Helluntailaiset ovat lakihenkisiä kasteen suhteen.
Kastelaki (ei ole Raamatussa)
27
124
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei se ole tervettä uskoa demonisoida jopa vauvoja.
- Anonyymi00002UUSI
Helluntaipastorien kasteopetus on tehokasta joka yllyttää kastekiistoihin.
Vastuunkanto ? - Anonyymi00003UUSI
Helluntaipastorit ovat tehneet helluntaikasteesta kastelain.
- Anonyymi00004UUSI
Raamattu:
"Ovelia kuin käärmeet". - Anonyymi00005UUSI
Netissä ollaan omituisia höpöttäjiä.
- Anonyymi00006UUSI
Oletko kova kielillä höpöttäjä?
- Anonyymi00007UUSI
alkeisopin potkuhousu- ja aloitus- on yhtälö tässä keskustelussa.
Ei kasteen haudasta puhuta mitään, eikä siitä, että maa tuli täyteteen väkivalta jne. jne. jne.
Raamatussa on oppia ja opetusta- kuten esim. ehtoollisessa- jalkojenpesussa- ja siitä, että olemme palvelijoita.
Raamatussa on opetusta- mistä usko tulee, miksi- esim. lestadiolaisuus puhuu parannuksen tekemisen tarpeesta- eli mielenmuutos- siitä johdannainen- hyvän omantunto....
ja Sana opettaa- että usko tulee kuulemisesta- ja Kristuksen Sanan kautta, yhtälöön- hyvä omatunto- ja hyvän omantunnon liitto.
halu seurata Kristusta- Jumalan Karitsaa-
ja tässä tuodaan esiin sana kaste- Ssana opettaa kasteen haudasta- ja Sanasta nähdään viittaus Nooaan, siihen opetukseen.
Eli uskova- hyvänomantunnon liitossa julistaa tätä kasteen haudan Sanan oppia.
Maailma tulee tuomiolle. toinen kuolema- helvetin tuli.
Mutta- uskon kautta- saadaan nousta- siitä kasteen, eli runsas vesi- siihenhän Nooan aikana hukuttiin, Jumala tappoi syntiä tekevät sieltu. haki heidät tuomiolle.
Elämä päättyi- Elämänantaja on avain asiaan.
ja näin hyvänomantunnon liitossa saa nousta siitä viimeisestä tuomiosta ianakikkisen elämän armolahjaan -- sisälle, Herran kansaan, eli Jumalan Valtakuntaan.
ja Valtakunnasta siirrytään elämän päätyttyä sinne Taivaaseen.
eli ei hukuta tuomioon, vaan hauta- kasteen hauta Sanan kautta- saadaan vapaus ja uskova nousee elämään sisälle.
Hyvä aloittaja- päästään aina purkauksestasi käsitteisiin, mitä Sana haluaa opettaa meille- Sana on kokonaisuus ja kasteen hauta on opetuslähde-
Herran oma upostuskasteessa julistaa Raamatullista viestintää Jumalan tuomiosta ja siitä, kuinka Sanan kuulemisen kautta- parannus- pääsy Valtakuntaan sisälle, ja matkantekoon Ylimmäisen Papin seuraan. Lunastajan- JumalanKaritsan tielle.
Kiitos, että otit aiheen esiin. Riisu-- potkupukusi- Anonyymi00008UUSI
Selityksiä ja vastuunpakoilua.
>>Helluntailaiset ovat lakihenkisiä kasteen suhteen.<< - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Selityksiä ja vastuunpakoilua.
>>Helluntailaiset ovat lakihenkisiä kasteen suhteen.<<vastuusi- oma pakoilusi. Vapaissa suunnissa on uskovien kaste-
Etkö koskaan ole kuullutkaan asiaa? Olisiko kaksi- valtakunnassamme vapaita suuntia. jossa tämä lapsikaste pidetään niiton takia päivitettynä, että Sana saa katsella ihmistä ja opettaa häntä...
Mitä lakihenkisyyteen mennään, niin tarkoitatko --- seurakuntaan sen yhteyteen merkityksessä.
No, eikö sama laulu ole luterilaisuudessa. Jos pappi puhuu uskovienkasteesta ja käy kasteella, hänet ulkoistetaan tehtäväkuvasta. Eikös SE ole lakihenkisyyttä?
- Anonyymi00009UUSI
Raamattu: Yksi kaste.
Helluntaipastorin tulkinta: Uudestikaste.- Anonyymi00023UUSI
älä viitti potkuvussasi jahkata uudestikastetta. jos sinulle virnuilisin samassa hengessäsi- sanoisin, että vapaissa suunnissa hoidetaan se kaste loppuun asti suoritettvaksi.
Eli upostuskaste. kasteen hauta- voidaan jättää vaikka se pää kastelematta, koska se on kastettu- mutta loppukehon takia, kastetaan - kastetoimitus - Raamatulliseksi.
'Siis etkö haluakaan Raamatullista kasteen haudan kautta nousta Elämään sisälle, olet jättänyt kasteesi välitilaan.
- Anonyymi00010UUSI
Ei auta helluntaipastorin potkupuku.
- Anonyymi00024UUSI
ensinnäkin sinun potkupukuusi hosuessasi- Jumalan Sanaa vastsaan- en ole helluntalainen, mutta teillä on tapana sanoittaa eedenissänne, että olette kasvattaneet sinne uusia puita, jonka takana pälyilette Jumalaanne pakoon.
Olette istuttaneet helluntaipuita- hokaamatta, että kaste - on vapaissa suunnissa upottamalla tosi ja moni luterilainen pappikin on upostuskasteella, vaikkapa- Israelissa käydessä kastettu Raamatullisesti. että se siitä.
Kaadapa ne istututttamasi pakopuut- puutarhastasi pois, ja ajattele, että tulipa turhatyö tehtyä. Vapaissa suunnissa on tämä uskovien kasteenhauta.
Emoseni- tuli uskoon iällisenä, ja kävi aivan toisessa vapaassa suunnassa uskovienkasteella. ja vielä eli 20- vuotta ja hän todella tuli elämässä ---elävään uskoon Jeesukseen.
ja totesi kasteellaan, että olisi tämä pitänyt tehdä aikaisemmin.
Eikä hän koskaan ole ollut helluntalainen, että silleen....
- Anonyymi00011UUSI
Lisäksi on helluntailainen henkikaste = kielillä puhuminen.
- Anonyymi00025UUSI
No- ennen hellutalaisuutta- sinulle puutarhaasi - lymyilevälle, helluntaimetsäsi seassa pakopaikkaa etsivälle.
kielillä puhuttiin Suomessa jo 1700- luvulla, ja siitä on muistokivikin, sekä Heränneet lähtöisin.
Revi siitä, jo moneen kertaan lukeneena- siis sinä luet- mutta et tahdo asiaa tunnustaa...
olet hukassa ja et lue Raamattua, etkä ymmärrä armolahjojen- joka on Pyhän Hengen armolahjat- ymmärrä pätkääkään.
Tule niitten istuttamieisi puitten takaa pois- Herrasi eteen ja hokaa, että olit harhassa. - Anonyymi00026UUSI
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
(1Ko 13:1-11)
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
(1Ko 13:12-13)
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. >>>>Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, <<< ---->>>vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.<<<--
""""hokaatko--- kielillä puhuminen ja kelle puhutaan. Siis sinä et siis puhu Herrasi kanssa- huomaan sen puheestasi......"""""" siksipä pakoilet helluntaipuuittesi keskellä, kun olet itse ne istuttanut pakopuiksi. ettei tarvitseisi Herran kanssa olla puheissa.
Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
(1Ko 14:1-5) - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
(1Ko 13:1-11)
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
(1Ko 13:12-13)
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. >>>>Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, <<< ---->>>vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.<<<--
""""hokaatko--- kielillä puhuminen ja kelle puhutaan. Siis sinä et siis puhu Herrasi kanssa- huomaan sen puheestasi......"""""" siksipä pakoilet helluntaipuuittesi keskellä, kun olet itse ne istuttanut pakopuiksi. ettei tarvitseisi Herran kanssa olla puheissa.
Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
(1Ko 14:1-5)ja lisään, että seurakunnassa- jos ei ole selittäjää kielille- pitää armolahjan Hengen lahjalainen olla hiljaa...
ja olen Kansanlähetyskotikkokouksessa luterilaisen kirkon työntekijän joka koskaan ei ole ollut helluntalainen- puhuvan kauniisti kielillä. että silleen.....
Etsihän sinä armolahjoja, niitähän kehotetaan halattavan. ne ovat Pyhän Hengen armolahjoja..... kaada ne helluntaipuusi- puutarhastasi ja tule elämään sisälle. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
ja lisään, että seurakunnassa- jos ei ole selittäjää kielille- pitää armolahjan Hengen lahjalainen olla hiljaa...
ja olen Kansanlähetyskotikkokouksessa luterilaisen kirkon työntekijän joka koskaan ei ole ollut helluntalainen- puhuvan kauniisti kielillä. että silleen.....
Etsihän sinä armolahjoja, niitähän kehotetaan halattavan. ne ovat Pyhän Hengen armolahjoja..... kaada ne helluntaipuusi- puutarhastasi ja tule elämään sisälle.Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
(1Ko 14:12-13)
- Anonyymi00012UUSI
Helluntailaisuudessa uudestikastamisesta on tehty käännytykseen sopiva kastelaki.
- Anonyymi00013UUSI
Helluntailaiset ovat lakihenkisiä uudestikasteopistaan.
- Anonyymi00014UUSI
Miksi sinä luterilainen, silmin nähden jumalaton, olet vouhkaamassa kristillisellä palstalle? Eikö sinulla ole muuta elämää kuin toisen asioiden syynääminen?
- Anonyymi00015UUSI
Raamattu on Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitustarinoiden kokoelma, eikä sen "laieilla" ole mitään merkitystä yhtään mihinkään, ei vaikka uskonharhaiset hyppisivät tasajalkaa aamunkoitosta auringonlaskuun ja sopertelisivat samalla manauksiaan, sillä Suomessa eletään Suomen lainsäädännön mukaan.
- Anonyymi00017UUSI
Miten EU:n laki ja perustuslaki Suomessa ?
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Miten EU:n laki ja perustuslaki Suomessa ?
Ne ovat osa Suomen lainsäädäntöä.
Oliko tämä sinulle vallan yllättävä tieto? - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ne ovat osa Suomen lainsäädäntöä.
Oliko tämä sinulle vallan yllättävä tieto?ja laissa on uskonnonvapauskin, oliko sinulle yllättävä tieto.
- Anonyymi00019UUSI
Helluntailaisuudessa vaikuttaa pahuus jopa pieniä lapsia kohtaan.
- Anonyymi00030UUSI
etkö muuta keksinyt- kaiveltaisiinko asiaa toiselta suunnalta-
Yle- ja lakitupa kertoo paljon asiaa- ei helluntalaispuolelta.
Eli lyöt tapasi mukaan kirveesi kiveen.
Lyö sillä kirveelläsi- ne puutarhasi helluntaimetsäsi nurin, ennenkuin myrsky kaataa ne päällesi ja kuolet metsäsi ääressä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1092740EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291331- 981176
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621007Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366997Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133958- 54843
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22673- 40668
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta110632