Ollessani jehovantodistaja menin nuorena ja tyhmänä naimisiin sisaren kanssa, joka oli jo ollut naimisissa. Meidät vihki Valtakunnansalilla veli vanhin.
Jälkeenpäin tajusin, että WT seura oli toiminut epäraamatullisesti sallimalla ja vihkimällä eronneen naisen minulle.
Erosin jäljestöstä ja erosin "vaimosta"
Vuosia myöhemmin veli vanhin soitti ja kysyi, että onko exäni vapaa menemään naimisiin, siis olenko tehnyt aviorikoksen.
Vastasin, etten jumalan silmissä ole milloinkaan ollut naimisissa, koska 1 ns. avioliittoni ei ollut jumalan silmissä validi.
Raamatun mukaan, eronnut nainen ei voi mennä uudelleen naimisiin exänsä eläessä.
Kerron, että wt seura ja veli vanhin oli tehnyt syntiä vihkimällä minut ja eronneen naisen.
Siis jumalan silmissä meitä ei yhdistetty, vaan elimme haureudessa, jonka siunasi WT seura.
Kerroin, että jos olisin tiennyt nämä raamatun periaatteet, en olisi ikinä mennyt "naimisiin" eronneen kanssa.
Puhelu katkesi.
Nyt olen jälleen naimisissa. Koen, että olen ensimmäisessä avioliitossani jumalan silmissä. Aikaisemmin olin vain syntinen haureuden harjoittaja wt seuran siunauksella.
Minut huijattiin raamatun vastaiseen avioliittoon
24
226
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oli kuinka oli, niin aviorikos t.m.s. on synti jota ei luetella Raamatussa synniksi mitä ei saa anteeksi, kun sitä pyytää rukouksessa Jeesuksen nimessä.
Vartiotornilahkolta ei tarvitse pyytää mitään,koska lahko on huijaus.- Anonyymi00002
Harmitus tulee siitä, että kun menin uudessa uskontokunnassani naimisiin, niin tästä 1 "avioliitostani" tuli ongelmia.
Kun asiaa selviteltiin, niin tuo, että menin naimisiin naimisissa olleen naisen kanssa hämmästytti uutta seurakuntaani. En asunut enää Suomessa ja uusi seurakuntani pitäytyi täysin 100% raamatun ilmoitukseen.
Tulivat onneksi siihen päätelmään, ettei 1 avioliittoni ollut pätevä jumalan edessä.
Jälkeenpäin olen kovasti pohtinut, että kuinka näin selvät raamatun sanat ovat epäselviä Hallintoelimelle.
Eronnut nainen jonka ukko elää, ei yksinkeraisesti mene uudelleen naimisiin.
Elimen horinat, ei kumoa Jeesuksen ja Paavalin selkeää ilmaisua. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Harmitus tulee siitä, että kun menin uudessa uskontokunnassani naimisiin, niin tästä 1 "avioliitostani" tuli ongelmia.
Kun asiaa selviteltiin, niin tuo, että menin naimisiin naimisissa olleen naisen kanssa hämmästytti uutta seurakuntaani. En asunut enää Suomessa ja uusi seurakuntani pitäytyi täysin 100% raamatun ilmoitukseen.
Tulivat onneksi siihen päätelmään, ettei 1 avioliittoni ollut pätevä jumalan edessä.
Jälkeenpäin olen kovasti pohtinut, että kuinka näin selvät raamatun sanat ovat epäselviä Hallintoelimelle.
Eronnut nainen jonka ukko elää, ei yksinkeraisesti mene uudelleen naimisiin.
Elimen horinat, ei kumoa Jeesuksen ja Paavalin selkeää ilmaisua.Näin se on.
Minulla kävi niin, että ensimmäisestä vaimostani varoitettiin seurakunnassa ja naapuriseurakunnista ja oma äitini,joka oli myös JT.
Mutta en uskonut heidän varoituksiaan.
Kun ero sitten tuli, niin se tuli syystä, että kävin "vieraissa".
Monoo tuli siiten tietenkin JT:stakin. Onneksi.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Eka vaimoni oli skitso ja narsisti.
Nyt ole ollut jo uudessa aviossa 25 vuotta ja olemme uskossa.
Pyysin aikoinaan kaikkia syntejäni anteeksi Herralta Jeesukselta. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Näin se on.
Minulla kävi niin, että ensimmäisestä vaimostani varoitettiin seurakunnassa ja naapuriseurakunnista ja oma äitini,joka oli myös JT.
Mutta en uskonut heidän varoituksiaan.
Kun ero sitten tuli, niin se tuli syystä, että kävin "vieraissa".
Monoo tuli siiten tietenkin JT:stakin. Onneksi.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Eka vaimoni oli skitso ja narsisti.
Nyt ole ollut jo uudessa aviossa 25 vuotta ja olemme uskossa.
Pyysin aikoinaan kaikkia syntejäni anteeksi Herralta Jeesukselta.Olen kuullut näistä sisarista, joilla on ollut hieman ongelmia, mutta nämä on salattu.
Sitten häiden jälkeen on paljastunut raivotar. Veljelle sitten vain on todettu, ei voi mitään olette jumalan silmissä jne.....
Jos olisin vielä jt, niin hakisin 1 avioliiton mitätöintiä. Syy avioliiton epäraamatullisuus ja wt seuran epäraamatullisuus, kun vihki epäraamatulliseen avioliittoon.
Vaatisin miljoonan euron korvausta elämäni pilaamisen yrittämisestä.
Vaatisin anteeksipyyntöä Hallintoelimeltä ja avioeroa käsitelleeltä oikeuskomitealta.
- Anonyymi00005
Siis luuleeko miehet ihan oikeasti olevansa täydellisiä ja naisten tehtävän olevan miellyttää heitä?
- Anonyymi00007UUSI
Yhä useampi mies unohtaa vakavat suhteet naisiin. Itsellä toimii kädet ja mukava thaikku naapuristossa tarjoaa varsin hyvää kyytiä sopivaan hintaan.
En kaipaa ketään itseäni miellyttämään. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Yhä useampi mies unohtaa vakavat suhteet naisiin. Itsellä toimii kädet ja mukava thaikku naapuristossa tarjoaa varsin hyvää kyytiä sopivaan hintaan.
En kaipaa ketään itseäni miellyttämään.Olen saanut enemmän seksiä tuolta thaikulta parissa vuodessa, kun koko 10-vuotisen avioliiton aikana jt vaimolta.
Lisäksi on tullut paljon halvemmaksi.
- Anonyymi00006UUSI
Jehovantodistajuus on varsin naisystävällinen lahko. Vaikka ylilyöntejä tapahtuu, niin pelinainen pärjää oikeuskomiteassa hyvin. Veljet sulaa, kun nätti sisar tirauttaa pari kyyneltä.
Veljeä uhataan erottamisella ym. kauheuksilla, jos täys psykopaatti vaimon jättää.
Itselle tuli puoli vuotta kieltoa avata suuta kokouksissa ja tietenkin menetin natsat.
Lisäksi olisi pitänyt auttaa taloudellisesti psykoämmää, jos lähden litomaan. Siis ei ollut lapsia.
Pian totesin, että pitäkään ja palvokaa psykoämmää, tässä ei ole enää mitään tolkkua.
Muistan viimeisen oikeuskomitean, kun veli vanhin uhosi, ettei ole huomannut katumukseen liittyviä tekoja ja että erottaminen on lähellä.
Ei tartte erottaa, tämä perseily on tässä Game over. Huutelivat perään jostakin harkinta-ajasta, kun tajusivat, että se tosiaan ottaa fudut. - Anonyymi00009UUSI
Hyviä juttuja!
Kerron feministi jt äidistäni. Paasasi miesvastaista propagandaa mitä sielu sieti. Miehet sitä ja tätä. Sai isänkin hautaan alle 6-kymppisenä.
Aivan kauhea ja ilkeä ihminen.
Autas armias, kun silmäätekeviä oli lähellä. Muuttui hetkessä miesviha jt;stä konservatiiviseksi jehovantodistajaksi.
Lisäksi luki horoskooppeja ja kertoi saavansa ilmoituksia henkimaailmasta, näin kertoi meille lapsille.
Pahin jt seko mitä tiedän. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00006 2026-05-27 20:19:42
" Jehovantodistajuus on varsin naisystävällinen lahko. "
-Paitsi että oikeudet ovat rajoitetut.
Tosin seurakunnissa ei miehetkäään äänestä vanhinta, minkä Raamattu opettaa, vaan pomojen pomot valitsee ja nimittää pomot.
Naisia yleensä kohdellaan käskevästi. Mutta jos nainen on vahva ja lujaluonteinen, niin mukaudutaan, eikä painosteta.- Anonyymi00011UUSI
Eikö se nyt ole varsin naisystävällistä, ettei tarvitse tehdä palkatonta lahkotyötä?
Vetää rastin ruutuun, että on puhunut sontaa, niin se on siinä.
Kun itse olin asemapoika, niin ei se herkkua ollut tuhlata kaiken vapaa-ajan ohjelmia valmistellen ja niitä pitäen.
Ymmärtäisin tasa-arvo ulinan, jos siitä olisi jotakin maksettu. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eikö se nyt ole varsin naisystävällistä, ettei tarvitse tehdä palkatonta lahkotyötä?
Kun itse olin asemapoika, niin ei se herkkua ollut tuhlata kaiken vapaa-ajan ohjelmia valmistellen ja niitä pitäen.
Ymmärtäisin tasa-arvo ulinan, jos siitä olisi jotakin maksettu.Se on se, nun niitä kokouksia pidetään. Sain tarpeekseni 30 vuotta sitten. Minulle riittää jw.org sivusto ja jonkin verran jw.library. kokouksiin en enää mene.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ymmärtäisin tasa-arvo ulinan, jos siitä olisi jotakin maksettu.Lisään vielä. Veli ei ole yhtään mitään, jos ei ole asemaa seurakunnassa.
Olet aivan nolla. Takarivin taavina, et pääse edes naimisiin. Sisaret on mielummin yksin, kun ottaa veljen, jolla ei ole natsoja.
Sisaret jauho velipulasta, vaikka seurakunnassa oli lauma vapaita veljiä, mutta kun yksikään näistä luusereista ei kelvannut.
Naista ei koskaan saa kuunnella, vaan katsoa miten hän käyttäytyy. Sieltä se totuus löytyy.
Jehovantodistajuus on kurjinta paskaa miehelle, joka ei halua pitää julkisia puheita ja joka on ylipäätänsä ujo.
Aivan hirveää sontaa, jos et taivu uskonnolliseksi kaupparatsuksi. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Lisään vielä. Veli ei ole yhtään mitään, jos ei ole asemaa seurakunnassa.
Olet aivan nolla. Takarivin taavina, et pääse edes naimisiin. Sisaret on mielummin yksin, kun ottaa veljen, jolla ei ole natsoja.
Sisaret jauho velipulasta, vaikka seurakunnassa oli lauma vapaita veljiä, mutta kun yksikään näistä luusereista ei kelvannut.
Naista ei koskaan saa kuunnella, vaan katsoa miten hän käyttäytyy. Sieltä se totuus löytyy.
Jehovantodistajuus on kurjinta paskaa miehelle, joka ei halua pitää julkisia puheita ja joka on ylipäätänsä ujo.
Aivan hirveää sontaa, jos et taivu uskonnolliseksi kaupparatsuksi.Lisäyksen lisäys:
Kerran minulle annettiin tehtäväksi puhua eräälle sisarelle, joka oli kiinnostunut eräästä takarivin luuserista.
Ohjeena keskusteluun oli se, että pyydän sisarta harkitsemaan, koska veli ei ole tarpeeksi "hengellinen"
Siis Suomeksi: luuseri ei naista tarvitse, kun ei suorita tarpeeksi lahkotyötä.
Jätin väliin, enkä puhunut mitään. - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Aivan hirveää sontaa, jos et taivu uskonnolliseksi kaupparatsuksi.On se nufjinta paskaa sisarellekin olla Jehovan todista. Ujous on temperamentti, ei puute, vaan ihmiset ovat erilaisia. Olen todella helpottunut, kun en käy enää kokouksissa ja ovilla. Toivottavasti kokoukset joku päivä loppuvat. Samoin ovilla kiertely. Kuolen ennemmin, kun menen kokouksiin ja kiertelen ovilla.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
On se nufjinta paskaa sisarellekin olla Jehovan todista. Ujous on temperamentti, ei puute, vaan ihmiset ovat erilaisia. Olen todella helpottunut, kun en käy enää kokouksissa ja ovilla. Toivottavasti kokoukset joku päivä loppuvat. Samoin ovilla kiertely. Kuolen ennemmin, kun menen kokouksiin ja kiertelen ovilla.
Käsittääkseni Koronan jälkeen Hallintoelin huomasi, että väkeä ei enää saa julistamaan.
Pakkoraossa tekivät rasti ruutuu ja pysyt kirjoilla systeemin.
Järjestölle tavisten julistamisella ei ole vuosiin ollut mitään väliä. Perustallaajan onnistumisprosentti vuosienkin jälkeen on nolla. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Aivan hirveää sontaa, jos et taivu uskonnolliseksi kaupparatsuksi.Oletko varma, että sisaret pitivät vapaita veljiä luusereina? Kyse voi olla siitä, että kemiat eivät pelanneet kenenkään vapaan veljen kanssa. Ainakaan minulle natsat eivät merkinneet mitään. Mutta kemiat merkitsee. Yksin olen minäkin ollut aina.
Minunkin kumminkaiman serkku huijattiin Aku Ankan vuosikerran vastaiseen avioliittoon salilla. Hänet huijattiin menemään avioliittoon lähiövalaan kanssa. Ja hän tuli hulluksi ja vietiin köysissä pois. Jälkeen päin hän sanoi, että hourulassa jo leikkikoulussa alkanut Peräilmaharrastus osoitti henkistytyäneen tehonsa paranemisessa. Nykyisin hän pitääkin Peräilmastaminaansa yllä syömällä raamatun mukaisesti hin-mitallisen Hernevellijä joka päivä.
- Anonyymi00018UUSI
Jotkut rakentaa itselleen karsinan, jotta voivat mennä ahtaaseen paikkaan vinkumaan, Voi pyhä jysäys!
- Anonyymi00019UUSI
En ymmärtänyt mitään.
- Anonyymi00020UUSI
Ensin ne siihen hinkuu ja siinä ne sitten vinkuu.
- Anonyymi00022UUSI
JT on parasta uskoa, sillä pelastuu!
- Anonyymi00023UUSI
Väärin. JT on huijaus.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 2026-05-28 15:42:43
" JT on parasta uskoa, sillä pelastuu! "
-Vartiotorniuskonnossa pelastus todistetaan väripiirroksellisesti. Raamatun jaetta ei liitettynä.
Raamattu taas
Matt. 3:2 "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan,
Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,
Fil. 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281848Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3561595- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131184Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111034
- 2851005
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt5999- 81965