Onko muita joilla on isovanhemmat karjalasta?

Anonyymi-ap

Siis tarkoitan sitä aluetta mikä evakuoitiin talvisodan aikana.

20

254

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

ei kainuulaisia tampereelle tullut

• Anonyymi00021

Eli Tampereelle ei ole kukaan sellainen voinut myöhemmin muuttaa? Oletko joku sisäsiittoinen siskonnussija?

• Anonyymi00003

No onhan meitä aika paljon. Suojärveltä, Viipurin läänin suurin pitäjä.

• Anonyymi00004

Itse vartuin mustasaaressa ja olen asunut vaasassa. En ikinä kuullut siellä että muilla olisi ollut juuria karjalassa. Uskotko että karjalaisuus näkyy sinussa jotenkin esim luonteessa? Olen itse pitänyt itseäni iloisempana ja ystävällisempänä kuin muita suomalaisia. Ehkä karjalaisen perimän vuoksi...

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Itse vartuin mustasaaressa ja olen asunut vaasassa. En ikinä kuullut siellä että muilla olisi ollut juuria karjalassa. Uskotko että karjalaisuus näkyy sinussa jotenkin esim luonteessa? Olen itse pitänyt itseäni iloisempana ja ystävällisempänä kuin muita suomalaisia. Ehkä karjalaisen perimän vuoksi...

Laita googleen Maanhankintalaki 1944
        Ruotsinkieliset alueet vapautettiin asuttamisesta

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Laita googleen Maanhankintalaki 1944
        Ruotsinkieliset alueet vapautettiin asuttamisesta

Milläköhän perusteella...

• Anonyymi00015
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Juu kyllä se näkyy ja kuuluu. Kaverit sanonu aina koneturvaks ja sähköjänikseksi. Kerran yks sano, että voisikko ny olla ees minuutin hiljaa, niin kysyin 36 sekuntin kohdalla että "meniks jo minuutti"? Joo Karjalasta juuret, niin lepposia, huumoria ja ei kaikkee tarvi ottaa niin vakavasti. Ei se taivas sieltä putoo.:)

• Anonyymi00005

Ruotsinkielisille alueille ei otettu karjalan evakkoja, koska he eivät huolineet heitä.
      Siksii siellä ei heitä ollut, suomenkielisille alueille kyllä mielellään ottivat. Tämän kaikkien kuuluu tietää historiasta.

• Anonyymi00006

Ilmankos ei mustasaaressa ja vaasassa kuulunut karjala taustaisista. Miksi ruotsinkieliset ei halunneet heitä.

• Anonyymi00007

Wikipediassa myös että vaasan läänin asukkailla oli torjuva asenne evakkoja kohtaan varmaan koska se on raamattuvyöhyke ja osa evakoista ortodokseja.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ilmankos ei mustasaaressa ja vaasassa kuulunut karjala taustaisista. Miksi ruotsinkieliset ei halunneet heitä.

KOska he olivat UHKA ns. kielelliselle tasapainolle tarkoitus oli pitää kaikki muutkin suoenkieliset oikeudellisesti lytyssä niin pitkään kuin mahdollista

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

KOska he olivat UHKA ns. kielelliselle tasapainolle tarkoitus oli pitää kaikki muutkin suoenkieliset oikeudellisesti lytyssä niin pitkään kuin mahdollista

Mustasaaressa varttuneena voin sanoa että ruotsinkieliset oli ylimielisiä ja inhottavia siellä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mustasaaressa varttuneena voin sanoa että ruotsinkieliset oli ylimielisiä ja inhottavia siellä.

Ruotsi ja ruotsinkieliset yrittivät tukahduttaa suomenkielen 600 vuotta, vasta venäjän vapautettua suomalaiset ruotsin ikeestä, saatiin 1863 Suomessa vapaus käyttää suomenkieltä kirjallisuudessa ja oikeustoimissa.

• Anonyymi00012

Tämä sama ruotsinkielisten asenne suomenkielisiä kohtaan jatkuu edelleen siellä rannikolla, lisäksi vielä RKP ottaa lisää ulkomaalaisia ettei vain asia muutu.

• Anonyymi00013

Ärkkopee hallitsee myös yleä
        Ärkkopeen ohjelmia tulee kaikilta kolmelta ylen kanavalta

• Anonyymi00019

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

maikkari raportoi Vaasan olosuhteista
        Vaasan AMK:n opiskelijat avautuvat MTV Uutisille tuskaisista harjoitteluistaan keskussairaalassa: "Mikset mene muualle harjoitteluun, jos et osaa ruotsia"
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vaasan-amk-n-opiskelijat-avautuvat-mtv-uutisille-tuskaisista-harjoitteluista-keskussairaalassa-mikset-mene-muualle-harjoitteluun-jos-et-osaa-ruotsia/8115658

Puhumattakaan sitten työnhausta, ei toivoakaan ettei herrasväen muumiruotsi kyykkää.

• Anonyymi00014

Äitini suku on Karjalasta lähtöisin.

• Anonyymi00022

Minun on kurkijoelta räihävaaran kylästä.

• Anonyymi00017

Mulla on muutenkin hauska tausta. Toinen puoli Suojärveltä Karjalasta ja toinen puoli Ala-Härmästä. Aina junnusta asti kun on alkanu seurustelemaan jonkun mimmin kanssa ja esitelly ittensä ja kertonu kysyttäessä taustansa perinpohjasesti hänen vanhemmilleen, niin "hullunpaperit" ollu heti tarjolla:) Onneks luonto näyttäny toisin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      145
      1404
    2. 74
      1254
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      105
      1016
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      945
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      832
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      811
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      808
    8. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      115
      678
    9. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      673
    10. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      77
      663
    Aihe