Suomella on hyvin pitkä itäraja.
Ennen elantoa sai kun kävi kauppaa.
Tänään elantoa saa kun ylläpitää suljettua rajaa.
Vaikka Virolla raja on auki ja maa saa tuloja
niin ovela Suomi keinottelee saamaan tuloja suljetusta rajasta.
Syy siinä, että The Itäraja on myös Euroopan Unionin raja, ei yksistään Suomen.
Suomi on valtio, jonka talous voi rakentua Itärajan vartioimiseen.
Muuten kaukainen syrjäinen sijainti ei ole taloudelle hyväksi.
Metsä ei voi olla liian iso talouden perusta.
Mutta EU:n jakautunut politiikka luo Itärajasta taloudellisesti merkittävän kohteen.
Ovela Suomi löysi uuden elinkeinon
15
270
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Samaan aikaan kun Itärajan taloudellinen arvo kasvaa nuoressa EU:ssa niin myös laittomat rajat ylittäjät ovat kalliin rajan ylistettäviä merkkitapauksia!
Pikku poika joka lähti etsimään perhettään.
Eksynyt marjastaja.
Juoppo, joka seikkailee.
Ruotsalainen kovanaama huumeissa.
Itärajasta on tulossa kuuluisa ja erilaiset kokeilut kasvavat.- Anonyymi00002
Tsaar kylä voi avata eulaisille turisteille.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tsaar kylä voi avata eulaisille turisteille.
Punainen tori ja Kremlin toisinto sopisi Tsaar kylään turistien vetonaulaksi.
- Anonyymi00004
suomi nainen on pelkkä huora suomessa.. kukaan ei koskaan kähnyt miten halpa suomihuora oli raiskaajille..... peskää rahaa raiskatkaa naisia lisäää....
- Anonyymi00005
miksi kommentti lähti juuri tästä koneesta.... agenttinne kysyy????
- Anonyymi00006
miksi raiskaajat johtaa suomea,,,,,,mmmnnnnbbbbbb.....
- Anonyymi00007
suomi kaatuu jos minä hyökään,,,,,,...........
- Anonyymi00008
Microsoft väittää että minun puhelin numeroni ei ole olemassa .... eikö minua ole olemassa.....olunko kuollut haamu???????+
- Anonyymi00010
suomalainen saa ainoastaan pillua raiskaamalla se on suomihuora kartellin toiminta perjaate...... oletteko suomalaiset joskus koittanut elää kuin mies eikä paskahousu?????? olisitte miehiä niin kun minä⚡
- Anonyymi00013
paskahousu kerro totuus. ja maksa velkasi jonka ryöstit jaaa niin se oli ryöstö nyt kun korot otettiin puheeksi niin vai velan antaja päättää korot........ ymmärsikö paskahousut sitä.....
- Anonyymi00018
ymmärrä jo intti huoran raiskaaja että jokainen paskahousu tapetaan joka ei maksa velkojaan......... valtiokin on velkaa onko se se sama...........
- Anonyymi00019
maksa vai luuletteko pystyvänne maksaa valtion velan.... firmat kaatuu..... nääääää myönnä mitä teitte...... pelkuri paskahousut.......
- Anonyymi00021
suomalais miehet ovat vammaisia yksilöitä...... ettekä huomaa mikä teiltä puuttuu....
- Anonyymi00022
kerrotaanko totuus naisillekkin nössö paska....
- Anonyymi00024
siinä oli kaikki totuus teidän toiminnasta ja nyt rahat tilille...... tai poliisi huomaaa..... vai onko rahankeruu jo käynnissä että ette jäisi kiinni........
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 52915
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍104891Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15796Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,3740- 66618
- 75611
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1604Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it185569- 56561
- 70533