Mitä tekisit jos

Anonyymi-ap

Tilillä olisi 6000€ ylimäärääistä. Minkälaisille kaupoille menisit. Autoon saa helposti kulutettua tuon summan. Mutta etsin nyt juttuja, jotka parantaa elämisen laatua.

Minulla syntyy säästöjä ihan itsekseen. Joten näistä varoista voi irroittaa elämiseen. Nyt on tosiaan 6000€ ylimääräistä ja jos unohtaa sen auton oston, niin voi hommata laatukellon.

Julkinen liikennekkin on olemassa!

Mb_76

134

1806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Varmaan se kello on järkevämpi sijoituskohde. Myöskin vaatehuoltoon saa uppoamaan varoja. Eli eiköhän noille varoille ole kohde. Auto on tosiaan huono sijoituskohde.

      • Anonyymi00122

        Osakkeita ostaisin . 2000 € kello se vasta järkiostos onkin .


    • Anonyymi00002

      Kirjoitin viime vuonna palstalle et sinä autoa tule ostamaan. Saituruutesi ei anna periksi irroittaa noin isoon hankintaan rahaa.

      • Anonyymi00003

        Mietin vain mikä on järkevää. Tähän saumaan ei sovi auton osto. 2000€ kustantaa kunnon Oriksen kello, joka jo tekee ison loven tähän 6000€ budjektiin. Loput menee esim Iittalan astiastoon ja muuhun mitä nyt vain keksiikin.

        Saituruus ei vaivaa, vaan voin myös aika hulppeasti kuluttaa.

        Mb_76


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Mietin vain mikä on järkevää. Tähän saumaan ei sovi auton osto. 2000€ kustantaa kunnon Oriksen kello, joka jo tekee ison loven tähän 6000€ budjektiin. Loput menee esim Iittalan astiastoon ja muuhun mitä nyt vain keksiikin.

        Saituruus ei vaivaa, vaan voin myös aika hulppeasti kuluttaa.

        Mb_76

        Tämä on sitä tavoitesäästämistä. Nyt on tosiaan potti kasvanut niin suureksi, että joutuu pakkokuluttamaan, että täyttää nämä asumistuen rajat. Eli säästöjä ei saa olla liikaa.

        Ahkerammin pitää nostaa jatkossa varoja s-tililtä.

        Mb_76


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Tämä on sitä tavoitesäästämistä. Nyt on tosiaan potti kasvanut niin suureksi, että joutuu pakkokuluttamaan, että täyttää nämä asumistuen rajat. Eli säästöjä ei saa olla liikaa.

        Ahkerammin pitää nostaa jatkossa varoja s-tililtä.

        Mb_76

        Et sinä mikään köyhä ole ja väität vielä että varoja on liikaa. Kylläpäs köyhillä menee nykyään hyvin! Oriksen luksuskellokin pitää olla ranteessa? Tai ainakin havitella sitä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Et sinä mikään köyhä ole ja väität vielä että varoja on liikaa. Kylläpäs köyhillä menee nykyään hyvin! Oriksen luksuskellokin pitää olla ranteessa? Tai ainakin havitella sitä.

        Köyhäkin voi tavoitesäästää vaikka kuukauden budjetti onkin hyvin maltillinen.
        Muutaman vuoden säästämisellä syntyy helposti sievoinen potti kulutettavaa.
        Mutta jos polttaa tupakkaa ja litkii pussikaljaa niin säästöjä ei synny koskaan.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Tämä on sitä tavoitesäästämistä. Nyt on tosiaan potti kasvanut niin suureksi, että joutuu pakkokuluttamaan, että täyttää nämä asumistuen rajat. Eli säästöjä ei saa olla liikaa.

        Ahkerammin pitää nostaa jatkossa varoja s-tililtä.

        Mb_76

        Laita sukanvarteen, jos siis tilillä ei saa olla, eihän noin paljon rahaa ole järkevää tuhlaillakaan, että kun jos ei ole edes tiedossa mihin niitä käyttelisi, niin sukanvarsi on paras.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Laita sukanvarteen, jos siis tilillä ei saa olla, eihän noin paljon rahaa ole järkevää tuhlaillakaan, että kun jos ei ole edes tiedossa mihin niitä käyttelisi, niin sukanvarsi on paras.

        Ei ole aloittajan tapauksessa vaan rahat ovat paremmin tallessa edunvalvojan takana.


    • Anonyymi00006

      Palkkaisin halpaa työvoimaa kesäksi. Nurmikon leikkaus, kitkeminen, ym.... Saisin itse loikoilla ja nauttia kesästä.

      • Anonyymi00034

        Upea, ja sosiaalinen vaihtoehto!


    • Anonyymi00008

      Ostin sähköpyörän ja tulin tänne Utsjoelle josta poljen hankoon kaljalle. On sen verran ylimääräistä että päätin lähteä reissuun koska en jaksa kolmatta kesää makailla kotona. Tässä on vähän kuntoilustakin kyse ja sekin syy että lähdin.

      • Anonyymi00009

        Miten aiot latailla sen sähköpyörän matkan aikana?


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Miten aiot latailla sen sähköpyörän matkan aikana?

        Kai Suomesta jokunen sähköpistoke löytyy pyöränkin laturille.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kai Suomesta jokunen sähköpistoke löytyy pyöränkin laturille.

        Autoille on latauspaikkoja mutta sähköpyörille en tiedä yhtäkään, niin kun omistan sähköpyörän, niin ilman sähköä on niin älyttömän raskasta polkea, että enpä haluaisi sitä kokea, se on raskaampaa kuin tavallisella ajo. Itsellä saattaisi kulkea n.95km yhdellä latauksella, niin viisi tuntia pyöräilyä vaatisi viisi tuntia akun latausta, niin eipä oikein houkuta kokeileen tosi pitkän matkan ajoa, kun latauspaikoista ei ole tietoa.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Miten aiot latailla sen sähköpyörän matkan aikana?

        Aion polkea päivisin 50 kilsaa ilman sähköavustusta ja 50 kilsaa sähköavustuksella ja ainakin isot ylämäet. Hotellissa aion nukkua joten kai niissä sähköt on. Ei kai lapissa ole muuta mahdollisuutta ja nukun hotelleissa tai mökeissä jossa on sähköä. Kuitenkin pakko päästä suihkuun joka päivä joten hotellissa aion nukkua. Sitten pesen paidat ja kalsarit hotellin suihkussa tai jos löytyy pesukone.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Autoille on latauspaikkoja mutta sähköpyörille en tiedä yhtäkään, niin kun omistan sähköpyörän, niin ilman sähköä on niin älyttömän raskasta polkea, että enpä haluaisi sitä kokea, se on raskaampaa kuin tavallisella ajo. Itsellä saattaisi kulkea n.95km yhdellä latauksella, niin viisi tuntia pyöräilyä vaatisi viisi tuntia akun latausta, niin eipä oikein houkuta kokeileen tosi pitkän matkan ajoa, kun latauspaikoista ei ole tietoa.

        Kun käyn kaupungin kirjastossa, niin sinne tulee joka aamu kännykän, ja älylaitteiden lataajia, kun sähkö on ilmaista, ja latausmahdollisuuksia on joka paikassa. Veronmaksajat kustantavat tämänkin. Ehkä kohta joku keksii tuoda sähköpyöränsä johonkin nurkaan latautumaan. Sehän tarvitsee vain normaalin pistorasian.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Autoille on latauspaikkoja mutta sähköpyörille en tiedä yhtäkään, niin kun omistan sähköpyörän, niin ilman sähköä on niin älyttömän raskasta polkea, että enpä haluaisi sitä kokea, se on raskaampaa kuin tavallisella ajo. Itsellä saattaisi kulkea n.95km yhdellä latauksella, niin viisi tuntia pyöräilyä vaatisi viisi tuntia akun latausta, niin eipä oikein houkuta kokeileen tosi pitkän matkan ajoa, kun latauspaikoista ei ole tietoa.

        Eiköhän ne sähköpyörien akut lataudu ihan tavallisesta pistorasiasta. Ainakin mulla oli sellaisen sähköpyörä josta sai akun helposti irti ja sisällä asiannmukaisella laturilla latasin normaalista pistorasiasta . Ainoo miinus oli se että tyhjiin ajetun akun lataus kesti 8 tuntia ladata täyteen. En tiedä miten kauan kestääånykyisten parempien pyörien kohdalla kun niissä jo tehokkaammat akutkin joilla pääsee pitemmän matkankin kuin sillä joka mulla oli.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Aion polkea päivisin 50 kilsaa ilman sähköavustusta ja 50 kilsaa sähköavustuksella ja ainakin isot ylämäet. Hotellissa aion nukkua joten kai niissä sähköt on. Ei kai lapissa ole muuta mahdollisuutta ja nukun hotelleissa tai mökeissä jossa on sähköä. Kuitenkin pakko päästä suihkuun joka päivä joten hotellissa aion nukkua. Sitten pesen paidat ja kalsarit hotellin suihkussa tai jos löytyy pesukone.

        Mulla kävi mielessä että sellainen aurinkopaneelisysteemi kun olis sähköpyöriin mitä on retkeilijöille kehitelty, voisi olla kaksi akkua joista toinen latauksessa sillä aurinkopaneelilla ajon aikana. Sen paneelin saisi sidottua tarakalle repun tms päälle. Itse olen nähnyt sellaisen retkeilijällä rinkan päällä. Se myös taittuu pieneen tilaan silloin kun ei ole tarvetta käyttää.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Eiköhän ne sähköpyörien akut lataudu ihan tavallisesta pistorasiasta. Ainakin mulla oli sellaisen sähköpyörä josta sai akun helposti irti ja sisällä asiannmukaisella laturilla latasin normaalista pistorasiasta . Ainoo miinus oli se että tyhjiin ajetun akun lataus kesti 8 tuntia ladata täyteen. En tiedä miten kauan kestääånykyisten parempien pyörien kohdalla kun niissä jo tehokkaammat akutkin joilla pääsee pitemmän matkankin kuin sillä joka mulla oli.

        Niin kyllä se pistorasiasta ladataan, vaan eipä niitä ole tarjolla kuten autojen latauspaikkoja on, nimittäin jos tekisin yön yli kestäviä sähköpyörä reissuja, niin ei ole vara yöpyä hotellissa vaan luonnon helmassa ilmaiseksi näin köyhänä sitä joutuisi ja siis virtaa ei tule pyörän akkuun siellä ja jos ottaisi jonkun mahdollisen virtapankin mukaan, niin sillä ei ladata sähköpyörän akkua vaan älypuhelinta korkeintaan.


    • Anonyymi00014

      Ei mikään ihme jos etuudenvalvonnassa kun jatkuvasti joku vimma ostaa jotain elikä heittää ylitse.Ei köyhillä mitään säästössä ole se on fakta.

      • Anonyymi00015

        Ihmisiä on toki erilaisia. Olen säästänyt koko eläkkeelläolon ajan pikku hiljaa eli 5%
        tuloista. Ei edes huomaa kun sitä kertymää hiljakseen vaan syntyy vaikka välillä
        joutuu sieltä vähän nipistämäänkin. Helpointa on säästää ennalta määräämättömästi.
        Mutta nyt jysähtikin sellainen ostotarve mitä ei normituloilla saisi selvitettyä eikä
        luottokaan riittäisi niin mahtavaan ostokseen. Päätin nimittäin ostaa hissin !
        Eli kesän lopulla pitäisi repäistä pöytään n. 10 t€ eli maksaa oma osuutensa pois.
        Olen jo muutamia vuosia valmistautunut siihen eli pystyn sen nipinnapin hoitamaan
        mutta se tarkoittaa sitä, että maksun jälkeenkin pitää elää hyvin siivosti, että saa
        taloutensa taas tasapainoon. Ei paljoa vietetä kulutusjuhlia eikä pahemmin reissailla.
        Mutta normimenoihin kuitenkin rahat riittää eli yllätyksiin ei ole varaa.


    • Anonyymi00016

      15 000€ saa olla säästöjä ja silti eläkkeen saajan asumistukea saa. Eli sinulla on ylärajoilla tuo säästösumma. Suosittelen sitä laatukellon ostoa ja näin löytyy tasapaino raha-asioihin. Eli kuluttamaan mars mars!

      Monet vanhukset vain kitsastelee, vaikka elämänlaatua parantaisi kunnon kulutusjuhlilla! Näiden takana on kuitenkin paljon rahoja, Monet päätökset ovat jopa vanhingollisia, kun säästetään itsensä hengiltä.

      • Anonyymi00019

        Ikäntyessä tarpeet muuttuvat.
        Ei ole kitsastelua jos elää omien tarpeidensa ja halujensa mukaisesti.
        Jokaisella eurolla on sama ostovoima olkoon se yksin taskun pohjalla tai miljoonan kaverina tilillä.
        Pariskunnalla saattaa olla vaatimattomat arkitavat mutta käyttävät rahaa yksityiseen terveydenhuoltoon ja tasokkaaseen matkustelun.


    • Anonyymi00017

      Kellohan onkin ainutlaatuisen tuottava sijoitus!

      • Anonyymi00018

        Jokaisen 50v täyttäneen kannattaa hommata laatukello. Ennen vanhaan työpaikka järjesti kultakellon. Nykyään tämä on harvinaisempaa.


      • Anonyymi00021

        Kunnon merkin kun ottaa, niin kestää isältä pojalle ja sittenhän se on vintagekamaa. Näillä on aina jokin arvo. Auto ei muuta kuin ruostuu ja rahat menee hukkaaan.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Kunnon merkin kun ottaa, niin kestää isältä pojalle ja sittenhän se on vintagekamaa. Näillä on aina jokin arvo. Auto ei muuta kuin ruostuu ja rahat menee hukkaaan.

        Rohkeasti sanot edunvalvojalle, että 50v kello pitää hommata. Tälleen pysyy tasapaino säästöissä. Se on molempien etu, eli asumistuet jatkuu yhä edelleen.

        Eli se max 15 000€ on yläraja säästoille. Niillä rajoilla kun mennään niin kannataa jo alkaa kuluttamaankin jotain.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Rohkeasti sanot edunvalvojalle, että 50v kello pitää hommata. Tälleen pysyy tasapaino säästöissä. Se on molempien etu, eli asumistuet jatkuu yhä edelleen.

        Eli se max 15 000€ on yläraja säästoille. Niillä rajoilla kun mennään niin kannataa jo alkaa kuluttamaankin jotain.

        Enempää ei siis tarvite säästää, vaan nämä on kohtuuden rajoissa nämä säästösummat. Kulutustahan tässä haetaan, eli tavoitteet on saavutettu ja nyt riittää pelkkä varojen ylläpito. Enemmän jää näin varoja kulutukseen.

        Mb_76


    • Anonyymi00020

      Köyhänä jos saisin 6000 euroa, en ostaisi sillä rahalla autoa. Vaikka auton saisi ostettua, olisi oltava varaa myös pitää sitä.
      Köyhyys-palsta ja kultakelloista täällä keskustellaan ?

    • Anonyymi00024

      En menis millekään kaupoille , olisin niin pelko perseessä että menetän ne rahat ja joudun taas kituuttamaan ruokaa säännöstellen.

    • Anonyymi00026

      Tavallinen duunari olen ja talletukset ovat päässeet kasvamaan n. 60 000 euroon. Ei se mitenkään hetkauta, eikä polttele. Voipahan ostaa jotain ilman velanottoa, kun tarve tulee. Eikä kaupassa huoli katsoa, mitä ruoka maksaa. No, uusi sähköpyörä on seuraava hankinta, ja automatka ulkomailke.

      • Anonyymi00029

        Mutta todellisuudessa tuo 60 000eur on ulosotossa etkä sinä mitään töitä tee.


    • Anonyymi00027

      Ostaisin pastillirasian ja makkaroita, ehkä nakkimakkaroita.
      Ja sitten miettisin niihin dippingit. Olisiko kyseessä valkosipulivegemajoneesi, chilimajoneesi vai jokin muu maukas majoneesi mihin nakinpaloja dipata?
      Juomaksi voisi ostaa jääkylmää colaa.

    • Anonyymi00028

      Parilla tonnilla pitäs saada jo HYVÄ auto on kuitenkin kaksitoista tuhatta markoissa kun ei idiootit ymmärrä kun suuria lukuja ei ARVOja

    • Anonyymi00031

      Tilanne helpotuu, kun säästöjä ei tarvitse enää kerryttä. Riittää pelkä ylläpito. Tämä on valtiovallan päätös että 15 000€ pitää riittää säästöihin eläkelläisen, Tavallisella sukan kuluttajalla summa on 10 000€. Eli rajat tulee vastaan!

      • Anonyymi00033

      • Anonyymi00035

        Säästää voi kohtuusumman ja sen jälkeen vaan säilyttelee saldoa tavoitesumman
        lähellä ylä- tai alapuolella. Se on tavoitesäästämistä.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Säästää voi kohtuusumman ja sen jälkeen vaan säilyttelee saldoa tavoitesumman
        lähellä ylä- tai alapuolella. Se on tavoitesäästämistä.

        Rajat tosiaan tulee vastaan säästöissä ja sitten riittää pelkkä ylläpito. 10 000€ tai 15 000 pitää olla tilillä. Mielluummin se pienempi summa kuin liikaa. Näin pelastuu as-tuet. Tiettyä varmuutta tuo, ettei tarvitse säästää enempää. Lakinormien mukaan mennään.

        Mb_76


    • Anonyymi00036

      Rahaa ei ole koskaan liikaa. Kyllä sitä aina johonkin menee jos haluaa elää mukavasti. Voishan sitä kotonakin vaan makoilla mutta se vaan masentais. Itse käytän rahaa reissuihin kuten pyöräilyreissuun suomen päästä päähän.

    • Anonyymi00037

      Minulla on tilillä myös ylimääräisenä n. 6000€ puskurirahastona. Pidän sitä vain puskurirahastona, en erityisesti ala sillä mitään ihmeitä ostelemaan.

      Tiedossa on uuden pyykinpesukoneen hankinta, joten kyttäilen sopivaa tarjousta siihen hankintaan. Ei mitään paniikkia kuitenkaan.

      • Anonyymi00040

        Etukäteen rahaa keräämällä hankintoihin säästää luoton korot sekä muut oheiskulut.
        Eihän sen etukäteisen rahoituksen kerääminen ole sen vaikeampaa kuin jälkikäteen
        niiden maksujen maksaminenkaan. Lähes sama summa pitää kuitenkin naaria kasaan.


      • Anonyymi00087

        Niinpä. Pikkusummia jaksa aina sijoitellakaan.


    • Anonyymi00038

      Nyt on mielessä tomaatti ja juusto. Pienet tomaatit ja juustokuutiot olisivat hyvä yhdistelmä. Jos tomaatteja leikkelee lohkoiksi, niin niistä lähtee se juttu pois.
      Ja niiden kanssa ehkä laadukas alkoholiton olut juomaksi.

    • Anonyymi00041

      Kannattaa panostaa siihen jemmarahaan, sillä se on aina hyväksi avuksi.
      Siinä ei ole korkoa eikä osamaksulisiä.

      • Anonyymi00042

        Aika pieniä on nuo säästösummat, joita voi lakien mukaan kerryttää, muuten menee as-tuet. Kuitenkin ihan hyvä summa ja kilpasäästämiseen ei tarvitse ryhtyä. Minulla on tosiaan säästöt siinä ylärajoilla. Joten kello-ostoksille pääsee. Oris olisi unelma! Vaatteita pitää myös uusia. Autoa en tähän haavaan hommaa. Julkinenkin toimii hyvin ja minulla on hyvä Helkaman pyörä.

        Mb_76


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Aika pieniä on nuo säästösummat, joita voi lakien mukaan kerryttää, muuten menee as-tuet. Kuitenkin ihan hyvä summa ja kilpasäästämiseen ei tarvitse ryhtyä. Minulla on tosiaan säästöt siinä ylärajoilla. Joten kello-ostoksille pääsee. Oris olisi unelma! Vaatteita pitää myös uusia. Autoa en tähän haavaan hommaa. Julkinenkin toimii hyvin ja minulla on hyvä Helkaman pyörä.

        Mb_76

        Onneksi eläkkeensaajan säästöraja on 15 000€. Eli aika pienin liikkein voi kuluttaa. Kuitenkin ylärajoilla mennään mutta ei mikaan kohtuuton urakka. Kunnon kellon vain hommaa ja säästötili on taas balanssissa. Rahan puutettakin tulee, kun siirrytään vaateostoksille.

        Mb_76


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Onneksi eläkkeensaajan säästöraja on 15 000€. Eli aika pienin liikkein voi kuluttaa. Kuitenkin ylärajoilla mennään mutta ei mikaan kohtuuton urakka. Kunnon kellon vain hommaa ja säästötili on taas balanssissa. Rahan puutettakin tulee, kun siirrytään vaateostoksille.

        Mb_76

        Teet vain rohkean ehdotuksen edunvalvojalle että 50vuotis kellon pitää hommata. Nämä kyllä suostuu, kun säästöt on jo ylärajoilla. Eli ahkerammin voit jatkossa nostaa varoja.


    • Anonyymi00045

      Tuossa aloituksessa oli puhe, että 10 000€ voi olla tilillä että ei vaikuta As-tukeen. Kuitenkin nyt paljastui, että eläkkeellä raja on 15 000€, eli ei minulla enempää olekkaan säästöjä, mutta jotain isompaa voi hommata. Autoa en halua vaan kuljen polkupyörällä ja julkisilla. Hienon kellon kyllä voin hommata että jää vielä se noin 2000€ säästövarjoa. Säästämisellä on myös rajat, mikä järkevää.

      Mb_76

      • Anonyymi00046

        Tuo on hyvä oivallus, että pelkkä säästöjen ylläpito riittää. Ei siis pakkosäästämistä, Jää näin varoja kulutukseen. Tai mukavaan elämiseen. Eli ei tarvitse säästää enää, vaan pelkkä ylläpito riittää.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Tuo on hyvä oivallus, että pelkkä säästöjen ylläpito riittää. Ei siis pakkosäästämistä, Jää näin varoja kulutukseen. Tai mukavaan elämiseen. Eli ei tarvitse säästää enää, vaan pelkkä ylläpito riittää.

        Se on kyllä hyvä raja, että kukaan säästäjä ei lähde havittelemaan kuuta taivaalta. Eli valtiovallalta laitetaan stoppi säästämisinnolle. Aika mitätätön tuo 15 000€ kyllä on, mutta kuitenkin ihan kohtuullinen, ettei kukaan säästä itseään hengiltä.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Se on kyllä hyvä raja, että kukaan säästäjä ei lähde havittelemaan kuuta taivaalta. Eli valtiovallalta laitetaan stoppi säästämisinnolle. Aika mitätätön tuo 15 000€ kyllä on, mutta kuitenkin ihan kohtuullinen, ettei kukaan säästä itseään hengiltä.

        Myöskin työikäisillä on raja 10 000€, eli ei ole helppoa säästäjilläkään! Tässä pitää myös huolehtia, että nämä säästörajat ei ylity. Eli noin 8000€ on optimaalinen summa mikä tilillä pitää olla. Minulla on juurikin sen 15 000€ säästöjä ja voi hyvin ostaa sen Oriksen kellon. Vielä jää 13 000€ edunvalvojan tilille. Eli säästäminen ei kannata. Sen kuvan sain nykySuomesta.

        Mb_76


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Myöskin työikäisillä on raja 10 000€, eli ei ole helppoa säästäjilläkään! Tässä pitää myös huolehtia, että nämä säästörajat ei ylity. Eli noin 8000€ on optimaalinen summa mikä tilillä pitää olla. Minulla on juurikin sen 15 000€ säästöjä ja voi hyvin ostaa sen Oriksen kellon. Vielä jää 13 000€ edunvalvojan tilille. Eli säästäminen ei kannata. Sen kuvan sain nykySuomesta.

        Mb_76

        Ainoa ongelma on, että ei edunvalvoja anna heppoisin perustein varoja. Tietenkin jos ylärajat paukkuu, niin voit saada ne Oriksen rahat. Joka tapauksessa pitää olla kunnon perustelut, miksi tarvitset tämän tuotteen.


    • Anonyymi00050

      Onneksi Keva kuitenkin lähettää joka kuukausi rahoja ilman ennakkoehtoja.
      On rauhoittavaa tietää että tulopuolella on tasainen rahavirta ja tarkalla
      ihmisellä se riittää kuukauden menoihin. Elämä jatkuu hymyssä suin.

      • Anonyymi00051

        Sama juttu. Tulo on vakioitunut kuten myös jokunen menopositio ja huomattava osa muistakin on pienellä vaihtelulla.
        Näin ollen voi asioitaan suunnitella eteen päin eri pitusilla jaksoilla.
        Kuukausittain pieni vakiosumma valittuun rahastoon antaa kohtuullisen pientä mutta taattua lisätuloa jonka voi jättää muhimaan ja odottamaan jotain todella tarvittavaa käyttökohdetta.


    • Anonyymi00052

      Sitten heräsit höh rahastot olikin unta.

      • Anonyymi00053

        Mutta eläkeunelma on kuitenkin totta indeksikorotuksineen kaikkineen.


      • Anonyymi00054

        Nyt on tosiaan avattu kulutushanat. Vaateostoksiin nostin 500€. Tällä rahalla saa Fjällräveniä ja Partioaitan kamaa, Myöskin pitää ostaa Mökkimieheltä kamaa, nämä on edullisia.

        Säästäminen siis kannatta ja voi tehdä näitä irtiottoja arjesta. Arkikin on olemassa ja silloin eletään mini budjektilla.

        Mb_76


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Nyt on tosiaan avattu kulutushanat. Vaateostoksiin nostin 500€. Tällä rahalla saa Fjällräveniä ja Partioaitan kamaa, Myöskin pitää ostaa Mökkimieheltä kamaa, nämä on edullisia.

        Säästäminen siis kannatta ja voi tehdä näitä irtiottoja arjesta. Arkikin on olemassa ja silloin eletään mini budjektilla.

        Mb_76

        Tarkkana saa todella olla, ettei as-tuen rajat ylity. Minulla onneksi ollaan siinä rajoilla, eli säästäminen on järkevää. Sellainen 13 000€ on optimaalinen summa ja näin ei tule yllätys pompsahduksia. Ylimääräiset pitää vain kuluttaa, mielellään johonkin järkevään.

        Mb_76


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Tarkkana saa todella olla, ettei as-tuen rajat ylity. Minulla onneksi ollaan siinä rajoilla, eli säästäminen on järkevää. Sellainen 13 000€ on optimaalinen summa ja näin ei tule yllätys pompsahduksia. Ylimääräiset pitää vain kuluttaa, mielellään johonkin järkevään.

        Mb_76

        Et sinä ole normaali säästäjä, vaan voit myös kuluttaa. Tämä on hyvä piirre, ettet ole normaali penninvenyttäjä. Ilmeisesti arvostat nättiä esineitä? Kunhan omiasi kulutat, niin ei mitään ongelmaa. Joillakin vain on, että ostetaan velaksi.

        Ilmeisesti elät tyytyväisenä siellä sinkkukopperossasi. Joka hyvä juttu.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Et sinä ole normaali säästäjä, vaan voit myös kuluttaa. Tämä on hyvä piirre, ettet ole normaali penninvenyttäjä. Ilmeisesti arvostat nättiä esineitä? Kunhan omiasi kulutat, niin ei mitään ongelmaa. Joillakin vain on, että ostetaan velaksi.

        Ilmeisesti elät tyytyväisenä siellä sinkkukopperossasi. Joka hyvä juttu.

        Itsekkäät päätökset on hauskinta sinkkuelämässä. Eli varoja voi irroittaa itsekkääseen elämään. Naista ei ole nalkuttamassa. Nyt vasta rakastuu tähän sinkkuelämään ja onhan tätä harjoiteltu noin 10v. Mieluumiin se Oriksen kello, kuin nalkuttava vaimo.

        Mb_76


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Itsekkäät päätökset on hauskinta sinkkuelämässä. Eli varoja voi irroittaa itsekkääseen elämään. Naista ei ole nalkuttamassa. Nyt vasta rakastuu tähän sinkkuelämään ja onhan tätä harjoiteltu noin 10v. Mieluumiin se Oriksen kello, kuin nalkuttava vaimo.

        Mb_76

        Jotkut tosiaan oppii elämään itsenäisesti ja ei haittaa vaikka on yksin. Helpolla tämä tila ei tule, vaan vaatii aikaa, että sopeutuu tähän tilanteeseen. Vanhuus tulee, niin hyvää harjoittelua että pärjää myös aivan yksin. Tosi asia on, että se on iso kivi sydämmellä, että osaa elää myös itsenäisesti. Kun tämän tason saavuttaa, niin pärjää kyllä aivan hyvin itsekkin.

        Joka tapauksessa jokainen joutuu kokemaan sen, että jää aivan yksin kuolin vuoteella. Eli hyvää harjoitelu materiaalia on, ettei tule yllätyksiä.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Jotkut tosiaan oppii elämään itsenäisesti ja ei haittaa vaikka on yksin. Helpolla tämä tila ei tule, vaan vaatii aikaa, että sopeutuu tähän tilanteeseen. Vanhuus tulee, niin hyvää harjoittelua että pärjää myös aivan yksin. Tosi asia on, että se on iso kivi sydämmellä, että osaa elää myös itsenäisesti. Kun tämän tason saavuttaa, niin pärjää kyllä aivan hyvin itsekkin.

        Joka tapauksessa jokainen joutuu kokemaan sen, että jää aivan yksin kuolin vuoteella. Eli hyvää harjoitelu materiaalia on, ettei tule yllätyksiä.

        Jokaisella asioilla on puolensa. Jos olisi nalkuttava vaimo, niin tuskin pystyisin hommaamaan Oriksen kelloa. Nämä on valintakysymyksiä. Ja itsekäs saa olla sinkkuna. Kunnolla huolehtii itsestään, niin löytää kyllä naisen itselleen.

        Mb_76


    • Anonyymi00055

      6000 euroa on pieni summa, pidä vaan tallessa että selviät pienistä takaiskuista ja yllättävistä menoista, niitä kuitenkin aina tulee.

    • Anonyymi00061

      Moiset summat ei vaikuta kulutukseen niin mitenkään.

    • Anonyymi00062

      Mietin asiaa tuossa kohta 500.000€ kohdalla.

    • Anonyymi00063

      6000 euron puskuri täytyisi jokaisella olla säästössä. Itsellä se on vielä paljon enemmän. Elämä on silloin paljon helpompaa.

      • Anonyymi00064

        Itse olen huomannut saman, eli voi elää jopa onnellisesti tätä sinkkuelämää. Olen vihdoin viimein oppinut elämään itsenäisesti. Helppo tämä rasti ei kyllä ole ollut. Tuo 6000€ säästösumma on vielä varsin pieni. Itsellä oli näissä summissa muuton aikaan. Mutta nyt on kivuttu 15 000€ Tässäkin on rajat, eli enemmän ei voi säästää, tai menee, as-tuet.

        Mb_76


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Itse olen huomannut saman, eli voi elää jopa onnellisesti tätä sinkkuelämää. Olen vihdoin viimein oppinut elämään itsenäisesti. Helppo tämä rasti ei kyllä ole ollut. Tuo 6000€ säästösumma on vielä varsin pieni. Itsellä oli näissä summissa muuton aikaan. Mutta nyt on kivuttu 15 000€ Tässäkin on rajat, eli enemmän ei voi säästää, tai menee, as-tuet.

        Mb_76

        Nyt tuli tosiaan se 500€ summa tilille, eli kulutusjuhlat alkakoon! Mökkimiehellä pitää ensimmäisenä käydä, ja sitten ehkä Partioaitalla. Myöskin pitää hommata Peak Performancen huppari. Paljon ei saa ostettua, mutta nämä on laatua! Ehkä myös Varustelekalla, mutta tässä voi jo ylärajat paukkua.

        Nämä on niitä itsekkään elämän etuja. Sinkkuelämää.

        Mb_76


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Nyt tuli tosiaan se 500€ summa tilille, eli kulutusjuhlat alkakoon! Mökkimiehellä pitää ensimmäisenä käydä, ja sitten ehkä Partioaitalla. Myöskin pitää hommata Peak Performancen huppari. Paljon ei saa ostettua, mutta nämä on laatua! Ehkä myös Varustelekalla, mutta tässä voi jo ylärajat paukkua.

        Nämä on niitä itsekkään elämän etuja. Sinkkuelämää.

        Mb_76

        Ei tainnut toteutua tuo 6000€ kulutustalkoot, kun raja säästöille olikin 15 000€, vaikka mieli tekisikin repäistä oikein kunnolla. Eli pieniä nostoja voit tehdä. Mihinkään suurempaan ei kannata ryhtyä.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Ei tainnut toteutua tuo 6000€ kulutustalkoot, kun raja säästöille olikin 15 000€, vaikka mieli tekisikin repäistä oikein kunnolla. Eli pieniä nostoja voit tehdä. Mihinkään suurempaan ei kannata ryhtyä.

        Tämä on oikestaan ihan helpottavakin uutinen, että ei vedä säästämistä överiksi, vaan näillä on hyvät rajat. Helposti ajattelee, että 20 000€ on hyvä säästösumma säästöille . Mutta nyt on tiukat rajat, että mikä on yläraja säästöille. Loput ylimenevä pitää yksinkertaisesti kuluttaa. Tässä kuluttamisessa minä olen kyllä aika haka!

        Mb_76


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Tämä on oikestaan ihan helpottavakin uutinen, että ei vedä säästämistä överiksi, vaan näillä on hyvät rajat. Helposti ajattelee, että 20 000€ on hyvä säästösumma säästöille . Mutta nyt on tiukat rajat, että mikä on yläraja säästöille. Loput ylimenevä pitää yksinkertaisesti kuluttaa. Tässä kuluttamisessa minä olen kyllä aika haka!

        Mb_76

        Ei ole köyhien kirjoituksia nuo sinun sepustukset. Olet hyvin pärjäävä eläkelläinen. Kaikilla ei tosiaan ole asiat noin hyvin. Joka tapauksessa hyvää seniori vuosien viettoa!


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Ei ole köyhien kirjoituksia nuo sinun sepustukset. Olet hyvin pärjäävä eläkelläinen. Kaikilla ei tosiaan ole asiat noin hyvin. Joka tapauksessa hyvää seniori vuosien viettoa!

        Ihminen vanhenee ja tämä yllättää kuin talvi autoilijan, tai Joulu köyhän. Eli joskus tulee tilanne että kilometrit täytyy. Silloin on hyvä olla hyvät välit yläkertaan, eli Jeesukseen Kristukseen. Myöskin tulee tilanne, että yksin täältä on lähdettävä, vaikka tukijoukkojakin on hyvä olla.

        Tämä sinkkuus on hyvää harjoitusta, että osaa elää itsenäisesti. Yksin täältä on tosiaan lähdettävä.

        Minulla on onneksi tämä pieni kammio, joka sisustettu omia makumieltymyksiä noudattaen. Luksustakin on. Rukoilukammio siis ja tv7 kanavaa katselen.

        Mb_76


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Ihminen vanhenee ja tämä yllättää kuin talvi autoilijan, tai Joulu köyhän. Eli joskus tulee tilanne että kilometrit täytyy. Silloin on hyvä olla hyvät välit yläkertaan, eli Jeesukseen Kristukseen. Myöskin tulee tilanne, että yksin täältä on lähdettävä, vaikka tukijoukkojakin on hyvä olla.

        Tämä sinkkuus on hyvää harjoitusta, että osaa elää itsenäisesti. Yksin täältä on tosiaan lähdettävä.

        Minulla on onneksi tämä pieni kammio, joka sisustettu omia makumieltymyksiä noudattaen. Luksustakin on. Rukoilukammio siis ja tv7 kanavaa katselen.

        Mb_76

        Eläkelläisvaari siis olet, joka harrastaa myös hengellisyyksiä? Moni vanheneva harrastaa myös samoja asioita. Vaikka väitän, että olet etuajassa noine ajatuksinesi. Monesti vasta 60+ alkaa tulla noita ajatuksia. Kuolema ei pelota näin paljon ja tuntee kuin eläisi jatkoajalla.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Nyt tuli tosiaan se 500€ summa tilille, eli kulutusjuhlat alkakoon! Mökkimiehellä pitää ensimmäisenä käydä, ja sitten ehkä Partioaitalla. Myöskin pitää hommata Peak Performancen huppari. Paljon ei saa ostettua, mutta nämä on laatua! Ehkä myös Varustelekalla, mutta tässä voi jo ylärajat paukkua.

        Nämä on niitä itsekkään elämän etuja. Sinkkuelämää.

        Mb_76

        Vaatteiden hinnat ovat nousseet myös. Pelkät Fjällräven housut kustantaa 250€, eli puolet menisi jo budjektista pelkkiin housuihin. Ei ole varaa. Mökkimieheltä onneksi löytyi Helikon-Tex housut jotka kustanti 90€. Peak performance huppari kustantaa 130€ Intersportilta. 220€ on nyt kulutettu ja puolet vielä jäljellä. Ehkä kannattaa hommata loput kamat kirpputorilta.

        Mb_76


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Vaatteiden hinnat ovat nousseet myös. Pelkät Fjällräven housut kustantaa 250€, eli puolet menisi jo budjektista pelkkiin housuihin. Ei ole varaa. Mökkimieheltä onneksi löytyi Helikon-Tex housut jotka kustanti 90€. Peak performance huppari kustantaa 130€ Intersportilta. 220€ on nyt kulutettu ja puolet vielä jäljellä. Ehkä kannattaa hommata loput kamat kirpputorilta.

        Mb_76

        Yleensä on ollut tapana, että 500€ kolmesti vuodessa voi tehdä nostoja säästötililtä, Nyt kuitenkin jouduin tekemään ylimääräisen noston, että säästöissä pysyy tasapaino. Joutuu vain usemannin nostamaan näitä varoja jatkossa, 500€ aina rittää hyvin nostoiksi, ja tämä on vain puhelinsoiton takana. Mutta 2500€ Orikseen vaatii jo selvityksiä, että mihin rahat menee.

        Mb_76


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Yleensä on ollut tapana, että 500€ kolmesti vuodessa voi tehdä nostoja säästötililtä, Nyt kuitenkin jouduin tekemään ylimääräisen noston, että säästöissä pysyy tasapaino. Joutuu vain usemannin nostamaan näitä varoja jatkossa, 500€ aina rittää hyvin nostoiksi, ja tämä on vain puhelinsoiton takana. Mutta 2500€ Orikseen vaatii jo selvityksiä, että mihin rahat menee.

        Mb_76

        Hommaa se Certinan kello, ja on jo laatua. Tällainen kustantaa noin 500€ ja on rahallisesti kohtuuden rajoissa. Hyvä ja laadukas kello köyhälle ja eläkelläiselle. Yhden 500€ säästön noston vain käytät kelloon. Näin ei tule kohtuutonta rasitusta taloudelle.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Hommaa se Certinan kello, ja on jo laatua. Tällainen kustantaa noin 500€ ja on rahallisesti kohtuuden rajoissa. Hyvä ja laadukas kello köyhälle ja eläkelläiselle. Yhden 500€ säästön noston vain käytät kelloon. Näin ei tule kohtuutonta rasitusta taloudelle.

        Ei köyhä/eläkelläinen mitään hienoa kelloa tarvitse. Kunnon käyttö-esine riittää hyvin. Köyhän imagon kannalta tuo Certina on jo ylärajoilta. Oris on jo pröystäilyä ja nämä on vikaherkempiä verrattuna Certinan digitaalikellon. Eli pelkkä pariston vaihto riittää.

        Myöskin voi ajatella ettei kaikkien esineiden tarvitse kiiltää, vaan voi jättää osan tavaroista käyttökuntoisena silleen. Kuluttaa loppuun ensin.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Ei köyhä/eläkelläinen mitään hienoa kelloa tarvitse. Kunnon käyttö-esine riittää hyvin. Köyhän imagon kannalta tuo Certina on jo ylärajoilta. Oris on jo pröystäilyä ja nämä on vikaherkempiä verrattuna Certinan digitaalikellon. Eli pelkkä pariston vaihto riittää.

        Myöskin voi ajatella ettei kaikkien esineiden tarvitse kiiltää, vaan voi jättää osan tavaroista käyttökuntoisena silleen. Kuluttaa loppuun ensin.

        Järjen ääni palautui! Certina on helposti toutettava kun esim. syysrahoista hommaan sen kellon. 500€ on syysrahat. Nykyään kalastellaan ihmisiä lainarahalla. Minullekkin tulee viestejä ja tarjouksia lainoista. Ei kiinnosta ryhtyä kenenkään orjaksi. Näitäkin on, jotka tarttuvat näihin täkyihin.

        Mb_76


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Järjen ääni palautui! Certina on helposti toutettava kun esim. syysrahoista hommaan sen kellon. 500€ on syysrahat. Nykyään kalastellaan ihmisiä lainarahalla. Minullekkin tulee viestejä ja tarjouksia lainoista. Ei kiinnosta ryhtyä kenenkään orjaksi. Näitäkin on, jotka tarttuvat näihin täkyihin.

        Mb_76

        Certina on tosiaan kohtuu hintainen kello ja pärjää arjessa kuin juhlassakin. Se on ihan kokeilemisen arvoinen. Voihan sitä varojen salliessa hommata sen Oriksen.

        Sinulla ilmeisesti on tämä g-shock kello ja on myös ihan mukava kello arkeen. Tätähän se kelloharrastus on, että väliajoin hommaa aina kamaa, en sano että parempaa kamaa, vaan sillä g-shock kellokin on tärkeä kelloharrajastallekkin.

        Ajan myötä vaurastuu, niin voi aina hommata laadukaampaa kamaa.

        Jotkuthan keräilee tatuointeja, jotka on kyllä töherryksiä ja maksaa saman kuin tämä kelloharrastus. Kumpi on järkevämpää?


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Certina on tosiaan kohtuu hintainen kello ja pärjää arjessa kuin juhlassakin. Se on ihan kokeilemisen arvoinen. Voihan sitä varojen salliessa hommata sen Oriksen.

        Sinulla ilmeisesti on tämä g-shock kello ja on myös ihan mukava kello arkeen. Tätähän se kelloharrastus on, että väliajoin hommaa aina kamaa, en sano että parempaa kamaa, vaan sillä g-shock kellokin on tärkeä kelloharrajastallekkin.

        Ajan myötä vaurastuu, niin voi aina hommata laadukaampaa kamaa.

        Jotkuthan keräilee tatuointeja, jotka on kyllä töherryksiä ja maksaa saman kuin tämä kelloharrastus. Kumpi on järkevämpää?

        Apina


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Certina on tosiaan kohtuu hintainen kello ja pärjää arjessa kuin juhlassakin. Se on ihan kokeilemisen arvoinen. Voihan sitä varojen salliessa hommata sen Oriksen.

        Sinulla ilmeisesti on tämä g-shock kello ja on myös ihan mukava kello arkeen. Tätähän se kelloharrastus on, että väliajoin hommaa aina kamaa, en sano että parempaa kamaa, vaan sillä g-shock kellokin on tärkeä kelloharrajastallekkin.

        Ajan myötä vaurastuu, niin voi aina hommata laadukaampaa kamaa.

        Jotkuthan keräilee tatuointeja, jotka on kyllä töherryksiä ja maksaa saman kuin tämä kelloharrastus. Kumpi on järkevämpää?

        Myöskin jos joutuu vastahankaan valtiovallan kanssa, niin tatuointien kautta on tunnistetavissa. Nämä siis lopun aikoja. Siksi en siis pidä mitään tunnuksia. Laatukelloihin voin kyllä panostaa. Tämä on siis uskisten elämää.

        Mb_76


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Myöskin jos joutuu vastahankaan valtiovallan kanssa, niin tatuointien kautta on tunnistetavissa. Nämä siis lopun aikoja. Siksi en siis pidä mitään tunnuksia. Laatukelloihin voin kyllä panostaa. Tämä on siis uskisten elämää.

        Mb_76

        Ilmankos pastoreilla on aina kunnon kellot ranteessa. Nämä siis Preppaa tuleviin aikoihin. Tatuointeja näillä ei ole.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Myöskin jos joutuu vastahankaan valtiovallan kanssa, niin tatuointien kautta on tunnistetavissa. Nämä siis lopun aikoja. Siksi en siis pidä mitään tunnuksia. Laatukelloihin voin kyllä panostaa. Tämä on siis uskisten elämää.

        Mb_76

        Ja karvalakki puhelimiin voit panostaa. Sielunmaisema avautuu. Olet siis maailmanlopun odottaja? Kunhan et vedä tätäkin överiksi, vaan järki pysyy päässä.


    • Anonyymi00066

      Kuka sitä eläkkeensaajan asumistukea saa? En ole koskaan saanut mistään minkäänlaisia tukia. Duunarina olen elellyt ja ollut aina työssä, pieni eläke nyt eikä tahdo oikein riittää. Saan kyllä maksettua asumiseni ja ruuat ynnä muut pakolliset menot, mutta säästämään en pysty. Asunto on oma kerrostalossa, autoa eikä mökkiä ei ole. Onneksi kirjasto ja käveleminen ovat ilmaisia harrastuksia.

    • Anonyymi00069

      No olet asunnon hommattua tuokin jo hyvä.

      • Anonyymi00074

        Kyllä työssä käyvä ihminen saa omiin tarpeisiin sopivan asunnon hankittua.
        Useimmat vaihtaa sen lisäksi autoakin jo muutaman vuoden välein.
        Tämä sama elämänmeno voi jatkua myös eläkkeellä kun ei ole asuntolainaakaan.
        Mutta jos taloudessa onkin kaksi henkilöä joilla on 40 vuoden työurat takana.
        Minkälaiseksi heidän elämänsä muodostuu kun rahaa lienee ihan tarpeeksi.


    • Anonyymi00075

      Lahjoittaisin rahat sätkiä käryttelevälle hernekeittopieruja kaasuttelevalle eläkeläiselle.

    • Anonyymi00083

      Mulla on kokoajan muutama kymmentä tuhatta ylimääräistä tileillä, mutta enole ajatellut väkisin keksiä niille käyttöä kun ei ole tarvis mihinkään.

      • Anonyymi00085

        Ja oletko siis köyhä tulojen vähyyden takia, kun minullakin on yli 15tuhatta tilillä, mutta koen olevani köyhä kun tulona on vain 990e/kk.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Ja oletko siis köyhä tulojen vähyyden takia, kun minullakin on yli 15tuhatta tilillä, mutta koen olevani köyhä kun tulona on vain 990e/kk.

        Köyhä sinä oletkin muttet sentään kirkonrottatasoa.


    • Anonyymi00088

      Heppoisesti maksetaan näköjään asumistukea.

      Tuolla summallahan saa jo asunnon tai ainakin se riittää käsirahaksi.

    • Anonyymi00089

      Asumistuet täytyy pudottaa puoleen. Suomessa on tyhjiä asuntoja valtavasti. Suurin osa tukien saajista ei kykene työelämään, joten jos ei itse pysty maksanaan asumistaan, niin maaseutukaupungeissa on suuri määrä isoja asuntoja tyhjillään, joissa vuokrataso alhainen. Minäkin tiedän useamman avoparin, jotka asuvat yhdessä, mutta asumistuen vuoksi osoitteet ovat eri asuntoihin.

    • Anonyymi00090

      Auto nyt on se huonoin sijoituskohde. Harva asia menettää arvoaan nopeammin. Kyllähän autoja aina halvalla voi ostaa, mutta ne todelliset kulut aiheutuu ylläpidosta, käyttökustannuksista, vakuutuksista ja veroista. Moni ihminen on säästänyt huomattavia summia jopa vaihtamalla auton omistamisen taksin käyttöön. Suomessa ei kannata omistaa autoa jos ei asu jossain todella syrjässä. Tuskin silloinkaan.

      • Anonyymi00091

        Auto on luksustuote, se maksaa. Ilmankos minun äiti on varakas, kun ei omista edes ajokorttia. Miesystävällä on kyllä auto. Julkinen liikenne toimii hyvin, joten auto ei ole välttämättömyys.

        Kuitenkin saatan ostaa auton, kun rahatilanne sen sallii. Tämä asia on kyllä viimeisenä ostoslistalla. Ennen ostan Certinan/Oriksen. Myöskin vaatteet pitää uudistaa.

        Nätin Toyota Aygon hommaan, kun sopiva sauma osuu eteen. Perinteisesti jokaisella miehellä pitää olla auto.

        Mb_76


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Auto on luksustuote, se maksaa. Ilmankos minun äiti on varakas, kun ei omista edes ajokorttia. Miesystävällä on kyllä auto. Julkinen liikenne toimii hyvin, joten auto ei ole välttämättömyys.

        Kuitenkin saatan ostaa auton, kun rahatilanne sen sallii. Tämä asia on kyllä viimeisenä ostoslistalla. Ennen ostan Certinan/Oriksen. Myöskin vaatteet pitää uudistaa.

        Nätin Toyota Aygon hommaan, kun sopiva sauma osuu eteen. Perinteisesti jokaisella miehellä pitää olla auto.

        Mb_76

        Monet naiset hakee autoilevaa raitista miestä. Eli auto on plusaa naismarkkinoilla. Maksaahan se, mutta kun tekee autovalinnat tarkkaan, niin ei tämä kohtuuton menoerä ole.

        Mukavahan se on kruissailla vaikka ihan itsekseenkin.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Monet naiset hakee autoilevaa raitista miestä. Eli auto on plusaa naismarkkinoilla. Maksaahan se, mutta kun tekee autovalinnat tarkkaan, niin ei tämä kohtuuton menoerä ole.

        Mukavahan se on kruissailla vaikka ihan itsekseenkin.

        Vähävaraisen autoja on tuo Toyota Aygo, tai eläkelläisen. Kuitenkin tämä voi olla ihan hyväkin auto. Vielä kun saa tehtyä käteiskaupat. niin voi olla ihan loistokauppakin.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Vähävaraisen autoja on tuo Toyota Aygo, tai eläkelläisen. Kuitenkin tämä voi olla ihan hyväkin auto. Vielä kun saa tehtyä käteiskaupat. niin voi olla ihan loistokauppakin.

        Monet vaarit ajaa näillä vanhoilla ritsoilla, esim. Toyota corolla vuodelta 2000-2005. Yhdellä vanhuksella oli järkevästi hommattu Mb merkkinen auto. Tämä on ihan ikuinen kama ja kestää kulutusta. Itse näen järkevämmäksi tämän tuoreen Aygon, kuin vanhan ritsan. Pikkusen enemmän kustantaa, mutta tämä ei haitaa.

        Mb_76


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Monet vaarit ajaa näillä vanhoilla ritsoilla, esim. Toyota corolla vuodelta 2000-2005. Yhdellä vanhuksella oli järkevästi hommattu Mb merkkinen auto. Tämä on ihan ikuinen kama ja kestää kulutusta. Itse näen järkevämmäksi tämän tuoreen Aygon, kuin vanhan ritsan. Pikkusen enemmän kustantaa, mutta tämä ei haitaa.

        Mb_76

        Sähköpyörä tai rollaattori moottorilla olisi turvallisempi muille liikenteessä oleville.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Monet vaarit ajaa näillä vanhoilla ritsoilla, esim. Toyota corolla vuodelta 2000-2005. Yhdellä vanhuksella oli järkevästi hommattu Mb merkkinen auto. Tämä on ihan ikuinen kama ja kestää kulutusta. Itse näen järkevämmäksi tämän tuoreen Aygon, kuin vanhan ritsan. Pikkusen enemmän kustantaa, mutta tämä ei haitaa.

        Mb_76

        Oletko koskaan miettinyt pientä pakettiautoa, vaikkapa kokoluokkaa Fiat Fiorino.
        Edulliset kulut ja pieni hankintahinta.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Monet vaarit ajaa näillä vanhoilla ritsoilla, esim. Toyota corolla vuodelta 2000-2005. Yhdellä vanhuksella oli järkevästi hommattu Mb merkkinen auto. Tämä on ihan ikuinen kama ja kestää kulutusta. Itse näen järkevämmäksi tämän tuoreen Aygon, kuin vanhan ritsan. Pikkusen enemmän kustantaa, mutta tämä ei haitaa.

        Mb_76

        Tämä, 83v vaari ajelee uutena 2118 ostetulla, VW Pololla tarvittavat kilometrit omallaan.
        On päivittäisiä asioita hoidettavan. Mittariin kertynyt tähän mennessä noin 35000km.
        Alkuun Seutulan matkoja, sitten keskuussairaalakäyntejä ja viime vuosina vain päivittäisiä asioita.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Tämä, 83v vaari ajelee uutena 2118 ostetulla, VW Pololla tarvittavat kilometrit omallaan.
        On päivittäisiä asioita hoidettavan. Mittariin kertynyt tähän mennessä noin 35000km.
        Alkuun Seutulan matkoja, sitten keskuussairaalakäyntejä ja viime vuosina vain päivittäisiä asioita.

        Kortti veks yli-ikäiseltä. Pääsee joku sivullinen vielä hengestään kun saat sydärin ratin ääressä.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Oletko koskaan miettinyt pientä pakettiautoa, vaikkapa kokoluokkaa Fiat Fiorino.
        Edulliset kulut ja pieni hankintahinta.

        Aikanaan oli mietintä myssyn alla Hiasen hommaaminen retkeilytarkoitukseen. Mutta ajan myötä olen päätynyt tähän pieneen Aygoon. Tällä voi kierellä entisiä asuinalueita leirintä alueilla.

        Isällä on kyllä syöpä ja sillä on hieno uusi Mb Vito pakettiauto ja tämä jää perillisille. Isä on määrä-ajoin ostanut aina uuden Viton. Eli vanhoilla autoilla ei ole ajanut.

        Hyvällä tuurilla tämä Vito voi päätyä minulle. Tämä on kyllä jo järeä kulkuneuvo. Myöskin kuolinpesällä on uusi matkailuauto. Tämä ei kuitenkaan kiinnosta minua ja tietenkin kiinteistöt ja teollisuushalli.

        Mb_76


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Aikanaan oli mietintä myssyn alla Hiasen hommaaminen retkeilytarkoitukseen. Mutta ajan myötä olen päätynyt tähän pieneen Aygoon. Tällä voi kierellä entisiä asuinalueita leirintä alueilla.

        Isällä on kyllä syöpä ja sillä on hieno uusi Mb Vito pakettiauto ja tämä jää perillisille. Isä on määrä-ajoin ostanut aina uuden Viton. Eli vanhoilla autoilla ei ole ajanut.

        Hyvällä tuurilla tämä Vito voi päätyä minulle. Tämä on kyllä jo järeä kulkuneuvo. Myöskin kuolinpesällä on uusi matkailuauto. Tämä ei kuitenkaan kiinnosta minua ja tietenkin kiinteistöt ja teollisuushalli.

        Mb_76

        Älä osta autoa koska hyvällä tuurilla voit saada kärryn kuolinpesästä ihan lähiaikoina.


    • Anonyymi00097

      Koska tälläkin hetkellä pärjään ilman tuota 6-tonnista niin ei olisi mitään kiirettä lähteä ostelemaan vaan miettisin miten saisin sillä pelivaraa tulevaisuutta ajatellen koska jossakin vaiheessa tulee vastaan aivan järkeviä ja tarpeellisiakin käyttökohteita.
      Liittyen elämisen laatuun niin asettaisin järjestykseen mielitekojeni kohteet.
      Nautinnon aste ja sen kestävyys / kustannus.

      • Anonyymi00103

        >>>Liittyen elämisen laatuun niin asettaisin järjestykseen mielitekojeni kohteet<<<<

        Itse teen aina ostoslistan, mitä noudatan. Nyt on ostoslistalla vaatehuolto, sitten Iittalan uusi astiasto ja kello. Kello on ostoslistalla viimeisenä. Kun nämä on suoritettu, niin olen valmis auto-ostoksille, ellei sitten perintönä saa sen Mb Vito auton.

        Mb_76


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        >>>Liittyen elämisen laatuun niin asettaisin järjestykseen mielitekojeni kohteet<<<<

        Itse teen aina ostoslistan, mitä noudatan. Nyt on ostoslistalla vaatehuolto, sitten Iittalan uusi astiasto ja kello. Kello on ostoslistalla viimeisenä. Kun nämä on suoritettu, niin olen valmis auto-ostoksille, ellei sitten perintönä saa sen Mb Vito auton.

        Mb_76

        Loppu häämöttää näissä investoinneissa. Eli ensi vuonna on ostoslista tyhjä ja voi keskittyä autoihin.

        Mb_76


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Loppu häämöttää näissä investoinneissa. Eli ensi vuonna on ostoslista tyhjä ja voi keskittyä autoihin.

        Mb_76

        Osta mieluumin se Certinan kello, kun tämä kustantaa sen 500€. Tälleen saat sen hoidettua säästöistä. 2500€ on jo tuhlausa ja tekniikka heikompaa. Tälleen ei tule kohtuutonta rasitusta taloudelle. Certina on jo tyyliä ja kelpaa köyhälle!


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Osta mieluumin se Certinan kello, kun tämä kustantaa sen 500€. Tälleen saat sen hoidettua säästöistä. 2500€ on jo tuhlausa ja tekniikka heikompaa. Tälleen ei tule kohtuutonta rasitusta taloudelle. Certina on jo tyyliä ja kelpaa köyhälle!

        Itse kallistuin kanssa siihen Certinakellon ostoon, kun tämä on kuitenkin yhden säästöjen noston verran rahaa ja ei kuluta kokonais-summaa. Eli tosiaan järkiostos ja ei kuluta liikaa taloutta.

        Mb_76


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Itse kallistuin kanssa siihen Certinakellon ostoon, kun tämä on kuitenkin yhden säästöjen noston verran rahaa ja ei kuluta kokonais-summaa. Eli tosiaan järkiostos ja ei kuluta liikaa taloutta.

        Mb_76

        Köyhien muotia.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Itse kallistuin kanssa siihen Certinakellon ostoon, kun tämä on kuitenkin yhden säästöjen noston verran rahaa ja ei kuluta kokonais-summaa. Eli tosiaan järkiostos ja ei kuluta liikaa taloutta.

        Mb_76

        Kannattaa myös panostaa rahaa reissuun sillä kesä alkaa jo heti huomenna.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Köyhien muotia.

        Näitä kännykän nyplääjiä on pilvin pimein ja ei näillä mitään kelloja ole. Tatuointeja kyllä on.

        Outo lintu olet, kun aiot panostaa kelloon. Kapitalistin leima. Pienin askelin saat hommatua aikarautoja, Tänään Certina, huomenna Oris.


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Näitä kännykän nyplääjiä on pilvin pimein ja ei näillä mitään kelloja ole. Tatuointeja kyllä on.

        Outo lintu olet, kun aiot panostaa kelloon. Kapitalistin leima. Pienin askelin saat hommatua aikarautoja, Tänään Certina, huomenna Oris.

        Terveempi tämä kello harastus on kuin tatuoinnit. Tässähän on taivas rajana ja jokaiselle löytyy omalle rahapussille sopiva kello. Casio G-Shock on jo hyvä aloitus kelloharrastukseen, Siitä hiljalleen kipuaa Certina kelloon ja sitten Oris kelloon.

        Kumpi on järkevämpi tapa, kellot, vain tatuoinnit?


      • Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Terveempi tämä kello harastus on kuin tatuoinnit. Tässähän on taivas rajana ja jokaiselle löytyy omalle rahapussille sopiva kello. Casio G-Shock on jo hyvä aloitus kelloharrastukseen, Siitä hiljalleen kipuaa Certina kelloon ja sitten Oris kelloon.

        Kumpi on järkevämpi tapa, kellot, vain tatuoinnit?

        Eiköhän se ole ihan sama mihin rahojaan käyttää, joku siis tykkää enemmän vaikka tatuoinneista ja toinen ties mistä.
        Sitten jos kysyt kumpi on kannattavampaa, niin sekin on henkilökohtainen juttu, että ei näihin rahanlaitto puuhiin ole mitään ohjekirjaa, että olisi pakko tehdä niin ja näin.
        Jotkut haluavat ostaa tavaraa jolla arvo säilyy ja voi joskus jopa kasvaa, mutta tämäkin on valinta kysymys, että haluaako sellaista itselleen, kun rahoja voi käyttää sellaiseenkin, jonka arvo katoaa käytössä.
        Järkevää ei siis tarvi aina olla se mihin rahojaan käyttää, vaan mitä se itselle antaa.


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Eiköhän se ole ihan sama mihin rahojaan käyttää, joku siis tykkää enemmän vaikka tatuoinneista ja toinen ties mistä.
        Sitten jos kysyt kumpi on kannattavampaa, niin sekin on henkilökohtainen juttu, että ei näihin rahanlaitto puuhiin ole mitään ohjekirjaa, että olisi pakko tehdä niin ja näin.
        Jotkut haluavat ostaa tavaraa jolla arvo säilyy ja voi joskus jopa kasvaa, mutta tämäkin on valinta kysymys, että haluaako sellaista itselleen, kun rahoja voi käyttää sellaiseenkin, jonka arvo katoaa käytössä.
        Järkevää ei siis tarvi aina olla se mihin rahojaan käyttää, vaan mitä se itselle antaa.

        Olen köyhä ja minulla ei ole tatuointeja. Ei ole köyhien lystiä nuo tatuoinnit. Myöskin luomuna on parempi olla.


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Olen köyhä ja minulla ei ole tatuointeja. Ei ole köyhien lystiä nuo tatuoinnit. Myöskin luomuna on parempi olla.

        Joku pienituloinen taas saattaa jopa säästää, että saa tatuoinnin, niin kun hänen on mukavampi olla sen tatuoinnin kanssa.
        Ja jos joku ei tykkää tatuoinneista, niin ei niistä ole pakko tykätä, mutta kumpi on parempi, että ilman vai tatuoitu, niin mielipide kysymys, eli kumpikin on ok.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Terveempi tämä kello harastus on kuin tatuoinnit. Tässähän on taivas rajana ja jokaiselle löytyy omalle rahapussille sopiva kello. Casio G-Shock on jo hyvä aloitus kelloharrastukseen, Siitä hiljalleen kipuaa Certina kelloon ja sitten Oris kelloon.

        Kumpi on järkevämpi tapa, kellot, vain tatuoinnit?

        Itse myös ajattelen, että portaittain etenee tässä kelloharrastuksessa. Eli nyt on se Casio G-Shock kello ja hieno Vintage kello. Nämä kapistukset pitää myös säilyttää, eli ei voi hukata. Siitä hiljalleen etenee siihen Certinan kelloon ja sitten Oris kelloon. Laatutaso on tässä, eli päätepysäkkiin päästään. Hienompia kelloja en havittele. Eli mitään Roleksia en hae.

        Mb_76


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Itse myös ajattelen, että portaittain etenee tässä kelloharrastuksessa. Eli nyt on se Casio G-Shock kello ja hieno Vintage kello. Nämä kapistukset pitää myös säilyttää, eli ei voi hukata. Siitä hiljalleen etenee siihen Certinan kelloon ja sitten Oris kelloon. Laatutaso on tässä, eli päätepysäkkiin päästään. Hienompia kelloja en havittele. Eli mitään Roleksia en hae.

        Mb_76

        "Aito" Rolex! Tuttavani oli Suomen joukkueessa Soulin olympialaisissa.
        Kotiuduttuaan näytti "Rolexiaan". Kellokauppiaat tulivat luvan saatuaan majoitushotelliin myymään rolexejaan. Kertoivat suoraan niiden olevan ulkonäöltään tarkkoja kopioita mutta koneistot ovat tavallisia sähkökoneistoja.
        Hinta oli suhteessa todelliseen laatuun.
        Kaveri sanoi sen näyttävän aikaa tarkasti.
        Matkamuisto tuokin. Kaverin tie tyssäsi kahteen painimatsiin.


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Itse myös ajattelen, että portaittain etenee tässä kelloharrastuksessa. Eli nyt on se Casio G-Shock kello ja hieno Vintage kello. Nämä kapistukset pitää myös säilyttää, eli ei voi hukata. Siitä hiljalleen etenee siihen Certinan kelloon ja sitten Oris kelloon. Laatutaso on tässä, eli päätepysäkkiin päästään. Hienompia kelloja en havittele. Eli mitään Roleksia en hae.

        Mb_76

        Kannattaa tosiaan pikkuhiljaa edetä tuossa kelloharrastuksessa. Eli nyt sinulla on 200€ G-shock kello. Siitä hiljalleen kannattaa edetä 500€ Certina kelloon ja sitten varojen salliessa Oris kelloon.

        Kaikkea ei tarvite hommata kerralla, ettei tule kohtuutonta rasitusta taloudelle. Näin on jo hyvä arsenaali kelloja. Sitten säästöjen salliessa voi panostaa vaikka Eternan tai Omegan ostoon. Eli pitkäjänteistä säästämistä tämä vaatii! Toiset kerää tatuointeja, jotkut taas kelloja.


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan pikkuhiljaa edetä tuossa kelloharrastuksessa. Eli nyt sinulla on 200€ G-shock kello. Siitä hiljalleen kannattaa edetä 500€ Certina kelloon ja sitten varojen salliessa Oris kelloon.

        Kaikkea ei tarvite hommata kerralla, ettei tule kohtuutonta rasitusta taloudelle. Näin on jo hyvä arsenaali kelloja. Sitten säästöjen salliessa voi panostaa vaikka Eternan tai Omegan ostoon. Eli pitkäjänteistä säästämistä tämä vaatii! Toiset kerää tatuointeja, jotkut taas kelloja.

        Monesti kelloharrastajilla on useita aikarautoja. Kaikki on siististi tallessa kokoelmissa. Nämä ostaa varojen salliessa aina vain parempaa. Niillä on siistissä järjestyksessä halpis kellot ja laadukaammat kellot.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Monesti kelloharrastajilla on useita aikarautoja. Kaikki on siististi tallessa kokoelmissa. Nämä ostaa varojen salliessa aina vain parempaa. Niillä on siistissä järjestyksessä halpis kellot ja laadukaammat kellot.

        Minullakin on monta rannekelloa, mutta en niitä kuitenkaan keräile ja ovat tavallisia alle satasen kelloja. Minulla olisi ollut mahdollista ostaa kymppitonnin rolexikin, mutta en nyt sellaista taida laittaa, kun laitan rahat elämiseen, eli pankkitilillä odottavat käyttöä.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Minullakin on monta rannekelloa, mutta en niitä kuitenkaan keräile ja ovat tavallisia alle satasen kelloja. Minulla olisi ollut mahdollista ostaa kymppitonnin rolexikin, mutta en nyt sellaista taida laittaa, kun laitan rahat elämiseen, eli pankkitilillä odottavat käyttöä.

        Itsellä on yläraja, että mitä kello saa maksaa. Se raja on 2500€. Kalliimpia en edes haaveile. Kun taas ylärajat paukkuu säästöissä, niin voi hommata sen Oris kellon. En tiedä, että onko vielä mielenkiintoa harrastaa tätä keräilyä. Hyviä kelloja saa 200€-5000€. Tämä järkevä raja, mitä kellosta voi maksaa ja nämäkin pitää kustantaa säästöillä. Pitää siis tehdä käteiskaupat. Luotolla ei kannata ostaa mitään.

        Mb_76


    • Anonyymi00119

      Voitin vähän aikaa sitten vähän yli 6000 euroa kenosta. Ostin sellaisen porukkalapun jossa oli 50 riviä kenoa ja siitä oli iso voitto. Aion matkutaa johonkin ja ostan sähköpyörän. Olen sähköpyörään säästänyt rahaa jo tonnin ja pyörä maksaa 2500 euroa.

    • Anonyymi00120

      Todellakin tilillä on 6 tonnia ylimääräistä. Mutta kun toisellakin tilillä on
      ainakin saman verran. Voiko niitä molempia kutsua ylimääräisiksi, kun
      niille on jo selkeä käyttökohde olemassa. Sen kun hankkii, niin jää vain
      rahat kuukauden kulutukseen, mikä on nippa nappa tarpeeksi .
      Onneksi tuo jemmarahan saldo alkaa sitten taas pikku hiljaa kasvamaan
      niin että se mahdollistaa joskus myöhemmin muita hankintoja.
      Kiirettä pitää välttää näissä hankinnoissa niin ei tarvitse lainoja lainkaan.
      keräilee vaan vaaditun summan etukäteen ja tekee hankinnan sitten
      sopivien alennusten aikaan. Näin saa rahoilleen enemmän sitä ostovoimaa.
      Hätäinen osamaksuostaja tekee vain turhaan tappiota itsensä kiusaksi.

      • Anonyymi00121

        Säästöjä voi olla myös liikaa. Näin menee asumis tuet. Tavalliselle sukankuluttajalle tämä summa on 10 000€. Eläkeläiselle 15 000€. Itse joudun kuluttamaan noin 3000€, eli säästöön jää se 12 000€. Näin ei tule ongelmia Valtion kanssa ja saa sen as-tuen. 500€ kerrallaan ajattelin nostaa sen ylijäämän. Vuoden vaihteessa pitaisi olla valmista, jolloin as-tuen tarkastus.

        Mb_76


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Säästöjä voi olla myös liikaa. Näin menee asumis tuet. Tavalliselle sukankuluttajalle tämä summa on 10 000€. Eläkeläiselle 15 000€. Itse joudun kuluttamaan noin 3000€, eli säästöön jää se 12 000€. Näin ei tule ongelmia Valtion kanssa ja saa sen as-tuen. 500€ kerrallaan ajattelin nostaa sen ylijäämän. Vuoden vaihteessa pitaisi olla valmista, jolloin as-tuen tarkastus.

        Mb_76

        Tuohan on jo kulutusjuhlaa. Eli melkein puolelle vuodelle saa joka kuukausi sen 500€ summan kulutettavaa. Käytähän huolellisesti rahat. Köyhien iloja!


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Säästöjä voi olla myös liikaa. Näin menee asumis tuet. Tavalliselle sukankuluttajalle tämä summa on 10 000€. Eläkeläiselle 15 000€. Itse joudun kuluttamaan noin 3000€, eli säästöön jää se 12 000€. Näin ei tule ongelmia Valtion kanssa ja saa sen as-tuen. 500€ kerrallaan ajattelin nostaa sen ylijäämän. Vuoden vaihteessa pitaisi olla valmista, jolloin as-tuen tarkastus.

        Mb_76

        Eläkeläisen asumistuki ei kokonaan lakkaa, jos tilillä on yli 17000e, se vain pienenee ja jos on 120000e tilillä niin silloin ei saa eläkeläisen asumistukea ollenkaan.


    • Anonyymi00125

      Toisille on annettu huoli siitä kuinka omaisuutta hankkisi. Toisille huoli siitä kuinka sen heiltä pois ottaisi.

    • Anonyymi00126

      Ei se hautaaminenkaan ihan ilmaista ole. Äiti sijoitti arkkuun ja krematorioon. Ennen menee kameli neulan silmästä ennen kuin rikas menee taivaaseen.

    • Anonyymi00127

      Osta kympin (euron( kello.

      • Anonyymi00128

        Kirppareilta löytyy halvempia kun aikansa metsästää💸


    • Anonyymi00134

      Tietenkin jättäisin säästöön koska se kaikki kuluu ihan normi elämiseen

    • Anonyymi00135

      Rahaa ei ole koskaan ylimääräistä. Kyllä se raha johonkin kuluu. Itselläni on noin 26000 euroa säästöjä.

      • Anonyymi00137

        Itsellä on 15 000€ säästöjä ja maltillisesti pitää hommata 500€ Certina kellon. Tämäkin säästösumma alkaa aiheuttaa polemiikkia. Eli rohkemmin pitää nostaa jatkossa varoja.

        Mb_76


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe