Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
32
158
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Paavali ei ollut paikalla kun Jeesus antoi kastekäskyn oikeille hänen kanssaan eläneille apostoleille.
Paavalilla oli mahdollisuus soveltaa erilaisia uusia omia oppejaan käytäntöön.- Anonyymi00002UUSI
Paavalismi oli yksi kristinuskon alalahko Korintossa, josta se sitten levisi muuallekin.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
1.Kor.9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Paavalismi oli yksi kristinuskon alalahko Korintossa, josta se sitten levisi muuallekin.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
1.Kor.9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittäää joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 "mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
- Anonyymi00003UUSI
Olisit vain mennyt töihin, tienaamaan omin käsin vuokraluukkuun euroja!
- Anonyymi00005UUSI
Paavalille ei kukaan uskaltanut sanoa vastaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi00006UUSI
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo
- Anonyymi00007UUSI
Paavali tarjosi eväät monelle harhaoppiselle uskonlahkolle
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?- Anonyymi00008UUSI
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheellisuuksia.
Joten Paavalin opit tulee verrata muiden opetuksiin, eikä nielaista purematta kaikkea, mitä on lausuttu.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheellisuuksia.
Joten Paavalin opit tulee verrata muiden opetuksiin, eikä nielaista purematta kaikkea, mitä on lausuttu.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.Vanha Testamentti on kuitenkin Kristillisen uskon perusta, johon kaikki uudet opit pitää verrata.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Jeesus: "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
- Anonyymi00010UUSI
Mooseksella oli Pyhä Henki.
Jes. 63:11
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.- Anonyymi00011UUSI
Ei pidä paikkaansa: "Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta "
Paavalihan VAROITTAA sijaiskasteista:
"Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?"
Lapsikaste on verrattavissa tuollaiseen kasteeseen, jossa sivullinen yrittää pelastaa toista. Niistä ei ole mitään hyötyä. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa: "Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta "
Paavalihan VAROITTAA sijaiskasteista:
"Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?"
Lapsikaste on verrattavissa tuollaiseen kasteeseen, jossa sivullinen yrittää pelastaa toista. Niistä ei ole mitään hyötyä.Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -noidan EPÄTOIVOINEN yritys! Jeesus käski kastamaan eläviä, ei kuolleita.
Sivullinen ei kasteessa pelasta vaan Jumala pelastaa
- Anonyymi00012UUSI
Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin kirjaan, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi00014UUSI
Paavali ei harjoita sijaskasteita.
Vain uudestikastajat tekevät niitä - Anonyymi00015UUSI
Paavali oli Korinton seurakunnan auktoriteetti, jota piti totella.
Muuten nyrkki heilahti.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi00016UUSI
Paavali ei pelännyt edes esivaltaa, koska nautti Roomanvallan suojeluksesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00017UUSI
Paavali valehteli, ettei Jumala ole lähettänyt häntä kastamaam.
- Anonyymi00019UUSI
Paavali ei ollut oikea apostoli, vaan itse itsensä apostoliksi julistanut tekeytyjä.
- Anonyymi00018UUSI
Aloittaja, missä Korinto sijaitsi?
- Anonyymi00020UUSI
Kreikan Korintossa siihen aikaan oli yleinen tapa, että miehet vetivät ooppiumipiippua ja puhuivat sekavia.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kreikan Korintossa siihen aikaan oli yleinen tapa, että miehet vetivät ooppiumipiippua ja puhuivat sekavia.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Korintossa Paavali tekeytyi sekä apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.
Tosin Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Korintossa Paavali tekeytyi sekä apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.
Tosin Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja oli kastettu kristityksi jo lapsena (brephoksena).
Sen lisäksi Paavali ympärileikkasi hänet.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja oli kastettu kristityksi jo lapsena (brephoksena).
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.Paavalissa oli paha henki.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja oli kastettu kristityksi jo lapsena (brephoksena).
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.Miksi VALEHTELET?
"Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja oli kastettu kristityksi jo lapsena (brephoksena)."
Raamattu ei kero tuollaisesta mitään. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Miksi VALEHTELET?
"Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja oli kastettu kristityksi jo lapsena (brephoksena)."
Raamattu ei kero tuollaisesta mitään.Se että Raamattu ei sitä kerro, ei tee siitä valhetta
- Anonyymi00026UUSI
Alussa kaikki kastetut perheet olivat Juutalaisia, jotka tunsivat kirjoitukset ja hengelliset asiat.
Vanha liitto alkoi kun pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana ja tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat ja että tytöt, kaste kristuksen omaksi uuden liiton jäseneksi, Jeesus on veriuhri. - Anonyymi00027UUSI
Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja sai "brephoksena" eli vauvana kasteessa Pyhän Hengen lahjan, joten tunsi Jeesuksen jo silloin.
2. Tim. 3:15
Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
Jeesuksen järjestys onkin ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaan lukien perisynnin poistaminen, jotta sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki, ja vasta sitten opetus, niin ihminen ymmärtää opetuksen oikein.
Jeesus: Ensin kaste ja vasta sitten käskyjen ja lakien opetus, kun sen aika tulee.
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- Anonyymi00029UUSI
Miksi jatkat valehteleimista?
Timoteusta ei kastettu vauvana, vaan hänen uskovainen äitinsä ja isoäitinsä opettivat Timoteuksen tuntemaan Jeesuksen:
2. Tim 3
"Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen. Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään."
- Anonyymi00028UUSI
Raamatun käyttämä sana lapsesta "brephos".
Samaa sanaa käytetään myös syntymättömästä lapsesta eli sikiöstä.
Syntinen olin jo syntysssäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 1025
βρεφος
brephos bref'-os
Sanan tausta
Sanaluokka
of uncertain affin.
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-babe 5, child 1, infant 1, young child 1
Merkitys
1) an unborn child, embryo, a foetus
2) a new-born child, an infant, a babe - Anonyymi00030UUSI
Kristittyjen perheiden lapset (brephokset) oli titenkin kastettu kun oli menossa jo kolmas kristittyjen sukupolvi.
- Anonyymi00031UUSI
Lapsilta kasteen estävät Jenkkilahkot eivät ole olleet koskaan tervettä kristinuskoa.
Ne kannattaa kiertää kaukaa ja niistä pitää varoittaa lähimmäisiä.
Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen. Siksi se käy enää raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estää lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.- Anonyymi00032UUSI
Lahkoista pitää varoittaa lapsiperheitä.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1082727EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291321- 981156
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas162997Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366987Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133948- 54833
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22663- 40648
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta109625