Miten henkikaste näkyy ja kuuluu helluntaikokouksessa ?
Vastaukset 43
- Anonyymi00001
Lahkolaisuudessa tavoitellaan kokemuksia.
- Anonyymi00005
Onko henkikasteella pysyviä vaikutuksia ?
- Anonyymi00009
Lahkolaisuudessa sanotaan evankeelisuutta saatanan synagoogaksi.
Kyseessä ei ole Pyhä Henki. - Anonyymi00010
Helluntailaisuudessa saat arvostusta jos tavoittelet henkikastekokemuksia.
- Anonyymi00011
Voimahenget voivat kaataa uskonnon uhrin.
- Anonyymi00012
Henkikasteella ei ole pysyvää vaikutusta vain "hetken hurmaa".
- Anonyymi00013
Psykologiset tilat: Sitä voi esiintyä korkean tunnetilan, hypnoosin tai itsesuggestion seurauksena.
- Anonyymi00014
Helluntailaiset ovat aina suosineet epätarkkoja termejä, kuten epätarkkoja opinkappaleitakin. Näin he ovat sitten voineet "selittää" sanomisiaan ja syyttää kuulijaa "joka ymmärtää väärin". Tuo on suunnitelmallista ja näin he ovat aina toimineet.
"Henkikaste" suomenkielisenä terminä voi tarkoittaa mitä tahansa ja minkä tahansa hengen / henkivallan vaikutusta kyseisessä ihmisessä. Itse termi ei siis viittaa nimenomaan esim. Pyhään Henkeen, vaan mihin tahansa "henkeen". Huijarien tavoin helluntailaiset syöttävät uhrilleen mm. tämän epätarkan termin ja jonka UHRI ITSE sitten mahdollisesti kuvittelee tarkoittavan esim. Pyhän Hengen kastetta. Mutta noin tuo "henkikasteesta" puhuja ei kuitenkaan itse sano vaan itse puhuu ja tarjoaa termiä ja tapahtumaa nimeltä "henkikaste", missä tahansa (riivaaja-) hengessäkin.- Anonyymi00017
sovitaan, että siellä voi vaikuttaa noin.
mutta entä sinun kohdallasi- miten Henkikaste- sinuun vaikuttaa, että aivankuin Jumala ja Kristus on yhtä,
löytääkö Herra SINUt TÄSTÄ - yhtä- olemisesta....
minkälainen henki ja kaste sinulla on, päättele vain itse - kotonasi ja kammiossasi.
Ei sinun tarvitse meille sitä julistaa- näemmehän sen itsekin suusi tunnustuksestasi
- Anonyymi00015
Ensin herjataan muut ja sitten kehutaan miten meillä on käskyt.
- Anonyymi00018
Eiköhän se ole niin, että jos roikutaan jokun kirkon ovenkahvoissa, vaikka tämä helluntalaisuus- ovenkahvassa ja potkuhousuissa raivotaan ovenraosta. että lapsi- kaste - yksikaste- jne.
eiköhän silloin pidä katsoa, peiliin. Minua sivullisena närästää tuollainen elämäntapa ja siksi nimesin teidät potkuhousuissa eläviksi persooniksi.
Etsi Raamatusta kasteesta se Hengellinen näkyvyys ja puhu vasta sitten jostain käskstä.
Kaada puutarhastasi ne helluntaimetsän puut- ja näe, että uskovienkaste- kastehauta jne.
pistä ne istuttamasi puut - pilko ne- ja laita palamaan ja koe se tulen poltto- sekä mieti sen kasteenhauta Raamatullisuuden tuomiosta- että mitä se oman puutarhan ne luuloitsutus- voi tullakin viimeiseksi tuleksi- jossa Herra tappaa syntiä tekevät sielut ja on siellä joukossa.
Lämmittele puutarhasi istututpuiden äärellä NYT- koska huonenna et ehkä ole edes täällä ja sielusi- mikä sinussa teettää noita kirjoituksia- voi olla sielullesi kadottavaa...
Et ole Jumala- vaan etsi Elämänpuu. Sieltä löydät vapauden, elämän ja rukouskammioosi Pyhän Hengen kautta elämän.
- Anonyymi00016
Niin, miten se ei näy Raamatullinen Pyhän Hengen armolahjojen "kaste"- luterilaisuudessa ja ateismissa..
Koska Pyhä Henki jakaa ITSE Armolahjat. Ne ovat Armolahjoja ja niitä pitäisi tavoitella, että Pyhä Henki rakentaisi seurakunnan elämän.
-------
Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
(1Ko 12:1-10)
1Ko 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
kaatakaas sieltä rukouskammionne puutarhasta ne helluntaipuut , ja päästäkää Pyhä Henki sinne kammioonne kasvattamaan teitä - sanaan ja elämään sisälle, antakaa Pyhän Hengen rakentaa seurakuntaa--- aloittaen sinusta- - myös-- sinusta.
me - minäkin tarvitsen Pyhän Hengen armolahjoja ja johtoa, vaikka en ole helluntalaisena elämäntiellä - Anonyymi00019
Henkikaste eli Hengellä kastaminen tarkoittaa Raamatussa uudestisyntymän hetkeä, jolloin ihminen saa Pyhän Hengen.
Muun muassa hellarit käyttävät henkikaste-ilmaisua harhaanjohtavasti Hengellä täyttymisen kokemuksen yhteydessä.
Kastaminen Hengellä ja täyttyminen Hengellä voivat kyllä tapahtua samanaikaisesti, mutta ne eivät ole sama asia. Hengellä voidaan täyttyä lukuisia kertoja, eikä vain esim. armolahjojen saamisen yhteydessä. Hengellä ei kuitenkaan voida kasteta kuin kerran uskoontulon yhteydessä. - Anonyymi00020
Tarkoittaakohan.... ei varmaan, vaan luetaan, eiköhän se Hengellä kastaminen tässä ole jo uudestisyntyneille.
Eli se Hengen täyteys on Jumalantyö, Hänen- joka Pyhän Hengen voimalla tekee ihmisen kautta sitä, että seurakuntaa rakennetaan. ja se annetaan niille, heille, jolle Herra on katsonut aiheelliseksi- eli astiaksi jaloa käyttöä varten....
Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen.
" Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?" Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
(Apt 1:5-10)
Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
(Apt 2:1-4)
Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?" --->>Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, <<<- sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat! Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
(Apt 4:7-9)
Eiköhän Pietarikin ollut uskossa, ja uskossa ollessaan sai Pyhän Hengen täyteyden.
ts. sen kasteen.
Apt 4:31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
..... vai tarkoitatko- että "kasteella"- uudestisyntymän tapahtumaa- hieman eri asiaa- kuin sitä, missä armolahjat - --- tehtäväkuvaa hoitava- Henki- Pyhästä Hengestä puhutaan.
mutta- nyt minun pitää taas lähteä tehtäväkuvaan, puhelin jo soi.- Anonyymi00034
Nämä ovat ainutlaatuisia asioita ja siis kertaluonteisia . Siinä kristinusko alkoi ja 2000 vuotta mennyt. Kyllä nykyisetkin palveluun sitoutuneet siunataan, mutta usko, armo riittää ei tarvita humauksia yms. todistukseksi.
- Anonyymi00021
Helluntailaisuus on sekasotkua ja pirun ovelaa.
- Anonyymi00022
Henki-ilmentymiä ja kokemuksia on monia.
Tuskin ne kaikki ovat Pyhästä Hengestä.- Anonyymi00023
Ei ainakaan jos herjaa muita että meillä vain käskyt.
Se väärä henkikokemus.
- Anonyymi00024
Suomen uskonnollisessa genressä tärkein tavoite on polkea helluntain ihmiset termit ja tavat mahdollisimman littanaksi ja mieluummin maan rakoon !
Tämä on luterilaisuuden suurin missio ollut sata vuotta ja taustasäteilynä 500 vuotta.
Iloitkaatte nyt yhteisestä uskonne päämäärästä !- Anonyymi00030
Palstalla ja tässäkin ketjussa näkyy aito ja alkuperäinen ja peittelemätön luterilaisuus: Jeesuksen omia pilkkaava ja vainoava julma uskonto, ilmestyskirjan portto:
nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin. - Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
Palstalla ja tässäkin ketjussa näkyy aito ja alkuperäinen ja peittelemätön luterilaisuus: Jeesuksen omia pilkkaava ja vainoava julma uskonto, ilmestyskirjan portto:
nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.Täällä nimenomaan luterilaisia pilkataan
Uudestikastajat haluavat tappaa uskovia - Anonyymi00041
Anonyymi00036 kirjoitti:
Täällä nimenomaan luterilaisia pilkataan
Uudestikastajat haluavat tappaa uskoviaOnko pakko luterilaisten kirjoitella tänne herjoja 24/7?
Mikä teitä riivaa? - Anonyymi00043
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.Mistä tiedät, että ne ovat luterilaiset, jotka täällä pilkkkavat.
On tullut nimittäin selväksi, että täällä on myös muslimeja
uskoviksi tekeytyneinä. Eivät kaikki kirjoittajat ole luterilaisia
tai helluntailaisia. Eivät kaikki ole edes kristittyjä uskovia.
- Anonyymi00025
Helluntailaisuus on jenkkilahko / hengellinen harrastusjerho siinä missä uudestkastavat jehovalaiset ja adventistit ovat.
- Anonyymi00026
Helposti sait tuon ulos koneestasi, mutta mitään raamatunkestävää perustetta et kykene muodostamaanvaikka vanhaksikin eläisit!
- Anonyymi00028
Kommenttisi on samaa tasoa kuin edellälausuttu, .."pirun ovelaa"!
Ei vaadita kovin korkeaa jumalisuutta että saa aikaan moisia rykäisyjä.
- Anonyymi00027
Rikollisilla on tapana kierrellä kysymyksiä ja vierittää syy muiden niskaan.
Yksinkertainen kysymys:
"Miten henkikaste näkyy ja kuuluu helluntaikokouksessa ?"
Miksi helluntailaiset käärmeilevät!
Johtuu heidän uskostaan ja henkivalloista.- Anonyymi00029
Saatan apuhuu ketjussa: "Miksi helluntailaiset käärmeilevät!
Johtuu heidän uskostaan ja henkivalloista." Edellä esitetyt väitteet ovat saatanan sanoja! - Anonyymi00031
Miksi sinulle pitäisi selittää asioita joita et ymmärrä, mihin tarvitset moisia tietoja ?
Et mihinkään!
Mene huoltoasemalle kysymään miksi autoa pitää tankataan vaikka on ihan uusi ! - Anonyymi00039
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi sinulle pitäisi selittää asioita joita et ymmärrä, mihin tarvitset moisia tietoja ?
Et mihinkään!
Mene huoltoasemalle kysymään miksi autoa pitää tankataan vaikka on ihan uusi !hellarivaari purkaa taas itseään täällä
- Anonyymi00044
>>>Yksinkertainen kysymys:
"Miten henkikaste näkyy ja kuuluu helluntaikokouksessa ?"<<<
Vastaus on helposti luettavissa Raamatussa.
Lue vaikka apostolien teot, siellä se on kirjoitettu.
On Kirjoitettu!
- Anonyymi00033
Inhimillinen uskonnollisuus näkyy kaikissa suunnissa. Oikea usko on uskoa yksin Jeesuksen Kristuksen tekoon puolestamme eli sovitukseen ja lunastukseen, mikä saadaan konkreettisesti kasteessa ja uskossa...
- Anonyymi00037
Lahkopastorit aloittavat usein puheensa kehumalla linnareissujaan...
- Anonyymi00047
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
- Anonyymi00038
Sitten keksivät lentäviä tarinoita, kuinka ovat käyneet taivaassa Jeesusta morjestamassa.
Siinä vaiheessa porukka huutaa jo aameniaan ja helleeluujaa -huutojaan.
Hellareiden kannattaisi hankkia oikea Kirkkkoraamttu, lukea sitä ja heittää ne Parhamin novumit roskiin.
Joh.3:13
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."- Anonyymi00040
Pakkovauvakastettu ammattivalehtelija kerro mikä on Parhamin novumit?
- Anonyymi00045
Selitä, mikä on oikea Kirkkkoraamttu?
- Anonyymi00046
Anonyymi00040 kirjoitti:
Pakkovauvakastettu ammattivalehtelija kerro mikä on Parhamin novumit?
Useamman kerran kylvetty pedo haluaa vauvoja
- Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
Useamman kerran kylvetty pedo haluaa vauvoja
No niin siinä sitä ääoon puutetta on taas esittelyssä!
Mihinkä vaivaan tällä kertaa möläytit, kerro ?
- Anonyymi00049
>>>>Miten henkikaste näkyy ja kuuluu helluntaikokouksessa ?<<<<
----------
Ellet ole itse Hengessä kastetttu olet Kristuksen ruumiin so. srk. ulkopuolella ja samalla ulkopuolella pelastuksen . Kristuksen ulkopuolella on vain Jumalan viha.
”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."”
Johannes 3:36 FB38- Anonyymi00050
>>>>>Ellet ole itse Hengessä kastetttu olet Kristuksen ruumiin so. srk. ulkopuolella ja samalla ulkopuolella pelastuksen . Kristuksen ulkopuolella on vain Jumalan viha.
<<<<<<
-----------
Missä henkikasteesta puhutaan?
Jos luemme Uuden testamentin läpi, niin me näemme, että siellä neljässä kohdassa puhutaan Hengellä kastetuksi tulemisesta, kaksi kertaa evankeliumeissa, kerran apostolien teoissa , ja kerran kirjeissä.
Matt.3:11.sanoo Johannes Kastaja “..Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella” ( lukija huomautus. “Tulikaste” asiayhteydessään osoittaa lopun ajan tuomion tuleen. Puhe oli suunnattu fariseuksille ja saddukeuksille Matt.3:7-12..,jae 12. “Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.”)
Mark..1:8.esiintyy tämä lause tässä muodossa :“Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Apt.1:5. sanoo Herra itse opetuslapsilleen “..Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
On huomattava, että kaikki nämä kolme Sanan kohtaa viittaavat eteenpäin samaan tapahtumaan. nimittäin helluntaihin.
Kolmas ja viimeinen kohta, jossa henkikasteesta puhutaan, on 1.Kor.12:13, jossa Paavali kirjoittaa Korinton uskoville: “..sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.» Huomaa, että tämä Sanan kohta, joka on kirjoitettu helluntain jälkeen käsittää kaikki uskovat.
Me voimme sen tähden kysyä: milloinka kaikki uskovaiset tulivat kastetuiksi yhdessä Hengessä yhdeksi ruumiiksi? Vastaus kuuluu: Se tapahtui helluntaipäivänä. Tämä viittaa niin ollen taakse päin — nimittäin samaan tapahtumaan, mihin nuo kolme muuta Sanan kohtaa viittasivat eteenpäin— se viittaa takaisin helluntaihin. Niinkuin me kaikki kuolimme Kristuksen kanssa pitkänäperjantaina ja ylösnousimme hänen kanssaan pääsiäisaamuna, samoin meidät kaikki kastettiin Pyhällä Hengellä helluntaipäivänäv Ja tästä kaikesta me tulemme omakohtaisesti osallisiksi, kun Pyhä Henki ottaa asunnon sydämissämrne.
Muissa paikoissa ei henkikastetta mainita Uudessa testamentissa. Meidän on siis pitäydyttävä näihin neljään jakeeseen, jos mielimme ymmärtää, mitä henkikaste on ja keitä se koskee.”
Edellinen lainausta kirjasta:
Lainaus kirjasta: Poul Madsen-Pyhän Hengen olemus ja työ-
Tekijän luvalla tanskankielestä suomennettu -
Julkaisija : Pauli Kotkavaara Isokyrö
Sivulta: 20,21,22.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.812546Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt422136Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.30996- 32877
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154798Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58660Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6568- 21515
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78511- 33502