Tässä ote Pasi Turusen viikkokirjeestä:
Jeesuksen vastustajien todistus
Tämän viikkoisen kirjeeni otsikon aiheeseen mennäkseni: Minua on tänä aamuna puhutellut ajatus siitä, että edes Jeesuksen vastustajat eivät voineet edes häntä syyttäessään olla todistamatta hänestä.
Tämä on paradoksaalista ja samalla hieman huvittavaa. Pyrkiessään aiheuttamaan Jeesukselle vahinkoa hänen vihollisensa tulivat tahtomattaankin edesauttaneeksi todistusta hänestä.
Katso vaikka seuraavia raamatunjakeita, joissa Jeesuksen vastustajat puhuvat hänestä:
Kirjanoppineiden todistus: Jeesus on syntisten ystävä - Luuk. 15:1–2
"Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuullakseen häntä. Niin fariseukset ja kirjanoppineet napisivat ja sanoivat: 'Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssansa.'"
Fariseusten todistus: Jeesus voi antaa syntejä anteeksi - Mark. 2:7
"Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
Riivaajien todistus: Jeesus on Jumalan Poika - Mark. 5:7
"Ja [riivaaja] huusi suurella äänellä sanoen: 'Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman Poika …"
Faristeusten todistus: Jeesus on tosi ihminen ja tosi Jumala - Joh. 10:33 "… sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi.'"
Ylipapin todistus: Jeesus kuoli Jumalan kansan puolesta - Joh. 11:49–52
"Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille: 'Te ette tiedä mitään ettekä ajattele, että teille on hyödyllistä, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, eikä koko kansa huku.' Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä, eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset."
Roomalaisten todistus: Jeesus on juutalaisten / Israelin kuningas - Mark. 15:17–18, 26, 32
"Ja he pukivat hänen päällensä purppuravaipan, väänsivät orjantappuroista kruunun ja panivat sen hänen päähänsä. Ja rupesivat tervehtimään häntä: 'Terve, juutalaisten kuningas!'" … "Ja päällekirjoitukseksi hänen syystään oli kirjoitettu: 'Juutalaisten kuningas.'" … "Auttakoon nyt Kristus, Israelin kuningas, itseänsä alas ristiltä, että me näkisimme ja uskoisimme."
Sadanpäämiehen todistus: Jeesus on Jumalan Poika - Matt. 27:54
"Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: 'Totisesti tämä oli Jumalan Poika.'"
Fariseusten todistus: Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista - Matt. 27:63
"Herra, me muistamme tuon villitsijän vielä eläessään sanoneen: 'Kolmen päivän kuluttua minä nousen ylös'."
Usein me kristittyinä olemme huolissamme evankeliumin kohtaamasta vastustuksesta maallistuneessa Euroopassa. Rohkaiskoon nämä muutamat jakeet meitä: Jeesusta vastustaessaankin hänen vihollisensa eivät voi olla todistamatta hänestä.
Siunausta alkavaan viikkoosi,
Jeesuksen vastustajien todistus
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172333Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671559Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1031479Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61411Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681305Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell791236Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.381214Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001194Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311087En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521056