Mulla jää 450 €.
onko kelpo summa?
Paljonko/vähänkö teillä jää papua tilille vuokran jälkeen?
33
565
Vastaukset 33
- Anonyymi00001
Vaimollani jää 270€.
- Anonyymi00002
Pakolliset laskut vähän kuukausittain vaihtelevat joten käytöön jää eri summat.
Yleensä summa on 900-1200 €/kk mutta siitä auton ylläpito lohkaisee
melkoisen siivun. Mutta joku vanha liikenneväline toki pitää ollakin.
Jos alkaisi kokonaan kävelykantaan niin raihnaiset polvet varmaan kypsyisi.- Anonyymi00003
Vuokran jälkeen?
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vuokran jälkeen?
Niin juuri kun maksavat pirulaiset sitä eläkettäkin.
- Anonyymi00004
nolla, mioinuksilla mrnnäään
- Anonyymi00005
Pelkän vuokran maksun jälkeen jää 800eur ja tuosta sitten vielä muita menoja.
- Anonyymi00006
Jää 422 euroa vuokran ja netti maksun jälkeen. Laitan säästöön 150 euroa joka kuukausi joten sitten jää ruokaan ja muuhun 272 euroa. Saan toimeentulotukea sitten 70 euroa kk. Mulla on rahaa yleensä kun kuukausi loppuu joten laitan siitäkin vielä säästöön.
- Anonyymi00008
Kyllä ihminen oppii elämään säästeliäästi ja pärjää ihan hyvin halparuoalla.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä ihminen oppii elämään säästeliäästi ja pärjää ihan hyvin halparuoalla.
Totta, mutta toimii vain kun ei ole lapsia eikä lemmikkejä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Totta, mutta toimii vain kun ei ole lapsia eikä lemmikkejä.
Onko lemmikit pakollisia ruoka ja lääkärin kuluineen.
- Anonyymi00011
Kysy Myskiltä.
- Anonyymi00012
Poliitikoista saa hyvää lihaa lemmikille!
- Anonyymi00019
Tuppurainen on kyllä niin laiha, että siitä saa vain luuta ja nahkaa.
- Anonyymi00013
Laskujen jälkeen 470 euroa suunnilleen. Säästöön menee ja bensaan menee joku 30-40 euroa kk. Teen välillä pikkuhommia ja saan niistä rahaa säästöön.
- Anonyymi00014
Minulla jää vuokran jälkeen 1050€. 480€ menee elämiseen. Aika mojova potti jää myös säästöön. Eläkkeellä olen ja tämä summa tulee säntillisesti. Ei tarvitse tehdä itse mitään!
Mb_76 - Anonyymi00015
En tiedä! Vaatimattoman asumisen kustannus on se mikä on. Loppu on se se jolla on pärjättävä ilman pakottavaa tunnetta panna kaikki sileäksi.
- Anonyymi00016
Mulla jää reilu 900€/kk käteen pakollisten kulujen jälkeen, pakolliset on siis asuminen ja puhelinliittymä sekä bussikortti. Nettiliittymä kuuluu vuokraan, vaikka puhelinliittymäkin sisältää netin.
Niin ja sähkölaskun maksan 3 kuukauden välein, eli tuolloin jää hieman vähemmän, kun sähkön maksaa.
Oma auto, tai vaikka joku "koppimopokin" olisi hyvä helpotus arkeen, mutta ei ainakaan nyt ole moottoriajoneuvoihin varaa. Niin sillä bussikortti on ja polkupyörä lisäksi. Kyllä niillä pärjää ihan arjessakin jo ja junalla sitten, jos jonnekin kauas tarvitsee joskus lähteä.
Asun aika halvassa asunnossa, alueen hintatasoon nähden siis. Jollakin pienemmällä paikkakunnalla vuokrat olisivat halvemmat, mutta työpaikka kun taas on nykyisen asuinkunnan alueella ja halvat asumiskulupaikkakunnat ovat sen verran kaukana, että kämppä on pakko olla työpaikkakunnalla.
Palkkani on aika pieni bruttonakin, nettona vielä vähemmän, mutta kyllä tällä nyt pärjää ihan hyvin. Kun ei kuitenkaan ole velkaa eikä lapsia ja osaan kyllä hyödyntää tarjoukset oikeastaan kaikesta ja tiedän pari hyvää halpakauppaa, mistä saa kodintarvikkeita ja vaatteita halvalla, niin pienikin palkka riittää mulle.
Kodintarvikkeilla nyt tietysti tarkoitan hygieniatotteita, pyykinpesuaineet, deodorantit, wc-paperit ym.- Anonyymi00017
Kyllä tuo tonnin verran jäämää on hyvinkin tarpeellinen summa ja riittää hyvin.
Siitä vielä pystyy jotakin säästelemään jemmrahoiksi niin voi hoitaa helposti
vaikka kodinkonehankinnan tai autoon jotkut tarjousrenkaat kaukoidästä.
Jos taas jää 500 ja allekin niin elämä oli kitumista ja rimpuilua laskujen kanssa.
Ihminen vaan katkeroituu ja kiukuspäissään kirjoittelee tänne palstoille.
Jotkut ihan vajoavat jopa apinan asteelle ja riehuvat kuin marakatit. - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kyllä tuo tonnin verran jäämää on hyvinkin tarpeellinen summa ja riittää hyvin.
Siitä vielä pystyy jotakin säästelemään jemmrahoiksi niin voi hoitaa helposti
vaikka kodinkonehankinnan tai autoon jotkut tarjousrenkaat kaukoidästä.
Jos taas jää 500 ja allekin niin elämä oli kitumista ja rimpuilua laskujen kanssa.
Ihminen vaan katkeroituu ja kiukuspäissään kirjoittelee tänne palstoille.
Jotkut ihan vajoavat jopa apinan asteelle ja riehuvat kuin marakatit.A P I N A
- Anonyymi00018
No et voi ainakaan itseäsi köyhäksi väittää.
- Anonyymi00021
Olen kuitenkin vaan köyhä eläkeläinen, mutta huolehdin taloudestani kurinalaisesti.
Kun ei käytä kaljaa eikä tupakkaa ja valmistaa ruokansa suurissa erissä niin se
tulee edullisesksi per annos ja hellaa/uunia tarvitsee käyttää vain kerran.
Sitten vaan mikrottelee sopivan annoksen ja vähän salaattia kylkiäisiksi.
Näin menetellen jää kuukaudessa kohtuusumma säästöönkin ja sillä voi
rahoittaa vaikka kesäloman kulutusjuhlat. Jihaa !
- Anonyymi00022
Minulle jää 200 euroa säästöön. Olen säästänyt joku 7 vuotta. Minulla menee laskuihin 170 euroa, ruokaan 200 euroa ja säästöön laitan 200 euroa. Lisäksi kun saan toimeentulotukea niin voin harrastaa.
- Anonyymi00024
Näin siis kunnollinen ihminen pärjää pienelläkin rahasummalla ihan hyvin.
Juopolle valittajalle mikään rahasumma ei ole tarpeeksi.
- Anonyymi00025
385€ vuokran ja netin jälkeen.
- Anonyymi00026
Jos hävittäisi auton niin jäisi tonni kuussa kulutettavaksi tai osa säästöön.
Mutta kun tarvii sitä autoa niin talous sen kanssa on viheliäistä rimpuilua.- Anonyymi00030
Itse nostin 500€ kesäloma rahoja säästötilitä. Mitään tarvetta ei ole ostaa mitään, eli jää kesän viettoon nuo varat. Parturilla pitää kyllä käydä ja muille varoille ei ole mittään kohdetta. Tulevaisuudessa pitää kyllä se kello hommata, mutta tällä ei ole kiire.
Mb_76
- Anonyymi00027
Minulle tuli yhtäkkiä säästöjä paljon. Olen monen vuoden ajan maksanut vuokraa ennakkoon ja kerran kun voitin ison summan rahaa niin maksoin vuoden vuokrat kerralla. Tämän vuoden alusta vuokranantaja ilmoitti etten saa enää maksaa vuokraa ennakkoon ja ne palauttaa vuokraennakot.
- Anonyymi00028
Kuten todettua seinät ovat liian kalliita. Jos seinät saataisiin kohtuuhintaisiksi, silloin ihmisten ei tarvitsisi maksaa seinistä ikää ja terveyttä.
Jokainen voi vain miettiä miten paljon epäonnea seinien asiat ovat ihmisille aiheuttaneet.- Anonyymi00029
Mutta kun hankkii ne seinät omaksi jo nuorena, niin on helppoa ja ennenkaikkea
halpaa sitten maksaa vastiketta koko loppuelämä. Sehän kruunaa talouden.
- Anonyymi00031
Noin 800 jää vuokran jälkeen.
- Anonyymi00032
Itsellä jää 1050€/kk käyttörahoihin. Edunvalvonan piirissä ollaan ja näin menot on noin 605€/kk Loput menee säästöön ja nämä säästöt paisuu. Joutuu jo kuluttamaan liikoja
Mb_76. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Itsellä jää 1050€/kk käyttörahoihin. Edunvalvonan piirissä ollaan ja näin menot on noin 605€/kk Loput menee säästöön ja nämä säästöt paisuu. Joutuu jo kuluttamaan liikoja
Mb_76.Nuukasti kun elää, niin ei tuo summa ole yhtään enempää tai vähempää kuin duunareilla.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Nuukasti kun elää, niin ei tuo summa ole yhtään enempää tai vähempää kuin duunareilla.
Asuntovelallinen on vielä tiukemmalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.742445Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt372027- 1021266
- 491032
- 95946
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.27874- 31770
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154758- 41695
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56608