Niin on, tää paholaisen historian suurimmista ja ikävä kyllä onnistuneimmista petoksista ja eksytysoperaatioista. Sunnuntai on alun perin ollut aurinkopalvontakultin pyhäpäivä, joka on alkanut jo satoja vuosia eKr. Johtuen siitä että juuri tänäpäivänä aurinko oli jonkinlaisessa konjuktiossa jonkun toisen taivaan kappaleem kanssa. Sunday, Sonntag, myös sun-nuntai tulee kaikki aurinkopäivästä. 200 luvulla aurinkokultti Mitrakultin nimellä valloitti Rooman valtakunnan, ja näin ollen myös aurinkopäivä.
300-luvun alussa kun Roomassa oli käynnissä kalenteriuudistus, jonka tarkoituksena oli mm. siirtyä virallisesti käyttämään 7-vuorokautista viikkokalenteria, aurinkopäivästä(nyk.sunnuntai) tehtiin Rooman valtakunnan yleinen pyhäpäivä. Samoihin aikoihin keisari oli pohtimassa mitkä nimet hän päiville antaisi, Rooman piispa Sylvester tällöin teki oman ehdotuksensa jossa hän oli nimennyt viikon seitsemännen päivän sapatiksi ja viikon ekan Herran päiväksi ja muut päivät oli ferioita. Paavin ehdotus ei mennyt läpi, mutta sitä ruvettiin käyttään Katolisessa kirkossa.
Pian senjälkeen kun aurinkopäivä oli tehty Rooman yhteiskunnan pyhäpäiväksi, paavi Sylvester myös teki muutoksen kirkon oppeihin, julistaen että nyt ei enää vietetäkään sapattia vaan Herran päivää, joka oli hänen nimityksensä aurinkopäivälle. Luultavasti tarkoituksena oli saada kirkolle enemmän valtaa ja suosiota roomalaisten silmissä ja alkaa viettää pyhänä samaa päivää mitä Rooman valtakunnassakin pyhänä pidettiin. Sunnuntain juuret on tässä. Tätä seurasi jonkinajan päästä se, että toisinajattelijoita eli Jumalan uskollisia, jotka viettivät sapattia alettiin ankarasti vainota.
Tämä toistuu myös aivan lopussa kun maailmaan tulee sunnuntainviettoon pakottavat lait ja kaikkia aletaan pakottamaan ottaan pedon merkki, eli viettämään pyhänä pedon päivää, aurinkopäivää.
PEDON MERKKI JA SUNNUNTAI
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei Saturnuksen päivä voi olla yhtään hienompi.
Onneksi kukaan ei ole niin pöljä että noin hullua harhaoppia Raamatulla puolustaisi.- Anonyymi00002UUSI
Jos osaat englantia niin voit You tubesta katsoa mitä jenkeissä puhutaan sunnuntaista.
Saahan niihin tosin automaatti käänöksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203