Rauhan tervehdys.
Jumalan laki ja käskyt ovat pyhä, hyvät vanhurskaat, jotka aikamme hylkää ja sen myötä Jumalan sanan, mutta ei usein sillä tavoin kuin usein luulemme, vaan tähän kätkeytyy viimeisinä päivinä laittomuuden vaikutuksen salaisuus.
"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." — Matteuksen evankeliumi 24:11-12
Tämän laittomuuden kulun Herramme Jeesus Kristus profetoi varoitukseksi ja tarkasti neljänä vaiheena: 1) Väärä profeetta paisuu esille, 2) Hän eksyttää pois totuuden tieltä, 3) Laittomuus saa vallan, ja 4) Rakkauden sijaan tulee kylmyys, kuin kuolleen ruumiiseen.
Mutta hän esiintyy päinvastoin mitä oikeampana ensiksi vakuuttaen profetioillansa, toiseksi hän sanoo johtavansa oikealle tielle, sitten ohjaavan pois laittomuudesta ja vieläpä vakuuttaen suurta rakkautta, mutta se on kaikki suurta petosta, näytöstä ja usein teatraalista, kuin olisit teatteri esitystä seuraamassa.
Varo erityisesti niitä, jotka esiintyvät profeettoina ja joita profeetoiksi kutsutaan, koska monet niistä on vääriä lopunaikana, mutta ennen pitkään pahat hedelmät tulevat esille, mutta usein ne havaitaan vasta liian myöhään, kun vahinko on jo sattunut: mielenterveys on pettänyt, avioliitto on hajonnut, ihmissuhteet ovat katkeneet ja salatut synnit ovat saaneet vallan.
Usko punnitaan rakkaudella.
Raamattu puhuu lopunaikana antikristillisen ajan tullessa laittomuuden salaisuudesta, että "hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain" (Dan. 7:25). Antikristusta kutsutaankin laittomuuden ihmiseksi, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa? Miksi laki pyritään muuttamaan?
"Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus." — I Johanneksen kirje 3:4
Rikkomalla Jumalan lakia eittämättä seuraa kiroukset elämään monella alueella. Näinhän on maallisellakin puolella, että jos ajaa törkeää ylinopeutta autolla lakia rikkoen, saa siitä ylinopeussakot, voi menettää ajokorttinsa tai voi jopa joutua vankilaan. Mutta näin ei tapahdu, jos ajat ralliradalla vaikka kuinka nopeaa tahansa, koska siellä ei ole tätä lakia.
Ihmisen täytyy olla lain alla voidaakseen rikkoa lakia tekemällä syntiä eli laittomuutta, koska "syntiä ei lueta, missä lakia ei ole" (Room. 5:13) ja "ilman lakia on synti kuollut" (Room. 7:8).
Meille ihmisille on mahdotonta noudattaa Jumalan lakia, käskyjä ja asetuksia niitä jotenkin rikkomatta, mutta laki onkin annettu ainoasti näyttämään, että et voi ja vaan tarvitset armon, kuin ruumis hapen. Näin riisutaan ylpeily, itsensä korottaminen eikä itsekehu, niin että me armahdetut syntiset heitämme kruunumme Kristuksen jalkojen juureen.
Väärät profeetat pyrkivät muuttamaan lakia itsellensä sopivaksi, jonka tähden et löydäkään kahta samanlaista lakihenkistä lahkoa, mutta ajatus on aina sama yritys ansaita pelastus, joka kuitenkin tuntuu aina karkaavan yhä kauemmaksi, sillä nämä syntien rasittamat "aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen" (2. Tim. 3:7), koska tuollainen väärä opetus yksinomaan rokottaa totuutta vastaan, kuin Jehovan todistajien oppi konsanaan.
Armo alla tätä vastoin päästään totuuteen, koska ne tulevat käsikädessä Kristuksessa, kuin kruuna ja klaava kolikossa, mutta lain alainen joutuu joko nöyryydessä taakoitettuna epätoivoon tai ylpeänä itsensä pettäen ulkokultaisuuteen.
Ole aito ja ota armo.
Pietari itse lankesi ulkokultaisuuteen ja tempasi vielä hyväsydämisen Barnabaankin tuohon "kulttuuriin" mukaan (Gal. 2:11-13), jossa teeskennellään hurskaampaa kuin ollaan. Ja lopunajan ihmisissä onkin tästä syystä "jumalisuuden ulkokuori" (2.Tim. 3:5). Kavahda ulkokultaisuutta ja varoitakin siitä, niinkuin Paavali nuhteli julkisesti Pietaria, sillä hän tunnusti: "Itse en ole lain alainen" (1. Kor. 9:20), ja vielä: "Minä olen lain kautta kuollut pois laista" (Gal. 2:19) ja .
Mutta oppiko Pietari saamastaan nuhteesta? Kyllä vain. Hän pian puolustaa armoa ja vapautta Kristuksessa. Kiitos Herralle!
(Jatkuu...)
Laittomuuden Salaisuus Ei Ole Mitä Luulet
3
<50
Vastaukset
...
"Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon... Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?" — Apostolien teot 5:7,10
Kuinka usein joudumme kantapään kautta oppimaan, kasvamaan sakkokierroksen kautta ja pahasti eksymäänkin ensin, sillä Pietarikin varmasti pystyi omistamaan tämän sanan: "Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi" (Ps. 119:67). Tämän sanan minäkin omistan elämääni oman eksymykseni johdosta.
Pietari nyt ymmärsi fariseuksien lahkosta uskovaisiksi tulleiden väärät väittämät ja epäterveen opin. Usein tällaiseen lankeaakin juuri toisen polven kristityt, jotka ovat kasvaneet uskovaisessa kodissa ja "oppineet tavoille", mutta Jumalalla ei ole lapsenlapsia.
Pelastus annetaan vain lahjana, sillä on laittomuutta yrittää ansaita se, mitä toinen teki.
Kukaan ei pelastu, jos ei pääse Jumalan armoon, sillä Kristus Jeesus lahjoittaa pelastuksen sille, jonka laki on osoittanut syntiseksi, pahaksi ja kelpaamattomaksi Jumalalle, mutta uskoo Häneen. Sinä et voikaan ikinä kelvata, mutta Jeesus Kristus kelpasi täysin. Tartu siis evankeliumiin uskon kautta laittamalla luottamuksesi annettuun lahjaan, sillä kaikki mitä näet nytkin silmilläsi, on Jumalan lahjaa ihmiskunnalle, mutta suurin lahja on mikä nähdään hengen silmin: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna meidän syntiemme tähden. Aamen.
"Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." — Apostolien teot 5:11
PS. Tässä raamattutunti siitä armosta, joka kaidalla armon tiellä lahjoitetaan uskovaiselle.
https://www.youtube.com/watch?v=VSw63XIy2pc
Siunauksin, MM.- Anonyymi00001UUSI
Rauhaa!
Jumala ei kuitenkaan ole pelkästään SANA.....
JUMALA ON RAKKAUS
JUMALA ON VALO
JUMALA ON HENKI
JUMALA ON KAIKKI KAIKESSA
JNE.
Itse kokeilin fundamentalismia nuorena. Ja se johti vain ristin tielle vanhurskauteen eikä pieneenkään menestykseen. Vanhurskaus on hyvä ja hedelmällinen asia, mutta Armon kuninkuus korvasi Vanhurskauden kuninkuuden 1500 jKr.
Sanon suoraan että saatanalle on annettu valtakunnat ja niiden loisto. Se joka kumartaa saatanaa menestyy. Kaikessa. Jos saatana ottaa lain ykkösasiaksi niin sillä on paha mielessä.
Lain noudattaminen on sama kuin ristin tie ja vanhurskaus. Mutta joku tekee sen hengessä kun taas toinen lihassa. Mitä Jeesus todella tahtoo tänä aikana?
Ei ole minulle kerrottu. Voi olla että koska on saatanan 1260 vuotinen voima niin Jeesuskin myötäilee sitä ja surffaa häntä tehden valkeuden enkeliksi.....
Paavali suositti Galatialle ristin tietä. Se merkitsee kaikkien vieraiden evankeliumien hylkäämistä. Jopa taivaan ja enkelien evankeliumien. Muistuu mieleen Raamatun Tuomarien kirja. Se aika oli aikaa kun laki oli vielä voimassa ja Jumalalla kuninkuus. Se oli köyhää ristin tietä ja ahdingoa. Vasta kun Jumalasta luovuttiin ja valittiin vastoin hänen tahtoaan kuningas josta myöhemmin sikesi laittomuus suuremmaksi alkoi menestys ja ristin tie unohdettiin.
Kun palattiin Babylonin pakkosiirrosta vannottiin jälleen lain nimeen. Silloinkin oli vähällä käydä huonosti, mutta Makkabealainen joka kumosi sapatin sodan tähden sekä teki vakaan liiton eli YYA sopimuksen Rooman kanssa esti lain voimassa olon jatkumisen sellaisena kuin Esra ja Nehemia olivat yrittäneet.
Miten siis lakia tulisi noudattaa? Israel itse on tehnyt MESSIAANISET MINISTERIÖT, joissa kukin ministeriö noudattaa ja opettaa yhtä lukua tai jaetta Raamatun profeetoista ja laista. Esim. Adventti seurakunta opettaa sapatin pitämistä eli kolmatta käskyä. Itsekin sain Israelissa siihen kehotuksen eli Jes. 56 toteen laittamisen.
Tämä systeemi on yksi mahdollinen, jos tahtoo Israelin esikuvaa noudattaa, mutta se saattaa olla liian lihallinen eikä henkinen.
Itse yritän monin tavoin päästä sinuiksi lain kanssa, mutta vain pienen osan siitä voin tajuta. Eikä yksittäisen ihmisen tajuntaa oteta huomioon Mooseksen istuimella, jolla fariseukset pitää kuria tiukin ottein yhä vielä. - Anonyymi00002UUSI
Ilmestyskirjassa sanotaan "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon" Ilm. 14:12.
Ketkä toteuttavat Jumalan käskyjä ja Jeesuksen uskoa ?
Rasistitko ?
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Matt. 28:19
"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"...
Miten vanhan liiton "kristityt" siionistit noudattavat Jeesuksen lähetyskäskyä ja tekevät palestiinalaisista, iranilaisista ja libanonilaisista Jeesuksen opetuslapsia ?
Tai israelilaisista ?
Palvomalla Israelia, joka kylmäverisesti tappaa näitä ihmisiä, joista suurin osa on avuttomia naisia ja lapsia sekä tuhoamalla heidän maansa, kotinsa, elinkeinonsa jne...?
Niin, ja palvomalla myös rikollista Trumppia, joka mahdollistaa kaiken...miestä, josta on vaikea enää keksiä, mihin rikokseen tai laittomuuteen hän ei olisi syyllistynyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell492359Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1501940Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875- 411747
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1151569Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551191- 721152
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.142916Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103901