyky, tarkka yksityiskohtien havaitseminen, vahva oikeudentaju sekä kyky ratkaista monimutkaisia ongelmia ja hahmottaa asioita eri näkökulmista.Autismikirjon keskeisiä vahvuuksia ja hyviä puolia ovat:Syvä keskittymiskyky ja erityisosaaminen: Kyky uppoutua intohimoisesti omiin kiinnostuksen kohteisiin mahdollistaa syvällisen asiantuntijuuden ja innovatiivisen ongelmanratkaisun.Tarkka yksityiskohtien havaitseminen: Auttaa huomaamaan asioita, jotka muilta jäävät helposti huomaamatta. Tämä on erityisen hyödyllistä esimerkiksi tarkkuutta vaativilla aloilla, kuten koodauksessa, tutkimuksessa ja tekniikassa.Visuaalinen ja looginen ajattelu: Monilla autisminkirjoon kuuluu vahva visuaalinen hahmottamiskyky ja looginen päättelykyky, mikä edesauttaa monimutkaisten kokonaisuuksien ymmärtämistä.Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus: Suorapuheisuus, vilpittömyys sekä syvä oikeudentunto luovat luotettavan ja periaatteellisen toimijan.Rutiinien sietokyky ja luotettavuus: Toistuvat, tarkkuutta vaativat tehtävät onnistuvat usein pitkäjänteisesti ja rutiineista pidetään kiinni tunnollisesti.Riippumaton ajattelu: Koska autismikirjon henkilöt eivät välttämättä noudata totuttuja sosiaalisia malleja yhtä automaattisesti, he ajattelevat usein laatikon ulkopuolelta ja tuottavat uusia, luovia näkökulmia.Lisätietoa autismikirjon voimavaroista ja vertaistuesta löydät Autismiliiton sivuilta.
(AI)- Anonyymi00008
Tuttua turinaa. Olen opetellut monia sosiaalisia taitoja ja varttunut ihmislauman keskellä joten en ole koskaan kokenut tarvetta hankkia diagnoosia. Olen viimein löytänyt vahvuuteni ja päässyt sitä tukevaan työhön jossa nillittämistäni arvostetaan. Tavallinen tylsä arki on parasta!
- Anonyymi00010
Läheisille ja omaisille voi olla raskasta joutua välillä ymmärtämään ja tukemaan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Läheisille ja omaisille voi olla raskasta joutua välillä ymmärtämään ja tukemaan.
Kyllä. Joudun tasapainoilemaan jatkuvasti sen kanssa etten kuormita ympärillä olevia liikaa. Onneksi ikä auttaa, pääsee monista epävarmuuksista jo vähän helpommalla. Nuoruus oli raskasta aikaa. Jos nomineurot on hukassa ja sekaisin teininä niin kirjolla olevana koin olevani täysin jäissä. Kukaan ei tajunnut mistään mitään! Tyhmiä kaikki eikä mihinkään saanut uppoutua rauhassa😂
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä. Joudun tasapainoilemaan jatkuvasti sen kanssa etten kuormita ympärillä olevia liikaa. Onneksi ikä auttaa, pääsee monista epävarmuuksista jo vähän helpommalla. Nuoruus oli raskasta aikaa. Jos nomineurot on hukassa ja sekaisin teininä niin kirjolla olevana koin olevani täysin jäissä. Kukaan ei tajunnut mistään mitään! Tyhmiä kaikki eikä mihinkään saanut uppoutua rauhassa😂
Jep. Olen tuntenut autisti ihmisen. Hänen omaisilla ja läheisille se oli välillä todella rankaa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jep. Olen tuntenut autisti ihmisen. Hänen omaisilla ja läheisille se oli välillä todella rankaa.
Onneksi minä olin vain tuttu hänelle autistille.
- Anonyymi00009
Meillä ois paljon yhteisiä puheenaiheita sit♋
- Anonyymi00014
Ei ihmisten välttely pahasta ole. Tällaiselle ihmiselle ongelma voi muodostua siitä että yhteiskunnassa pärjäävän luonne vaatii ryhmäytymistä ja kokemusten jakamista muiden pärjääjien joukossa.
Olet sinäkin näköjään päässyt tähän erityisyksilöiden diagnoosibuumiin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2703354Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281517- 821379
- 1371038
- 811004
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.64839Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86766Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61697Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51676