Uskolle usko on ansio.
Hänellä on tapana siteerata kaikkea sitä, mitä me olemme (saaneet) "uskon kautta".
Eli kääntymys ja usko on hänelle jotain, jonka VASTINEEKSI Jumala tekee tuota ja tätä ihmisen hyväksi (vanhurskauttaa, ottaa lapsekseen, siirtää pimeydestä valkeuteen jne.).
Uskon usko "ostaa" Jumalalta nuo asiat, koska ilman uskotoivosmaista uskoa noita asioita ihmisellä ei ole, mutta uskon myötä ("kautta") on.
Eli Uskon mukaan ensiksi on oltava ihmisen usko, minkä jälkeen ihminen saa osakseen ja omalle kohdallleen kaiken edellä mainitun.
Usko Jeesukseen on tässä uskotoivos-systeemissä vaihdon väline. Jumala vanhurskauttaa ihmisen, kunhan tämä ensiksi uskoo Jeesukseen. Eli ihmisen usko kohdistuu Jumalaan, joka vanhurskauttaa uskovan.
Paavalille tällainen uskon palvominen ja korottaminen on täysin vierasta.
Hän luonnehtiii uskoa näin:
4:1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
4:2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
Jakeissa 4 ja 5 Paavali tuhoaa uskotoivosmaisen uskon. Jakeessa 4 hän tekee selväksi, että on turha kuvitella uskoa vaihdon välineeksi, ansioksi, jolla Jumalalalta voisi ostaa yhtikäs mitään, ja jakeessa 5 hän paljastaa, että Jumala vanhurskauttaa JUMALATTOMAN. Terve usko kohdistuu siis Jumalaan, joka vanhurskauttaa - - - jumalattoman.
Seuraavassa luvussa Paavali kirjoittaa: "Sillä jos me SILLOIN, KUN vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut."
Jumala sovitti Paavalin mukaan hänet ja hänen lukijansa SILLOIN KUN HE OLIVAT JUMALAN VIHOLLISIA.
Eli Jumala
a) vanhurskauttaa JUMALATTOMAT ja
b) sovittaa JUMALAN VIHOLLISET kanssaan.
No entäpä sitten lunastus?
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan SEN LUNASTUKSEN KAUTTA, JOKA ON JEESUKSESSA KR ISTUKSESSA.
Millainen on SE LUNASTUS, JOKA ON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA?
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
Jakeessa 6 puhutaan alkukielessä KERTALUONTEISESTA LUNNASMAKSUSTA KAIKKIEN EDESTÄ.
Niin ollen Jumalan kirkkautta vailla olevat synnintekijät saavat lahjaksi - ilmaiseksi - vanhurskauden JEESUKSEN KAIKKIEN IHMISTEN EDESTÄ ANTAMAN KERTALUONTEISEN LUNNASMAKSUN kautta.
Terve usko kohdistuu niin ollen Jumalaan, joka
a) vanhurskauttaa JUMALATTOMAT,
b) sovittaa JUMALAN VIHOLLISET ja
c) lahjoittaa Jumalan kirkkautta vailla oleville synnintekijöille vannhurskauden ILMAISEKSI sen ansiosta, että Jeesus antoi kertaluonteisen lunnasmaksun kaikkien edestä.
Tällainen usko merkitsee siirtymistä Saatanan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan ja avaa ihmisen ymmärryksen syntien anteeksiantamukselle ja perintöosalle pyhien joukossa.
Mitä uskotoivosmainen usko on?
22
241
Vastaukset
- Anonyymi00001
Se on eri asia kuin kokemus ja elämä. Siinä vain toivotaan sellaista mikä on monelle totta. Monelle joka ei Raamattua ole koskaan avannut tai on sen oikein ymmärtänyt. Uskomisen ja Raamatun sijaan kannattaisi avata silmänsä ja mielensä. Nämä aloittajan sanat tulevat kirjasta jota hän pitää elämää tärkeämpänä.
Nokka irti kirjasta! Laita kirja hyllyyn ja ala katsella uusin silmin. Se on uudestisyntymistä. - Anonyymi00002
Niin ei omia ansioita pidä olla.
Ei edes sitä että selittää asioista Raamatusta parhain päin. - Anonyymi00003
Jeesuksen veli Jaakob, Jerusalemin seurakunnan johtava varoittaakin "yksin uskosta" - -mantrojen hokemisesta.
Jaak.2:24 " Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."- Anonyymi00004
Paavali nimenomaan kumoaa roomalaiskirjeessä tuon Jaakobin vanhurskautusopin.
- Anonyymi00005
Tällä palstalla, muutaman henkilön toimesta, näkee tällaista todistus antamisista toisiin liittyen, kuten tämäkin aloitus on siitä yksi.
>> Hänellä on tapana siteerata kaikkea sitä, mitä me olemme (saaneet) "uskon kautta".
Eli kääntymys ja usko on hänelle jotain, jonka VASTINEEKSI Jumala tekee tuota ja tätä ihmisen hyväksi (vanhurskauttaa, ottaa lapsekseen, siirtää pimeydestä valkeuteen jne.).>>
Raamatun ilmoituksen kautta me saamme luotettavan todistuksen uskon merkityksestä.
Kuinka paljon Herramme ja Vapahtajamme, Jeesus Kristus todistaakaan uskon merkityksestä?
44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä
( Joh 6)
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
( Joh 7)
Kirkastettuna, kuolleista ylösnousseena, Herra Jeesus Kristus todistaa:
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Kuten myöskin:
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Pelastuksen evankeliumia Jeesuksen nimessä julistettaessa on Pyhä Henki kuulijoiden yllä. Jumala kutsuu kuulijoita kääntymään puoleensa.
Kuten Pietarin saarnassa helluntaipäivänä käy ilmi.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". ( Apt 2)
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Sitä varten Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt siunaamaan itsekutakin pahuudestaan pois kääntyvää.
Kuinka tämä näkyy Raamatun kirjoitusten kautta saaduissa todistuksissa?
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Näistä kahdesta todistuksesta käy ilmi, kuinka julistettu evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta saa aikaan osassa kuulijoita sydämen kääntymyksen Herran puoleen, uskon Jeesukseen syntiensä sovittajana ja Herrana, uskon kuuliaisuuden.
Jumala armahtaa puoleensa sydämestään kääntyvän.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 6)
Jumalan armon evankeliumin kautta, Jumala vaikuttaa uskon, kääntymyksen, vetäen uskon sanan kautta ihmisiä Jeesuksessa Kristuksessa siunattaviksi.
Uskon sanan ja sydämen uskon puolesta
Usko Toivonen- Anonyymi00006
Usko-hyvä, kovasti sinä puputat kuin Martta tuota oppiasi (ja tarvitset vähän väliä tuota iänikuista kainalokeppiäsi "Raamatun ilmoituksen kautta - -" tajuamatta, kuinka falski retorinen temppu se on 😂), mutta marttaillessasi unohdat sen, minkä Maria tajusi: että on turha touhottaa kaikkea maan ja taivaan välillä, jollei löydä lepoa, joka tarjoaa se aiinoa oikea uskon KOHDE eli sovituksen sana, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MMAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Niin kauan kuin sinä leikkaat Kristuksesta irti tämän iankaikkisen tosiasian, sinä joudut Martan lailla touhottamaan niin kuin olet tehnyt jo vuosia. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Usko-hyvä, kovasti sinä puputat kuin Martta tuota oppiasi (ja tarvitset vähän väliä tuota iänikuista kainalokeppiäsi "Raamatun ilmoituksen kautta - -" tajuamatta, kuinka falski retorinen temppu se on 😂), mutta marttaillessasi unohdat sen, minkä Maria tajusi: että on turha touhottaa kaikkea maan ja taivaan välillä, jollei löydä lepoa, joka tarjoaa se aiinoa oikea uskon KOHDE eli sovituksen sana, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MMAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Niin kauan kuin sinä leikkaat Kristuksesta irti tämän iankaikkisen tosiasian, sinä joudut Martan lailla touhottamaan niin kuin olet tehnyt jo vuosia.20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".
( Joh. 11 )
s-seutulainen - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".
( Joh. 11 )
s-seutulainenJa luku jatkuu:
Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää".
11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
😂😂😂
Mikä oli Marian ja Martan ero?
Olikohan se kenties se, että sen lisäksi, että Martta tohotti niitä näitä, hän oli altis tohottamaan myös uskostaan. Aivan kuin...
😂😂😂 - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Niin kauan kuin sinä leikkaat Kristuksesta irti tämän iankaikkisen tosiasian, sinä joudut Martan lailla touhottamaan niin kuin olet tehnyt jo vuosia.Maria istui Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuunteli Jeesuksen puhetta.
38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois." ( Luuk 10)
Jeesuksen sanojen kuuntelemisen kautta tulee se "hyvä osa", uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
( Room 10)
Uskovan tunnistehan on Raamatussa ilmoitettu ja se on juuri tuo, "joka avuksensa huutaa avuksi Herran nimeä".
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" ( Apt 10)
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)
Arvelinkin, että vastaat kommenttiini Kristuksen sanan ( evankeliumin) äärellä olemiseen halveksivasti.
Kuitenkin, sitä varten Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt siunaamaan itsekutakin pahuudestaan pois kääntyvää.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Otit omassa uskon todistuksessasi esille tekstin Paavalin kirjeestä Tiitukselle, 3. luku.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Lähtökohta on millaisia uskoon tulleet olivat ennen sitä, ennen uudestisyntymistä ja siinä yhteydessä Pyhän Hengen saamista. Pyhän hengen uudistamiksi tulemista.
Ja muutoksen myötä, tämä on jäänyt taakse ja uusi on sijaan tullut.
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
Raamatusta me voimme lukea, mikä on uskon merkitys.
Ja todellakin itse Herra Jeesus Kristus todistaa uskon puolesta.
Maria kuuli, mitä Jeesus puhui ja sen myötä valitsi hyvän osan, jota häneltä ei pois oteta.
Niin on myös uskovaisten, Jeesuksen pyhien, osalta.
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Maria istui Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuunteli Jeesuksen puhetta.
38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois." ( Luuk 10)
Jeesuksen sanojen kuuntelemisen kautta tulee se "hyvä osa", uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
.
( Room 10)
Uskovan tunnistehan on Raamatussa ilmoitettu ja se on juuri tuo, "joka avuksensa huutaa avuksi Herran nimeä".
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" ( Apt 10)
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)
Arvelinkin, että vastaat kommenttiini Kristuksen sanan ( evankeliumin) äärellä olemiseen halveksivasti.
Kuitenkin, sitä varten Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt siunaamaan itsekutakin pahuudestaan pois kääntyvää.
Otit omassa uskon todistuksessasi esille tekstin Paavalin kirjeestä Tiitukselle, 3. luku.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Lähtökohta on millaisia uskoon tulleet olivat ennen sitä, ennen uudestisyntymistä ja siinä yhteydessä Pyhän Hengen saamista. Pyhän hengen uudistamiksi tulemista.
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
Maria kuuli, mitä Jeesus puhui ja sen myötä valitsi hyvän osan, jota häneltä ei pois oteta.
( Room 10)
Usko ToivonenEtkö näe, usko toivonen on näyttelijä ja valhetta täynnä. Siis etkö näe, usko toivoselta nimen omaan puuttuu Pyhä Henki. Nikin takana oleva henkilö on astunut taivasten valtakuntaan kasteveden kautta, näin hän lähes suoraan sanonut. Hän on kiihkeästi puolustanut luterilaisuutta.
Etkö ole katsonut Sanasta: Tyhmät ja viisaat neitsyet olivat saman kaltaisia,
kummallakin ryhmällä oli lamppu ja sekä tyhmät että viisaat olivat matkalla häihin. Mutta vain viisailla oli öljy, Pyhä Henki. Öljy ei loppunut, vaan tyhmät olivat tyhmiä, eivätkä ottaneet öljyä mukaansa, vain lampun Jumalan Sanan, aivan kuten usko toivosella on Sana eli hän kopioi Raamatun pätkiä palstalla, mikä ilmentää valtaisaa pätemisen tarvetta. Normaalisti Jeesuksen seuraaja, oikeasta Ovesta tullut, pystyy jo viikon uskoon tulon jälkeen omin sanoin kertomaan uskosta ja pelastuksesta.
Hyvin kummallista, jos joku joka väittää olevan uskossa, kykenee vain ani harvoin ja vain muutamalla omalla sanalla kertomaan uskon elämästä, niin että lähes kaikki todistukset ovat kopioitu Raamatusta. Eihän Paavalikaan tai Pietari julistaneet evankeliumia pelkillä Sanan pätkillä.
Usko toivonen on uskosta osaton! - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Maria istui Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuunteli Jeesuksen puhetta.
.
( Room 10)
( Room 10)
Usko ToivonenParahin Usko.
Kun sinä kerran kehut niin paljon uskoa/uskomista, jospa sitten rohkaistuisit uskomaan tähän:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"?
En ole ikinä tavannut ketään, joka korostaa niin paljon uskoa, mutta joka ei kuitenkaan usko Paavalin julistamaan sovituksen sanaan. - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Parahin Usko.
Kun sinä kerran kehut niin paljon uskoa/uskomista, jospa sitten rohkaistuisit uskomaan tähän:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"?
En ole ikinä tavannut ketään, joka korostaa niin paljon uskoa, mutta joka ei kuitenkaan usko Paavalin julistamaan sovituksen sanaan.>>En ole ikinä tavannut ketään, joka korostaa niin paljon uskoa, mutta joka ei kuitenkaan usko Paavalin julistamaan sovituksen sanaan.>>
Tämä on juuri sitä, mistä totesin ensimmäisessä kommentissani tässä ketjussa.
Tällä palstalla, muutaman henkilön toimesta, näkee tällaista todistuksien antamisista toisiin liittyen, kuten tämäkin aloitus on siitä yksi.
Ja tämä näyttää toistuvan päivästä toiseen.
Se on sikäli ymmärrettävää, jos on sellainen oppi, joka vaatii valitsemaan kahden tekstikohdan väliltä.
>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?
Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24
Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.
Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>
Silloinhan oman opin kautta julistetaan sellaista, mitä toinen osapuoli ei ole koskaan sanonut, eli annetaan väärä todistus toisesta / toisista.
Se on siinä väärässä valossa ymmärrettävää, mutta onneksi siitä voi tehdä parannusta ja tulla Kristuksen valaisemaksi.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)
20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta." ( 92-käännös )
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
>>En ole ikinä tavannut ketään, joka korostaa niin paljon uskoa, mutta joka ei kuitenkaan usko Paavalin julistamaan sovituksen sanaan.>>
Tämä on juuri sitä, mistä totesin ensimmäisessä kommentissani tässä ketjussa.
Tällä palstalla, muutaman henkilön toimesta, näkee tällaista todistuksien antamisista toisiin liittyen, kuten tämäkin aloitus on siitä yksi.
Ja tämä näyttää toistuvan päivästä toiseen.
Se on sikäli ymmärrettävää, jos on sellainen oppi, joka vaatii valitsemaan kahden tekstikohdan väliltä.
>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?
Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24
Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.
Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>
Silloinhan oman opin kautta julistetaan sellaista, mitä toinen osapuoli ei ole koskaan sanonut, eli annetaan väärä todistus toisesta / toisista.
Se on siinä väärässä valossa ymmärrettävää, mutta onneksi siitä voi tehdä parannusta ja tulla Kristuksen valaisemaksi.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)
20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta." ( 92-käännös )
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenUsko-hyvä,
sinä et ole koskaan kyennyt tunnustamaan uskovasi tähän:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikälukenut heille heidän rikkomuksiaan"
niin kuin se on kirjoitettu.
Sen sijaan sinä alat hölöttää jotain aivan muuta.
Miksi? - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Usko-hyvä,
sinä et ole koskaan kyennyt tunnustamaan uskovasi tähän:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikälukenut heille heidän rikkomuksiaan"
niin kuin se on kirjoitettu.
Sen sijaan sinä alat hölöttää jotain aivan muuta.
Miksi?Uskon toki, mutta en sillä tavalla, kuin haluat uskoa rajoittaa oman oppisi vuoksi.
Usko Toivonen - Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Etkö näe, usko toivonen on näyttelijä ja valhetta täynnä. Siis etkö näe, usko toivoselta nimen omaan puuttuu Pyhä Henki. Nikin takana oleva henkilö on astunut taivasten valtakuntaan kasteveden kautta, näin hän lähes suoraan sanonut. Hän on kiihkeästi puolustanut luterilaisuutta.
Etkö ole katsonut Sanasta: Tyhmät ja viisaat neitsyet olivat saman kaltaisia,
kummallakin ryhmällä oli lamppu ja sekä tyhmät että viisaat olivat matkalla häihin. Mutta vain viisailla oli öljy, Pyhä Henki. Öljy ei loppunut, vaan tyhmät olivat tyhmiä, eivätkä ottaneet öljyä mukaansa, vain lampun Jumalan Sanan, aivan kuten usko toivosella on Sana eli hän kopioi Raamatun pätkiä palstalla, mikä ilmentää valtaisaa pätemisen tarvetta. Normaalisti Jeesuksen seuraaja, oikeasta Ovesta tullut, pystyy jo viikon uskoon tulon jälkeen omin sanoin kertomaan uskosta ja pelastuksesta.
Hyvin kummallista, jos joku joka väittää olevan uskossa, kykenee vain ani harvoin ja vain muutamalla omalla sanalla kertomaan uskon elämästä, niin että lähes kaikki todistukset ovat kopioitu Raamatusta. Eihän Paavalikaan tai Pietari julistaneet evankeliumia pelkillä Sanan pätkillä.
Usko toivonen on uskosta osaton!>>>>>>>>> Tyhmät ja viisaat neitsyet olivat saman kaltaisia,
kummallakin ryhmällä oli lamppu ja sekä tyhmät että viisaat olivat matkalla häihin. Mutta vain viisailla oli öljy, Pyhä Henki. Öljy ei loppunut, vaan tyhmät olivat tyhmiä, eivätkä ottaneet öljyä mukaansa, vain lampun Jumalan Sanan<<<<<<<<<<<
-------------------
Eihän Raamattua tule noin tulkita? Tyhmien ja viisauden kertomuksessa ei ole sanaakaan Pyhästä Hengestä. Öljy joka heillä oli , oli fyysistä öljyä fyysisissä lampuissa. He palvelivat saapuvaa hääjoukkoa näyttämällä tietä lamppujen valolla lähi idän säkki pimeässä yössä.UT:n mukaaan Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan uskoon tulo hetkellä. ( Ef.1:13,14.) Jumalan Henki ei ole joku "litra mitta", vähän tai paljon. Pyhä Henki on Jumala joka ei vähene eikä kasva ,HÄN ON aina sama.
--------------
Onko öljyä?
Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!
Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".
Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")
Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa.
Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .
Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.
Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !
----------
(Asiayhteys: Matt.24:45-25:46.)
"..uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija.."
Matt.24:45. "..Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!"
"..emmekä sinua palvelleet?'.."
.......Matt.25:41. "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa,
emmekä sinua palvelleet?'.." - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Uskon toki, mutta en sillä tavalla, kuin haluat uskoa rajoittaa oman oppisi vuoksi.
Usko Toivonen"Uskon toki, mutta en sillä tavalla - -"
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Usko-hyvä, jos tuohon sovituksen sanaan uskoo niin kuin se on kirjoitettu, silloin ei ole tarvetta selitellä eikä sönköttää tuolla tavoin. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Uskon toki, mutta en sillä tavalla - -"
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Usko-hyvä, jos tuohon sovituksen sanaan uskoo niin kuin se on kirjoitettu, silloin ei ole tarvetta selitellä eikä sönköttää tuolla tavoin.Jae kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Jos nyt uskoa TÄHÄN aletaan RAJOITTAMAAN, se ei voi oikein tarkoittaa muuta kuin sitä, että rajoitetaan joko
a) sitä, että Jumala oli Kristuksessa (eli: ei uskota Jumalan olleen Kristuksessa?)
b) sitä, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa (eli: ei uskota Jumalan sovittaneen KOKO maailmaa itsensä kanssa vaan jonkin vähäisemmän määrän ihmisiä?) ja/tai
c) sitä, että Jumala EI lukenut heille heidän rikkomuksiaan (eli: ei uskota Jumalan antaneen KAIKKIEN syntejä anteeksi?)
Eli MINÄKÖ olen tuolla tavoin RAJOITTAMASSA sinun uskoasi sovituksen sanaan????? - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jae kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Jos nyt uskoa TÄHÄN aletaan RAJOITTAMAAN, se ei voi oikein tarkoittaa muuta kuin sitä, että rajoitetaan joko
a) sitä, että Jumala oli Kristuksessa (eli: ei uskota Jumalan olleen Kristuksessa?)
b) sitä, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa (eli: ei uskota Jumalan sovittaneen KOKO maailmaa itsensä kanssa vaan jonkin vähäisemmän määrän ihmisiä?) ja/tai
c) sitä, että Jumala EI lukenut heille heidän rikkomuksiaan (eli: ei uskota Jumalan antaneen KAIKKIEN syntejä anteeksi?)
Eli MINÄKÖ olen tuolla tavoin RAJOITTAMASSA sinun uskoasi sovituksen sanaan?????Sinä, Usko-pieni, taidat suorittaa tuon RAJOITUSoperaatiosi ihan itse.
Itse asiassa tästähän me olemme viimeiset 5-7 vuotta kiistelleet - siis siitä, että SINÄ haluat rajoittaa tuota sovituksen sanaa, ja minä en.
MOT.
- Anonyymi00010
>>>>>>Hänellä on tapana siteerata kaikkea sitä, mitä me olemme (saaneet) "uskon kautta".<<<
---------------
Eihän lahjaa voi ostaa? Sen voi ottaa vastaan, tai ( ylpeydessä lahjan antajaa vastaan) kieltäytyä siitä.
Joko uskoo Jumalan Sanan tai tekee Hänet valehtelijaksi.
Ensin synnytään Jumalan lapseksi ( 1.Piet.1:23-25. Ef.1:13,14.,, Room.8:9,) Jumalan lapsella on laillinen perintö oikeus ( Room.8:15-17.) Jumala ei tuomitse mieli valtaisesti vaan Sanansa ilmoituksen mukaisesti. Niin myös Hänen armonsa rikkaus on Hänen Sanansa mukaista. ( Ef.1:15-23.,Ef.2:4-10., )
”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.”
2. Pietarin kirje 1:2-11 - Anonyymi00011
Usko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota aiemmin alinomaan hoit, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentin avulla.
- Anonyymi00014
Viittaat Jumalan Sanalla johonkin muuhun Herraan Jeesukseen. Syyllistyt epäjumalanpalvelukseen.
- Anonyymi00016
Sehän on ajatusten epäjärjestystä. Uskotaan ja toivotaan koska ajatuspalikat eivät tahdo muuten eli itsestään osua kohdilleen. Jos lopetettaisiin uskominen ja toivominen sekä kaiken määritteleminen, asiat toteutuisivat luonnollisesti. Se on Raamatunkin sisältö, mutta sitä ei ymmärretä. Synti on ajatusten epätotuuksia, aikaa pois tästä hetkestä. Niin sanoo itämainen gurukin, Jeesuksen kaltainen tyyppi, joka ei kuitenkaan sodi yhteiskuntaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2631600IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk311481Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1501229Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701027- 1361008
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.72941Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73933Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää428880Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47862Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta136818